lesgeven met verzorgpaard

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:04

Ik zat er net ook naar de kijken ja, deze meid is hartstikke nep. Triest wel :')

Anoniem

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:12

Toevoegen aan eigen berichten
▼LLouisee
Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-19 21:41

hoi, ik heb een kwpn'er die van gribaldi x amethist is. nou vroeg ik me af heb ze nog ergens halfbroertjes of zusjes rondlopen ?


Zo! Dat heb je snel gedaan? Gisteren nog les willen geven met je verzorg Haflinger en nu ineens een paard met super dressuurbloed gekocht. Probleem opgelost, kun je mooi met je eigen paard les geven.

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:22

Als je ouders verstandig zijn, staan ze dit niet toe. Als de eigenaar van de verzorgpaarden verstandig is, staat hij/zij het niet toe. Als de ouders van de kindjes die jij wil lesgeven verstandig zijn dan staan ze het niet toe.

Meisje, wees a.u.b. voorzichtig met wat je doet. Er zitten zoveel adertjes onder het gras. Neem het risico niet! Geniet heerlijk van je eerste eigen paard en van je verzorghafjes!

Als je graag met kindjes werkt, zijn er later andere mogelijkheden om aan de slag te gaan (als vrijwilliger voor een erkende organisatie die zorgt voor een goede verzekering van zijn vrijwilligers). Geniet nu van je heerlijke en mooie jonge jaren!

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:29

Maar met TS gaat het goed komen hoor. Groot ervaren ruiter die wijken en travers een te zware oefening vind. En van manegelessen en een paar privelessen denkt het allemaal als het beste te kunnen :)) Ja TS ga zo door. Je bent op goede weg. :=

Mars

Berichten: 33298
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:32

Ach mensen het kind is 15. Zat meisjes die op die leeftijd iets te grote plannen of iets teveel fantasie hebben. Laat gaan, topic bloed vanzelf dood.

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:10

Mars schreef:
Ach mensen het kind is 15. Zat meisjes die op die leeftijd iets te grote plannen of iets teveel fantasie hebben. Laat gaan, topic bloed vanzelf dood.

Als je zon grote mond kan hebben op 15 jaar , kan je het advies/commentaar ook wel hebben :o

Mars

Berichten: 33298
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:44

Waarom zou je op een kind van 15 moeten blijven inhakken dan? Voel je je dan zelf groot en stoer?

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:18

Mars schreef:
Waarom zou je op een kind van 15 moeten blijven inhakken dan? Voel je je dan zelf groot en stoer?


Nee. Zeker niet. En wat een nare opmerking. Denk niet dat iemand het verkeerd bedoeld op TS.

Anoniem

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:17

ze Blijft toch ook op ons inhakken? Zo jong vind ik 15 niet, ik ben maar drie jaar ouder :)

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:50

Bokt staat vol met dit soort fantasie topics. Sorry hoor maar als TS zo "volwassen" is om kinderen les te willen gaan geven, dan moet ze ook maar tegen dit commentaar kunnen en ze weet zelf dondersgoed dat er een aantal leugens worden verteld door zichzelf. Iemand die zo fantasierijk is moet ook wel tegen een stootje kunnen denk ik.

Mars

Berichten: 33298
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:12

Joh als jullie je energie erin willen steken, vooral doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:19

LLouisee schreef:
Toch worden die lessen gewoon gegeven, dus ik snap niet waarom het zo "gevaarlijk" is. Ik rijd nu ook op eigen risico als ik val moet ik dat betalen en niet de eigenaren

Dan ben ik misschien wel 13, maar “gevaarlijk” is het zeker. Rijden is ook op eigen risico maar of je bent onder toezicht hoop ik of je bent wel goed in rijden. Les geven is heel wat anders dan zelf rijden hoor, en je bent niet eens gediplomeerd en heb je ook een EHBO opleiding gehad? . Niet doen zou ik zeggen.

horsegg
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:27

Ik ken TS persoonlijk. Over het stukje “verzekeringen etc” Dat is aan haar om de keuze te maken. Ze is 14 jaar oud! Snappen jullie dan niet dat dat heel veel schade kan aanrichten om zo aanvallend op iemand te reageren?? Nee het is niet slim om het zonder verzekering en genoeg ervaring te doen etc. Maar laat de keuze gewoon aan haar.
Natuurlijk heeft iemand van zo jong geen top ervaring maar de kindjes een half uurtje hun dag maken en waar ze elke week naar uitkijken. Nee dat kan zeker geen kwaad.

Supervixen

Berichten: 12958
Geregistreerd: 28-04-11

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:30

Snap jij niet dat het heel veel schade kan aanrichten als er een kind afvalt in de les die je vriendin geeft en dat kind lichamelijk letsel oploopt??

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:34

horsegg schreef:
Ik ken TS persoonlijk. Over het stukje “verzekeringen etc” Dat is aan haar om de keuze te maken. Ze is 14 jaar oud! Snappen jullie dan niet dat dat heel veel schade kan aanrichten om zo aanvallend op iemand te reageren?? Nee het is niet slim om het zonder verzekering en genoeg ervaring te doen etc. Maar laat de keuze gewoon aan haar.
Natuurlijk heeft iemand van zo jong geen top ervaring maar de kindjes een half uurtje hun dag maken en waar ze elke week naar uitkijken. Nee dat kan zeker geen kwaad.

Fijn dat jeTS persoonlijk kent maar dan hoop ik oprecht dat ze niet zich alleen met dit “soort” mensen begeeft in privé

Iedereen zegt het hier uit goede bedoelingen, niet om TS af te branden
Want in dat Half uurtje kan meer dan genoeg gebeuren. Dan kom je te zitten met een schadeclaim. Gezien TS nog onder de 21 jaar is zijn haar ouders financieel verantwoordelijk. Die zullen daar op zijn zachts gezegd niet blij mee zijn. TS zal bij blijvend lets zich de rest van het leven zich voor de kop kunnen slaan. Moet ik nog even doorgaan met consequenties benoemen? Met alle liefde en plezier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:35

horsegg schreef:
Ik ken TS persoonlijk. Over het stukje “verzekeringen etc” Dat is aan haar om de keuze te maken. Ze is 14 jaar oud! Snappen jullie dan niet dat dat heel veel schade kan aanrichten om zo aanvallend op iemand te reageren?? Nee het is niet slim om het zonder verzekering en genoeg ervaring te doen etc. Maar laat de keuze gewoon aan haar.
Natuurlijk heeft iemand van zo jong geen top ervaring maar de kindjes een half uurtje hun dag maken en waar ze elke week naar uitkijken. Nee dat kan zeker geen kwaad.

Dat kan zeker wel kwaad, ik denk dat haar ouders het niet fijn gaan vinden dat ze aangeklaagd worden door een stomme ongeluk die voorkomen kon worden. Ze heeft waarschijnlijk niet eens een EHBO diploma, wat nou als er iemand afvalt en snakt naar adem? Zij raakt natuurlijk in paniek etc. Door privé lessen en ervaring kan je echter geen goede lesgever worden als je niet weet wat het allemaal in houd. Maar ja laat aan haar de keuze als ze aangeklaagd word he!

horsegg
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:37

Supervixen schreef:
Snap jij niet dat het heel veel schade kan aanrichten als er een kind afvalt in de les die je vriendin geeft en dat kind lichamelijk letsel oploopt??

Natuurlijk snap ik dat. Maar vast aan een touwtje, stappend, op een pony die te vertrouwen is. Ja sorry ik zie het erg er niet van in. Maar dat zal wel aan mijn ervaring liggen := . Ik zeg ook zoals te zien dat het zeker niet slim is zonder verzekering etc. Maar wie kan haar ompraten via Bokt? Niemand! Ik ga haar ook niet ompraten aangezien dat gewoon geen zin heeft. Daarbij ben ik het er zwaar mee eens dat ze het eerst met de eigenaren en mede verzorgster moet overleggen, en dan het plan verder uitzetten. Maar ik weet dat ze het kan. Dus nee. Ik vind het geen slecht idee. Al doet ze het gratis

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:38

horsegg schreef:
Supervixen schreef:
Snap jij niet dat het heel veel schade kan aanrichten als er een kind afvalt in de les die je vriendin geeft en dat kind lichamelijk letsel oploopt??

Natuurlijk snap ik dat. Maar vast aan een touwtje, stappend, op een pony die te vertrouwen is. Ja sorry ik zie het erg er niet van in. Maar dat zal wel aan mijn ervaring liggen := . Ik zeg ook zoals te zien dat het zeker niet slim is zonder verzekering etc. Maar wie kan haar ompraten via Bokt? Niemand! Ik ga haar ook niet ompraten aangezien dat gewoon geen zin heeft. Daarbij ben ik het er zwaar mee eens dat ze het eerst met de eigenaren en mede verzorgster moet overleggen, en dan het plan verder uitzetten. Maar ik weet dat ze het kan. Dus nee. Ik vind het geen slecht idee. Al doet ze het gratis


Slecht antwoord. Zoals bovenstaande al zeggen kan dit zeker wel kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:40

horsegg schreef:
Ik ken TS persoonlijk. Over het stukje “verzekeringen etc” Dat is aan haar om de keuze te maken. Ze is 14 jaar oud! Snappen jullie dan niet dat dat heel veel schade kan aanrichten om zo aanvallend op iemand te reageren?? Nee het is niet slim om het zonder verzekering en genoeg ervaring te doen etc. Maar laat de keuze gewoon aan haar.
Natuurlijk heeft iemand van zo jong geen top ervaring maar de kindjes een half uurtje hun dag maken en waar ze elke week naar uitkijken. Nee dat kan zeker geen kwaad.


Jij bent ook 14 zeker? Ja geef de kindjes de dag van hun leven met een gebroken nek en arme pony’s. En waarom zet ze niet gewoon haar echte leeftijd in haar profiel?
En of het schadelijk is voor haar om reacties te krijgen hierover? Ze vraagt zelf commentaar en heeft zelf zoveel zelfvertrouwen dat is echt niet zomaar weg.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:41

Spoiler:
horsegg schreef:
Supervixen schreef:
Snap jij niet dat het heel veel schade kan aanrichten als er een kind afvalt in de les die je vriendin geeft en dat kind lichamelijk letsel oploopt??

Natuurlijk snap ik dat. Maar vast aan een touwtje, stappend, op een pony die te vertrouwen is. Ja sorry ik zie het erg er niet van in. Maar dat zal wel aan mijn ervaring liggen := . Ik zeg ook zoals te zien dat het zeker niet slim is zonder verzekering etc. Maar wie kan haar ompraten via Bokt? Niemand! Ik ga haar ook niet ompraten aangezien dat gewoon geen zin heeft. Daarbij ben ik het er zwaar mee eens dat ze het eerst met de eigenaren en mede verzorgster moet overleggen, en dan het plan verder uitzetten. Maar ik weet dat ze het kan. Dus nee. Ik vind het geen slecht idee. Al doet ze het gratis


Als de pony onverwacht ergens van schrikt en dat kan bij de beste goed sul gebeuren dan kan TS de pony zeker niet meer houden dus kan het zeker wel kwaad
Daarnaast benoem je haar ouders geeneens die het er ook nog mee eens moeten zijn.

Maar ik ga op mijn handen zitten verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:42

horsegg schreef:
Supervixen schreef:
Snap jij niet dat het heel veel schade kan aanrichten als er een kind afvalt in de les die je vriendin geeft en dat kind lichamelijk letsel oploopt??

Natuurlijk snap ik dat. Maar vast aan een touwtje, stappend, op een pony die te vertrouwen is. Ja sorry ik zie het erg er niet van in. Maar dat zal wel aan mijn ervaring liggen := . Ik zeg ook zoals te zien dat het zeker niet slim is zonder verzekering etc. Maar wie kan haar ompraten via Bokt? Niemand! Ik ga haar ook niet ompraten aangezien dat gewoon geen zin heeft. Daarbij ben ik het er zwaar mee eens dat ze het eerst met de eigenaren en mede verzorgster moet overleggen, en dan het plan verder uitzetten. Maar ik weet dat ze het kan. Dus nee. Ik vind het geen slecht idee. Al doet ze het gratis

Al is het aan touw, paarden zijn en blijven vluchtdieren ookal vertrouwt ze die pony ze blijven vluchtdieren! Waarom zie je het gevaar niet?

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:50

Eens met bovenstaande. Gewoon niet doen. Stop gewoon met het eigenwijze doordringen. Jullie zijn beide niet erg slim om dit door te zetten

mika11

Berichten: 11128
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:52

Maar zo deden wij dat vroeger ook zo hoor, alleen hadden we het niet over 'les geven'.
In mijn kinder/tienertijd hadden wij pony's aan huis.
Daar mochten ook wel eens vriendjes/vriendinnetjes/neefjes/nichtjes op.
Ik stond daar dan ook bij aanwijzingen te geven.
Toen was er nog geen Bokt, maar in deze tijd had ik het waarschijnlijk ook wel les geven genoemd :)
Ik snap eigenlijk niet waar iedereen zo'n ophef om maakt, dat een meisje van 14 of 15 jaar zulke ideeën heeft of zelfs uitvoert.

Anoniem

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:57

Niet zo’n verstandige reactie, nu spoor je haar alleen maar aan. Je hebt misschien geluk gehad. Verder waren het jullie pony’s, dan zit het anders met aansprakelijkheid omdat je ouders er vanaf wisten en dus ook wisten dat zij eventueel aansprakelijk waren.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:00

Barbet schreef:
Maar zo deden wij dat vroeger ook zo hoor, alleen hadden we het niet over 'les geven'.
In mijn kinder/tienertijd hadden wij pony's aan huis.
Daar mochten ook wel eens vriendjes/vriendinnetjes/neefjes/nichtjes op.
Ik stond daar dan ook bij aanwijzingen te geven.
Toen was er nog geen Bokt, maar in deze tijd had ik het waarschijnlijk ook wel les geven genoemd :)
Ik snap eigenlijk niet waar iedereen zo'n ophef om maakt, dat een meisje van 14 of 15 jaar zulke ideeën heeft of zelfs uitvoert.

Het waren jullie eigen pony’s bij huis dus ws werd er echt wel een oogje op gehouden en wisten je ouders er vanaf
Verder zijn er genoeg redenen benoemd om het risico niet te willen lopen en het dus sterk af re raden
Ik vind jouw reactie dus ook ongepast en onverstandig