Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicky_

Berichten: 3745
Geregistreerd: 22-12-04

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:37

1e via marktplaats
2e via mijn verzorgpaard (stonden bij elkaar gestald)
3e via bokt en die is nu van mij! Lachen

Liiisaaa

Berichten: 675
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:37

Via Marktplaats.
Maar je moet maar net geluk hebben!
De eigenaar van mijn verzorgpaarden was net hierheen verhuisd.
Maar in je eigen dorp staat meer dan je denkt! Knipoog

future4eveah

Berichten: 174
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: Werkendam

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:46

ook op marktplaats
zijn eerst bij een paar wezen kijken
maar dat was niet wat we zochten
en toen kwamen we bij Future ... Knipoog

Boktlid

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:17

De eerste gewoon naar een stal dichtbij gereden en gevraagt.
De tweede via de bazin van mijn oude verzorgpaard. Staat ook op dezelfde stal

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:26

Mijn allereerste verzorgpony was met mijn beste vriendin toendertijd. Vork Ik had toen nog niks met pony's, maar door die pony is mijn liefde er voor wel begonnen. Lovers

Daarna was ik steeds vaker bij mijn oom op stal te vinden, waar ik 3.5 jaar lang een fries paard heb gereden & verzorgt. Deze werd vorig jaar helaas verkocht.

Nu verzorg ik een KWPN, aan haar ben ik via bokt gekomen. Een bokker had een topic geopend, waar ik op gereageerd heb. Vork En toevallig, ik kon haar ook nog!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:01

1e aan huis aanbellen
2e woont schuin tegenovermij -> aanbellen
3e Werd aan mij gevraagt toen ik met vriendin mee ging.
4e Stond op zelfde stal werd gevraagt.
5/6e 2 shet's stonden daar ook.

7/8e zelf vragen met vriendin
9e Moet ik ook aandacht geven staat bij 7/8e

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:11

"mag ik de paarden aaien"
"zouden we ze ook mogen verzorgen"
En zo hadden we ineens 3 verzorgpaarden Tong uitsteken

Tsummy

Berichten: 271
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:34

Er stond een advertentie op marktplaats waar ik op heb gereageert. En van het een kwam het ander Haha!

Ookami

Berichten: 2489
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Fukuoka, Japan

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:49

Heel onverwacht Haha! Ik wou in november een verzorgpaard beginnen zoeken, omdat ik dit jaar aan de universiteit start en eerst wilde weten hoeveel tijd school van mij zou vragen.
Toen ik ging rijden (bij mensen thuis, dus geen manege) ben ik in gesprek geraakt met mijn instructrice ivm helpen op de wei. Enkele dagen later hebben we concrete afspraken maken en ik ga nu twee dagen in de week strontscheppen in de wei. In ruil voor mijn werk krijg ik korting op de lessen en is het paard waar ik op rij mijn verzorgpaard. Ik krijg één keer in de week les op haar, mag vrij op haar rijden en ga nu ook met parelli starten.

francaa

Berichten: 1016
Geregistreerd: 03-09-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:06

via marktplaats Knipoog

raylaatje
Berichten: 631
Geregistreerd: 28-03-07

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:59

via marktplaats. vandaag erheen gegaan, kennismaken.
er waren al meerderen geweest, maar toch mog ik het proberen! Haha!
de anderen wie eigelijk nog zouden komen heeft ze af gebeld/mailt Duivel

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:25

marktplaats Tong uitsteken
Ik had er per ongeluk 2 staan.. en in 1 stond iets van Erfhih en in die andere een heel verhaal.

Nu was t zo dat ik al eens vaker ben geweest daar.
En toen was de bijdrage te veel..

Toen kreeg ik een reactie op mijn Erfhih adv.
Of ik wat meer over mij zelf wilde vertellen, en toen kreeg ik door dat ik al eens reactie had gehad van haar.

Maar nu was alles anders dus ben ik gaan kijken en t beviel me kei goed! Haha!
En nu nog steeds Knipoog

Specials

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-09-08

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:44

Ik had een eigen paard en deze mensen staan op de zelfde stal en ik praten weleens met ze.
Hun zochten niemand voor hun paard totdat de eigenaar zwanger werd en toen deed ik net mijn paard
weg ivm tijdgebrek , toen vroegen hun of ik hun paard 1 dag in de week wou doen tijdens de zwangerschap. Eind van de rit kunnen de kinderen nu al bijna praten, lopen, en schrijven en doe ik dr nu 4 dagen in de week Clown . Maar ben dr wel super blij mee hoor Haha!

elufju
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-07-08
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:26

ik zal ook even mijn verhaal vertellen hoe ik aan mn vorige verzorgpaarden bent gekomen

ik zat nog in groep 8 en kreeg een nieuw meisje in de klas, vond ik helemaal super want bij ons in de klas hadden we toen maar 5 meiden waarvan ik als enige paardengek was en ik hoopte al heel erg dat zei ook paardengek was.
en toen ze bij ons op school was droeg ze altijd een kettinkje met een paard eraan....ik heel nieuwsgierig natuurlijk en gevraagt of ze paardengek is, en ja hoor! ze woonde tegenover haar opa en die had zowaar 1 shet en nog 3 grote paarden...Helemaal geweldig natuurlijk Clown ... later kwam ik haar een x tegen op de paarden markt bij ons in het dorp...en toen had ze daar een shet gekocht ( is inmiddels verdronken Huilen ) maar toen hun dus met dat beest naar huis moesten mocht ik mee, en zijn stal was bij haar opa. en omdat haar opa toch ook best wel oud is mocht ik helpen met verzorgen.

Inmiddels zijn alle paarden verkocht, de shet die mn vriendin op de paardenmarkt had gekocht is verdronken, en die andere shet die haar opa nog had heeft mijn vriendin overgekocht, maar staat nog wel bij haar opa op stal

in deze week komt er een nieuw paard op stal die is van een vriend van mijn vriendins opa en die heeft een 2-span maar omdat die man ook oud word geeft hij 1 van zijn paarden aan mijn vriendins opa te leen zeg maar....

Zo dit was mijn Verhaal Tong uitsteken

Groetjess Kusje

marjank1987

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: maastricht

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 10:13

Ik heb al mijn verzorgpaardjes via marktplaats gevonden Haha!

Pempy
Berichten: 523
Geregistreerd: 15-06-08

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:51

4 jaar geleden zag ik een briefje in de Albert Heijn hangen Clown

_Karin

Berichten: 2872
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:07

Bij ons stond een shet in pensionstalling. Ze kwam alleen te staan omdat de grote paarden achter haar aan gingen. Toen dacht ik, ik koop er een shet bij dan kunnen ze lekker samen staan.
Toen ik bij een handelaar ging kijken wilde ik een bonte shet maar helaas waren die te duur. Toen stond Bonnie de hele tijd aan het koordje van mijn vest te trekken, zodat ik mijn aandacht op haar vestigde en heb uit eindelijk haar gekocht in feitte heeft zij mij uitgekozen. Haha! Ik heb er nooit spijt van gehad
Na 2 jaar kon de eigenaresse van Maaike niet meer voor Maaike zorgen en heb ik haar van haar gekregen. Ik heb bij beide shetten een veulen gefokt Brigit en Brown Angel en nu heb ik dus 4 shetten.

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:44

ik vertelde bij mijn manege dat ik een verzorgpony mocht, en toevallig zocht iemand er net een.. heb wel een beetje geluk gehad! Bloos

Anoniem

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 23:08

Ik had op een pansionstal waar een vriendin reed met haar eigen paard een advertentie opgehangen. Ik werd gebeld door een vrouwtje of ik haar paard wilde rijden, alleen klikte dat totaal niet. Toen werd er door de eigenaar van mijn huidige bijrijdpaard gevraagd of ik niet zijn merrie wilde rijden. Ik kan zeker zeggen dat ik het niet beter had kunnen treffen!

chelleeee
Berichten: 1928
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:38

ze heeft me een mailtje gestuurt via bokt, ken de haar van mij vorgen verzorgpony maar die is verkocht en deze staat daar ook op stal echt een schatje is het

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:59

Ik reed op de manege en ik was 12. Toen had ik via via gehoord dat er bij een gewone stalling veel pony's rond liepen. Toen ben ik een x gaan kijken en toen liep er een man met een jaarling. Dus ik heel verlegen gevraagd of ik hem mocht verzorgen en toen zei die; kom woensdag maar terug want hij is van mn dochter. Dus ik woensdag terug gegaan..en ja hoor het mocht! Toen zijn we super goede vriendinnen geworden en later kreeg ik mn eigen paardje..die ik ook weer moest verkopen helaas Boos!

En nu.. verzorg ik hem weer Vork

Roos_Marijn

Berichten: 702
Geregistreerd: 22-09-08

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:02

een vriendin van mij ging een pony verzorgen en toen zij ze dat de pony die daarbij in de wei stond ook vrij was!
k helemaal blij want ik kende dat paardje wel en leek me zo'n lief beest, er zaten alleen wel wat maartjes aan.... ik moest stoppen bij de manege waar het zo gezellig was met m'n vriendinnen, en ik moest een eigen zadel en hoofdstel kopen want hij liep alleen voor de koets...
ik naar huis vragen, en toen zei mn moeder dat ze t er wel even met paps over zou hebben, die vond het goed Haha!
het is bijna mn eigen paardje ik mag m zelfs meenemen op vakantie als ik dat wil Tong uitsteken

kekavo

Berichten: 739
Geregistreerd: 21-11-07
Woonplaats: thuis

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:29

Mijn eerste verzorgpaard, daar heb ik heel alng over gedaan. Ten slotte heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken, en heb het aan de eigenaar gevraagt. Een beetje stotterend, of ik zijn paard af en toe zou mogen poetsen (rijden durfde ik echt niet te vragen). Ik kreeg gelijk het halstertouw in mijn handen gedrukt, ga haar maar uit de bak halen en poets haar maar. Ik mocht er bijna nooit op rijden (ik geloof dat ze een wedstrijdpaard was en ik reed nog maar een jaartje), maar had wel heel veel plezier met haar
In die tijd was er ook een vrouw op de manege, met een jong paard dat ze aanhet trainen was nog. Maar het paard was vreselijk koliekgevoelig en moest meerdere keren per dag zijn box uit. Ze zag me zo bezig met die andere merrie, en vroeg me toen of ik ook voor haar paardje wilde zorgen. Poetsen, wandelen, en als het eenmaal goed getraint was zou ik er ook op mogen rijden. Helaas is het nooit zover gekomen, het paard overleed een paar maanden later.

Mijn huidige verzorgpaarden.
Ik had mijn broer aan een verzorgpaard geholpen, nadat zijn eigen paard overleden was. Hij reed haar nog maar net, toen hij hoorde dat het apardje ernaast ook een bijrijder zocht. Hij heeft mij voorgestelt en zo hadden we dus onze paarden aan elkaar te danken Haha!
Toen Major vorig jaar bijna overleed, vertelde zijn vorige eigenaar me, dat ze het zo lief vond hoe ik altijd voor hem gezorgt heb. En dat zij ook zo iemand wilde voor haar paard. Of ik die persoon wilde zijn, wanneer Major er echt niet meer was.
Nou ja, en een half uur later stelde ze me voor om gelijk met haar paard te beginnen. Ik mag er niet op rijden, want ze heeft een zwakke rug, maar ik ben allang tevreden met mijn 2 poets- en wandelpaarden (Major heb ik wel een jaar of 7 bereden maar daar ben ik vorig jaar mee gestopt en nu wandel ik alleen nog maar)

Jeudi

Berichten: 470
Geregistreerd: 07-01-08
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:26

Vroeger was ik zo'n meisje dat alles gratis wilde en er niets voor over had, alleen urenlange zoektochten op marktplaats.nl

Toen kreeg mijn vriendin een verzorgpony, ze betaalde ervoor, 30 euro in de maand. En ik was stikjaloers! Ik een paar keer mee, helemaal in love op die pony! Aan m'n ouders vragen, antwoord: NEE!, ik stiekem die pony gaan verzorgen, maar ik kon niet meer tegen het liegen tegen mijn ouders, toen ik besloot te stoppen, probeerde ik nog één x legaal het voor elkaar te krijgen om die pony te mogen doen! En jahoor, toen was het antwoord: ja!

En nu mag ik me waar iedereen bij is de gelukkige verzorgster noemen! Haha!

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:29

Ik had gereageerd op de adv. van de eigenaresse waarin ze 2 pony's te koop aanbood. Het waren jonge d-pony's, die licht aangereden waren.

Mijn vraag was wat de reden van verkoop was, en of ze evt. wedstrijdervaring hadden. Niet datik geintresseerd was in een koop, ik zocht een bijrijdpony eentje waar ik ook mee kon starten. Nou heen en weer gemaild ook al snel aangegeven dat ik eigenlijk een bijrijdpony zoek en graag wou starten, en ik heb onwijs veel geluk gehad want ben er nou alweer bijna 2 jaar Haha!

Wel een apparte manier, maar kom altijd op de apparte manieren aan m'n vzpony's Huilen van het lachen Zo zit ik alweer 7 jaar in het verzorgen/bijrijden, en heb altijd 1 of 2 adresjes gehad Lachen