Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:40

Ken je probleem trui ik werk wisselende tijden en dagen en weet me rooster maar vaak pas 1a 2weken vooruit. Dus vaste dagen werkt voor mij ook lastig. Merkte dat met mijn laaste verzorgpaard dat ik daar echt moeite mee heb idd soms ook moeten afzeggen. Maar helaas is die vorig jaar is ingeslapen en ben ik sindsdien paardloos, omdat ik vaak niet aan de gevraagde eisen kan voldoen. Zag laatst advertentie sprak me erg aan behalve dat het iemand moest zijn voor ochtenden en helaas kan dat niet ivm mijn werk.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:42

Roosje01 schreef:
Ken je probleem trui ik werk wisselende tijden en dagen en weet me rooster maar vaak pas 1a 2weken vooruit. Dus vaste dagen werkt voor mij ook lastig. Merkte dat met mijn laaste verzorgpaard dat ik daar echt moeite mee heb idd soms ook moeten afzeggen. Maar helaas is die vorig jaar is ingeslapen en ben ik sindsdien paardloos, omdat ik vaak niet aan de gevraagde eisen kan voldoen. Zag laatst advertentie sprak me erg aan behalve dat het iemand moest zijn voor ochtenden en helaas kan dat niet ivm mijn werk.


Was dat voor een fries omdat die persoon dan twee keer per dag moest? :') we wonen in de buurt van elkaar dus miscchiieeennn

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:42

Trui schreef:
Een pony waar ik niet persee op drie vaste dagen heen moet, maar waar ik gewoon lekker mee kan tutten als het me uitkomt (dat ik dan tuurlijk wel de eigenaar app). Rijden hoeft niet etc


Als het rijden niet hoeft dan lijkt het me ook niet zo'n probleem. Voor het paard maakt het niet uit of die er nu 2x per dag uit mag. Lijkt me juist voor sommige wel handig. Maar goed zo denk ik er over.
Bijrijder hier heeft ook geen vaste dagen. Die komt wel altijd 's avonds en dan in de ochtend of middags stuurt ze even een bericht of het uitkomt. Soms een dag van te voren. Werkt hier goed.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 22-08-17 16:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:43

Tigra_ schreef:
Trui schreef:
Een pony waar ik niet persee op drie vaste dagen heen moet, maar waar ik gewoon lekker mee kan tutten als het me uitkomt (dat ik dan tuurlijk wel de eigenaar app). Rijden hoeft niet etc


Als het rijden niet hoeft dan lijkt het me ook niet zo'n probleem. Voor het paard maakt het niet uit of die er nu 2x per dag uit mag. Lijkt me juist voor sommige wel handig. Maar goed zo denk ik er over.


Ja zo dacht ik dus idd ook

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:43

Nee volgens mij was het geen fries.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:44

Roosje01 schreef:
Nee volgens mij was het geen fries.


Aahhh oke. Zag wel laatst dus een advertentie over iemand die alles zelf moest doen en dus iemand zoekt om in de ochtend te gaan omdat zij dan niet kon. Ja ik heb om 9 uur ook school dus dan houd het ook op

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:45

Ik werk zelf ook geen vaste dagen.
Dus iemand die geen vaste dagen kan zijn geen probleem.
Maar als je op zondag zegt ik kom dinsdag en donderdag dan verwacht ik dat ook.
En dan heb ik vaak gemerkt dat op de dag zelf, soms pas een uur van tevoren afgeappt word.
En dan ben ik eerlijk gezegd niet vrolijk.

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:47

Nee idd uur van te voren afzeggen is gewoon not done.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:48

Er zijn wel veel weilanden met paarden in de buurt, maar hoe ik erachter kom van wie de ponys zijn? Geen idee.

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:51

Trui schreef:
Er zijn wel veel weilanden met paarden in de buurt, maar hoe ik erachter kom van wie de ponys zijn? Geen idee.


In het gras liggen met een verrekijker en wachten maar xD

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:52

Trui schreef:
Er zijn wel veel weilanden met paarden in de buurt, maar hoe ik erachter kom van wie de ponys zijn? Geen idee.


Briefje weghangen bij het hek?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:53

Tigra_ schreef:
Trui schreef:
Er zijn wel veel weilanden met paarden in de buurt, maar hoe ik erachter kom van wie de ponys zijn? Geen idee.


Briefje weghangen bij het hek?


Ben zo bang dat het verregend.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:57

Trui schreef:
Tigra_ schreef:

Briefje weghangen bij het hek?


Ben zo bang dat het verregend.


Ik ga er vanuit dat de meeste mensen met paarden dagelijks komen dus als je het bij de ingang hangt of in ieder geval waarvan je vermoed dat het de ingang is. En zorgt dat het een paar dagen droog is zal dat toch wel moeten kunnen. Als je daar natuurlijk mag komen anders wordt het wel lastig.
Anders zou je in de omgeving als er huizen zijn eens kunnen vragen. Ooit ook weleens gevraagd en mocht toen gelijk de eigenaar bellen bij die mensen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:56

Ik heb geen probleem met wisselende dagen maar vind het wel fijn dat ik een beetje vooruit weet wie wanneer komt en welk dagdeel. Dan kan ik daar rekening mee houden met mijn planning en de planning rond de verzorging van de paarden. Dat mag ook de dag van te voren zijn of vrijblijvend een appje kont het uit als ik straks/vanmiddag/ vanavond kom. Helemaal als de eigenaar zelf wel/ook op het paard rijd.

Bij paard op pension lijkt het me lastiger

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:59

Wat bedoel je met dat laatste? En ik weet zeker een dag van te voren wanneer ik kan altijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:41

Maar per week naar de dagen kijken is voor mij ook geen probleem.
Maar een dag van tevoren een berichtje krijgen met "kan ik langskomen?" zit ik niet op te wachten, en dat dacht ik te begrijpen uit jou bericht :)

Dat zou in mijn geval 9 van de 10 keer ook een nee zijn, omdat ik dan zelf al plannen heb. Plan een week van tevoren wat ik welke dag met paard ga doen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:56

Omdat met een paard in pension je er maar die niet rijden. Als je kinderen hebt moet je oppas regelen of ben je beperkt tot bepaalde tijden. Net als met wisselende diensten. Als je zelf hebt gepland te rijden heb je wellicht geen zin of geen mogelijkheid de planning om te gooien. Mijn komt staat aan huis en de verzorgmeisjes moeten met mij en met elkaar afstemmen wie wanneer komt. Dat is iets minder flexibel dan wanneer er echt niets met een paard wordt gedaan door een eigenaar.

Bij mijn huidige pony mocht ik zelf weten wanneer ik kwam. Bij Moenira sprak ik dagen en rijden af ivm de lessen die ze mee liep. Bij de Fokker waar ik een paard en E pony reed had ik met het paard alle vrijheid en de pont stemde ik af met hun dochter. Bij de haflinger had ik 2 vaste dagen en indien nodig ruilden we een keer.

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:02

Bij andere paarden mocht ik ook komen en gaan wanneer ik wilde de eigenaresse vond juist fijn als ze extra haar stal uit kwam. Baal nog steeds dat ze toen verkocht anders zat ik daar nu nog.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:15

Ja mijn paard staat de hele dag buiten, dus daar zou ik toch niks aan hebben...

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:43

Mijn pony ook. Maar als het alleen om poetsen gaat? Zou het dan alsnog fijn vinden om te weten wanneer je gaat.

Maar die pony's zijn er echt wel Trui. Zo ben ik aan mijn pony gekomen: was van een boer en mijn buurmeisje reed hem. Ik ging mee en van het 1 kwam het ander. Boer deed er zelf niks mee, buurmeisje stopte ermee en ik mocht hem uiteindelijk meenemen..

Heb ook paarden bijgereden die een 'echte' eigenaar hadden, maar dan mort je idd op tijd laten weten wat de plannen zijn. Bij de boer kon ik altijd komen aanwaaien. Maar zoiets vind je niet via internet! Dus vraag het rond..

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 06:37

Ik switch van manege dus wie weet komt er wat op Mn pd

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 18:23

Ik heb bij deze enkele berichten verwijderd. Advertenties horen op de Boktmarkt.

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:16

Net wat grappigs meegemaakt ben op vakantie in het oosten van het land, en heb net een bosrit gemaakt. Was daar nog amper binnen of had al haast een verzorgpaard te pakken ze zocht nog iemand voor haar 5jarige fries := jammer dat het bij ons niet zo makkelijk gaat. Het tis dat het bijna 3uur rijden is zonder files, anders had ik het misschien wel gedaan.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:49

Jaa had ik ook, was een soort cursus spiegelen, en ik was de enige minderjaarige daar. Iedereen luidterde naar theorie en ik leerd een vijf jarig paard voetballen! Helaas is het drie uur rijden anders had ik het zo gedaan (ze vroeg dus ook of ik een verzorgpony zovht)

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:34

Haha, dan baalden jullie wel even of niet dan :D