Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 192 [ 4779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 192  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

 
Profiel   

Vroeger ging het ook anders dan nu.
Maar toen werd je ook niet aangeklaagd als er iemand afpleurde.
Dan ging zo iemand naar de seh en klaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 17:48 



 
Profiel   

Dat is zeker waar ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 17:52 



 

Ja, dat schrikt mij inderdaad ook af, en met minderjarigen weet ik al helemaal niet hoe het zit (heb het jaren terug wel eens nagevraagd hoe het zat als iemand anders mijn paard zou verzorgen/rijden maar dat ging toen om een meerderjarig persoon, zal ook nog wel verschil tussen zitten).

Sommige dagen denk ik: ik ga ervoor, maak een advertentie en we zien wel wat er komt. Maar op andere momenten ... pff ... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 18:32 



 
Profiel   

Babootje schreef
EssieB schreef
Mijn dochter van bijna 13 zoekt zich een breuk naar een verzorg/bijrijdpaardje. Natuurlijk zijn we bereid om een bijdrage te betalen maar nu zijn er dus ook eigenaren die gewoon 100 euro per maand vragen en dan mag ze nog niet eens bijv. op zaterdag een dagje op stal zijn om lekker te poetsen, knuffelen en te rijden. Maar mag ze 1 x per week een uurtje rijden. Hier in de regio valt het vinden van verzorg-bijrijdpaardje echt niet mee helaas.


Welke regio zit je dan?


Naaldwijk e.o.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 18:52 



 
Profiel   

Misschien dat ik voor 3 x in de week een verzorgster ga zoeken.
Paard is heet wel goed rijdbaar en eerlijk.
Maar iets houdt me tegen.
Wie heeft er omgeving Almelo ervaring met verzorgsters?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 18:57 



 
Profiel   

[***] schreef
EssieB schreef
Bij de shetjes ben ik de eerste paar keren mee gegaan maar daarna regelt ze het helemaal zelf. Uitmesten, stal vullen met stro, voetbakken, water, poetsen, vlechten, rijden, afspuiten nou ja en wat ik nog vergeten ben.
Kinderen zijn ook niet allemaal hetzelfde. Gelukkig heeft die van mij wel verantwoordelijkheidsgevoel


Hmmja, ik weet ook niet wat ik daarvan zou vinden. Niet dat het mij om de leeftijd gaat, er zijn meisjes van 12 jaar bij ons op stal die ik blind met mijn pony('s) zou vertrouwen, deze hebben hen ook gepoetst toen ik op vakantie was, maar die rijden al jaren bij ons, zijn daar zowat opgegroeid en zijn er elke dag om met hun huurpaard bezig te zijn (en hebben daardoor dus jammer genoeg geen tijd voor die van mij, anders had ik geen problemen :P ). Dat is heel anders dan een random 12-13-14-... jarige waarvan een paar keer een moeder mee komt en die dan alles alleen gaat doen. En als ze zo'n hele dag op stal is, wat gaat ze dan doen? Poetsen kan je wel lang mee bezig zijn, vindt pony ook heerlijk, maar dat doe je ook niet eindeloos. En voor andere dingen is toch (meer) begeleiding nodig vind ik. Verder gewoon maar rondhangen is het ook niet want daarvoor ben je niet op stal lijkt mij.

Dus ja, ze zou op zich hier wel een kans krijgen, na een goed face to face gesprek over de verwachtingen en de bedoelingen enzo. Maar bij een jonger kind moet er ook wel begeleiding zijn vind ik, zeker een hele tijd in het begin...







Klinkt gezellig Women2 :Y)


Ben ik helemaal met je eens hoor over die begeleiding en sowieso moet kind en paard/pony een band op gaan bouwen.
Maar goed we zoeken gewoon rustig verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 19:00 



 
Profiel   

LaPluche schreef
Misschien dat ik voor 3 x in de week een verzorgster ga zoeken.
Paard is heet wel goed rijdbaar en eerlijk.
Maar iets houdt me tegen.
Wie heeft er omgeving Almelo ervaring met verzorgsters?


