Zijn ze er nog?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 11:20

(jong) volwassen meiden / jongens die juist het rijden niet belangrijk vinden?


Maar het heerlijk zouden vinden om gewoon heerlijk te poetsen losgooien evt longeren, grondwerken etc.
gewoon lekker bezig zijn met alles mbt de paarden behalve het rijden.

:o :o

Ben benieuwd.

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 14:34

Schijnbaar niet....

Yenni
Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:35

Hoezo niet? Waarom is het zo belangrijk voor je dat een verzorgster niet rijd?

Denk dat je vele meiden blij kunt maken met een verzorg pony.

Fair
Berichten: 3563
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:58

Ja hoor!

Ik verzorg een arabier die ik misschien 1x in de week rijd als hij daar zelf zin in heeft, en dat is echt niet mijn prioriteit. Verder poets ik, grondwerk, longeer en wandel ik :) Fijn paardje waar ik veel van leer! :D hij geniet er van en ik net zo veel. ze zijn er echt wel hoor.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:07

Jaa ik ook, vind prima om paar keer te rijden maar vind poetsen en grondwerken ook erg leuk! Zelfs stallen uit mesten, maarja ik heb 1 grote stal dus ook niet zoveel werk :+

Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:08

Hierzo! Maar we hebben al 3 paardjes. :')

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:15

Oh sorry begreep het topic verkeerd.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:19

Ze zijn er zeker :)
Wat mijn ervaring is is dat eigenaren errug veel eisen stellen, waardoor er uiteindelijk niemand op afkomt. (18/20+, ervaring met alles, eigen paarden gehad, eigen vervoer, bijdrage, niet te ver weg wonen, etc.) Eisen stellen mag natuurlijk hoor, daar niet van.

ellepel

Berichten: 47419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:30

Ik!
Ik vind rijden echt totaal niet belangrijk,
mijn eigen pony stap ik nog wel op rond,maar de tinker die ik verzorg rij ik niet op.
Ik longeer haar zelfs niet eens.
gewoon poetsen, wandelen en een knuffel, is meer dan genoeg :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:39

enamorada schreef:
Ze zijn er zeker :)
Wat mijn ervaring is is dat eigenaren errug veel eisen stellen, waardoor er uiteindelijk niemand op afkomt. (18/20+, ervaring met alles, eigen paarden gehad, eigen vervoer, bijdrage, niet te ver weg wonen, etc.) Eisen stellen mag natuurlijk hoor, daar niet van.

Ik vraag ook 18+
En eigen vervoer.
Hier loopt nu eenmaal geen bus.
En alles moeten kunnen zeker niet. Maar zelf een paard in en uit de wei halen en zelfstandig zadelen wel.
Als dat al teveel gevraagt is. :?

Niet te ver weg wonen heb ik nooit als eis gehad. Maar misschien wel een goed idee. Nu haakt men af want door het donker is eng. Het regent en regenbroek bestaat niet meer?

Een bijdrage heb ik nooit gevraagd maar ga ik een volgende keer zeker doen.
Misschien dat dan mensen waar voor hun geld willen en wel komen ipv steeds afzeggen.

En dan vraag ik niet eens om klusjes te doen.
Zelfs voor alleen rijden in een perfecte bak. (is nu kurk droog) daarvoor zijn ze niet eens te vinden.

Die er wel zijn veranderen niet snel van plek.
Dus op facebook niet te vinden.
De hoppers die daar op staan zal met reden zijn heb ik ondertussen als vermoeden.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:45

bruintje123 schreef:
enamorada schreef:
Ze zijn er zeker :)
Wat mijn ervaring is is dat eigenaren errug veel eisen stellen, waardoor er uiteindelijk niemand op afkomt. (18/20+, ervaring met alles, eigen paarden gehad, eigen vervoer, bijdrage, niet te ver weg wonen, etc.) Eisen stellen mag natuurlijk hoor, daar niet van.

Ik vraag ook 18+
En eigen vervoer.
Hier loopt nu eenmaal geen bus.
En alles moeten kunnen zeker niet. Maar zelf een paard in en uit de wei halen en zelfstandig zadelen wel.
Als dat al teveel gevraagt is. :?

Niet te ver weg wonen heb ik nooit als eis gehad. Maar misschien wel een goed idee. Nu haakt men af want door het donker is eng. Het regent en regenbroek bestaat niet meer?

Een bijdrage heb ik nooit gevraagd maar ga ik een volgende keer zeker doen.
Misschien dat dan mensen waar voor hun geld willen en wel komen ipv steeds afzeggen.

En dan vraag ik niet eens om klusjes te doen.
Zelfs voor alleen rijden in een perfecte bak. (is nu kurk droog) daarvoor zijn ze niet eens te vinden.

Die er wel zijn veranderen niet snel van plek.
Dus op facebook niet te vinden.
De hoppers die daar op staan zal met reden zijn heb ik ondertussen als vermoeden.

Ik zeg ook nergens dat eisen stellen fout is, toch? Ik geef alleen aan dat het voor mensen beperkende factoren kunnen zijn. Zo kom ik in principe door weer en wind, ben ik bereid klusjes te doen / een bijdrage te betalen en heb ik ervaring met NH. Maar, ik ben 16 en heb slechts een fiets (veel eigenaren bedoelen met eigen vervoer toch wel een auto oid) en voldoe ik dus niet aan jouw eisen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ze er heus wel zijn, maar ze gewoonweg niet (allemaal) aan jouw eisen voldoen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:52

En jij mag met je fietsje hier door het buitengebied fietsen?
Met de scooter wordt zelfs afgehaakt.
Daarom de 18+ vraag.
Maar volgende keer lijkt b-rijbewijs beter.
Want nu reageren dus scooter mensen en nu het donker wordt haken ze af.
Wat heb ik daar aan?

Ik heb in de advertentie ook duidelijk staan dat de 18+ eis is voor het wonen in buitengebied. Niet voor de ervaring.
Als iemand dan reageert ik ben 16 maar woon maar twee kilometer verderop en ben gewend in het buitengebied te fietsen is dat natuurlijk prima.

Maar die hebben vaak een eigen paard.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:58

Bruintje, dat je die eisen stelt vind ik volkomen logisch. Daar gaat het mij helemaal niet om. De vraag was: 'zijn ze er nog?' en ik leg uit hoe ik erover denk: namelijk dat ze er wel degelijk zijn, maar dat ze niet altijd aan de eisen van de eigenaar voldoen.

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:00

Ik meld me :)
Ik ben verzorgster van twee paarden en eigenaresse van eentje.
Met eentje wandel ik vaak en oefenen kunstjes, met de andere door kreupelheid ook gewoon samen spelen, wandelen en kunstjes doen. Heb zeker 10 maanden niet meer op beiden gezeten.

M'n eigen paard is wel ander verhaal, daar rijd ik zo'n 2-3x per week op. Verder doen we veel dubbele lijnen, grond- en handwerk, wandelen etc.

Vind niet rijden ook heerlijk :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:00

Ik begrijp je wel.
Maar ik denk dus dat ze er niet zijn. :)
Zet ik er geen eisen neer of eisen zijn het niet eens eerder duidelijk maken hoe we wonen dan is het na de eerste kennismaking al van pffff 5 kilometer fietsen is wel heel ver.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:02

Grappig, toen ik mezelf namelijk aanbood als verzorgster kreeg ik alleen reacties of ik niet hun paard wilde komen rijden ipv alleen vanaf de grond werken :') Stond toch duidelijk in mijn advertentie dat ik angstig was ohz en dit gewoon niet wou en vanaf de grond graag vanalles wilde doen.

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:03

bruintje123 schreef:
Ik begrijp je wel.
Maar ik denk dus dat ze er niet zijn. :)
Zet ik er geen eisen neer of eisen zijn het niet eens eerder duidelijk maken hoe we wonen dan is het na de eerste kennismaking al van pffff 5 kilometer fiesten is wel heel ver.

Ik woonde destijds 25 km van mn verzorgpaard af (3 jaar gehad), en deed er elke keer dat ik er heen ging 3 uur over met openbaar vervoer (bussen, heen en terug samen 3 uur). Als ik een gedeelte fietste duurde t net zo lang.
Met de auto duurde t 30 minuten :')

Maar was toen 11 en ging gewoon alleen, dus vind t niet raar als dat een eis is.

Tompoesj
Berichten: 18
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:22

Ik zou het wel willen. (Zit alleen dit moment in het buitenland)
heb zo nu en dan ook wel eens geholpen bij een stal in de buurt
Vind het gewoon fijn om lekker te borstelen, wandelen etc.

momentje
Berichten: 35
Geregistreerd: 30-09-16

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:05

Ow ook lang gedaan hoor. Ik vind dat dat de basis is, maar zo af en toe buiten rijden vind ik ook heerlijk.
ik had altijd 4 verzorg paarden 3 deed ik longeren en poetsen en kroelen en 1 reed ik mee... en soms als er weinig tijd is vind ik dat ook niet erg

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:28

Ik meld me ook even! :D
Tuurlijk vind ik rijden ook leuk, maar ja bij mijn verzorgpaarden is alleen maar een buitenbak en in deze natte maanden is dat dus niet altijd mogelijk. Daarbij hebben we maar 1 ''rij''paard, dus ik moet ook delen met de eigenaresse (vind ik totaal niet erg hoor :roll: ) maar ik vind het ook geweldig om met de 2 shetjes te tutten en te wandelen. Ga waarschijnlijk binnenkort ook beginnen met vrijheidsdressuur met 1 van de kleintjes.

Ik vind dat kleine spul zo geweldig <3 soms nog wel leuker als grote paarden en pony's. Maar denk dat als ik ga stoppen met rijden dat ik het toch wel heel erg ga missen.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:38

Ik moet zeggen dat ik de combinatie van alles leuk vind! Alleen poetsen vind ik niet leuk en alleen het rijden ook niet...

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 00:26

Yenni schreef:
Hoezo niet? Waarom is het zo belangrijk voor je dat een verzorgster niet rijd?

Denk dat je vele meiden blij kunt maken met een verzorg pony.



Omdat ik niet echt 2 paarden heb waarvan ik zeg, joh ga jij maar even lekker rijden.
daar zijn ze net wat te heftig voor, mijn opa is 18 maar bloedfanatiek, ons jonkie heb ik zelf nog maar net 3 keer opgezeten. dus daar komt voorlopig zeker geen ander op.

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 00:27

goed te lezen dat ze er wel zijn, misschien loop ik ook nog ooit zo'n topper tegen het lijf

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:30

Degene die ik af en toe inschakel voor Dais heeft 6 jaar lang eigenlijk alleen maar zaken vanaf de grond gedaan :-) Vooral veel mee gewandeld :-)

Nu sinds dit voorjaar neemt ze Dais ook mee op buitenritjes en dat gaat ook prima :-)

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 00:33

ja als het naar zoiets toegroeit is het niet erg, maar wordt soms wat simpel van de vragen,

joh mag ik de ene verzorgen ( het jonkie) wat .... ( een vriendin) vind de ander zo leuk, dus als zei die mag doen kunnen we lekker samen rijden..... juist, zo werkt het dus niet.