Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonni

Berichten: 106
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:21

Zelfs in de achterhoek is het moeilijk om een paard in de buurt te vinden.. Zo te lezen moet ik richting Amsterdam :P

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:26

Tuurlijk zijn pb's welkom!

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:38

sabinek schreef:
Zelfs in de achterhoek is het moeilijk om een paard in de buurt te vinden.. Zo te lezen moet ik richting Amsterdam :P


Haha, ik heb het wel over een afstand van 30 minuten fietsen ;)

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:26

Ik doe even een berichtje hier!
Is er hier nog iemand die in de buurt van schoonebeek en omstreken een paard zoekt om te rijden? Graag iemand met ervaring en vriendelijke rijstijl. Mijn pb box staat openĀ  +:)+

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:40

Yentaah schreef:
Ik heb een leuke pony gespot in de buurt via marktplaats *\o/*
Echter gaat de communicatie tussen mij en de eigenaar niet heel gemakkelijk, ik begrijp niet goed wat ze zoekt. Even doorbijten :o

Edit: is er iemand die ik even mag pb-en hierover?


Als je nog advies nodig hebt, staat mijn pb inbox open :)

De bijrijdpaard situatie waar ik advies over nodig had is makkelijk opgelost voor mij: het paard wordt verkocht :') dus ik hoef niet te twijfelen of ik het moet doen :+

Ik ga voor nu kijken wat er op me afkomt. Ik ga nog niet actief op zoek naar een nieuw bijrijdpaard. Ik wil het laten bezinken dat het vorige paard verkocht is. En ook even van de gebrek aan verplichting genieten na een jaar de lusten en lasten van een eigen paard te hebben gehad.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:54

Begrijpelijk, jammer dat het paard dat je op het oog had verkocht wordt!

bonni

Berichten: 106
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:44

Yentaah schreef:
sabinek schreef:
Zelfs in de achterhoek is het moeilijk om een paard in de buurt te vinden.. Zo te lezen moet ik richting Amsterdam :P


Haha, ik heb het wel over een afstand van 30 minuten fietsen ;)


Ik beschik gelukkig over een eigen auto dus bij mij zijn verdere afstanden het probleem nog niet :9

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:14

Meer de brandstofkosten :D

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:03

Bay schreef:
Yentaah schreef:
Ik heb een leuke pony gespot in de buurt via marktplaats *\o/*
Echter gaat de communicatie tussen mij en de eigenaar niet heel gemakkelijk, ik begrijp niet goed wat ze zoekt. Even doorbijten :o

Edit: is er iemand die ik even mag pb-en hierover?


Als je nog advies nodig hebt, staat mijn pb inbox open :)

De bijrijdpaard situatie waar ik advies over nodig had is makkelijk opgelost voor mij: het paard wordt verkocht :') dus ik hoef niet te twijfelen of ik het moet doen :+

Ik ga voor nu kijken wat er op me afkomt. Ik ga nog niet actief op zoek naar een nieuw bijrijdpaard. Ik wil het laten bezinken dat het vorige paard verkocht is. En ook even van de gebrek aan verplichting genieten na een jaar de lusten en lasten van een eigen paard te hebben gehad.

Maakt de beslissing voor jou wel een stuk makkelijker idd :+

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:15

Ja he :') Ik vind het ook niet erg, ik was toch erg aan het twijfelen. Nu eerst even rust en de dan de tijd nemen om te bedenken wat ik wil :j

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:28

Haii,
Ik ben ook op zoek naar een verzorgpaardje maar het wil ook nog niet echt lukken, heb wel een hele leuke advertentie gevonden op marktplaats wat echt perfect klinkt! Heb gister meteen enthousiast een bericht gestuurd, maar nog geen antwoord. Ik hoop wel dat dat nog komt :D

Kairos
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:11

Hier ook helaas :\ Meer advertenties dan aanbod en alle advertenties die er zijn, zijn ook niet haalbaar op de fiets O:)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:54

Zelf advertenties zetten en oproepje doen op Facebook. Ik heb nu 1 reactie via Marktplaats, 1 reactie via bokt en drie a vier mogelijke opties uit mijn eigen kennissenkring. Heb nog niet via Facebook geprobeerd. Eerst deze opties rustig proberen.

We zijn veel mensen die wel kijken maar niet zelf een advertentie plaatsen. Als je echt wat wilt kun je dus het beste jezelf actief overal aanbieden en rond vertellen dat je iets zoekt.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:20

Ik heb een leuke reactie gehad op mijn bokt advertentie! Ben erg benieuwd, en het is ook lekker dichtbij.

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:32

Pfff wat een moeite zeg :(
Heb laatst bijna 3 uur door de regen gefietst en overal briefjes opgehangen, en nu gister weer. Ik kijk elke dag of er nieuwe advertenties op marktplaats staan, maar het wilt maar niet lukken . ;(

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:10

Hoi! ik kom even binnenvallen maar heb vandaag iets meegemaakt wat me verstandig lijkt hier ook te delen.

Na een aantal bijrijpaarden te hebben gehad de afgelopen 2 jaar, waarvan er helaas 1 verhuisde en 2 verkocht werden, begon mijn zoektocht naar een nieuw bijrijdpaard vandaag opnieuw. Vol goede moed plaatste ik een bokt advertentie en dacht ik zet mijn nummer eronder dat maakt het contact wat makkelijker. Wat kan er nou immers misgaan met een simpel whatsappje oid.

Na 5 minuten kreeg ik al een berichtje van iemand zonder naam/foto met enkel ''hoi wil je betalen voor een paard'' dus ik vragen naar meer info/foto's oid, maar de persoon zei dat hij op het terras zat en in de avond meer zou sturen. Hij zei ook dat hij het paard op een privestal stond maar op zoek was naar een andere stal, die ik zelf ook uit zou kunnen kiezen. Ik heb een aantal keer gevraagd waar dat dan precies was, en wat er nu precies met het paard gedaan werd maar daar praatte hij overheen, later stelde hij voor om deze week af te spreken om te kijken.

Nou ik vertrouwde deze persoon eigenlijk vanaf het eerste berichtje al totaal niet dus ik ging natuurlijk niet afspreken voordat hij meer informatie kon geven (bijvoorbeeld foto's, wat voor paard het was, welke stal hij stond etc.) er gebeuren tenslotte veel gekke dingen op het internet. Ik kreeg een reactie van hem dat hij het in de avond zou sturen. Daarnaast vertelde hij ook nog dat het hem niet om geld ging maar dat hij puur iemand zocht die goed is voor zijn paard.

Dusss vanavond kreeg ik een berichtje, met een wel heel seksueel verzoek wat ik hier niet zal herhalen... ik had al een donkerbruin vermoeden bij deze persoon vanaf het eerste berichtje.... ik heb hem gemeld dat ik hier niet op in ging en hem meteen geblokkeerd. Omdat ik zijn nummer niet had opgeslagen is het gesprek dan ook meteen weg helaas maar echt wat een rare mensen zijn er....

Deze persoon heeft zeker weten mijn nummer via bokt en zit hier dus ook dus vandaar dat ik dit bericht hier plaats. Ik weet helaas zijn boktaccount niet omdat hij mij rechtstreeks via WhatsApp benaderde. Wees gewaarschuwd....

Dus, zo ver mijn nieuwe zoektocht weer :P

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:26

Hetzelfde probleem.. Ik ben al een tijdje op zoek maar nog steeds niks. Dadelijk even een nieuwe op bokt en marktplaats denk ik aangezien ze niet meer kloppen hahah.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:35

@Laura, bahbah zulke mensen kunnen echt niet. Ik weet dat dit vaker gebeurd en heb daarom ook mijn nummer expres niet bij mijn advertentie gezet.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:59

Jeetje wat naar Laura :( Maar goed dat je het deelt, ik hoop dat mensen er zich meer bewust van gaan worden. Het is zelf ook de reden dat ik geen telefoonnummer oid bij advertenties zet, ik vind dat toch wel eng dat het zo open op internet staat. Het meeste contact ging bij mij gewoon via berichtjes op bokt of facebook en daardoor kon ik die mensen ook wat makkelijker natrekken :+

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:27

Laura ik raad je dan ook aan om toch je nummer er niet bij te zetten, maar alleen je e-mail adres.
Als het contact goed is kan je via daar je nummer uitwisselen, lijkt mij verstandiger :)

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:23

Ik zit heel erg met een twijfel!

Ik kreeg vandaag een berichtje op marktplaats dat de plek waar dat meisje verzorgt nog een aantal paarden staan. Nou ja hartstikke leuk natuurlijk dus ik een beetje doorvragen. Na een tijdje meld ze dat er dus ook een pak voor je broek word gegeven als je iets fout doet. Ze zegt dat ze er zelf aan is gewend aangezien het thuis ook gebeurd. Die eigenaren doen dat aangezien ze ouder zijn en dat dus normaal vinden. Er zijn ook een aantal andere meisjes van ongeveer 15 die dat ook krijgen. Afgezien van dat wat ik dus niet erg normaal vind lijkt het me een hartstikke leuke plek. Maar ik twijfel of het waar is of dat het niet gewoon een raar geval is. Wat moet ik hier mee aan?

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:44

asm_kayleigh schreef:
Ik zit heel erg met een twijfel!

Ik kreeg vandaag een berichtje op marktplaats dat de plek waar dat meisje verzorgt nog een aantal paarden staan. Nou ja hartstikke leuk natuurlijk dus ik een beetje doorvragen. Na een tijdje meld ze dat er dus ook een pak voor je broek word gegeven als je iets fout doet. Ze zegt dat ze er zelf aan is gewend aangezien het thuis ook gebeurd. Die eigenaren doen dat aangezien ze ouder zijn en dat dus normaal vinden. Er zijn ook een aantal andere meisjes van ongeveer 15 die dat ook krijgen. Afgezien van dat wat ik dus niet erg normaal vind lijkt het me een hartstikke leuke plek. Maar ik twijfel of het waar is of dat het niet gewoon een raar geval is. Wat moet ik hier mee aan?


Ik snap je niet helemaal, wie is datmeisje? Een vriendin van jou of kennis oid? En een 'pak voor de broek geven'is absoluut niet normaal, ik zou dan ook niet op dit aanbod ingaan. En mocht je nog steeds twijfelen bespreek het dan aub met je ouders!

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:53

hanneke32xx schreef:
asm_kayleigh schreef:
Ik zit heel erg met een twijfel!

Ik kreeg vandaag een berichtje op marktplaats dat de plek waar dat meisje verzorgt nog een aantal paarden staan. Nou ja hartstikke leuk natuurlijk dus ik een beetje doorvragen. Na een tijdje meld ze dat er dus ook een pak voor je broek word gegeven als je iets fout doet. Ze zegt dat ze er zelf aan is gewend aangezien het thuis ook gebeurd. Die eigenaren doen dat aangezien ze ouder zijn en dat dus normaal vinden. Er zijn ook een aantal andere meisjes van ongeveer 15 die dat ook krijgen. Afgezien van dat wat ik dus niet erg normaal vind lijkt het me een hartstikke leuke plek. Maar ik twijfel of het waar is of dat het niet gewoon een raar geval is. Wat moet ik hier mee aan?


Ik snap je niet helemaal, wie is datmeisje? Een vriendin van jou of kennis oid? En een 'pak voor de broek geven'is absoluut niet normaal, ik zou dan ook niet op dit aanbod ingaan. En mocht je nog steeds twijfelen bespreek het dan aub met je ouders!


Ik vind dat dus ook raar... Ik ken haar niet.

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:02

Ik vind dat dus ook raar... Ik ken haar niet.[/quote]

Dan zou ik echt adviseren om er niet op in te gaan. Wie weet bij wat voor mensen je anders terecht komt

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:27

Ik zou er ook niet op in gaan :n pak voor je broek is zeker niet normaal