Eigenaar vraagt geld als haar paard wordt verzorgt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Eigenaar vraagt geld als haar paard wordt verzorgt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 21:32

Mijn dochter wilde een paardje verzorgen maar de eigenaresse vroeg hier 100 euro per maand voor....mijn dochter mocht wel 1x per week rijden. Komt dit wel vaker voor?

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Eigenaar vraagt geld als haar paard wordt verzorgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:33

Ja, dat komt vaker voor en ik vind het belachelijk. Helemaal als het je dochter 100 euro per maand kost.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:34

Ja zeer zeker. Een paard kost de eigenaar namelijk ook heel veel geld dus als iemand daar dan van meegeniet vind ik het niet meer dan normaal dat je bijdraagt in de kosten, en zo denken er meer. Wel vind ik 100 euro voor 1 keer per week heel erg ruim.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:35

Helaas zijn de gratis verzorgpaarden (en al helemaal met rijden) zelden tot nooit gratis. Ik snap het, maar het is de omgekeerde wereld. Goed zoeken, en dan vind je vast wel iets leuks voor minder geld of zelfs gratis.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:35

Dit komt zeker vaker voor en heet leasen/bijrijden. Ik vind het zelf onnodig om geld voor zoiets te vragen, iemand komt immers je paard verzorgen en in ruil daarvoor mogen ze rijden(neemt jou alleen maar tijd uit handen). Als je het geen probleem vindt en het geld ervoor over hebt kan het prima, maar ik zou er wel goede afspraken over maken.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:36

Dat komt vaak voor, zeker als de eigenaar een verzorgster/bijrijdster zoekt vanwege geldgebrek.
Een bijdrage in de stallings- en onderhoudskosten betekent dat het paard kan blijven!

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 21:39

oke....ik vind 100 euro best veel, ik snap dat een paard veel kost maar daar tegenover word het wel dagelijks verzorgt...maargoed ik zal er over na gaan denken wat te doen....bedankt voor de reacties

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:39

liekec schreef:
Ja zeer zeker. Een paard kost de eigenaar namelijk ook heel veel geld dus als iemand daar dan van meegeniet vind ik het niet meer dan normaal dat je bijdraagt in de kosten, en zo denken er meer. Wel vind ik 100 euro voor 1 keer per week heel erg ruim.


inderdaad, ik vraag ook altijd een bijdrage. Ik heb dan ook 4 paarden en 5 ponys.. :P Als ik geen betaalde bijrijders heb kan ik ze niet houden en zou je dus ook geen verzorgpony hebben.

Wel maak ik onderscheid of ze rijden of niet, niet rijdende betalen niets en wel rijdende 30 euro per maand voor 1 keer in de week.

pien_2010

Berichten: 43696
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:39

Terecht dat er wat geld voor gevraagd wordt maar € 100,-- vind ik erg veel. Mijn bij rijdster betaalde €75,-- per maand en mocht daarvoor 3 x per week buiten rijden op een heel fijn bom proof paard. Ik heb jaren deze bij rijdster met veel plezier gehad.
De mensen hadden zelf een paard (voor het zusje) en vonden het dus een koopje.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:40

Een bijdrage als bijrijdster Is heel normaal, paardrijden op een manege kost ook geld, maar 100 euro voor 1x per week is wel heel veel.
Dat vragen ze hier voor 3X in de week

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:41

100 euro is veelste veel. Mijn leasers betaalden (doodbrave pony waar je alles mee kon) €75,- pm voor 2 keer per week rijden. Dus 2 dagen de pony als 'eigen' beschouwen.

En dat is al best prijzig, maar goed verzorgpony's zijn schaars en brave leuke verzorgpony's al helemaal.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:41

Ik zou verder kijken. Eens in de week rijden is voor dat geld echt heel erg weinig vind ik. Zeker als je verder ook alle klusjes mag gaan lopen doen.

Kijk eens op facebook, als je dat hebt, daar heb je vaak groepen waarin bijrijders of verzorgers gezocht worden. Wellicht staat daar ook een leuk paardje bij waar je dochter op mag rijden.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:42

pfoeh, 100 euro? Dat is meer dan mijn stallingsgeld per maand. Als iemand bij mij zou komen verzorgen zou ik of voor gratis, of voor een symbolisch bedrag gaan. De k aan een tientje, zodat ik er zeker van ben dat het niet iemand is die na 2 weken stopt.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:43

BrechtCarlos schreef:
pfoeh, 100 euro? Dat is meer dan mijn stallingsgeld per maand. Als iemand bij mij zou komen verzorgen zou ik of voor gratis, of voor een symbolisch bedrag gaan. De k aan een tientje, zodat ik er zeker van ben dat het niet iemand is die na 2 weken stopt.


Ligt er aan waar je zit hè? In de randstad betaal je al gauw 3x zoveel voor een box op een pensionstal.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 24-11-16 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Berichten: 10536
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:43

Als je dochter de dagelijkse verzorging doet, voeren, mesten, vachtonderhoud, dan vind ik € 100 extreem veel. Zelfs als ze daarbij 1x per week mag rijden.

Rex_Rolfo

Berichten: 5385
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:43

liekec schreef:
Ja zeer zeker. Een paard kost de eigenaar namelijk ook heel veel geld dus als iemand daar dan van meegeniet vind ik het niet meer dan normaal dat je bijdraagt in de kosten, en zo denken er meer. Wel vind ik 100 euro voor 1 keer per week heel erg ruim.

Heel juist omschreven.

Eigenaresse denkt misschien ook "als ik 30 vraag ga ik nooit 50 krijgen, dus vraag 100 en zie wel waar we uitkomen". Of ze denkt dat je dochter zoveel begeleiding nodig heeft dat het voor een deel ook vergoeding van de tijd is.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Eigenaar vraagt geld als haar paard wordt verzorgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:47

Veel te veel geld! Lekker doortrainen op een manege en dan komt er vanzelf iets 'normaals' op jullie pad.

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:48

Zal af kunnen hangen van hoeveel je dochter van paarden en paardrijden af weet. :)

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:48

Rex_Rolfo schreef:
liekec schreef:
Ja zeer zeker. Een paard kost de eigenaar namelijk ook heel veel geld dus als iemand daar dan van meegeniet vind ik het niet meer dan normaal dat je bijdraagt in de kosten, en zo denken er meer. Wel vind ik 100 euro voor 1 keer per week heel erg ruim.

Heel juist omschreven.

Eigenaresse denkt misschien ook "als ik 30 vraag ga ik nooit 50 krijgen, dus vraag 100 en zie wel waar we uitkomen". Of ze denkt dat je dochter zoveel begeleiding nodig heeft dat het voor een deel ook vergoeding van de tijd is.


mijn ervaring is juist dat eigenaren zich ongelooflijk aangevallen voelen als je begint over dat je de bijdrag te hoog vind :o

Change3x

Berichten: 6590
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:48

Verder zoeken!

Ik heb een meisje van 10 op mijn fijn gereden sport pony rijden en zij hoeft niks te betalen. Ik vind het echt belachelijk dat mensen durven om daarvoor geld te vragen. Zoiets moet je doen voor jezelf en een ander en niet voor geld.

Dus zoals ik al zei; verder zoeken!

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 21:49

Nee mijn dochter rijd al een hele poos eigenlijk weet ze wat ze moet doen....maar ik ga toch even verder kijken voor iets goedkoper......ben blij met jullie reacties....als je er niet in thuis bent :)

Channn

Berichten: 69
Geregistreerd: 31-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:50

Ondanks dat het inderdaad vaker voorkomt dat er een bijdrage in de kosten wordt gevraagd, staat het natuurlijk vrij om verder te kijken. Toen ik enkele jaren geleden naar een verzorgpaard zocht, vermeldde ik direct in mijn advertentie dat ik niet meer dan 50 euro (de helft van wat er aan jullie gevraagd wordt!) per maand kon bijdragen en ook daar kreeg ik ruim voldoende reacties op.

Willemijn_x

Berichten: 93
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:50

ik heb ook een bijrijder voor 2/3 keer per week en wij vragen er niks voor.. vind het iig redelijk normaal dat je niet hoeft te betalen want de verzorgster helpt jou toch dan zou t logischer zijn als wij hun geld zouden geven.. :')

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:51

Uhg sorry maar ik vind dat zo'n bullsh.it.

Ja paarden zijn duur, maar je kiest er zelf voor en je zou niet afhankelijk moeten zijn van een verzorger om je paarden kunnen te houden. Daarbij is het paard niet 2 dagen "als je eigen". Het is van iemand anders en je pastje aan en volgt de regels van de eigenaar (qat logisch is).

Ik begrijp het niet. Je verruilt een dienst voor een dienst.. maar een moet bijbetalen ervoor.

1. Jantje heeft hulp nodig.
2. Pietje kan de hulp bieden.

Maar toch moet Pietje betalen ondanks dat Jantje al de tijd en energie en de hulp van Pietje krijgt.

Hier in Australie wordt er alleen geld gevraagd als je echt het paard leased voor 'n week oid. De mensen die geld vragen voor een paar keer rijden ervaren dat het erg lastig is iemand te vinden.

Als je echt kwaliteiten hebt en het paard nog dingen aanleert krijg je er als bijrijder soms zelfs voor betaald.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:51

De meningen zijn er over verdeelt maar ik vind 100 teveel.
Mijn verzorgster betaald niks, mijn paard dus ik ben blij als ik minder tijd heb dat hij word gedaan.
Zeker als je dochter hem ook nog veel gaat verzorgen vind ik dat de eigenaresse in haar handen mag klappen.
Paar tientjes voor de zekerheid ten goede van het paard oké misschien, maar de zoveel voor 1x per week ......
Ik heb nooit betaald en degene die bij mijn paard en pony komt hoeft dat ook niet
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 24-11-16 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt