het verzorgpony klets topic

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:22

kwita schreef:
lieve dames in dit topic ,mag ik eerlijk jullie antwoord.

Er was contakt gisteren met een mogelijke verzorgster na even praten kwam het antwoord: ik wil naar een pony waneer ik wil/zin heb.

Maar hoe is het bij jullie geregeld, het is toch ook normaal dat je aangeeft wanneer je komt?
En is het gek dat ik dan zelf vind dat het maximaal een dagdeel ochtend ,middag of avond duurt dat je de pony verzorgt knuffelt en rijdt?
Geloof me ik ben echt niet super strikt daar in, maar ik ben toch ook geen dagbesteding dat er Constant een kind van iemand anders onder mijn verantwoording valt en hier op het erf rondhangt.
Ook dat er iemand meekomt bij voorkeur een ouder , het meisje is 11.
Hebben jullie daar afspraken over en ook wat is jullie mening hier over?


Als je haar 'aanneemt' zou ik inderdaad wel zeggen dat ouders mee moeten, ik ben zelf ook 11 en mijn ouders gaan altijd mee. Ik ben niet heel ontverantwoordelijk ofzo maar de eigenaren vinden dat vaak ook gewoon fijn, voor mij prima. Het zou wel handig zijn als ze gewoon vaste dagen had en anders dat ze gewoon ruim op tijd meld dat ze gaat, anders ontstaan er miscommunicaties vrees ik.. en wat betreft hoe lang ze er is, ik snap heel goed dat je niet wilt dat ze daar de hele dag rond hangt!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:40

Iedereen alvast bedankt voor jullie mening en tips, zo besef ik dat het niet raar is of zo en ook dat je gewoon bij jezelf moet blijven als je twijfelt, Bedankt!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:47

kwita schreef:
lieve dames in dit topic ,mag ik eerlijk jullie antwoord.

Er was contakt gisteren met een mogelijke verzorgster na even praten kwam het antwoord: ik wil naar een pony waneer ik wil/zin heb.

Maar hoe is het bij jullie geregeld, het is toch ook normaal dat je aangeeft wanneer je komt?
En is het gek dat ik dan zelf vind dat het maximaal een dagdeel ochtend ,middag of avond duurt dat je de pony verzorgt knuffelt en rijdt?
Geloof me ik ben echt niet super strikt daar in, maar ik ben toch ook geen dagbesteding dat er Constant een kind van iemand anders onder mijn verantwoording valt en hier op het erf rondhangt.
Ook dat er iemand meekomt bij voorkeur een ouder , het meisje is 11.
Hebben jullie daar afspraken over en ook wat is jullie mening hier over?


Ik zit niet in dit topic, maar ga toch nog even iets zeggen :) Ik vind niet dat een meisje van 11 alleen met jou paard/pony bezig moet zijn. Gewoon een ouder/minimaal 15 jarige als hulp, iniedergeval in het begin! Ik ben zelf 14 en ik ben wel altijd best verantwoordelijk geweest maar tot mijn 12e gingen mijn ouders vaak ook nog mee. Wat jij zegt vind ik het ook normaal dat ze er maar 1 dagdeel is! Afspraken met mijn verzorgpaard zijn iets ander aangezien hij van mijn vriendin is, maar bij ons is het wel zo dat ik netjes met de spullen om ga en als er iets kapot is dat terugbetaal.

nardxash

Berichten: 4034
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:47

Gisteren een heel naar bericht over pep gekregen..
Ze is vanaf haar weiland door het stroomdraad gerend en vervolgens over een hek gesprongen waar ze klem heeft gezeten.
De dierenarts is geweest en al met al heeft ze helemaal niks.
Ze is gewoon weer zichzelf.
We denken dat ze in blinde paniek de wei is uitgerend maar dat weten we ook nief zeker.


Afbeelding
Met flinn les gehad gisteren wat super
Afbeelding
ginf

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 11:04

Wat naar! Gelukkig heeft ze niks :j
Super leuk dat het mennen zo goed gaat!

Ik heb laatst op joy gereden na een half jaar *\o/* . Het hobbelde vrolijk mee en het was echt leuk! Ik ga vanmiddag met de eigenaar naar de winkel om nieuwe spullen te kopen, heel veel zin in! *\o/*

nardxash

Berichten: 4034
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:15

WietskeK schreef:
Wat naar! Gelukkig heeft ze niks :j
Super leuk dat het mennen zo goed gaat!

Ik heb laatst op joy gereden na een half jaar *\o/* . Het hobbelde vrolijk mee en het was echt leuk! Ik ga vanmiddag met de eigenaar naar de winkel om nieuwe spullen te kopen, heel veel zin in! *\o/*

Ja was goed schrikken!
Wat gaaf dat je op joy heb gereden.
Wat voor spullen ga je kopen

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 14:08

We gaan in ieder geval een nieuw hoofdstel en beugelriemen kopen. Ze heeft nu een bruin hoofdstel en een zwart zadel dus dat is niet zo mooi haha. De beugelriemen zijn helemaal versleten. Verder kijken we wat er allemaal is, ik denk dat we veel leuke dingen tegenkomen!

nardxash

Berichten: 4034
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:47

WietskeK schreef:
We gaan in ieder geval een nieuw hoofdstel en beugelriemen kopen. Ze heeft nu een bruin hoofdstel en een zwart zadel dus dat is niet zo mooi haha. De beugelriemen zijn helemaal versleten. Verder kijken we wat er allemaal is, ik denk dat we veel leuke dingen tegenkomen!

Superleuk plaats je een foto van de spullen

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 09:36

Ben vergeten foto's te maken gister :( maar ik ga straks weer rijden dus dan maak ik wel foto's! We hebben gekocht: Hoofdstel, beugelriemen, singel, antiklit, dazenspray en een touwhalster voor Anouk. *\o/* We zijn bij de epplejeck en divoza geweest. We zijn super geslaagd! :D

nardxash

Berichten: 4034
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:27

WietskeK schreef:
Ben vergeten foto's te maken gister :( maar ik ga straks weer rijden dus dan maak ik wel foto's! We hebben gekocht: Hoofdstel, beugelriemen, singel, antiklit, dazenspray en een touwhalster voor Anouk. *\o/* We zijn bij de epplejeck en divoza geweest. We zijn super geslaagd! :D

Superleuk zeg!
Ben benieuwd naar de foto’s

nardxash

Berichten: 4034
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:28

Gisteren is pep gelongeerd om te kijken hoe ze liep naar haar val en of ze nog stijf is.
Al met al viel het gelukkig mee en kan ik volgende week weer rijden.


Afbeelding

Flinn is in bad geweest en lekker mee getut.

Afbeelding

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 13:48

Fijn!! Ik heb net weer op Joy gereden, het ging al veel beter! Het voelde ook veel vertrouwder dus dat is fijn. Alles past, ik zal straks foto's plaatsen. :D

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:38

Ik heb afgelopen woensdag met een vriendin en haar pony's een buitenrit gemaakt, was echt heel erg gaaf <3 tevens mijn eerste echte officiele buitenrit :')
Dinsdag ga ik bij de les vd andere bijrijder van bandido kijken.
Afbeelding

Paulaferro

Berichten: 49
Geregistreerd: 07-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:27

Ik volg!

Hier Ferro:

Afbeelding

Afbeelding


Welsh K Ruin
20 jaartjes jong (23 april)
Heeft Z dressuur gedaan! Maar geniet nu op de manege van zn oude dagje waar hij kleine kindjes leert paardrijden, alhoewel hij af en toen een boefje is! Hij is zo ontzettend lief! Bij vreemden best gesloten, maar zodra je hem leert kennen (en hij jou) is ie ontzettend open! Om verliefd op te worden <3 ik ben daarom ook ontzettend trots dat ik mezelf zn verzorgertje kan noemen!

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:37

Ik kom ook volgen!

Ik heb een verzorgpaard die van de manege is, ik verzorg haar op 4 vaste dagen (maandag, donderdag, vrijdag en zaterdag). Ik rij ook wel eens op haar, maar dat is niet altijd. Ze heet Jessy en is een 19-jarige merrie.
Afbeelding

Dan verzorg ik nog 2 eigen paarden, Lord en Jitske. Lord is 11, een ruin en een Duits ras, en 1.78 hoog. Jitske is een Friese merrie van 9 jaartjes en iets minder groot :') Ik verzorg hun niet op vaste dagen, maar alleen als de eigenaresse niet kan.

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 18:17

Miefje schreef:
Ik heb afgelopen woensdag met een vriendin en haar pony's een buitenrit gemaakt, was echt heel erg gaaf <3 tevens mijn eerste echte officiele buitenrit :')
Dinsdag ga ik bij de les vd andere bijrijder van bandido kijken.
[ [url=m/K4Cd63.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuk!

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 18:18

Paulaferro schreef:
Ik volg!

Hier Ferro:

[ [url=m/d6loYI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pA4cni.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welsh K Ruin
20 jaartjes jong (23 april)
Heeft Z dressuur gedaan! Maar geniet nu op de manege van zn oude dagje waar hij kleine kindjes leert paardrijden, alhoewel hij af en toen een boefje is! Hij is zo ontzettend lief! Bij vreemden best gesloten, maar zodra je hem leert kennen (en hij jou) is ie ontzettend open! Om verliefd op te worden <3 ik ben daarom ook ontzettend trots dat ik mezelf zn verzorgertje kan noemen!


Ahh, hij is echt leuk!!

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 18:18

Binkie_Eline schreef:
Ik kom ook volgen!

Ik heb een verzorgpaard die van de manege is, ik verzorg haar op 4 vaste dagen (maandag, donderdag, vrijdag en zaterdag). Ik rij ook wel eens op haar, maar dat is niet altijd. Ze heet Jessy en is een 19-jarige merrie.
[ [url=m/LDhkpX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan verzorg ik nog 2 eigen paarden, Lord en Jitske. Lord is 11, een ruin en een Duits ras, en 1.78 hoog. Jitske is een Friese merrie van 9 jaartjes en iets minder groot :') Ik verzorg hun niet op vaste dagen, maar alleen als de eigenaresse niet kan.


Heel erg leuk!!

Snoopdecorgi
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:44

Ik heb een tijdje een verzorgpony gehad! Mocht er alles mee doen, kreeg zelfs prive les van de eigenaar! Helaas is mijn lieve paardje nu overleden.. |(

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 11:16

ahh, echt super zielig!!! :(

Snoopdecorgi
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:18

WietskeK schreef:
ahh, echt super zielig!!! :(


Was al wat aan de oudere kant, maar echt super paard ;)

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:03

sammy mag nu al weer galopperen etc dus dat gaat de goeie kant op, maar gister is ze in de paddock te grazen genomen door een ander paard en zit ze weer helemaal onder de wondjes.. ook bij de plekken waar het zadel ligt dus we kunnen een weekje niet rijden. nouja, dan maar gewoon lekker verzorgen en wandelen :D ! en ik mag deze week weer op het andere paard van de eigenaar rijden dus komt goed :)

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 17:49

horzieloverr schreef:
sammy mag nu al weer galopperen etc dus dat gaat de goeie kant op, maar gister is ze in de paddock te grazen genomen door een ander paard en zit ze weer helemaal onder de wondjes.. ook bij de plekken waar het zadel ligt dus we kunnen een weekje niet rijden. nouja, dan maar gewoon lekker verzorgen en wandelen :D ! en ik mag deze week weer op het andere paard van de eigenaar rijden dus komt goed :)


Leuk! Jammer zeg, maar gelukkig bekijk je het positief! :D

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:24

WietskeK schreef:
horzieloverr schreef:
sammy mag nu al weer galopperen etc dus dat gaat de goeie kant op, maar gister is ze in de paddock te grazen genomen door een ander paard en zit ze weer helemaal onder de wondjes.. ook bij de plekken waar het zadel ligt dus we kunnen een weekje niet rijden. nouja, dan maar gewoon lekker verzorgen en wandelen :D ! en ik mag deze week weer op het andere paard van de eigenaar rijden dus komt goed :)


Leuk! Jammer zeg, maar gelukkig bekijk je het positief! :D


Jaa! Is ook niet dat ik het erg vind dat ik niet kan rijden ofzo maar meer gewoon zielig voor haar, ze kan niet goed voor haarzelf opkomen dus ze wordt dan snel gepest door andere paarden en dan gebeuren dit soort dingen..

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:55

Ik verzorg 2 paarden, een arabier: Amore en een haflinger: Malou. Ik rij deze bij een particulier die in de achtertuin een bak en stallen heeft maar de bak is een beetje een rare vorm omdat de stallen er half in staan dus dit is niet echt lekker rijden helaas :/ De arabier is een echte arabier XD en de haflinger is hyperactief. Ze zijn allebei 8 en ik verzorg ze nu 2 jaar. Ik mag binnenkort wss voor het eerst met ze naar buiten want er moest aardig aan ze gewerkt worden de afgelopen 2 jaar haha