Zijn ze er nog?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:18

D'r zijn natuurlijk niet veel van; maar als je nou bij een handicapmanege of een pensionstal informeert of er misschien iemand een verzorgpaard zoekt? En dan bij vermelden dat er voorlopig niet op gereden wordt?
Misschien helpt dat..
Wij hebben 'manege zonder drempels' in de buurt en daar staan meerdere pensionpaarden waar niet op gereden wordt door de eigenaren en verzorgers

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 16:36

Anniek22 schreef:
D'r zijn natuurlijk niet veel van; maar als je nou bij een handicapmanege informeert of er misschien iemand een verzorgpaard zoekt? En dan bij vermelden dat er voorlopig niet op gereden wordt?
Misschien helpt dat..
Wij hebben 'manege zonder drempels' in de buurt en daar staan meerdere pensionpaarden waar niet op gereden wordt door de eigenaren en verzorgers


die hebben wij niet echt in de buurt,

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:39

Ik snap dat tegenwoordig ook niet goed.
Een verzorgpony om gewoon lekker voor te verzorgen.
Vroeger was je daar dolgelukkig mee. Althans ik wel. Nu nog steeds vind ik het verzorgen het belangrijkst.

Denk dat ze er wel zijn. Echter speelt de houding van de ouders ook een rol.
Vaak zeggen die: manege is te duur. Zoek maar een verzorgpaard waar je gratis op kan rijden.
Leuk idee. Echter is de visie dan vaak: gratis manege.
En laat dat nou net niet zijn wat de eigenaren trekt.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Zijn ze er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:45

Voor mij gaat het écht niet om het rijden, maar puur om het in contact zijn met paarden.

Kijk, rijden is leuk, maar de band met het paard en het paard zelf gaan altijd vóór mijn dingen.

Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:16

Miefje schreef:
Voor mij gaat het écht niet om het rijden, maar puur om het in contact zijn met paarden.

Kijk, rijden is leuk, maar de band met het paard en het paard zelf gaan altijd vóór mijn dingen.

Idem! :j

Ik heb momenteel 2 verzorgpaarden. Eentje is nog niet beleerd, dus die kan nog niet eens bereden worden. De ander wel en mogelijk mag ik op den duur hem ook berijden (paard zit nu in lappenmand), maar dat is in eerste instantie nooit de insteek geweest. Ik ben deze paarden gaan verzorgen nadat ik begon een ander paard van dezelfde eigenaar te verzorgen (onbeleerd en zeer angstig, dus was nooit sprake van rijden). Dat paard is helaas niet meer.. Maar met deze twee paarden doe ik lekker wandelen, longeren, dubbele longe, vrijheidsdressuur, dat soort dingen: heerlijk! :)