Ik woon zelf in almelo en ben zelf bijrijdster. Rondom almelo heb je veel pennymeisjes die net v/d manege komen naar mijn ervaring. Er zijn ook echt wel serieuzere meiden maar je moet er wel een beetje geluk bij hebben :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 20:37 



 
Profiel   

EssieB schreef
Mijn dochter van bijna 13 zoekt zich een breuk naar een verzorg/bijrijdpaardje. Natuurlijk zijn we bereid om een bijdrage te betalen maar nu zijn er dus ook eigenaren die gewoon 100 euro per maand vragen en dan mag ze nog niet eens bijv. op zaterdag een dagje op stal zijn om lekker te poetsen, knuffelen en te rijden. Maar mag ze 1 x per week een uurtje rijden. Hier in de regio valt het vinden van verzorg-bijrijdpaardje echt niet mee helaas.


Ik zit eerlijk gezegd ook niet te wachten op jonge meiden die de hele dag blijven hangen. Ik wil ze hier niet hebben zonder toezicht en houdt het dus wel in de gaten. Het is prive aan huis en dan vind ik het wel genoeg als ze eer uurtje of drie er zijn om te poetsen, rijden, helpen met klusjes etc.

Daarbij staan de paarden overdag op het gras om te eten en de relaxen. Urenlang dutten en borstelen betekent urenlang minder vrij op de wei. Dat liever buiten de weidetijd en voertijden om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 21:45 



 
Profiel   

joyce B schreef
EssieB schreef
Mijn dochter van bijna 13 zoekt zich een breuk naar een verzorg/bijrijdpaardje. Natuurlijk zijn we bereid om een bijdrage te betalen maar nu zijn er dus ook eigenaren die gewoon 100 euro per maand vragen en dan mag ze nog niet eens bijv. op zaterdag een dagje op stal zijn om lekker te poetsen, knuffelen en te rijden. Maar mag ze 1 x per week een uurtje rijden. Hier in de regio valt het vinden van verzorg-bijrijdpaardje echt niet mee helaas.


Ik zit eerlijk gezegd ook niet te wachten op jonge meiden die de hele dag blijven hangen. Ik wil ze hier niet hebben zonder toezicht en houdt het dus wel in de gaten. Het is prive aan huis en dan vind ik het wel genoeg als ze eer uurtje of drie er zijn om te poetsen, rijden, helpen met klusjes etc.

Daarbij staan de paarden overdag op het gras om te eten en de relaxen. Urenlang dutten en borstelen betekent urenlang minder vrij op de wei. Dat liever buiten de weidetijd en voertijden om.


Dat is begrijpelijk hoor als ze aan huis staan dan is dat weer een heel ander verhaal als bijv. een pensionstal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 22:24 



 
Profiel   

Essie, op sommige pensionstallingen wordt dat ook niet gewaardeerd. :o
Ik weet dat bij ons er bijrijders (kinderen) zijn aangesproken die een "gehele" dag met een pony aan het rond slepen zijn. Ook die pony's verdienen rust en heerlijk op de wei te staan.
Daarnaast zijn de staleigenaar en de overige pensionklanten geen kinderoppas, zeker bij meer "wedstrijdgerichte" pensionstallingen kan daar over geklaagd worden als ze te vaak in de weg loopt of onnodig voor te lange tijd ruimtes in beslag houdt.

Misschien is het verstandig om je dochter eerst wat meer privelessen te laten rijden op de manege om haar rijden te verbeteren en mogelijk daar een pony leasen. Mogelijk sluit dat beter aan op haar huidige wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 07:05 



 
Profiel   

cobiie schreef
Essie, op sommige pensionstallingen wordt dat ook niet gewaardeerd. :o
Ik weet dat bij ons er bijrijders (kinderen) zijn aangesproken die een "gehele" dag met een pony aan het rond slepen zijn. Ook die pony's verdienen rust en heerlijk op de wei te staan.
Daarnaast zijn de staleigenaar en de overige pensionklanten geen kinderoppas, zeker bij meer "wedstrijdgerichte" pensionstallingen kan daar over geklaagd worden als ze te vaak in de weg loopt of onnodig voor te lange tijd ruimtes in beslag houdt.

