Verzorgpony 7,5 km ver wge

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:55

Sabinee__ schreef:
'Diepe depressie'.. :')

De zware lasten van de jeugd :+ .

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Verzorgpony 7,5 km ver wge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:29

Ik ben dat jarenlang gefietst! Op een fiets zonder versnellingen deed ik daar amper 30 minuten over. Is goed te doen en man wat was ik slank! Want voor 1 pony moest ik nog 15 min verder. Wist je dat sporten zorgt dat je lichaam stofjes aanmaakt waar je gelukkig van word? Dit kan je over een dipje of zelfs een lichte depressie heen helpen. :D

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:57

Wat je kan doen is 1. Fietsen en niet klagen
2. Met het OV misschien gaan
3. Stoppen

Zo moeilijk is het niet :D En over 7,5 km fiets je maximaal een halfuurtje. Mijn paard staat 21 km van me vandaan en dan fiets ik in drie kwartier. :) Dus hop, bewegen is goed voor je!

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:08

Kimooxx schreef:
Hoi allemaal! Ik ben vandaag naar mijn nieuwe verzorgpony geweest en het was super leuk, maar ik zit nu in een diepe depressie :( Ik heb namelijk uitgevonden dat het drie kwartier fietsne is en dat heen en terug. Dus ik heb er bijna gene tijd voor, en zij was super blij dta ik donderdag kon verzorgen. Nu kan ik op woensdag wel met de auto, maar dan is er meestal kinderlesjes dus dan kan ik dnek ik niet. Wat moet ik doen help alsjebleifg



Als je het te ver fietsen vindt, moet je stoppen.
Beetje overdreven dat je dan in een diepe depressie zit.
Als het echt zo erg met je zou zijn, dan zou je dat stukje fietsen er wel voor over hebben gehad.
7.5 km is toch eigenlijk helemaal niet zo ver op de fiets?

En ik begrijp uit je andere topic dat de verzorgpony op de manege staat, waar je zelf ook al rijdt.
Dan was je toch allang bekend met de afstand? :)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 08-10-16 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Verzorgpony 7,5 km ver wge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:11

Vind je zin "in een diepe depressie" een beetje respectloos naar mensen die daadwerkelijk een depressie hebben. :n
Maar zoals al eerder is gezegd, 7,5 km is echt niet zo ver. En als je niet wilt fietsen moet je kijken of je met het ov kan.

Rooss_24

Berichten: 124
Geregistreerd: 01-10-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:26

Ik fiets ook minstens 2x per week 8 kilometer, en dat duurt een halfuurtje als ik rustig fiets, met een fiets die aan alle kanten uit elkaar valt :') ik zou het gewoon doen!

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Verzorgpony 7,5 km ver wge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:43

Wat zien al die mensen er dan gelukkig uit met de diepe depressie. Meis ik kan niet in jouw koppetje kijken maar vind je wel een beetje overdreven doen. Ik hoop dat je nooit in een serieuze diepe depressie komt.
Gewoon lekker gaan fietsen. Is gezond en goed voor je. Al zou ik wel met 1 oortje in gaan fietsen

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Verzorgpony 7,5 km ver wge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:39

Ik fietste elke dag 8,5 km naar m'n paardjes. Inmiddels heb ik toch maar een auto gekocht, maar in de zomer fiets ik

Kimooxx
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 13:57

Ik bedoelde diepe depressie ook in een grapje, maar oke. Ik ga het gewoon doen want dat paard is echt leuk

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Verzorgpony 7,5 km ver wge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:23

Volgens je profiel ben je 17 en dan ga je klagen over dat stukkie fietsen.
Stap gewoon op je fiets en trap wat harder 7,5 km en daar 45 min. over doen? Dan hou je wel een slakkentempo aan zeg. Als ik dat doe val ik om. 8 km doe ik in 20 min.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:27

Ik ben het niet eens met velen hier hoor. Iedereen fietst weer op een ander tempo en niet iedereen kan hetzelfde aan. Dat jullie allemaal makkelijk binnen een half uur 7,5 km kunnen fietsen betekent niet dat Ts dat ook kan.

Ik heb om die reden ook verzorgpaarden afgewezen (helaas) een geweldig paard met super eigenaar op een geweldige pensionstal! Maar dat was 7,3 km fietsen en daar doe ik een uur over. En dan ben ik kapot als ik daar aankom...

Maar Ts jij hebt al toegezegd en bent er al geweest zoals ik het begrijp, dus ik zou zeggen probeer het en je kan er altijd nog mee stoppen.

Tip voor de volgende keer is dat je het beste van tevoren naar het adres kan vragen en het dan alvast een keer te fietsen om te kijken of het te doen is.

Ik erger me best aan de opmerkingen dat Ts zich niet zo moet aanstellen. Je weet niet of ze dat doet, het kan voor haar veel moeite kosten en wel degelijk 3 kwartier fietsen zijn :j

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:35

Geniet van je verzorgpaardje TS, het fietsen wen je snel genoeg aan.

Kimooxx
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 14:38

snuffie123 schreef:
Ik ben het niet eens met velen hier hoor. Iedereen fietst weer op een ander tempo en niet iedereen kan hetzelfde aan. Dat jullie allemaal makkelijk binnen een half uur 7,5 km kunnen fietsen betekent niet dat Ts dat ook kan.

Ik heb om die reden ook verzorgpaarden afgewezen (helaas) een geweldig paard met super eigenaar op een geweldige pensionstal! Maar dat was 7,3 km fietsen en daar doe ik een uur over. En dan ben ik kapot als ik daar aankom...

Maar Ts jij hebt al toegezegd en bent er al geweest zoals ik het begrijp, dus ik zou zeggen probeer het en je kan er altijd nog mee stoppen.

Tip voor de volgende keer is dat je het beste van tevoren naar het adres kan vragen en het dan alvast een keer te fietsen om te kijken of het te doen is.

Ik erger me best aan de opmerkingen dat Ts zich niet zo moet aanstellen. Je weet niet of ze dat doet, het kan voor haar veel moeite kosten en wel degelijk 3 kwartier fietsen zijn :j

Dankje wel :) jammer dat je ze moest afwijzen. Ik ga het gewoon een maand proberen en als het ehct niet lukt dan stop ik er denk ik mee :(

_Laura_

Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:18

Ik heb toen ik 13 was een verzorgpony gehad op 11 km afstand, en dat deed ik in 30-40 minuten en ging altijd best wel snel voorbij. Ik vond het altijd juist lekker om even mijn hoofd leeg te maken op de fiets en muziek te luisteren :) Dus ik zou je door de afstand niet laten tegenhouden als het een leuke pony is! Met slecht weer is er altijd nog het OV of misschien zelfs de auto als je je ouders even lief aankijkt.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:25

Ik fietste vroeger naar school 22 km enkele reis in uurtje..... je miet er wat voor over hebben en anders dichterbij zoeken.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:27

snuffie123 schreef:
Ik ben het niet eens met velen hier hoor. Iedereen fietst weer op een ander tempo en niet iedereen kan hetzelfde aan. Dat jullie allemaal makkelijk binnen een half uur 7,5 km kunnen fietsen betekent niet dat Ts dat ook kan.

Ik heb om die reden ook verzorgpaarden afgewezen (helaas) een geweldig paard met super eigenaar op een geweldige pensionstal! Maar dat was 7,3 km fietsen en daar doe ik een uur over. En dan ben ik kapot als ik daar aankom...

Maar Ts jij hebt al toegezegd en bent er al geweest zoals ik het begrijp, dus ik zou zeggen probeer het en je kan er altijd nog mee stoppen.

Tip voor de volgende keer is dat je het beste van tevoren naar het adres kan vragen en het dan alvast een keer te fietsen om te kijken of het te doen is.

Ik erger me best aan de opmerkingen dat Ts zich niet zo moet aanstellen. Je weet niet of ze dat doet, het kan voor haar veel moeite kosten en wel degelijk 3 kwartier fietsen zijn :j



Sorry maar ze fietst dan 10km per uur dan wordt je bijna nog ingehaald door joggers

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:00

Kimooxx schreef:
Ik bedoelde diepe depressie ook in een grapje, maar oke. Ik ga het gewoon doen want dat paard is echt leuk


Depressies zijn ook echt grappig -O-
Maar enfin, als jij 7,5 km fietsen al te veel vind zou ik eerder het paardje aan door een ander laten verzorgen die dat er wel voor overheeft.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:18

pinkie87 schreef:
snuffie123 schreef:
Ik ben het niet eens met velen hier hoor. Iedereen fietst weer op een ander tempo en niet iedereen kan hetzelfde aan. Dat jullie allemaal makkelijk binnen een half uur 7,5 km kunnen fietsen betekent niet dat Ts dat ook kan.

Ik heb om die reden ook verzorgpaarden afgewezen (helaas) een geweldig paard met super eigenaar op een geweldige pensionstal! Maar dat was 7,3 km fietsen en daar doe ik een uur over. En dan ben ik kapot als ik daar aankom...

Maar Ts jij hebt al toegezegd en bent er al geweest zoals ik het begrijp, dus ik zou zeggen probeer het en je kan er altijd nog mee stoppen.

Tip voor de volgende keer is dat je het beste van tevoren naar het adres kan vragen en het dan alvast een keer te fietsen om te kijken of het te doen is.

Ik erger me best aan de opmerkingen dat Ts zich niet zo moet aanstellen. Je weet niet of ze dat doet, het kan voor haar veel moeite kosten en wel degelijk 3 kwartier fietsen zijn :j



Sorry maar ze fietst dan 10km per uur dan wordt je bijna nog ingehaald door joggers


Mwja. Het is zo makkelijk te zeggen vanaf een conputerscherm. Misschien zijn het weggetjes door weilanden met heel veel (tegen)wind, dan kan je gewoon echt niet zo hard en duurt het langer. Veel stoplichten misschien? Of andere dingen in het verkeer waardoor je langzamer gaat of het langer duurt.

En al zou het zo zijn dat de joggers haar allemaal inhalen, niet iedereen kan zo hard fietsen. Het gemiddelde ligt volgensmij rond de 15 km per uur. Daar zitten dus mensen boven, maar dus ook veel mensen onder. Het verschil moet er wezen he. Maar dat jij misschien wel 20 km per uur kan fietsen wil niet zeggen dat Ts dat ook kan. Die maakt dat gemiddelde dus weer wat lager...

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Verzorgpony 7,5 km ver wge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 01:17

Ja ik deed over die 8,5km ook 30-40 minuten. Dan moet ik door open weilanden en over een lang zandpad. Het kan overigens in 23 minuten, maar dan kom ik kletsnat van het zweet aan, dat vond ik nooit zo lekker. Snap ook best met het vooruitzicht op de winter fat het niet super is, maar idd even proberen kijken hoe het gaat

Koper

Berichten: 30339
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:36

Waar máák je je druk om. Het gaat om een verzorgpaard, waar je één, ÉÉN! keer in de week naartoe gaat.

Ik heb mijn paard op ruim 10 kilometer hebben staan. Fietste ik er ook elke dag naartoe. Zeven keer per week dus.

Je mág dat paard verzorgen. En dan doe je moeilijk om zoiets? Echt, dat snap ik niet.

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Re: Verzorgpony 7,5 km ver wge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:35

Ben wel benieuwd hoe het ondertussen gaat met fietsen en verzorgen?

Koekie73

Berichten: 2693
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Verzorgpony 7,5 km ver wge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:08

Hai TS, is er een reden voor dat je er wat langer over doet?
Mijn zoon van 13 fietst elke dag 8 km naar school en 8 km terug en doet daar 40 min. over. Dat komt doordat hij een probleem heeft met zijn motoriek waardoor het fietsen hem meer kracht en energie kost dan gemiddeld.
Is dat voor jou ook zo, of fiets je gewoon niet graag? :-)

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Verzorgpony 7,5 km ver wge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:10

Je bent 17? Geen idee hoe je in slappe was zit maar op die leeftijd had ik een scooter, ideaal :)

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:35

of een elektrische fiets... gaat ook tot 25 km per uur...
Ben je er in 20 minuten.

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:42

De mijne staan ook 7,5 km bij mijn huis vandaan. Dit fiets ik al ruim 3 jaar minimaal 3x in de week op en neer, en doe dit in 20 minuten en als ik snel fiets in een kwartier en vind het prima te doen. Als je het echt leuk vind daar, zou ik er zeker mee doorgaan en het er voor overhebben.


Devil_ina schreef:
Geniet van je verzorgpaardje TS, het fietsen wen je snel genoeg aan.


Mee eens! haha :D