Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rianne97

Berichten: 471
Geregistreerd: 22-09-11

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:37

Mijn oom kende iemand die een pony had waar bijna niks mee werd gedaan. Dus hij zou voor mij vragen of ik de pony een beetje aandacht kon geven en rijden etc. En het mocht! Ik ben echt supergelukkig met mijn kleine dikkertje. <3

maflinger1

Berichten: 939
Geregistreerd: 23-02-10

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:25

Via via ('ken jij nog iemand') werkt meestal ook wel goed :)
Ga mee met kennissen/vriendinnen die een eigen/verzorgpaard hebben, of ga regelmatig helpen bij een manege.
Op stal bij de verzorgpony van een vriendin zocht iemand een verzorgster, toen heb ik de eigenaresse gebeld en nu mag ik hem verzorgen *D

haflinger222
Berichten: 12
Geregistreerd: 15-06-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:52

ik heb nu 3 dat komt door een vriendin
:D :D :D
maar nu krijgt mn vriendin misschien een eigen pony en misschien mag ik nu voor monyque zorgen en dan stop ik misschien met die 3 maar ik ga er denk ik wel zondags een uurtje ofzo heen |( |(

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:23

Ik kreeg de mijne aangeboden. Ik rij bij iemand thuis die les geeft en ook wat pensionstallen heeft.
Een eigenares van een van de paarden zocht nog iemand om haar paard bij te rijden, dus toen werd ik gevraagd. :)

SaraSindy

Berichten: 806
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:40

Ik rij bij 4 mensen paarden,

Bij 1 rij ik al bijna 4 jaar, daar staan wat paarden en pony's ( 6 paarden, 8 pony's en 2 veulens ), daar rij ik op 1 paard.
Heb die pony's ook wel gereden, maar ben ik nu te groot voor, ook men ik nog wel is met die pony's.

Bij de andere rij ik nu 1,5 jaar, daar staan 5 pony's waar ik er op dit moment 1 rij, de ene is te jong, 2 zijn er kreupel en 1 vind ik mezelf te zwaar voor.

Op de manege rij ik van de balansruiters een paard bij, een friese merrie.
Die rij ik sinds 2 maanden.

En ik rij nu ook nog een 6 jarige kwpn merrie bij, daar staan er 4, 1 oude kwpn merrie, de moeder van de 6 jarige, die longeer ik, nog een shet, daar klooien we gewoon wat mee, en 1 pony, die rijd het meisje zelf. ( die kwpn merries zijn van haar moeder )

Ben voor de allemaal gevraagd, ben er super blij mee! Heb ook heel erg mazzel gehad!

Rutgermyhero
Berichten: 108
Geregistreerd: 08-02-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:19

Ik had een advertentie op Marktplaats gezet :D

Pinkeltje

Berichten: 1298
Geregistreerd: 26-01-12
Woonplaats: nederland

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:27

doordat ik iemand kende en die toen om het halfjaar gevraagd want dat moetst ik even doen en toen hadden ze zegmaar hulp nodig en nu verzorg ik ze al bijna 2 jaar :D

Lieslisa10

Berichten: 30
Geregistreerd: 16-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:52

Nou ik zoek er ook eentje om op te rijden.
Ik heb 2 oude Shetlanders met mijn vriendin,alleen die zijn te oud om op te rijden.
Ik fietste gewoon een beetje rond en uiteindelijk kwam ik bij 2 Shetlanders aan.
Sindsdien heb ik mijn 2 schatjes Tanno en Liszet,maar toch zoek ik er nog een op om te rijden 1 of 2x per week.
Ik wil namelijk meer aan dressuur enz..gaan doen.
Xxx

Roos_Spike

Berichten: 292
Geregistreerd: 12-03-08

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:24

allemaal via via :P
ik begon bij adventure. die ging verhuizen dus moest ik stoppen.. ondertussen hadden mensen van de vereniging waar ik reed nog een pony :P die overleed op een gegeven moment. toen kende een meisje daarvan een meisje die bij een stal reed :P daar reed ik 5 jaar lang waarvan 2 jaar op een kleine pony en 3 jaar op een E-pony hengst :P maar toen ik daar moest stoppen vanwege omstandigheden heb ik een advertentie op marktplaats gezet en ben zo bij Amy terecht gekomen :P

droli001
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:53

Via markplaats (A) , Heb nu een schat van een verzorgpony. (L)
Rij haar 3x in de week, ze is een draver maar ze kan echt alles! galoperen, springen etc.
Je kan me gerust mailen als je iets wil weten :o .

Suc-6 :P

Kim

Berichten: 1210
Geregistreerd: 08-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:55

Marktplaats,

Ik heb de twee liefste shetties die er zijn <3 <3

Sunshinee
Berichten: 1553
Geregistreerd: 26-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:07

hee, @sanneheidy

Over welke West Virginia heb jij het als ik vragen mag? (a)
misschien een beetje laat (aantal pagina's terug, haha)

fineaud
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:55

via marktplaats/bokt

Neptunus
Berichten: 933
Geregistreerd: 10-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:30

ik heb verzorg mijn verzorgpony al 14 jaar , en toendertijd hadden wij nog geen internet en ging je gewoon langs deuren .
zo heb ik hem gevonden.

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:57

Mijn eerste verzorgpony heb ik aangeboden gekregen via bokt. Ik kreeg een berichtje of ik nog een verzorgpony zocht, en dat was het geval :D. Die dag daarna ging ik kijken en het was een hele leuke pony. Maar helaas heb ik die pony maar 2 maanden kunnen doen omdat de eigenares haar in Rotterdam ging zetten, en dat is te ver voor mij :'(. Dus ik had verwacht dat ik weer naar een manege zou moeten gaan, en dat wilde ik echt niet want ik had het heel erg naar mn zin daar op stal. Dus de eigenares van mn eerste verzorgpony had aan iemand gevraagd of ik haar pony mocht doen, en dat mocht :D. Dus sindskort doe ik die pony :D. Ben er heel blij mee, en ik hoop dat ik deze keer wat meer geluk heb en deze pony lang kan blijven doen! :D

Brittdewaal_
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-02-12
Woonplaats: driehuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:37

via me vriendin !

majeletjetom
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:38

ik heb altijd al naar 1 weiland bij ons in de buurt gekeken met 8 ponies, (toen ik klein was had ik al namen voor ze bedacht enzo maar zonder dat ik ze ooit van dichtbij had gezien) en 3 weken geleden hebben me vriendin en ik alle moed bij elkaar geraapt en hebben we bij het huis aangebeld. nou verzorg ik deze superponies al 3 weken en we mogen om ze rijden buiteritten poetsen longeren enzovoort :D het is heel raar dat ik altijd naar dat weiland heb gkeken gedroomd over hoe het daar zou zijn en mijn droom is uitgekomen :D (er loopt een shetje van 1,5 jaar daar rond en die is schoft 40 cm :O ze heet bo :D)

Puckster
Berichten: 1
Geregistreerd: 14-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:51

Hallo,

Ik heb eerst briefjes uitgedeeld! Maar geen ractie ;)
Marktplaats is echt een tip!! Je moet het echt doen ik ben zo aan mijn verzorgpony gekomen.
Ong. Twee weken geduurt tot ik hem had!
Het antwoord is dus MARKTPLAATS!


Gr puck

Deborah_H

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-08-12
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:02

een collega van mijn moeder heeft een fries en haar vorige bijrijdster was ging ermee stoppen. Dus had ze mijn moeder gesmst of ik het leuk zou vinden om haar fries te rijden! natuurlijk vond ik dat leuk!!!
Zij had het paard 4 jaar geleden gekocht, mijn moeder was toen ook degene die er op mocht rijden. Ze was toen 5jaar, na een paar keer is mijn moeder er mee gestopt.
En nu mag ik op haar rijden!!!!!
Vanaf 16-08-'12 is Jibbe mijn verzorgpaardje

Brechtje_A

Berichten: 1537
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Hattem, Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:53

Via Marktplaats :)
Ik was eigenlijk helemaal niet op zoek, maar toch wel nieuwsgierig wat er nu allemaal in de buurt stond.
Toen zag ik de advertentie en toch maar gereageerd, mocht de volgende dag meteen langskomen.
Het klikte goed en nu heb ik een hele lieverd als verzorgpony :)
Dus eigenlijk had ik binnen een dag al een vzp :P

Cherubijn
Berichten: 121
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Nh

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:24

Voordat ik mijn eigen paard had, kreeg ik vzp via een vriendin van mij, zei kon haar niet aan. Later heeft zei haar weer over genomen. Ze wist toen wel een ander paard te staan en ben daar toen heen gewest en heb dat paard jaren verzorgd.

Annemiek184

Berichten: 323
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Achterhuuuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:28

De vriendin van mijn zus had heel lang geleden voor een paar weken bij de eigenares een pony verzorgd. Toevallig kende mijn vader haar nog steeds vanwege een EHBO-cursus en toen vroeg hij of ze toevallig nog een paardje vrij had. En dat was zo! Ik heb daar op een stal een tijdje op Lotte gereden, en toen heb ik het ook met Tasja opgepakt want ze was kreupel. Nu ben ik bijna 2 jaar samen! :D

maritmistppc
Berichten: 154
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:32

Hallo, kan iemand mij misschien helpen?

Ik zoek al heeeel lang een verzorgpony...
aar kan er NERGENS een vinden...

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:21

Ik heb Woensdag 6-3-'13 zoiets leuks meegemaakt, maar aan de andere kant toch weer niet... Ik zocht al een tijdje een verzorgpaard. Ik zette advertenties op Marktplaats en Bokt.nl. Alleen de meeste paardeneigenaren wilden een bijdrage van mij of iemand die ouder was, of het was gewoon iets te ver... Maar Zaterdag 2-3-'13 was ik mijn mail aan het checken. Er waren toen ineens 2 mailtjes:

-1 van een kleine fokkerij waar ze endurance reden

-1 van de eigenarresse van een pensionpony bij mij op de manege, die pony heette Indiana. Haar baasje was zwanger, dus zocht ze een verzorgster. Toen vond ze mij. We hadden een afspraak gemaakt op Woensdag 6-3-'13 om 13.45 uur. Ik heb daar 2 UUR op die vrouw zitten wachten. Ze wilde zien of het klikte tussen mij en Indi. Het klikte en in die 2 uur heb ik lekker met haar staan kroelen. Maar de eigenaresse kwam maar niet! Toen heb ik het rondgevraagd op de manege, en kreeg alleen negatieve berichten over die vrouw!:

-"Ze zoekt geen verzorgster, ze zoekt een slachtoffer"

-"Die pony is bijna onhandelbaar omdat ze nooit haar stal uit komt"

-"Laatst werd Indi door 2 man vastgehouden, en toch trok Indi die 2 zó de dijk op!"

-"Die vrouw kan die pony niet aan, ze laat haar gewoon dagen achter elkaar in stal, ze komt 9 van de 10 keer om even te kijken hoe het gaat, ze heeft nooit tijd, maar ze verkoopt Indi ook niet!!!"

En ik geloof het wel, er was NIET EENS 1 PERSOON die positief nieuws had! En ik heb het zelf ook wel eens gezien.

Toen heb ik in de kantine gevraagd naar het mobiele nummer van die eigenarresse, ik belde, maar ze nam niet op!!

Er is 1 vrouw op de manege, die alle manegepaarden en manegepony's verzorgt. Adept, een kreupele Maiopolska, mocht ik poetsen en ermee wandelen, net als Zip, maar die had een vochtbult, was niet kreupel. En toen heb ik er nog meer gepoetst, paarden die vies waren. Die vrouw die normaal al die paarden verzorgt, had zelf 2 Westernhengsten, een Paint: Sweetie, en een Quarterhorse: Skipper's Jack. Die vrouw vond het zo erg voor me dat de eigenaresse van Indi mij zo liet stikken, dat ik, als eerste en enige ooit haar hengst Skipper poetsen. De vrouw bood zelfs aan dat elke keer, als zij er was, Skipper mocht poetsen en berijden!!! Ik was (ehum, ben) echt superblij! Ik rij normaal Engels, en dit is mijn kans om ook veel over Western te leren, en dan nog wel zo'n prachtige Quarterhengst! Ik voelde me vereerd!!!

iriscap

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:00

via een advertentie op marktplaats :D