Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

.

 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:17, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 10:55 



 
Profiel   

Waarom zou het vreselijk zijn als de pony op de wei staat en niet werkt?
99,9% van de paarden vermaken zich prima op de wei in een vertrouwde kudde.
Ik heb nog geen paard gezien die, wanneer je het hek van de wei open doet, rechtstreeks naar de poets/zadelplaats loopt om opgezadeld te willen worden.

Maar schijnbaar klikt het niet tussen jou en de eigenaresse, ik zou ermee stoppen, dit gaat steeds meer irritatie opleveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 15:20 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:18 



 
Profiel   

Je betaald nu niks en eigenaresse betaald een nieuw zadel voor jouw. Uit je bericht krijg ik de indruk dat je het ook erg vind dat je spullen hebt aangeschaft voor jouw plezier. Pff zou daar als eigenaar niet blij van worden. Je mag alles als je de eigenaar af en toe ff update. Beter kun je niet krijgen. Over wel niet betalen die onduidelijk lijkt mij inderdaad erg vervelend, maar zo negatief als jij doet ook met ik heb nog maar 4 keer kunnen rijden pff. Je hebt nu zadel en alles. Zou echt pissed zijn als ik een ander zadel kocht wat iemand wil hebben en dan zegt neeh leuk dat je hebt betaald doeeeeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:35 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 18:10 



 
Profiel   

quickie schreef
Je betaald nu niks en eigenaresse betaald een nieuw zadel voor jouw. Uit je bericht krijg ik de indruk dat je het ook erg vind dat je spullen hebt aangeschaft voor jouw plezier. Pff zou daar als eigenaar niet blij van worden. Je mag alles als je de eigenaar af en toe ff update. Beter kun je niet krijgen. Over wel niet betalen die onduidelijk lijkt mij inderdaad erg vervelend, maar zo negatief als jij doet ook met ik heb nog maar 4 keer kunnen rijden pff. Je hebt nu zadel en alles. Zou echt pissed zijn als ik een ander zadel kocht wat iemand wil hebben en dan zegt neeh leuk dat je hebt betaald doeeeeg

_/-\o_

Ik krijg zelfs penny meisjes gevoelens erbij. Ik zou als eigenaar echt klaar met je zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 18:12 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 18:20 



 
Profiel   

Je hebt je keuze toch al gemaakt zag ik op de bokt markt.

Als je zo klaagt en na 4 keer rijden al twijfelt dan stop je er mee.
Wat had je verwacht? Dat mensen het met je eens zijn terwijl je een fijne plek hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 18:24 



 
Profiel   

Ik moet ook wel zeggen dat je het allemaal redelijk negatief ziet. Je kunt het toch ook anders bekijken? Je hebt nu een pony waar je mee mag doen wat je wil. Eigenaar moeit zich niet, laat je lekker begaan, je komt wanneer je wil, je moet alleen af en toe een appje sturen. De eigenaar geeft je zelfs een compliment naar aanleiding van foto's die jij haar stuurt.

Je vraagt een zadelcheck, dat krijg je.
Je wilt het zadel verkopen, dat mag je.
Je vraagt een nieuw zadel, dat krijg je.
En dat allemaal in amper 2 maanden dat je bijrijder bent. Ik denk dat weinig eigenaren dit zomaar zouden doen.

Waarom stress je van een kapot halster, waarom stress je van een zadel dat niet past? Je hebt 5 keer het woord stress in je tekst gebruikt. Dit zijn toch geen dingen om over te stressen?

Ik vrees dat je jezelf gek aan het maken bent. Dat je wilt dat alles zo gaat zoals jij dat wilt. Dat is best wel logisch, je bent eigenaar van een paard geweest, dan heb je alle touwtjes in handen. Ik kan me voorstellen dat het dan moeilijker is om terug naar de rol van bijrijder te gaan, maar ik zou me niet constant zo druk maken.

