hoe overtuig ik ouders dat bijdrage normaal is

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
its_fleurtje

Berichten: 19
Geregistreerd: 29-02-16
Woonplaats: Op een mooi plekje

hoe overtuig ik ouders dat bijdrage normaal is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 12:08

hoi,

ik heb een probleem ik ben namelijk al heel lang opzoek naar een verzorgpony en als ik er een zie laat ik het aan me ouders zien en die zeggen dan nee het is met bijdrage. Maar zowat iedereen vraagt een bijdrage en ik vind het ook niet erg om die zelf te betalen en dat weten ze ze willen me ook geen lease pony voor me verjaardag geven.

dus bij deze de vraag: Hoe overtuig ik mijn ouders dat een bijdrage er bij vrij normaal is?

(natuurlijk ben ik al heel erg lang opzoek naar een die gratis is en daar ga ik dan ook mee door)

groetjes,
Fleur
Laatst bijgewerkt door its_fleurtje op 15-08-16 12:21, in het totaal 2 keer bewerkt

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: hoe overtuig ik ouders dat bijdrage normaal is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:12

Als je de bijdrage zelf kan betalen waarom doen je ouders dan moeilijk of moeten hun die betalen. En dat ze geen leasepony willen doen is denk ik omdat dat echt wel prijzig is.

Verder als je wil rijden op een pony is een bijdrage normaal. Tenzij je heel veel klusjes doet. Dan vind ik dat de bijdrage niet hoeft.

Maar hoe je ze kan overhalen geen idee.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:13

Nou zoek eens op hoe veel een paard per maand kost, en geef aan dat jij voor de dagen dat jij hem rijdt een 'eigen' paard hebt en dat daar dus ook de kosten bij komen kijken. Denk dan aan stallingskosten, onderhoud van tuig etc.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:14

Ik heb altijd verzorgpony's gehad waar ik geen euro voor moest bijdragen. Dus ik ben er niet van overtuigd dat het niet gratis kan. Dat je daardoor langer moet zoeken en wachten, dat kan.

Je ouders hebben het recht om te bepalen wat ze met hun eigen geld doen. "Ze willen zelfs geen leasepony voor mijn verjaardag geven"? Nou dat snap ik.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:17

Als ik jou was zou ik het er eens rustig over hebben waarom jou ouders geen bijdrage willen betalen. Het kan best zijn dat ze hier hele goede redenen voor hebben en dan is het voor jou ook meteen duidelijk. Voor sommige mensen is het financieel gewoon niet haalbaar om een maandelijkse bijdrage te betalen en dat moet je als kind dan maar gewoon accepteren.

Niet iedereen wil honderden euro's (natuurlijk niet per maand, maar het telt vaak aardig op) in andermans paard investeren.

Er zijn zeker nog verzorgpony's te vinden waarbij je geen bijdrage hoeft te betalen, het duurt alleen wat langer voor je ze vindt. In ieder geval zou ik stoppen met verwijten maken naar je ouders, ik begrijp hun standpunt wel.

its_fleurtje

Berichten: 19
Geregistreerd: 29-02-16
Woonplaats: Op een mooi plekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 12:17

Tieneke schreef:
Ik heb altijd verzorgpony's gehad waar ik geen euro voor moest bijdragen. Dus ik ben er niet van overtuigd dat het niet gratis kan. Dat je daardoor langer moet zoeken en wachten, dat kan.

Je ouders hebben het recht om te bepalen wat ze met hun eigen geld doen. "Ze willen zelfs geen leasepony voor mijn verjaardag geven"? Nou dat snap ik.



Ik snap het aan de ene kant ook wel maar als ik het zelf wil betalen dan zeggen ze ook nee dus ik weet niet meer wat ik moet doen

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: hoe overtuig ik ouders dat bijdrage normaal is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:18

Kun je dat zelf betalen als je 12 bent...?

its_fleurtje

Berichten: 19
Geregistreerd: 29-02-16
Woonplaats: Op een mooi plekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 12:19

verootjoo schreef:
Kun je dat zelf betalen als je 12 bent...?


je als ik 13 ben ga ik kranten wijk lopen en daar krijg je ongeveer 30 euro per maand voor dus dat is wel haalbaar want zo duur is het niet

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:22

Kun je het ook twee jaar lang elke maand betalen? Om heel eerlijk te zijn lijkt me dat heel sterk.

Met €30,- per maand ga je het echt niet redden. En daarnaast, tot die tijd zullen je ouders het toch moeten betalen? En als je een keer wat met vriendinnen wil doen, waar ga je dat dan van betalen?

its_fleurtje

Berichten: 19
Geregistreerd: 29-02-16
Woonplaats: Op een mooi plekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 12:23

Nuray schreef:
Kun je het ook twee jaar lang elke maand betalen? Om heel eerlijk te zijn lijkt me dat heel sterk.

Met €30,- per maand ga je het echt niet redden. En daarnaast, tot die tijd zullen je ouders het toch moeten betalen? En als je een keer wat met vriendinnen wil doen, waar ga je dat dan van betalen?



ik krijg zakgeld waar ik dingen van kan doen en ik ga het er nog een keer goed met me ouders over hebben

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: hoe overtuig ik ouders dat bijdrage normaal is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:25

je ouders meer betrekken in de zoektocht..
vraag hun hulp bij het zoeken..

zo ontdekken ze hoe de paardenwereld in jouw buurt in elkaar steekt en hoeveel gemiddeld betaald wordt.. welke dieren er vrij van kosten te verzorgen zijn en welke je voor moet betalen.. wat je mag en kan met bijdrage, wat kan en mag zonder.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:26

Zij hebben dat zakgeld vast bedoeld voor andere dingen, of om te sparen.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Re: hoe overtuig ik ouders dat bijdrage normaal is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:05

Gewoon verder zoeken. Er zijn ook mensen die een bijrijder zoeken waarbij je niks hoeft te betalen.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: hoe overtuig ik ouders dat bijdrage normaal is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:47

Het is oneerlijk om geen bijdrage te betalen: je mag 2 of soms 3x in de week een paard als eigen hebben. en dan eigenlijk heb je ook de kosten... Zoiets kun je zeggen, wel moeilijk hoor als je ouders niet achter je wens staan!

Mijn ouders hopen nogsteeds dat ik op hockey ga terwijl ik al 6 jaar met paarden bezig ben en maar 1 jaar op hockey zat... Misschien heb jij dat ook? willen ze dat je iets anders doet dan paardrijden? Maak duidelijk dat dit je droom is.