Misschien is het verstandig om je dochter eerst wat meer privelessen te laten rijden op de manege om haar rijden te verbeteren en mogelijk daar een pony leasen. Mogelijk sluit dat beter aan op haar huidige wensen.


Dat doet ze hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 08:23 



 
Profiel   

Toen mijn dochter 12 was, zijn wij naast de wekelijkse manegelessen sámen een Epony gaan bijrijden voor 2 dagen per week. Na een jaartje kon ik zelf een mooie KWPN merrie op de zelfde stal gaan bijrijden. Zo hebben wij samen veel ervaring opgedaan. Op die leeftijd vind ik echt dat er een volwassene bij moet zijn en je ze nog niet een hele dag zelf maar een beetje aan kan laten rommelen. Die stal was een doe-het-zelf-stal en daar moest zoals hier al eerder aangehaald werd, betaald worden aan de stalhouder voor bijrijdsters. Heb ik altijd heel raar gevonden want het zou zijn voor gebruik van het terrein, maar op de dagen dat wij er waren kwam de eigenaar niet, dus het was geen extra belasting van rijbak of iets dergelijks. Later zijn we op luxere stallen gaan bijrijden en dan vind ik het heel logisch dat je naar verhouding van het stalgeld meebetaald. Waarom zou iemand anders jouw hobby moeten bekostigen? Ik denk overigens dat het erg aan het type pony/paard ligt of het verantwoord is een minderjarige daar zelfstandig mee aan de gang te laten gaan. Bij veel sportpaarden is dat ronduit gevaarlijk in mijn ogen. Die zijn in omgang en gedrag toch echt niet te vergelijken met een shetje of manegepony. Als ik een bijrijder zou zoeken, dan zou dat zijn om een dagje even 'vrij' te zijn en dan zou ik toch echt 18+ zoeken met ervaring. Daaronder zou ik eerlijk gezegd geen seconde rust hebben als ik er zelf niet bij zou zijn en dan schiet het natuurlijk zijn doel voorbij. Ik zou dan zelf een berekening maken naar het aantal dagen dat de bijrijdster komt gedeeld door het stalgeld, dat lijkt me niet meer dan fair. Aangezien we bij ons 425,- pm betalen kom je dan al snel op een aardig bedrag. Daar zit dan wel een les per week bij en hoef je verder niks te doen aan klusjes, dus lijkt me helemaal geen slechte deal met een leuk sportpaard. Maar ik doe het lekker samen met mijn dochter en dat gaat prima gelukkig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 08:42 



 
Profiel   

Ik denk dat het betalen voor bijrijders aan de stalhouder vooral is om het tegen te gaan.
Want voor je het weet heb je met veel meer mensen te maken dan het aantal paarden. Dan is het ook lastig om iemand aan te spreken op gedrag, want elke x is er een ander met dat paard bezig. Terwijl het vaak wel duidelijk is bij rommel, dat het bij een "dat" paard is gebeurd.
Ook met regels die moeten worden nageleefd is het makkelijker om dat met minder mensen te doen.
Diefstal is ook zoiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 08:15 



 
Profiel   

Nou, wij zijn ook weer op zoek... Hadden iemand gevonden die het op zich goed deed. Krijg na zo'n 2 maanden uit het niets een appje dat het toch niks voor haar is en dat ze per direct wil stoppen. Reageerde daarna niet meer op berichtjes of belletjes en heeft de kastsleutel meegenomen. Top...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-17 11:01 



 
Profiel   

Eapy mooi is dat -O-

Hier ook een super fijne vrouw, keer of 4 geweest en ging super.
Maar heeft dus een nieuwe baan en werkt ineens veel dus nu kon ze deze week al helemaal niet en gisteren kwam ze niet omdat het om 8 uur donker was. Gaat wat worden als het dadelijk om 5 uur schemert :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-17 11:56 