Pik er 1 situatie uit: Jij vindt het halster verrot, dus jij koopt voor jezelf een mooi halster met zacht bontje. Wees daar blij mee, wees gelukkig, 'pony, kijk wat ik voor je heb, een mooi nieuw halster, fijn he?'

Wil je dit echt niet. Wil je een betrokken eigenaar die iedere keer langs de bakrand staat wanneer jij rijdt, die zelf ook nog op het paard rijdt, die meer betrokken is en binnen de 5 minuten op berichtjes reageert, dan zul je een andere bijrijdpony moeten zoeken. Want dat heb je op dit moment dus niet. Dat is niet erg, op ieder potje past een dekseltje, maar dat maakt van de eigenaar van deze pony geen slecht mens of een slechte paardeneigenaar en dat is wel een beetje hoe je haar hier nu afschildert.

Om even minder netjes te blijven (maar ik hoop dat dit je helpt om het even van een andere kant te zien): stel dat jij nog maar 2 maanden mijn bijrijder zou zijn. Ik laat je volledig vrij in wat en wanneer je het doet. Ik laat op jouw vraag de zadelpasser meermaals komen en koop uiteindelijk zelfs een nieuw zadel voor jou terwijl ik zelf niet meer rijd. Als ik dan dit verhaal op Bokt zou lezen, dan zou dat meteen het einde van onze samenwerking betekenen.

Mijn tip: bekijk het positiever en als je toch niet met elkaar klikt, maakt dat de ene persoon geen slechtere paardenliefhebber dan de andere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 19:32 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 22:50 



 
Profiel   

De eigenaar kan je niet veranderen. Maar als ik het goed begrijp dan vindt je het vooral vervelend dat de communicatie niet lekker loopt en dat de eigenaar niet echt geïnteresseerd is?
Als dat klopt dan zul je toch moeten kijken of je dat kan loslaten want dat zal niet veranderen of toch op zoek gaan naar wat anders. Maar daar zou ik heel goed over nadenken. Ondanks dat voor jouw de communicatie niet lekker loopt denk ik wel dat je hier veel plezier van kan hebben. Een eigenaar die niet in je nek loopt te hijgen is toch ook fijn en dat zul je niet snel weer vinden.
Nadeel is natuurlijk wel dat je waarschijnlijk bepaalde frustraties blijft houden omdat je beiden toch een andere visie hebt over wat goed is voor het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 23:09 



 
Profiel   

Ts volgens mij heb je nog een topic lopen over problemen met communicatie, verwachtingen en jouw onbegrepenheid.

Kennelijk heb je wel plezier met dit dier. Maak lol met je knol. Hou de eigenaar op de hoogte en verwacht gewoon niets terug. Krijg je reactie, Is het leuk. Geen reactie? Je had nog steeds lol met je knol.

Geeft de eigenaresse aan dat je moet gaan betalen, maar niet hoeveel dat Is? Geniet gewoon van het paard en zodra ze (ooit?) een keer een bedrag noemt, kun je dan verder onderhandelen of overleggen.

Het zou voor jezelf denk ik een stuk rustgevender zijn als je niet alles als aanval of op jezelf betrekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-17 07:17 



 
Profiel   

de stress om het zadel heb je al gehad... waarom dan nu stoppen en niet juist nu gaan genieten dat je eindelijk lekker aan de gang kunt? Je hebt toch niet voor niets al die moeite gedaan een passend zadel te vinden/regelen?

pony is leuk...
eigenaar laat jou vrij en staat je niet op je vingers te kijken...

nu nog geen bijdrage

ga lekker rijden en bekijk wat voor bijdrage je zou kunnen en vooral ook willen missen.
komt de eigenaresse er weer op terug dan kun je die grens aangeven.

Wil je niet verder voor je duidelijkheid hebt moet je ook voor jezelf besluiten wt je wel of niet wilt wat betreft bijdrage, en hoe hoog. Dan kun je dat melden en vraag je duidelijkheid voor in elk geval het komende jaar. Er kan altijd iets veranderen maar het scheelt je stress wanneer je weet dat je voor langere tijd een bepaalde afspraak maakt.

Succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-17 20:49 



 
Profiel   

Waarom zie je het meteen als een aanval wanneer ik je een andere kijk op de dingen probeer te geven?
Waarom word je iedere keer zo kwaad wanneer mensen een andere mening over iets hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 08:05 



 
Profiel   

Ik zou als eigenaar not amused zijn als ik dit over mezelf terug moest lezen op Bokt.
Een kind dat een nieuw zadel vraagt wat ook voor haar gekocht wordt en dan alsnog over eigenaresse roddelt met stalgenoten omdat de pony 'verwaarloosd' wordt.

Alleen al de eerste regel over het houden van de pony... :=
Stel je voor dat ze de pony van haar overleden vader heeft gekregen en zij lichamelijke kwalen heeft waardoor ze er niet meer op durft. Diertje heeft dan misschien wel heel veel emotionele waarde voor haar en daarom kan ze het niet over haar hart verkrijgen. De stalling wordt betaald, pony staat lekker op de wei. Ik zie hier geen verwaarlozing.. :n

Misschien moet je even een keer face to face met haar praten. Krijg je meteen antwoord op al je vragen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 08:14 



 
Profiel   

Annet_Dottie schreef
Jeetje mina zeg.. Ik heb volgens mij echt iets heeeel anders geschreven dan wat jullie allemaal lezen. Sorry hoor maar als je mij alleen maar neer wil zetten als ondankbaar en negatief reageer dan niet.



Misschien hè, ligt het niet aan de ontvangers maar aan de zender van de tekst.
Leermomentje???

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 08:18 



 
Profiel   

Hier staan ze ook hoofdzakelijk gewoon in de wei te staan, als we 4 keer per jaar rijden is dat best veel.
Een verzorgster zou best welkom zijn om ze wat aandacht te geven maar het blijft een lastig groepje paarden als je ze niet kent. Zo heeft er al eens een een paar ribben gebroken bij iemand (waar we dus niet bij waren en we niet precies weten wat er is gebeurt).
Dus ik zou ook niet zo happig zijn op te zelfstandige meiden.

Kwa zadels is het hier dus ook een beetje lastig. Deze zijn op maat gemaakt toen ze nog gewoon in training stonden, en passen nu dus niet perfect. Echter hebben ze er niet zo veel last van en als het verschil heel groot is krijgen ze er een bontje bij ofzo.
Maar als een verzorgster dan meteen zou beginnen over een ander zadel dan zou ik daar niet zo blij mee zijn. Als ze dan wat meer gereden worden komen de spieren wel weer en past het zadel ook weer.
Al hebben we laatst nog een boomloos zadel gekocht voor de warmbloeden eventueel en voor ons trekpaard die ik nog zadelmak moet maken.

Probeer jezelf niet te erg op te dringen bij de eigenaar, ze zal vast wel een reden hebben voor wat ze doet en ja, dat kan heel anders zijn als dat ze jou verteld maar dan gaat het je gewoon niets aan ;)
Je kunt ook niet in d'r portemonnee kijken dus misschien probeert ze de uitgaven ook een beetje te beperken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 08:34 



 
Profiel   

TS wat is nu eigenlijk het probleem, dat komt niet duidelijk naar voren. Wat verwacht je van de eigenaar? Ik zou gewoon eens afspreken om e.e.a. face to face te bespreken, ook over die bijdrage. Want ik snap best dat het vervelend is als dat ineens wordt gevraagd terwijl jullie daar niets over hadden afgesproken in het begin. Succes !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 08:36 



 
Profiel   

Ik zeg niet dat je overdrijft, maar in mijn ogen lijkt het allemaal wat overtrokken.
Hoezo is de eigenaresse niet begaan? Ze zoekt toch een verzorgster, en ze koop notabene een nieuw zadel omdat jij zegt dat dit nodig is. Dat vind ik nogal wat!

En wat is een verrot halster? Hier hebben sommige pony's ook halsters om die net zo oud zijn als de pony's zelf (lees 30+).

Maar als ik je verhaal zo lees kun je beter stoppen, ik lees veel frustratie.

Ik denk niet dat de pony het heel erg vind om stil te staan en dagelijks in de wei te moeten lopen.
Natuurlijk zijn er paarden bij die graag werken, maar ze zijn er niet voor geboren en paarden denken niet zoals wij mensen.
Of ze direct aandacht van mensen nodig hebben weet ik ook niet, als ze op de paddock zou staan zonder onbeperkt voer, ja dan wel. Maar op gras, neh denk dat er genoeg te doen is. Pony heeft zn natje en zn droogje :)

Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar waarom heb je geen eigen paardje meer. Geen optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 08:38 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn bijrijdpaard inmiddels ook alle spullen zelf, tot zadel toe inderdaad. Vind ik ook normaal: ik wil rijden dus ik koop/vervang spullen. Blijven wel mijn spullen natuurlijk.

Verder zijn ze ook heel makkelijk en ik vind dat juist echt super zoveel vrijheid. Topmensen!

Ik vind dat je wel erg veel verwacht...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 10:17 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 15:03 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 15:15 



 
Profiel   

Dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk vooral het financiële dat nu steekt? Dat er eerst geen bijdrage gevraagd werd en het er nu naar uitziet dat de eigenaar dat liever wel heeft, maar dat daar geen duidelijkheid over geschept wordt.
Ben ik daarin juist? Dat dat eigenlijk het hoofdprobleem is en dat de rest kleinere ergernissen zijn waarmee je wel kan leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 15:17 



 
Profiel   

Annet_Dottie schreef
Alleen ik krijg dus geen antwoord en dan komt het stukje bij mij boven dat dit gewoon vaak gebeurd dat ik wat vraag om duidelijkheid voor iedereen te creeëren en dat ik dan geen antwoord krijg of antwoord krijg met ja weet ik ook niet of dat ze uberhaupt niet antwoord. Ik wil dus inderdaad dus ook voor langere termijn duidelijkheid creëren zodat ik nu lekker kan gaan genieten of zelf kan beslissen stop ik dan gelijk of pas als ze inderdaad de bijdrage wil, misschien zegt ze zelfs wel over een half jaar heb ik zelf waarschijnlijk wel meer tijd ook dus dan zoek ik echt serieus een leaser ofzo maar gewoon iets van duidelijkheid, het is nu helemaal niet duidelijk..

Wat vervelend dat zoiets leuks als een bijrijdpony zoveel stress oplevert, TS. Als bovenstaand jouw grootste punt is, dan gaat het dus vooral over communicatie. Of eigenlijk over de afwezigheid daarvan.

Ik lees dat jullie alleen appen. Omdat jij nu snakt naar duidelijkheid, en je op de app geen antwoord krijgt, is mijn tip voor jou: BELLEN. Bel de eigenaresse, leg rustig uit wat jou zo dwars zit, praat er samen over. Gebruik de app niet voor het bespreken van dit soort belangrijke zaken, dat is vragen om misverstanden en irritaties.

Alleen appen is het beste recept voor miscommunicatie. Er zijn hier op Bokt voorbeelden van meisjes die hun verzorgpony zijn kwijtgeraakt na ruzies met de eigenaar, die zijn ontstaan doordat ze enkel via de app contact hadden. Zo zonde... Dus: de beller heeft zijn antwoord sneller, en appen maakt meer kapot dan je lief is ;-)

Succes gewenst, ik hoop dat je eruit komt en een hele leuke tijd met pony (en eigenaresse) tegemoet gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 16:21 



 
Profiel   

Ik zou even temmen op je topic, als de eigenaresse ziet hoe je over haar schrijft ben je sowieso de pony kwijt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 17:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen