Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:29

Kennis van mijn moeder zei dat haar schoondochter iemand zoekt die haar paard wilt leasen. Ik mocht mee en kijken of het wat leek en een proefritje maken. En ik vond het leuk, dus ben gestopt bij de manege en ben haar gaan leasen. Rijd nu 2x per week op haar, tegen vergoeding, en heb al 1 wedstrijd met haar gedaan. Is een heel leuke plek daar, zelf hebben ze 3 paarden en 2 staan er pension. Dus soms lijkt het net een manege :)

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:03

ik had een advertentie geplaatst op bokt en marktplaats, daar kreeg ik 4 reacties op en toen ben ik bij 2 wezen kijken omdat ik voor de andere 2 over de pont moest.. toen heb ik alle voor en nadelen vergeleken en voor jelle gekozen. ben er heeel blij mee <3

16Denters

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Voor mij een weet, voor jou een vraag

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:03

Ik heb haar op marktplaats gevonden, eerst stond er een minimale leeftijd maar toen we afspraken zei de eigenaresse dat het geen probleem was omdat ik ouder oog en best weet wat verantwoordelijkheid inhoudt. Zo zie je dat niet elke leeftijd vast staat :o

Esprit11
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:12

Ik zit al 2 jaar op een mange /3 . Ik vind het wel leuk, maar wil liever gewoon zelf kunnen doen wat ik wil op buitenrit enzo. Van mijn ouders mag ik geen eigen pony maar wil wel graag een verzorg pony da is hij wat meer van mij :D Ik woon in Limburg en daar is niet veel te vinden al zeg ik het zelf :(
Antwoorden zijn altijd welkom <3

Groetjes Esprit Lover /3 <3 :o

EvaaxGucci

Berichten: 328
Geregistreerd: 28-11-13

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:22

Mijn eigen paard heb ik doordat mijn moeder naar stallingen was aan het zoeken voor eventueel een eigen paard en daar stond ook nog eens een prachtig paard te koop en zo ben ik aan mijn eigen paardje gekomen.
Mijn verzorgpaard heb ik doordat mijn moeder de eigenaren van vroeger nog kende en de andere via een vriendin. :)

elainelouise

Berichten: 837
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:48

Ik heb m'n stoute schoenen aangetrokken en van de week een bokker een PB'tje gestuurd. Zag op haar profiel dat ze een tinker stal had vlakbij mij. En nu ben ik trotse verzorger, bijrijder en inrijder !

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:26

ik hoor alleen maar verhalen over ergens aan bellen vragen of je hun paard/pony mag berijden
heb ik geprobeerd geen resultaat
ga dit weekend denk ik nog maar een keer proberen

Lovehorses55

Berichten: 220
Geregistreerd: 29-08-13
Woonplaats: denekamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:32

ik verzorg nu twee schetjes
ik kende toevallig de eigenaar en heb hun gebeld gevraagt of ik de pony's mocht verzorgen
en ja het mocht *\o/*
en een van de schetjes is waarschijnlijk zwanger :)

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:59

Een meisje die ik ken van mijn manegetijd, haar verzorgpony werd haar eigen pony. Toen vroeg ze mij of ik haar pony wilde verzorgen. En natuurlijk wilde ik :D. Dus de eigenaresse vroeg mij :)

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:22

Lovehorses55: haha, schetjes? andere rasnaam gekregen? arme shetjes :+

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:23

ook via marktplaats, was een heel neutrale advertentie, zonder foto of iemand hun haflinger wou rijden, nou natuurlijk maar even gemaild, ben er nu al meer dan een jaar!!<3

laatst ook een vriendin aan een verzorgpony via marktplaats geholpen :o

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:54

Ja ik krijg er dus misschien 1 ook via mp

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:28

Ik ook via marktplaats! :) die website is ook overal goed voor.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:16

Mijn bijrijdpaard heb ik via Marktplaats, mijn eigen pony heb ik via de bokt markt.

2bizzy
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:26

Ik heb een briefje aan het hek geprikt met de vraag of ik de 3 paarden mocht verzorgen. Ik was toen net 11. Jaren heb ik daar gelopen. Heel graag wilde ik wedstrijden gaan rijden en dat ging dan ook gebeuren. Alles ingevuld voor de startkaart en de eigenaar zou zijn gegevens invullen. Al snel kreeg ik alles terug met haar stamboekpapier erbij en een overschrijving. Vanaf dat moment was ze uit het niets ineens van mij. Was zijn bedankje voor alle goede zorgen en jaren dat ik daar liep. Uiteindelijk heb ik daar bijna 15 jaar de paarden gedaan. Helaas is hij in 2003 overleden. Hij was als een opa voor mij. Wat mis ik die man vreselijk zeg. Het paard heb ik nog steeds en is nu 24. Op dr 20ste een veulentje bij gefokt en vernoemd naar die o zo fijne man. Super trots en dankbaar!!!

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:35

2bizzy: wat een prachtig verhaal! Zoiets lees je normaal gesproken alleen in boeken :)

2bizzy
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-10-13

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:45

_Hedi daarom is mijn paard ook zo bijzonder voor mij. Door hem heb ik alles wat ik zo graag wilde. Mijn vader zegt dan ook nog steeds dat ik toen het grootste geluk had en nog steeds heb. Als ik aan alles terug denk blijf ook ik het een mooi verhaal vinden. Daarom is het veulen ook vernoemd naar hem. Voor altijd in mijn hart

elainelouise

Berichten: 837
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Schijndel

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:17

Als er nog iemand omgeving den bosch een bijrijdpaardje zoekt, pb me even :j

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:27

2bizzy schreef:
Ik heb een briefje aan het hek geprikt met de vraag of ik de 3 paarden mocht verzorgen. Ik was toen net 11. Jaren heb ik daar gelopen. Heel graag wilde ik wedstrijden gaan rijden en dat ging dan ook gebeuren. Alles ingevuld voor de startkaart en de eigenaar zou zijn gegevens invullen. Al snel kreeg ik alles terug met haar stamboekpapier erbij en een overschrijving. Vanaf dat moment was ze uit het niets ineens van mij. Was zijn bedankje voor alle goede zorgen en jaren dat ik daar liep. Uiteindelijk heb ik daar bijna 15 jaar de paarden gedaan. Helaas is hij in 2003 overleden. Hij was als een opa voor mij. Wat mis ik die man vreselijk zeg. Het paard heb ik nog steeds en is nu 24. Op dr 20ste een veulentje bij gefokt en vernoemd naar die o zo fijne man. Super trots en dankbaar!!!


Zo'n relatie zou ik ook wel willen met de eignaar van een verzorgpaard
Je hebt het maar super getroffen zeg!

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 02:35

2bizzy, ja prachtig. Een heel mooi eerbetoon aan die lieve man. Dit verhaal ga ik onthouden hoor ^^

Sn0wflake
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-12-13

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:22

Marktplaats *\o/*

domosan

Berichten: 250
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Drempt

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:38

Lang verhaal.....

Toen ik 8 was mocht ik gaan paardrijden, mijn broer is 3 jaar ouder en had een verzorg pony. Kreeg atrose, maar mijn broer wilde blijven rijden. Toen gingen ze op zoek naar een ervaren brave leerpony, maar veel 'brave' ponys zijn niet zo braaf als baasjes beweren. En toen, half uurtje van ons vandaan stond een pony, 4 jaar, new forest, net zadelmak, maar wel braaf. Mijn moeder vertroude het niet helemaal maar toch op aandringen van mijn vader wezen kijken. Pony was vervelend, kantelde met zijn hoofd, was druk. Als troost toch maar even mijn broer op de pony laten uitstappen. En het klikte meteen, hij hield op met kantelen en liep ontspannen . Pony 20 dagen of proef gehad en een schat van een pony. (Mijn broer heeft Z met hem gesprongen en nu ik M).Ik was 7 en ik wilde zo graag rijden, aardig door gezeurd toen toch maar gaan zoeken naar een B pony. Toen kwam Sandy, welsh bruintje eigenwijs ontdeugend, maar een super pony, 3 keer gelderskampioen en 5de op het NK. Helaas er vanaf gegroeid en verkocht, toen overgestapt op de new forest van mijn broer, en nu erbij voor de dressuur een maatje groter (E) een hele knappe welsh :)

Equita

Berichten: 175
Geregistreerd: 18-06-13
Woonplaats: Bij de Grieken en Romeinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:13

Briefje opgehangen bij de ruiterwinkel

Anoniemkl
Berichten: 676
Geregistreerd: 30-10-10
Woonplaats: Haarle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:34

Mijn eerste verzorgpony (zo'n 10jaar geleden) stond opeens voor de voordeur samen met de zoon van een boer uit het dorp :') , hij had een shetje gekregen. Of ik zin had om mee te gaan rijden, heb hem daarna zo'n 5jaar gereden/ verzorgd :j

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:51

Ging het bij mij maar zo makkelijk O:)