Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:43

Hmm, moeilijk.

Jullie lijken allebei heel blij met elkaar, anders doe je dit niet al 10 jaar samen. Je haalt er dus beide voordeel uit, lijkt mij. Net om die reden zou ik haar uitnodigen voor een kop koffie, om dit eens rustig te bespreken. Je zou natuurlijk best wel een andere bijrijder kunnen vinden, maar als deze het al 10 jaar goed doet met jouw paard, zou ik toch echt proberen dit op te lossen :)

Beetje sneu van haar kant dat ze gewoon niet reageert natuurlijk. Maar als dit het enige akkefietje is waar jij je de afgelopen 10 jaar aan gestoord hebt, zou ik jullie samenwerking wel de moeite waard vinden het te proberen aan te kaarten en hopelijk op te lossen :)

Wie weet zegt ze: sorry, maar ik heb écht geen tijd om poep te scheppen, misschien vinden we een compromis door nu toch een kleine bijdrage te leveren in de vorm van euries?
Ik zeg maar wat hoor.

Als jij echt zoiets hebt van "ik wil niet speciaal op die ene dag naar stal moeten gaan om poep te scheppen terwijl zij net op die dag vrolijk gaat rijden met mijn paard", snap ik dat ook best. Maar het zou zonde zijn nu gewoon de handdoek in de ring te gooien, gezien het feit dat het al 10 jaar goed gaat tussen jullie, en tussen haar en jouw paard.

Als ik al 10 jaar bijrijder zou zijn van een paard, zou ik dat poep scheppen er gerust willen bijnemen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe haar agenda er uit ziet, en/of haar motivatie. Ze is mee verhuisd dus is duidelijk wel gehecht aan je paard, dat lijkt me al een goed begin.

Nodig haar uit voor een kop koffie, en praat er over. Vraag haar of ze het wilt doen, en zoniet, waarom niet. Indien ze echt een gegronde reden heeft, valt er misschien een oplossing te vinden. Zoniet, kan je alsnog op zoek gaan naar een bijrijder die ook het poep scheppen er wilt bijnemen.

Ik zou in ieder geval het gesprek aangaan. Een nee heb je, een ja kan je krijgen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:43

Voor haar wel want ze heeft op die oude stal ook een bijrijdpaard aangeboden gekregen wat imo wat zegt over dat het een betrouwbare goede bijrijder is.

Gini
Berichten: 17962
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:43

10 jaar lang verloopt alles goed en ben je supertevreden. Bijrijder is het 1 keer absoluut niet met iets eens en ineens hebben we het over een stroeve relatie en ondankbaarheid want gratis blablabla.
Sorry, maar dat vind ik ronduit k*t naar de bijrijder toe.
Afspraken maak je in overleg, iemand voor het blok zetten is enorm kinderachtig.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:45

SuperRocky schreef:
Hannanas schreef:


Maar je kunt natuurlijk niet zonder instemming de voorwaarden van jullie relatie gaan veranderen alleen maar omdat “ze al 10 jaar gratis mijn paard mag verzorgen”. En dan nu hoort daar ineens wat meer bij volgens jou. Een soort terugwerkende kracht gevoel van iets terug krijgen is niet eerlijk.


Exact dit! 10 jaar geleden ben je deze relatie aangegaan en al die tijd vond je het prima dat ze niet betaalde/geen klusjes deed. Om dan nu ineens haar te chanteren door te zeggen dat ze klusjes moet doen omdat ze al 10 jaar niets betaald, dat vind ik echt niet chique. Als ik de bijrijder zou zijn, zou ik vriendelijk bedanken en op zoek gaan naar een ander bijrijdpaard.


Iedere relatie is dynamisch, dus ook de wensen die een ieder daaraan stelt gedurende de jaren.
Ook de bijrijder stond het vrij om aan te geven niet mee te willen verhuizen of nu zeggen niet meer te willen verzorgen als er gemest moet worden.

Ik neem niet aan dat ts tegen haar bijrijder heeft gezegd " omdat je al 10 jaar gratis rijdt moet je nu voortaan dit klusje doen." :+

Met een paard die bijna met pensioen gaat zullen juist verzorgende klusjes meer worden tov het rijden.

sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:46

Ik kan me voorstellen dat het poepscheppen fysiek misschien net te veel is.Maar ik zou ook een face tot face gesprek aan gaan en vragen hoe zit het en wat doen we hier mee... Zeker als ze ook al niet echt blij met de verhuizing is.

Aan de andere kant ,aan alles komt een eind.Dus als jij niet echt een bijrijdster nodig hebt en zij het niet ziet zitten te helpen is het misschien tijd om ieder je weg te gaan...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:47

Wow, ik ben jaren bijrijder geweest. Zelfs op dezelfde locatie veranderde op enig moment iets. Er werd namelijk een rijbak aangelegd (waarvan ik de hoofdgebruiker zou zijn, maar die de paarden ook als paddock zouden gebruiken), dus ik moest die dan wel voor ik ging rijden uitmesten. Tot die tijd hoefde dat niet. Ik heb gewoon zonder morren uitgemest hoor...

Bijrijders menen zich soms nog al eens iets... Overigens ook precies waarom ik geen bijrijders wil. Ik ga 7 dagen in de week, mest zelf uit, houd de weide vrij van schadelijk onkruid. Nu vind ik dat prima. Als ik dat allemaal ook moest doen terwijl een ander dan gratis en voor niets mijn paard kan 'gebruiken'... Nope! Ik heb wel eens lesklanten op mijn paard, maar die betalen daar dan ook voor. Ander uitgangspunt. Maar een bijrijder die niet betaalt, flexibel mag rijden en echt wel veel mag... die kan heus wel eens een klusje doen. Eens per 2 weken een half uur... Als DAT al te veel is... Ze is gewoon verwend geweest tot op heden eigenlijk. En het is wel degelijk zo dat soms regels worden aangepast in een bestaande relatie. Werkgevers komen ook wel eens met nieuw beleid. Scholen ook. En daar moet je het dan gewoon mee doen hoor ;) Welkom in de echte wereld. Wat eerder ook gesteld werd: deze kapt er vermoedelijk wel mee als paard niet meer gereden kan worden...

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:47

Heb je niet voordat je ging verhuizen gesproken over de veranderingen die bij de verhuizing horen besproken?

Ik zou het bijzonder vinden dat je pas na de verhuizing hebt gevraagd of ze ook wil poepscheppen op de nieuwe plek.

Als dat wel zo is dan heb je het jezelf wel lastig gemaakt.

Marilu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:47

SuperRocky schreef:
Exact dit! 10 jaar geleden ben je deze relatie aangegaan en al die tijd vond je het prima dat ze niet betaalde/geen klusjes deed. Om dan nu ineens haar te chanteren door te zeggen dat ze klusjes moet doen omdat ze al 10 jaar niets betaald, dat vind ik echt niet chique. Als ik de bijrijder zou zijn, zou ik vriendelijk bedanken en op zoek gaan naar een ander bijrijdpaard.


Wow, deze opmerking vind ik wel cru, want nu spreken wel al over 'chanteren' ...
Zo dadelijk moet TS haar bijrijdster nog gaan betalen opdat ze nog zou willen komen rijden ;)
Enfin, ik hoef me er verder niet mee te moeien, hoor, maar ik vind dat TS recht in haar schoenen staat en wat mij betreft zou ik in haar situatie stoppen met bijrijd(st)ers en gewoon het paardje, dat dus blijkbaar niet meer van de jongste is, laten genieten van zijn/haar nieuw leven op een voor hem/haar betere locatie.

Summerdreams

Berichten: 1272
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:49

Huh wat een omgekeerde wereld... In mijn ogen heeft ze gewoon 10 jaar geluk gehad dat ze NIET uit hoefde te mesten.... Het hoort er gewoon bij..

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:50

Boomerang schreef:
anjali schreef:
Wat zou zij doen als jouw paard straks vanwege zijn leeftijd of blessure minder of niet meer gereden kan worden? gaat het haar echt om dit paard,of om het rijden?Als het om het rijden is dan zul je haar toch kwijtraken nu je paard ouder wordt. Als het haar om het paard gaat dan zal ze toch beseffen dat de verzorging erbij hoort.En dan is het ook leuk om te verzorgen.Ook drollen scheppen zelfs.


Ik denk dat jij voor mij de meest confronterende post hebt want ja, de kans dat mijn paard binnen niet al te lange tijd een keer echt met pensioen gaat is heel relevant, hij is niet zo piep meer.
En ik denk dat het me daarom vooral steekt dat ze de handen niet uit de mouwen steekt.



Maar dan nog, PRAAT MET HAAR!!!!!!!!

Het steekt jou..... je had verwacht dat....

Maar je uit die verwachtingen niet bij jouw bijrijder, dat is nu in jouw ogen een ondankbaar wicht dat gratis en voor niets gebruik maakt van jouw paard zonder er ooit iets terug voor te willen doen.

Want dat is eigenlijk wat je zegt hier. Terwijl jij degene bent die de voorwaarden nu eenzijdig aanpast zonder enig overleg. Nogmaals, je weet niet de reden waarom ze nog niet geantwoord heeft en waarom ze niet meehelpt.

Waarom ga je dan niet aan tafel zitten om jouw verwachtingen en toekomst van het paard door te spreken? Als je al 10 jaar samen het paard doet is dat wel het minste wat je kan en mag doen.

Ik zie er nu van komen dat de volgende app is "bedankt voor de afgelopen 10 jaar maar ik stop ermee"

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:50

SuperRocky schreef:
Exact dit! 10 jaar geleden ben je deze relatie aangegaan en al die tijd vond je het prima dat ze niet betaalde/geen klusjes deed. Om dan nu ineens haar te chanteren door te zeggen dat ze klusjes moet doen omdat ze al 10 jaar niets betaald, dat vind ik echt niet chique. Als ik de bijrijder zou zijn, zou ik vriendelijk bedanken en op zoek gaan naar een ander bijrijdpaard.

Echt serieus chanteren, waar lees jij dat?

Ts vind dat er best wat tegenover mag staan, en geeft alleen aan dat dr bijrijder in die 10 jaar nooit iets heeft hoeven doen.

Maar weet gelijk ook wel waarom ik geen bijrijder meer wil. Al die eisen pfffff

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:52

Grappig om zulke verschillende meningen hier te lezen. Ik ben het juist wel met TS eens maar begrijp de bijrijder ook heel goed. Ze ‘moest’ verhuizen naar een plek waar ze eigenlijk niet heen wilde en nu moet ze opeens ook nog aan het werk ipv alleen maar genieten. Aan de andere kant, is het niet meer dan normaal dat je in de ruil voor een braaf en leuk paard om te rijden klusjes doet en/of een financiële bijdrage levert. Als ik het zo lees heeft haar bijrijder de afgelopen jaren haar handjes mogen dichtknijpen met TS. Ik zie dat mensen zeggen dat je niet van haar kan eisen dat ze nu klusjes gaat doen omdat ze al 10 jaar niks heeft hoeven doen, maar je kan het ook andersom zien: je kan niet zeggen dat als iemand 10 jaar niks heeft hoeven doen dan ook het recht heeft om nog eens 10 jaar niks te hoeven doen. Soms veranderen situaties en dan is dat wat mij betreft aan de eigenaar om dat te bepalen en aan de bijrijder om hiermee akkoord te gaan of niet. Het kan toch niet zo zijn dat als ik nu iemand aanbied om voor niks op mijn paard te rijden dat ik daar de komende 20 jaar aan vast zit en die afspraak niet mag verbreken of veranderen? Overigens is communicatie hierbij wel belangrijk en zou ik het er gewoon eens over hebben over de telefoon of in het echt. Wie weet zit de situatie wel heel anders dan je nu denkt en kan je samen tot een oplossing komen.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:53

Seni schreef:
SuperRocky schreef:
Ik zou hier als bijrijder ook niet blij van worden; jij als eigenaar besluit om te verhuizen, en dan moet zij voor gevolgen van jouw keus opdraaien. Ik vind persoonlijk dat als jij als eigenaar besluit om te verhuizen naar een stal waar er meer klusjes gedaan moeten worden, je niet kunt eisen van je bijrijdster dat ze deze gaat doen. Het is jouw keus, en dus zijn in mijn ogen de gevolgen van deze keus ook voor jou. Ik zou het heel schappelijk van haar vinden als ze je hier mee wil helpen, maar ik zou het geenszins van haar verwachten/vragen/eisen. Wel ben ik het met de rest eens: goede communicatie is de sleutel hier, ik zou met haar het gesprek aan gaan ipv via appjes. Vraag jezelf ook af: hoeveel waarde hecht je aan je bijrijder? Ben je bereid om je goede relatie met haar hierop te laten stuk lopen na 10 jaar?


Ben ik misschien een beetje raar als ik vind dat er wel iets tegenover mag staan? Ze heeft geen aanschafkosten van een paard, geen stallingskosten, geen onderhoudskosten etc. Maar wel de luxe kant; zelf kiezen wanneer ze gaat. Braaf paard waar ze mee op pad mag, en dat alles voor. Gratis.
Ik vind dat daar zo’n simpel klusje wel tegenover mag staan?

Al begrijp ik dat als ze het al 10 jaar doet zonder tegenprestatie het niet leuk is om nu wel te doen. Maar ze heeft letterlijk geen kosten eraan terwijl de eigenaar wel veel kosten heeft.
Geheel mee eens, ik denk dat dit echt een win-win-win situatie is. En nogmaals, van een half uurtje drollen scheppen per week gaat niemand dood.

SuperRocky
Berichten: 174
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:55

Marilu schreef:
SuperRocky schreef:
Exact dit! 10 jaar geleden ben je deze relatie aangegaan en al die tijd vond je het prima dat ze niet betaalde/geen klusjes deed. Om dan nu ineens haar te chanteren door te zeggen dat ze klusjes moet doen omdat ze al 10 jaar niets betaald, dat vind ik echt niet chique. Als ik de bijrijder zou zijn, zou ik vriendelijk bedanken en op zoek gaan naar een ander bijrijdpaard.


Wow, deze opmerking vind ik wel cru, want nu spreken wel al over 'chanteren' ...
Zo dadelijk moet TS haar bijrijdster nog gaan betalen opdat ze nog zou willen komen rijden ;)
Enfin, ik hoef me er verder niet mee te moeien, hoor, maar ik vind dat TS recht in haar schoenen staat en wat mij betreft zou ik in haar situatie stoppen met bijrijd(st)ers en gewoon het paardje, dat dus blijkbaar niet meer van de jongste is, laten genieten van zijn/haar nieuw leven op een voor hem/haar betere locatie.


Ok, ik moet toegeven dat ik het wat scherp gesteld heb, dat was niet helemaal nodig, sorry. Laten we het 'voor het blok zetten' noemen dan.

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:56

Als ik de bijrijder in dit verhaal was geweest, had je aan mij ook een slechte gehad. Want hoe zou dat op mij zijn overgekomen? Zo ongeveer als in het verhaal van SuperRocky: "Omdat jij als eigenaar zo nodig je paard moest verhuizen naar een stal waar je een extra klusje hebt waar jij geen zin in hebt, schuif je dat maar naar mij door?". En dan ook nog onder het mom van "dan doe je ook eens wat, je hebt tenslotte al 10 jaar voor niets mijn paard mogen rijden". Dan zou ik ook heel hard moeten nadenken, ondanks dat we al 10 jaar een goed werkende relatie hebben.

Kortom: praten! Leg het uit en probeer er samen uit te komen. Zoals eerder al een paar keer gezegd, ga overleggen of jullie dat extra klusje samen of om en om kunnen doen.

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:57

Sommigen hebben het al gezegd, maar ik vind het echt meer dan normaal als jij als bijrijder mag kiezen uit de dagen, dat je dan ook die gehele dag doet. Kiest ze dus voor een dag dat er ook gemest moet worden, hoort dit er dus bij! Wil je niet mesten, kies dan een andere dag.

Begrijp dus eigelijk niet dat dit niet meteen ter sprake is gekomen maar dat je zelfs op haar dag bent gekomen om uit te mesten? Want dan geef je ook al een signaal af natuurlijk.

Dus nogmaals om de tafel gaan zitten: wil zij die dagen, dan zit mesten erbij.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:00

Nounou, het is natuurlijk niet meteen zwart óf wit hè. Als bijrijder heb je een boel lusten, maar ook weer risico's die je als eigenaar niet hebt. Als eigenaar heb je weer de lasten in de vorm van kosten, maar ben je ook weer degene die uiteindelijk beslist, wat je bijrijder er ook van vindt.
Het zijn allebei keuzes, soms zo gegroeid, soms bewust genomen. En natuurlijk mag je van keuze veranderen, maar dan hopelijk wel op een nette manier naar elkaar toe (beide partijen dus). Heeft niets te maken met eisen stellen, heeft ook te maken met prioriteiten en vermogen.

Als bijrijder vond ik het erg fijn om te weten waar ik aan toe was qua regels en afspraken en klusjes doen geen probleem. Maar nu houd ik mijn paard heel bewust op de manier waarop hij gehouden wordt, zodat ik er geen extra klussenwerk als mesten bij heb. Fysiek red ik dat niet en ik vind het zonde van mijn man zijn tijd als hij de tijd die hij heeft om naar stal te gaan niet volledig aan Paard kan besteden.
Als ik 2 uur heb om naar Paard te gaan en dat wordt ineens een uur en 20 minuten voor paard en verder mestscheppen, dan zou ik daar oprecht van balen. Dat kan voor een bijrijder natuurlijk ook zo zijn!

TO zegt zelf ergens al dat ze misschien wat directer moet zijn 'want Brabander', dat lijkt me handig. In de openingspost heeft ze het erover of ze de bijrijder 'voor het blok' moet zetten, ik snap best dat dat riekt naar 'als jij niet wilt doen wat wel moet op jouw dag, dan houdt het op, doei' en dat mensen dat zien als chantage.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:00

Misschien is de bijrijdster ook gewoon een mens en heeft ze nog niet gereageerd, omdat ze zelf ook de implicaties van haar reactie op jou aan het afwegen is. En wat ze echt wil.

Een berichtje dat ze er even over na moet denken kan ook de boel onnodig gecompliceerd maken.

Anyway... Maak het bespreekbaar. Volgens mij gaat dit allang niet meer alleen om het wel of niet mesten.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 14:01

Maflinger_S schreef:
Als ik de bijrijder in dit verhaal was geweest, had je aan mij ook een slechte gehad. Want hoe zou dat op mij zijn overgekomen? Zo ongeveer als in het verhaal van SuperRocky: "Omdat jij als eigenaar zo nodig je paard moest verhuizen naar een stal waar je een extra klusje hebt waar jij geen zin in hebt, schuif je dat maar naar mij door?". En dan ook nog onder het mom van "dan doe je ook eens wat, je hebt tenslotte al 10 jaar voor niets mijn paard mogen rijden". Dan zou ik ook heel hard moeten nadenken, ondanks dat we al 10 jaar een goed werkende relatie hebben.

Kortom: praten! Leg het uit en probeer er samen uit te komen. Zoals eerder al een paar keer gezegd, ga overleggen of jullie dat extra klusje samen of om en om kunnen doen.


Dit komt gewoon agressief over. Het is en blijft mijn paard hè?

Miran

Berichten: 4465
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:02

Heb je dit nou al mondeliing gevraagd en toen geen antwoord gehad, of per app oid? Ik zou het iig bespreken, even bellen of face to face. Ik vind het niet gek om klusjes te moeten doen bij een bijrijdpaard, maar kan me voorstellen dat het na 10 jaar rauw op dr dak komt. Misschien is er bijv ook wel een fysieke reden dat het niet lukt maar durft ze dat niet te zeggen ofzo omdat ze bang is het paard dan kwijt te raken.
Ik zou overigens als bijrijdster not amused zijn om iets op Bokt tegen te komen wat gewoon even mondeling besproken had kunnen worden.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:05

Wist ze voor de verhuizing (en het afslaan van een ander bijrijdpaard) al dat ze elke keer 30/40 min moest gaan uitmesten? Heeft ze er zelf bewust voor gekozen dat bij de verhuizing ook meer uitmestwerk hoorde?
Of kreeg ze dat daarna pas te horen/werd het na de verhuizing op haar bordje geschoven?

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:05

Boomerang schreef:
Maflinger_S schreef:
Als ik de bijrijder in dit verhaal was geweest, had je aan mij ook een slechte gehad. Want hoe zou dat op mij zijn overgekomen? Zo ongeveer als in het verhaal van SuperRocky: "Omdat jij als eigenaar zo nodig je paard moest verhuizen naar een stal waar je een extra klusje hebt waar jij geen zin in hebt, schuif je dat maar naar mij door?". En dan ook nog onder het mom van "dan doe je ook eens wat, je hebt tenslotte al 10 jaar voor niets mijn paard mogen rijden". Dan zou ik ook heel hard moeten nadenken, ondanks dat we al 10 jaar een goed werkende relatie hebben.

Kortom: praten! Leg het uit en probeer er samen uit te komen. Zoals eerder al een paar keer gezegd, ga overleggen of jullie dat extra klusje samen of om en om kunnen doen.


Dit komt gewoon agressief over. Het is en blijft mijn paard hè?


Ik vind dat je nu wel beetje doet alsof de bijrijder op haar blote knieën mag danken dat ze op je paard mag rijden. Ik neem aan dat jij ook je voordeel uit gehaald hebt. Ik snap best dat je geen zin hebt om op je "vrije" dag terug te komen om te mesten maar ik vind niet dat de oplossing dan maar is dat de bijrijder het maar moet doen.

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:06

Ts zegt dat haar paard genoeg beweging heeft en daarvoor dus geen bijrijder nodig is.Dan is nu dus de bijrijder de enige die voordeel heeft van het paard. Ts zou er iets aan kunnen hebben als de bijrijdster eens zou helpen met een klusje (poep scheppen).Maar dat schijnt de bijrijdster niet te willen doen?Terwijl ze geen financiele bijdrage geeft. Dan zou ik,zoals anderen hier ook aangeven,toch eens een goed gesprek gaan voeren over hoe nu verder.

Rocamor

Berichten: 10957
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:07

@TS, Even om te zien of ik het juist begrijp:
Jij wilde verhuizen en hebt dit met de bijrijdster besproken
Bijrijdster heeft aangegeven liever niet te verhuizen en wilde evt betalen als het paard op de oude plek zou blijven staan.
Jij beslist dat paard verhuist en nodigt bijrijdster uit om mee te verhuizen.

Waar en wanneer is er over gesproken dat een verhuizing ook poepscheppen met zich mee zou brengen?

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:07

Keet schreef:
Wist ze voor de verhuizing (en het afslaan van een ander bijrijdpaard) al dat ze elke keer 30/40 min moest gaan uitmesten? Heeft ze er zelf bewust voor gekozen dat bij de verhuizing ook meer uitmestwerk hoorde?
Of kreeg ze dat daarna pas te horen/werd het na de verhuizing op haar bordje geschoven?


Ik ben hier wel heel benieuwd naar en ook of er nu al contact is geweest? Face to face...