Scheve manen... Hoe krijg je ze weer 'recht'? :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Scheve manen... Hoe krijg je ze weer 'recht'? :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 21:14

Hi bokkerss! *\o/*

Ik heb even jullie hulp nodig. De verzorgpony van mijn zusje verzorgen we nu de hele week omdat zijn baasje op vakantie is. Nu hebben we zijn manen bijgeknipt (die al ontzettend scheef waren) maar door een paar dingetjes is het een beetje gek gegaan. :')

Nu is de eerste helft (vanaf net achter de oren tot aan het midden ongeveer van de manen) heel netjes, recht maar niet zo dat het er geknipt uitziet. :Y)

Maar de tweede helft was al een heel stuk dunner, korter en is nu dus nog korter wat wij niet hebben gedaan maar een ander persoon die ons graag wou helpen. :')

Baasje weet het al en vind het niet erg, maar we wilden toch even kijken of we er nog wat aan kunnen doen. Alles even kort maken wil ze liever niet. Zijn er manieren om dunnere manen 'voller' te laten lijken? Of ze eventueel sneller/mooier te laan groeien? En hebben jullie nog andere tips/'haarstijlen' waarbij je niet goed het lengteverschil ziet? :)

We horen het graag, alvast bedankt! Groetjes :D

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Scheve manen... Hoe krijg je ze weer 'recht'? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:42

Ik zou er maar niet meer aankomen, laat dat de eigenaar maar doen voordat jullie het nog erger maken.

Waarom hebben jullie de manen geknipt, zonder overleg?
De meeste eigenaren zouden dat echt niet leuk vinden, hoor.
Vooral omdat je manen niet zomaar moet knippen.

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 21:48

Barbet schreef:
Ik zou er maar niet meer aankomen, laat dat de eigenaar maar doen voordat jullie het nog erger maken.

Waarom hebben jullie de manen geknipt, zonder overleg?
De meeste eigenaren zouden dat echt niet leuk vinden, hoor.
Vooral omdat je manen niet zomaar moet knippen.


Eigenares is de beste vriendin en klasgenoot van mn zusje. We mochten van haar zn manen knippen alleen wilde ze nu toch niet meer dat het gebeurde.. We hadden het alleen rechtgeknipt maar er was een vriendinnetje die graag wou helpen maar dat was een beetje misgegaan. Is niets ernstigs en is niet minder dan dat het eerst was maar omdat het nu echt recht is ziet het er nogal gek uit.. Eigenares vind het niet erg maar heeft gwn liever niet meer dat het gebeurt (tenzij zij erbij is) wat ik heel goed snap. :)

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:48

Niets aan doen!
Manen knippen/trekken moet je overlaten aan iemand die er verstand van heeft.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Scheve manen... Hoe krijg je ze weer 'recht'? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:53

Typisch dat de eigenares het niet erg vindt, dat de manen verknoeid zijn?
Maar misschien gaat het om een pony waar verder niets mee gedaan wordt, of zo.

Wel een goede les:
als je met een paard van een ander bezig bent, laat dan niet zomaar andere vriendinnetjes zulke dingen doen.

Ik denk dat je zusje bij de meeste andere eigenaren meteen kon vertrekken :)

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:53

Wachten tot ze zijn aangegroeid en een nieuwe poging doen :P

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Scheve manen... Hoe krijg je ze weer 'recht'? :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 23:02

Is al snel opgelost haha! We gaan binnenkort met z'n 3en even de manen doen. <3 Mijn zusje zou echt nooit van dr leven ook maar een cm van een andere pony afknippen. Bij dr vorige vp had een meisje dat gedaan was gelijk van de stal geschopt. Dus zij ook gelijk een les geleerd ervan. ;) Dit is een recreatieve pony van 22, waar mijn zusje en zn baasje nog wel lekker mee rijden. Maar het is dus al opgelost :) En bedankt voor de reacties! :D

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Scheve manen... Hoe krijg je ze weer 'recht'? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:10

Ja dat ligt gevoelig.

Eenmaal eraf...is eraf.

Gelukkig is ze niet heel boos.

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 15:30

Anke schreef:
Ja dat ligt gevoelig.

Eenmaal eraf...is eraf.

Gelukkig is ze niet heel boos.


Ja gelukkig niet. We zijn vandaag nog even gaan kijken en andere verzorgster heeft even geholpen (met toestemming natuurlijk). Het ziet er nu prima uit en eigenares vindt het ook leuk staan. Dus gelukkig goed afgelopen :)

Maar hier hebben we natuurlijk ook van geleerd. Dus we gaan echt niet meer aan de manen zitten haha ;)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Scheve manen... Hoe krijg je ze weer 'recht'? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:07

dit zou ik echt niet op prijs stellen.

Anoniem

Re: Scheve manen... Hoe krijg je ze weer 'recht'? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:11

Redenen waarom het vertrouwen in verzorgers daalt.. :=

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Scheve manen... Hoe krijg je ze weer 'recht'? :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 18:58

Bedankt voor alle reacties! En we hebben hiervan natuurlijk ook geleerd. Eenmaal geknipt is geknipt, dus knip maar gewoon niet :D We hadden gisteren even knotjes gemaakt en zien er dan echt niks van. We snappen natuurlijk dat we maar geluk hebben gehad dat dit bij deze pony en eigenaar was gebeurd zodat dit niet nogmaals gebeurt bij iemand die wel (terecht) boos wordt :=

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:56

Mijn bijrijder heeft het ook gedaan, nou ja, haar moeder. Echt eeuwig zonde. Ik had al 5 jaar geen manen meer geknipt of geschoren of getrokken en nu waren ze ineens maar 4 cm meer. Ik heb echt overwogen om ze in het geheel er af te scheren, dan krijg je helemaal geen vlechtjes meer. en dat is niet mijn probleem.
Ik heb ze nu zelf weer gelijk getrokken, er is niet veel meer over, maar de komende 10 jaar blijft iedereen van de manen af. Knippen moet je NOOIT doen. Was ik boos? Ja en nee. Heb haar niet weggestuurd, maar er uiteraard wel over gesproken. Van manen blijf je af. Maar dat heb je nu ook wel geleerd.