 
Profiel   

Ik helaas nu gestopt met mijn verzorg/bijrijd ponys. Fijne ervaring daar gehad in anderhalf jaar. Ze heeft ook gezegd dat ik altijd mag bellen als ik nog een keer op buitenrit wil etc. Ontzettend fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-17 11:58 



 
Profiel   

Wat balen zeg eapy! Vooral omdat je niet weet waarom, daar kun je het over hebben.. maar dat ze alles ineen blokkeert en de sleutels ook nog heeft, is echt geen fijne afsluiting..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-17 13:35 



 
Profiel   

sneeuwpop schreef
Ik denk dat het betalen voor bijrijders aan de stalhouder vooral is om het tegen te gaan.
Want voor je het weet heb je met veel meer mensen te maken dan het aantal paarden. Dan is het ook lastig om iemand aan te spreken op gedrag, want elke x is er een ander met dat paard bezig. Terwijl het vaak wel duidelijk is bij rommel, dat het bij een "dat" paard is gebeurd.
Ook met regels die moeten worden nageleefd is het makkelijker om dat met minder mensen te doen.
Diefstal is ook zoiets.


Wij hebben er graag wat voor over om een "vast" paardje te mogen verzorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-17 14:52 



 
Profiel   

Hier geven we het ook op. Vriendin die nu komt helpen met wat longeren en mesten. En het paard waar we eigenlijk iemand voor zochten om te rijden haal ik denk ik maar voor een paar weken naar huis... Rij ik m zelf wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 10:38 



 
Profiel   

Women2 schreef
Hier geven we het ook op. Vriendin die nu komt helpen met wat longeren en mesten. En het paard waar we eigenlijk iemand voor zochten om te rijden haal ik denk ik maar voor een paar weken naar huis... Rij ik m zelf wel


Zonde want vind toch dat je hele mooie dingen bied!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 11:09 



 
Profiel   

In de Randstad zouden ze in rijen voor de deur liggen bij je, zonde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 12:06 



 
Profiel   

Precies dezelfde gedachte !

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 12:12 



 
Profiel   

DatBenIkNou schreef
In de Randstad zouden ze in rijen voor de deur liggen bij je, zonde!


Hier in de omgeving moet je bijrijders onderhand smeken om te komen. Merk dat ik een beetje wanhopig word, ik overweeg zelfs een 11 jarige die met haar moeder zou kunnen komen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 12:14 



 
Profiel   

Haha, ja erg hè.
Hier zijn ook meer paarden dan ruiters en woon je dan net als ik afgelegen gaan ze echt dat stuk niet rijden.
Begrijp ik ook wel. Maar ook weer niet.

Maar er staan er dadelijk 3 waarmee aan de gang gegaan kan worden. Een al goed gereden en bij fanatiek rijden ook zeker de mogelijkheid voor wedstrijden.
Twee die dan nog alles moeten leren. Waar ik opstappen en wegrijden word, de ander veel meer geduld en aandacht daarin nodig heeft en echt niet kan door een onervaren ruiter.

Klusjes hoeft niet, bijdrage hoeft niet.
Perfecte verlichte bak, goede spullen.
Dan denk ik, waar vind je nog zulke kans?
Maar inderdaad wel wat verder van de bewoonde wereld af.
En ik verwacht afspraken na komen, poeh, dat is wel een zware eis :D

Ik zou graag vanaf volgend jaar een fijne bijrijder willen, maar of dat gaat lukken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 12:21 



 

bruintje123 schreef
Maar inderdaad wel wat verder van de bewoonde wereld af.


En ik denk dat voor de iets jongere bijrijders (meen mij te herinneren dat jij ook pony's had?) de ouders dit ook niet willen en dan liever in de "bewoonde wereld" wat zoeken waar ze later ook alleen heen kunnen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 12:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 192 [ 4779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 192  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen