Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 13:52

Wat waarschijnlijk ook meespeeld.

Zelf ben ik ook moeder. Dus thuis nooit echt rust. Altijd een klein druktemakertje om me heen :+ :D
En sinds 2 maanden maak ik meer uren op mijn werk.

Bij de paarden is echt mijn rustmoment. Het begint me nu dus op te breken dat mijn rustmoment een moment is van continue herhalen en blijven praten om stiltes te voorkomen.
Mijn rustmoment is geen rustmoment meer.

Als ik met een stalgenootje ga rijden heb ik die rust wel. Hoef ik enkel op mezelf te letten.


Op de buitenritten moet ik ook altijd voor 2 opletten. Op zich logisch met een jong kind. Maar een klein stukje nadenken mag wel. Niet midden op de weg blijven lopen als er een tractor aankomt. Niet al ergens oversteken terwijl ik 3 meter achter haar loop. Dat soort dingen. Een stukje logisch nadenken mist dan wel. Nu kies ik hier zelf voor en erger ik me hier niet aan!


Als haar moeder erbij is klets ik altijd met haar moeder. Die grapt gezellig mee van joh je bent de benen vergeten. En met t zadel grapt ze van joh dat mag je ondertussen wel eens weten.

Met haar moeder erbij is het een stuk gezelliger en doet ze beter der best. Maarja.. Ik heb dit meisje voor om op buitenritten gezelschap te hebben. En dan kan moeders niet mee.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:26

Hoe zielig ook, ik vind niet dat dit jouw probleem is.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:38

Zo te lezen investeer je enorm en krijg je er weinig voor terug, wat je eigenlijk wel wil.
Wat maakt nou precies dat je niet wil stoppen en op zoek gaat naar een meisje wat wel bij je past?

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 15:10

Majabeestje schreef:
Zo te lezen investeer je enorm en krijg je er weinig voor terug, wat je eigenlijk wel wil.
Wat maakt nou precies dat je niet wil stoppen en op zoek gaat naar een meisje wat wel bij je past?

Ik hoef er niet veel voor terug. Enige wat ik wil is wat gezelligheid en dat ze wat meer oppikt ipv aldoor te moeten herhalen.

Ik vind het heel erg moeilijk om te stoppen omdat ze zo aan me hangt..
Ze is op de manege gestopt omdat ze het bij mij leuker vind..
Ze heeft heel weinig vriendinnen. Word gepest op school.
Als ik der dan ook nog weg stuur? En dan ipv haar iemand anders neem?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:17

Phoe dan vind ik echt dat je het lang hebt volgehouden.

Ik zou toch echt tegen de moeder zeggen dat je ermee wilt stoppen en het is aan haar wie het gaat vertellen.
En dan ook echt vasthouden aan wanneer het de laatste x moet zijn.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:33

Dat je medelijden hebt is logisch. Maar zo heb jij er geen plezier aan. Het is niet je vriendin en dat wil je toch het liefste, als er iemand bij je komt rijden? Gaat je met dit meisje niet lukken! Ga je werkelijk nog jaaaren met iemand door uit medelijden? Dat is wat je je moet afvragen! Want het is het 1 of het ander...

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:09

Tinkerjoris schreef:
Majabeestje schreef:
Zo te lezen investeer je enorm en krijg je er weinig voor terug, wat je eigenlijk wel wil.
Wat maakt nou precies dat je niet wil stoppen en op zoek gaat naar een meisje wat wel bij je past?

Ik hoef er niet veel voor terug. Enige wat ik wil is wat gezelligheid en dat ze wat meer oppikt ipv aldoor te moeten herhalen.

Ik vind het heel erg moeilijk om te stoppen omdat ze zo aan me hangt..
Ze is op de manege gestopt omdat ze het bij mij leuker vind..
Ze heeft heel weinig vriendinnen. Word gepest op school.
Als ik der dan ook nog weg stuur? En dan ipv haar iemand anders neem?


Dus als ik het goed begrijp voel je je ten eerste enorm verantwoordelijk en voel je je schuldig als je haar weg zou sturen. Logisch hoor, denk dat dat heel menselijk is.
Toch is het wel handig om te weten of je je daar door wil laten leiden. Je zou ook om je goodwill te tonen met de ouders kunnen meedenken naar een beter passende oplossing. Aangeven dat het voor jou teveel wordt en je andere verwachtingen had bij een verzorgster is niet gek hoor. De ouders weten dondersgoed dat hun dochter een 'gebruiksaanwijzing' heeft.
Hoe sneu het ook is, dit kost jou meer energie dan het je oplevert en dat is gewoon niet de bedoeling. Er zijn genoeg mensen die het hartstikke leuk vinden om zo'n meiske te begeleiden icm paarden. Jij zoekt een zelfstandige dame om jou ook wat te ontlasten. Dat is zij niet. Kan niemand wat aan doen. Niet aan willen vasthouden omdat het zielig is maar in gesprek gaan, uitleggen, eventueel meedenken en dan ook loslaten.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:14

sneeuwpop schreef:
Maar de ts zocht ook een meisje om lekker mee te kletsen, hebben de bokkers daar ook een oplossing voor?

Dat gaat toch nooit lukken als je een bijrijdster neemt die veel jonger is dan je zelf bent.Voor een gelijkwaardige gesprekspartner moet je iemand zoeken in dezelfde leeftijdscategorie als je zelf hebt.

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 16:27

Majabeestje schreef:
Tinkerjoris schreef:

Ik hoef er niet veel voor terug. Enige wat ik wil is wat gezelligheid en dat ze wat meer oppikt ipv aldoor te moeten herhalen.

Ik vind het heel erg moeilijk om te stoppen omdat ze zo aan me hangt..
Ze is op de manege gestopt omdat ze het bij mij leuker vind..
Ze heeft heel weinig vriendinnen. Word gepest op school.
Als ik der dan ook nog weg stuur? En dan ipv haar iemand anders neem?


Dus als ik het goed begrijp voel je je ten eerste enorm verantwoordelijk en voel je je schuldig als je haar weg zou sturen. Logisch hoor, denk dat dat heel menselijk is.
Toch is het wel handig om te weten of je je daar door wil laten leiden. Je zou ook om je goodwill te tonen met de ouders kunnen meedenken naar een beter passende oplossing. Aangeven dat het voor jou teveel wordt en je andere verwachtingen had bij een verzorgster is niet gek hoor. De ouders weten dondersgoed dat hun dochter een 'gebruiksaanwijzing' heeft.
Hoe sneu het ook is, dit kost jou meer energie dan het je oplevert en dat is gewoon niet de bedoeling. Er zijn genoeg mensen die het hartstikke leuk vinden om zo'n meiske te begeleiden icm paarden. Jij zoekt een zelfstandige dame om jou ook wat te ontlasten. Dat is zij niet. Kan niemand wat aan doen. Niet aan willen vasthouden omdat het zielig is maar in gesprek gaan, uitleggen, eventueel meedenken en dan ook loslaten.


Ik voel me inderdaad heel schuldig. Ook dat ik dit allemaal voel..
Het is echt een heel lief meisje..


Ik heb nu zelf in mijn gedachten om er een tweede bijrijder bij te zoeken. En dan af te wisselen? 1e keer de een. Andere keer de ander. En derde keer beide en dan les van mij of iets in die trand?

Liefst zou ik stoppen. Of iig zeggen dat ze minder vaak meekan. Maar ik heb daar echt moeite mee.

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 16:29

anjali schreef:
sneeuwpop schreef:
Maar de ts zocht ook een meisje om lekker mee te kletsen, hebben de bokkers daar ook een oplossing voor?

Dat gaat toch nooit lukken als je een bijrijdster neemt die veel jonger is dan je zelf bent.Voor een gelijkwaardige gesprekspartner moet je iemand zoeken in dezelfde leeftijdscategorie als je zelf hebt.


Ik ga nooit met leeftijdsgenoten om eigenlijk?

Al mijn vrienden zijn 2 keer zo oud. (Evenals mijn vriend).
Mijn vorige bijrijders waren ook veel rond de 12 a 14. Dat ging altijd prima. Helaas kregen die op den duur een eigen of lease pony.

Ook wel meiden gehad die ouder waren. Maar tot nog toe nooit problemen gehad. Tot dit meisje.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:36

Denk als je om en om doet met een andere bijrijdster het al fijner gaat vinden. Maar dat is dan maar 1 x in de 2 weken?

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 17:03

Ik heb het met dit meisje al teruggebracht naar 1 keer per week.
Maar ik ga zelf 3 x weeks rijden. En dus altijd een pony over.

Dus zou voor dit meisje eens per week blijven. De ander vaker denk ik?

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 17:03

Of zou ik tegen dit meisje kunnen zeghen 1s per 2 weken? Of is dat gemeen?

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:25

Kijk eerst eens of je er een bijrijdster bij kunt krijgen. Dan kun je altijd nog beslissen toch?

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 17:36

Om eerlijk te zijn had ik al een advertentie geplaatst. En ik heb 7 reacties gehad. Ik had nog niet de intentie er direct iemand bij te zoeken maar ik wilde graag interesse peilen. En er intussen eens goed over nadenken. (Dit topic helpt daar fijn bij!!).

Ik heb reactie van 4 meiden van 15 en 16. Die klonken alle 4 heel fijn.
Dan nog 2 jonge meisjes. Die sla ik nu liever even over. En eentje van een volwassen vrouw. Maar haar reactie klonk niet heel prettig. Denk dat die over me heen loopt. Ik ben niet zo heel zeker van mezelf. En zij klonk als iemand met nogal wat noten op de zang.

Rocamor

Berichten: 10854
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:46

Ik weet niet hoeveel tijd je haar nog gunt, Maar ik hink een beetje op twee gedachten.

De eerste is dat het een heel onzeker meisje is dat door die de (goedbedoelde) vragen "wat denk je zelf" of "wat vind jij" juist nog veel onzekerder wordt. Wat ze ook doet, het is nooit goed of het kan altijd beter. Been there , done that. Uiteindelijk durven ze helemaal niets meer, want wat ze ook doet, het is toch niet goed (genoeg).

Aan de andere kant, kan het ook laksheid zijn. Jij haalt toch iedere keer de kastanjes uit het vuur dus ze hoeft niet na te denken. Waarom zou ze, ze heeft jullie tot "opperzeur" gemanoeuvreerd. Als dat zo is, moet je jezelf "ontzeuren" en zorgen dat ze zelf verantwoordelijk wordt voor haar eigen daden.

Hoe?
Als niet het hele paard gepoetst is, en jij merkt dat / ziet dat, wordt er die dag/week
gewoon niet gereden. Geen discussie, onvolledig poetsen, niet rijden. Zorg maar dat je het leert.
Dekje verkeerd om, niet rijden, maar ga thuis maar in je boeken leren hoe het wel moet.
Zadel op de nek. Erafhalen en opnieuw doen. Weer fout? Weef eraf en opnieuw. Derde keer fout? Niet rijden maar in boeken of waar dan ook opzoeken hoe het wel moet. Je hebt het inmiddels tig x uit gelegd, dus niet meer jouw probleem.
Niet luisteren tijdens de les? 1 keer tot orde roepen en daarna afzadelen.

Moet je natuurlijk
a wel weten welke van de twee van toepassing is
b hier wel zin in hebben

En wellicht vind ze het dan niet zo leuk meer, stopt ze zelf wel.

Lastig hoor!

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:58

Nou TS, ik denk dat het tijd is om voor jezelf en daarmee ook voor je pony's te kiezen. Want je vind dit niet leuk meer en je wilt er mee stoppen. Doen. Gewoon doen.

Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat meisje heeft haar moeder, kan misschien wel eens mee naar dat paard, zoals ze jou gevonden hebben vinden ze ook wel weer een andere verzorgpony.

Geen uitvluchten zoeken, gewoon zeggen dat je helaas besloten hebt om je pony niet meer als verzorgpony aan haar ter beschikking te stellen. Sorry, ik hoop dat je snel weer een andere leuke pony vind om te verzorgen, bedankt voor je hulp en inzet.

Klaar.

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 15:13

Rocamor schreef:
Ik weet niet hoeveel tijd je haar nog gunt, Maar ik hink een beetje op twee gedachten.


Als ik zeker zou weten dat het beter zou gaan wil ik daar gerust nog een tijd voor uittrekken. Geen jaren. Maar met een paar maanden zou ik nog wel oke zijn. Mits ze dan nadien ook echt zelf nadenkt en weet hoe iets moet! Daar ben ik alleen wat bang voor..

Rocamor schreef:
De eerste is dat het een heel onzeker meisje is dat door die de (goedbedoelde) vragen "wat denk je zelf" of "wat vind jij" juist nog veel onzekerder wordt. Wat ze ook doet, het is nooit goed of het kan altijd beter. Been there , done that. Uiteindelijk durven ze helemaal niets meer, want wat ze ook doet, het is toch niet goed (genoeg).

Aan de andere kant, kan het ook laksheid zijn. Jij haalt toch iedere keer de kastanjes uit het vuur dus ze hoeft niet na te denken. Waarom zou ze, ze heeft jullie tot "opperzeur" gemanoeuvreerd. Als dat zo is, moet je jezelf "ontzeuren" en zorgen dat ze zelf verantwoordelijk wordt voor haar eigen daden.


Ik denk zelf dat het er tusseninzit. Ze is wel verlegen. Maar niet meer rondom mij. Want ze kan prima lelijk doen naar haar broer of moeder. Of zeggen dat mijn dochter te druk ia oid.
Het poetsen zadelen lijkt me laksheid..

Rocamor schreef:
Hoe?
Als niet het hele paard gepoetst is, en jij merkt dat / ziet dat, wordt er die dag/week
gewoon niet gereden. Geen discussie, onvolledig poetsen, niet rijden. Zorg maar dat je het leert.
Dekje verkeerd om, niet rijden, maar ga thuis maar in je boeken leren hoe het wel moet.
Zadel op de nek. Erafhalen en opnieuw doen. Weer fout? Weef eraf en opnieuw. Derde keer fout? Niet rijden maar in boeken of waar dan ook opzoeken hoe het wel moet. Je hebt het inmiddels tig x uit gelegd, dus niet meer jouw probleem.
Niet luisteren tijdens de les? 1 keer tot orde roepen en daarna afzadelen.

Moet je natuurlijk
a wel weten welke van de twee van toepassing is
b hier wel zin in hebben

En wellicht vind ze het dan niet zo leuk meer, stopt ze zelf wel.

Lastig hoor!


Ik heb dit laatst toevallig al eens geprobeerd. Waar haar moeder bijstond. Helaas had dat nul effect.. Niet rijden? Haald ze der schouders op. Dan niet rijden.


Ik heb dit weekend niet gevraagd of ze meegaat of niet. (Doe ik vaker weleens een weekend niet) ook van haar uit helemaal geen bericht gehad.

Ik moet echt vragen wanneer ze komen wilt. Want ondanks dat ze er elke dag is als dat mag, zal ze het nooit zelf vragen.

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 15:18

zorro schreef:
Nou TS, ik denk dat het tijd is om voor jezelf en daarmee ook voor je pony's te kiezen. Want je vind dit niet leuk meer en je wilt er mee stoppen. Doen. Gewoon doen.

Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat meisje heeft haar moeder, kan misschien wel eens mee naar dat paard, zoals ze jou gevonden hebben vinden ze ook wel weer een andere verzorgpony.

Geen uitvluchten zoeken, gewoon zeggen dat je helaas besloten hebt om je pony niet meer als verzorgpony aan haar ter beschikking te stellen. Sorry, ik hoop dat je snel weer een andere leuke pony vind om te verzorgen, bedankt voor je hulp en inzet.

Klaar.


Ik zou willen dat ik zo makkelijk kon doen!

Ik ben alleen zo bang dat dat meisje dan instort ofzo? Er is me meermaals gezegt dat ze heel gehecht is aan mij en mijn ponys. Ze heeft de manege voor me opgezegt.
Ze stelde laatst zelfs voor om eens te gaan stadten.
Ze heeft allemaal spulletjes gekregen van haar moeder voor mijn ruin.

Ik ben zo bang dat ze het me kwalijk nemen..

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:27

Ts breng het anders: geef aan dat jij iemand zoekt die jou ook daadwerkelijk helpt en die jouw taken kan verlichten en benoem dan dat je het lang hebt geprobeerd met dit meisje maar dat ze je meer tijd en energie kost dan dat het iets oplevert. Raad haar aan om nog een jaar of 2 lessen te nemen en ervaring op te doen en wie weet kruisen jullie paden dan wel weer en kan ze wel komen verzorgen en rijden.
Als iets nu niet os betekent dat niet dat het in de toekomst niet kan komen.

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 15:31

Goof schreef:
Ts breng het anders: geef aan dat jij iemand zoekt die jou ook daadwerkelijk helpt en die jouw taken kan verlichten en benoem dan dat je het lang hebt geprobeerd met dit meisje maar dat ze je meer tijd en energie kost dan dat het iets oplevert. Raad haar aan om nog een jaar of 2 lessen te nemen en ervaring op te doen en wie weet kruisen jullie paden dan wel weer en kan ze wel komen verzorgen en rijden.
Als iets nu niet os betekent dat niet dat het in de toekomst niet kan komen.


Dat is wel een idee.
Alleen denk ik dat ik dan het antwoord krijg dat haar ouders wel willen komen helpen. Die stellen regelmatig voor dat als ik eens op vakantie wil ze best willen voeren of de stal doen oid.

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:33

Dan moet je daar duidelijk in zijn en dat afhouden.
"Dat is een heel lief aanbod, maar ik wil daar op dit moment niet op ingaan. Als uw dochter de benodigde ervaring heeft zie ik haar en jullie met alle liefde weer terug".

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 15:35

Wat ik in ieder geval ga doen is er een tweede iemand bijnemen. Iemand die wat ouder is. En weet wat ze doet. En die ook op mijn andere pony kan.

Mijn ruin is al een dagje ouder. En ik wil ook gewoon zelf met hem kunnen rijden. Ipv altijd aan dit meisje af te moeten staan omdat ze de ander niet aankan.

Als ik iemand heb die op de ander kan zou dat al veel fijner zijn!


Ik denk er nu aan om met een tweede persoon te werken. En om het een beetje te laten afhangen van dit meisje wanneer ze eens komt. Want als ik niks vraag komt ze niet.
Misschien dat het op die manier in elkaar over loopt?

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 15:39

Goof schreef:
Dan moet je daar duidelijk in zijn en dat afhouden.
"Dat is een heel lief aanbod, maar ik wil daar op dit moment niet op ingaan. Als uw dochter de benodigde ervaring heeft zie ik haar en jullie met alle liefde weer terug".


Ik hoop dat ze dan niet vallen over dat ik er iemand anders bijzoek.

Haar ouders hebben namelijk meermaals gevraagd of zij ook niet mogen rijden.

Ik ga eens nadenken hoeik dat zou kunnen formuleren op een nette manier.

Erover praten zal natuurlijk beter zijn dan het op zn beloop laten..

Fifo
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-11-13

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:46

Je zegt dat ze nooit uit haarzelf vraagt of ze mag komen rijden? Zou het niet kunnen zijn dat de ouders het leuker vinden dan het meisje zelf?

Ikzelf zou het meisje niet meer meevragen en afwachten tot ze zelf een berichtje stuurt of ze mee kan. Ik zou ook gewoon eerlijk naar het meisje toe zijn en dan nog een paar weken de kans geven. Soms is een hardere aanpak nodig..