Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jouw eisen voor een verzorger/bijrijder?

 
Profiel   

Ja ik ben eigenlijk wel benieuwd. Aangezien ik niet zo snel een topic over kon vinden, maak ik er zelf een.

Ik begon mij af te vragen. Stel ik zou ooit een verzorger of bijrijder willen om welke reden dan ook, wat voor eisen zou ik dan stellen? En toen werd ik wel benieuwd wat andere voor eisen zouden stellen. Ook handig natuurlijk, want stel je denkt ergens niet over na.. Dan lees je het hier en denk je 'goh, niet bij stil gestaan!' :)*

-Als nummer 1 zou ik denk ik hebben dat diegene gewoon bezig wilt zijn en consequent is. Want hij probeert maar al te graag uit en als je maar 1 verkeerd dingetje toestaat. En dat kunnen vrij 'onschuldige' dingen zijn.. Dan ben je de sjaak. Het is een lieverd, maar geen dood paard dat altijd maar stom achter je aan sjokt.
-Ook (zeker nu, hij is 2) vind ik het belangrijk dat de persoon ervaring heeft met jonge paarden of het heel graag wilt leren.
-Door zijn leeftijd het rijden absoluut niet op nummer 1 heeft staan.
-En kwa leeftijd toch wel minimaal 12 of 14 jaar. Is ook maar per persoon verschillend natuurlijk.
-Iemand die komt. Nou hoef je niet te komen in de stromende regen, onweer of storm. Want dat doe ik zelf ook niet. Ik hoef niet ziek te worden en met storm en onweer? Lijkt mij niet al te veilig. Maarja, je leest het wel vaker.. Denkt iemand gevonden te hebben en dan.. 3 keer later zie en hoor je diegene nooit meer.


Maarja verder? Ik zou het niet zo snel kunnen bedenken. Ook omdat ik geen verzorger zoek op het moment. Maarja, wie weet over een jaar en dan is het misschien toch handig dat je niet op het laatste moment van alles moet bedenken.

Brand maar los! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 17:03 



 
Profiel   

Voor mij zou 1 zijn komen. Dit is inderdaad voor de meesten al heel lastig. |(
Daarna is het inderdaad situatie afhankelijk. Jij geeft al aan het gaat om een paard van 2 jaar. Dit is natuurlijk al heel verschillend van een paard van 25 die alles al heeft gezien.

Bij mij zou willen leren nummer 2 zijn. Hoeveel kennis je ook hebt je kunt altijd van elkaar blijven leren. Dit betekend ook dat ik graag advies ontvang of een discussie aan ga om ervan te leren.

3 mij op de hoogte houden als er iets bijzonders is. Voorbeelden: paard was erg sloom, bokte opeens, vermoeden dat zadel niet meer goed ligt etc

4 De spullen netjes opruimen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 20:43 



 
Profiel   

Bij mij hangt het een beetje van het doel af, waarom ik de verzorger neem. Mijn eerste verzorger was er echt voor het rijden, toen ik zelf in verweggistan studeerde. Die deed dan ook niet meer dan rijden.
Mijn tweede verzorger was juist op zoek naar een pony waar ze haar zoontje met autisme op kon laten rijden, en daar stel ik dus hele andere eisen aan.
Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat ze netjes met jouw paard en spullen omgaan ;-) En als ze komen om jouw paard echt beweging te geven, moeten ze inderdaad betrouwbaar zijn en komen op de afgesproken tijden.
Verder vind ik het heel belangrijk dat ze niks met jouw paard doen dat jij niet wilt, zoals andere mensen erop laten rijden, of toch rijden terwijl het paard niet in orde is. Maar ook dat ze niet ineens hun eigen methode door gaan drammen als jij daar niet achter staat (het blijft jouw paard; ik ben natuurlijk altijd in voor overleg, maar ik heb het laatste woord). Daarom wil ik ook graag een verslagje na elk bezoekje.

Nou heb ik ook een vraag aan jullie: hoe zouden jullie omgaan met verzorgers die minder goed met paarden om kunnen gaan dan van tevoren leek? Voor details: pb... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 11:10 



 
Profiel   

Afhankelijk van het paard en de reden van een bijrijder uiteraard
Maar een volwassen persoon en dan bedoel ik niet kwa leeftijd maar iemand die zich volwassen gedraagd
Eerlijk, open en afspraken nakomt en verantwoording neemt.

Flexibel en voor langere tijd
Iemand zoals ik dus. Ik ben nu 'bijrijder'
Maar mag gewoon lekker eigen ding doen. Paard is echt mijn projectje.
Heb zelf ook altijd pony's en paarden gehad, ook aan huis dus weet wat het eea inhoud en kost enz
Iemand die dat ook weet zou fijn zijn

Ja 1 harde eis. Lessen op eigen kosten bij mijn instructrice

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 11:15 



 
Profiel   

- I.v.m afgelegen wonen eigen vervoer hebben. Daarom dus 18+
- Niet af zeggen voor wat regen, omdat het wat waait, wat kouder is of juist weer warm.
Mijn paarden staan aan huis dus er is geen binnenbak en kantine, dat dus ook vooraf bedenken of dat past.
En als er afgezegd word geen uur van voren maar een dag (uitgezonderd natuurlijk ziek zijn of iets onvoorziens).
- Dagen zijn in overleg, 1 dag is prima, 5 ook. Maar niet afspreken ik kom er 3 in de week en dan 1 nog maar met moeite halen. Dus eerlijke communicatie vooraf.
- Geen leger vriendinnen mee sjouwen. Ouders of man/vriend prima, 1 vaste vriendin ook. Maar het is hier geen manege waar iedereen kan komen maar privé erf.
-uiteraard de normale vanzelfsprekende dingen als netjes en verantwoord met de paarden omgaan en ook netjes met de spullen.
- Lessen op eigen kosten. 1 keer in de maand is al voldoende als het anders te duur is.

Wat krijg je er voor.
Een braaf lief paard. Waar ook met minder niveau op gereden kan worden, maar bij hoger niveau ook heerlijk aan het werk kan.
Geen bijdrage, geen klusjes.
Een perfecte verlichte rijbaan van 20x60 meter.
Goede spullen op het paard.
Vanaf volgend jaar een ruiter met meer niveau om te gaan klooien met de twee 3 jarige.

Toch blijken deze eisen zo ongeveer onmogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 12:58 



 
Profiel   

Mijn aller belangrijkste eis is eerlijkheid zowel naar mijn pony (shet) als naar mij.
Is er iets niet goed aan het tuig of is mijn pony vervelend geweest meld het dan. Heb ik iets gezegd wat verkeerd aankwam (ben nogal uitgesproken :') ) meld het dan.

- op één uitzondering na hanteer ik een minimale leeftijd van 16+ Ookal is het echt een schat en zou ik hem gerust aan jongere meiden kunnen toevertrouwen zonder dat hij enge dingen doet, ik heb te veel ongelukken zien gebeuren door onwetendheid van veelal jonge verzorgsters en ik denk ook niet dat mijn stalgenoten erop zitten te wachten.

- verantwoordelijkheidsgevoel als mijn verzorgster komt regelt ze alles van A tot Z. hij staat met vier grote ponys op de paddock met uitloop of weide op een doe het zelf stal, er dient dus gemest te worden, hooinetten vullen, paarden op de weide zetten of weer terug halen, waterbakken vullen, mijn pony voeren, aandacht en beweging geven. Ik kan mijn pony dus met een gerust hart aan haar toevertrouwen.

- netjes met mijn spullen omgaan, afspraken nakomen, met je tengels afblijven van andermans paard/spullen zonder reden, huisregels naleven, vooruit denken (is dit slim? Nee? Dan doe ik het niet)

Wat krijg je ervoor terug, een ontzettend lieve shet, kan bijna alles, wilt alles, vrijheid om er mee te mennen, longeren, vrijspringen, vrijheidsdressuur en tzt ook met de sulky naar buiten.
Maar ik ben heeeeeul blij met mijn verzorgster en haar dochter dus ben ook echt niet op opzoek naar iemand die ik niet ken ookal is Floor maar een shet, hij is echt mijn alles en zou hem voor geen goud kwijt willen raken en al helemaal niet door de fout van een meisje van 12.... leg dat haar ouders maar eens uit plus de kosten verhalen van evt schade.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-17 17:01 



 
Profiel   

Ik heb een verzorgster voor mijn sensibele welsh cob. Daarbij bedoel ik niet rijden en niet longeren maar: pony van de wei naar stal brengen, wandelen, laten grazen, losgooien in de paddock, poetsen, wortels geven en lekker vertroetelen en knuffelen. Mijn spullen zitten in een kluis waar ze geen sleutel van heeft dus weet ik zeker dat ze niet rijd oid.

Mijn eisen: stevig in de schoenen staan want mijn pony is niet makkelijk, ook al enige ervaring met pony's hebben, consuquent zijn, het leuk vinden om te verzorgen en daarbij rijden niet het belangrijkste vinden, komen volgens afspraak, 14 jaar vond ik wat aan de jonge kant maar ok ze voldoet zeker aan de rest. Ik kom sochtends en de namidagen en avonden wanneer zij niet komt. Zij komt maandag, dinsdag, vrijdag en om het weekend zaterdag en zondag.
Mijn pony staat op een manege vol pension inclusief alle luxe. Binnenbak, kantine, vlakbij huis goed gelegen en wordt gemest en gevoerd enz.

Ik ben heel blij met mijn verzorgmeisje en ze let ook echt op hoe mijn pony haar voelt enzo en soms doen we haar gezellig samen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 22:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen