Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_djoeke_
Berichten: 285
Geregistreerd: 31-10-07

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:05

Die heeft mijn vriend voor mij geregeld. Hij heeft zonder dat ik het wist aan zijn collega gevraagd of ik niet op het paard van diens vriendin kon rijden, bleek ze net iemand te zoeken!

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:54

Momenteel ben ik erg gelukkig met mijn verzorgpaardje dankzij een vriendin van me :D
Zij heeft hem me een beetje 'aangesmeerd' maar ik ben achteraf blij dat het zo gelopen is :)

Annemiek184

Berichten: 323
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Achterhuuuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:17

AS1999 schreef:
Er is 1 vrouw op de manege, die alle manegepaarden en manegepony's verzorgt. Adept, een kreupele Maiopolska, mocht ik poetsen en ermee wandelen, net als Zip, maar die had een vochtbult, was niet kreupel. En toen heb ik er nog meer gepoetst, paarden die vies waren. Die vrouw die normaal al die paarden verzorgt, had zelf 2 Westernhengsten, een Paint: Sweetie, en een Quarterhorse: Skipper's Jack. Die vrouw vond het zo erg voor me dat de eigenaresse van Indi mij zo liet stikken, dat ik, als eerste en enige ooit haar hengst Skipper poetsen. De vrouw bood zelfs aan dat elke keer, als zij er was, Skipper mocht poetsen en berijden!!! Ik was (ehum, ben) echt superblij! Ik rij normaal Engels, en dit is mijn kans om ook veel over Western te leren, en dan nog wel zo'n prachtige Quarterhengst! Ik voelde me vereerd!!!


Waauw, had je al eens eerder western gereden? Haha, ik ben echt benieuwd hoe dat gaat ofzo. Lijkt me echt supergaaf! Heb je geluk mee! :D

Rutgermyhero
Berichten: 108
Geregistreerd: 08-02-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:00

Via Marktplaats, en toen ik voor Rutgertje te groot werd waren zijn eigenaren dat ook al dus had 1 ervan een Haflingertje in de buurt en ik mocht toen de andere haflinger daar gaan rijden :)

FabiDjester
Berichten: 18
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:18

wij verhuisde er stond een pony naast ons huis ik vroeg of ik haar mocht verzorgen, mocht na 3 jaar overleed ze toen had ik heel veel verdriet |( |( |( |( |( |( |( toen hebben mijn ouders en ik een tinker gekocht iloveDjester *\o/* _/-\o_ <3 <3 <3 <3 <3

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:07

de eerste gewoon via de manege waar ik als klein meisje reed. die bood dan manege pony's aan die je met 3 mensen mocht verzorgen.

toen kreeg ik een fokmerrie via kennis van mijn vader. hij kende die vrouw en die vrouw had mij en een vriendin een keer uitgenodigt om te kijken op een echt fokstal. nou ik als penny meisje vond het natuurlijk helemaal geweldig. later heb ik haar zelf gevraagd of ze nog een paard had en die had ze Nairobi.

toen ik daar zo goed als mee stopte omdat ze toch voornamelijk als fokmerrie werd gebruikt en daardoor van het rijden vrij weinig meer kwam via een collega van me moeder. die collega van me moeder had iemand in haar straat wonen die nog een verzorgster zocht voor 2 friezen. Peter en Viola.

Toen dat ook niet echt lekker meer ging aan gezien ze geen verlichting en buitenbak etc. hadden. kwam ik een advertentie tegen op marktplaats. het ging om een 4 jarige tuiger en die zocht een bijrijdster en die was wel een beetje beleerd, maar er zat alleen gas op leek het wel. en heb uiteindelijk besloten dat het niet verder zo ging. ik ben daarvoor gewoon niet ervaren genoeg met jongen paarden en de basis is het belangrijkst en dat wilde ik niet verpesten.

Toen kwam ik weer via marktplaats een paard tegen Mistral, die op dezelfde stal stond en dat was een geweldige tijd met hem. veel buitenritten gereden en echt genoten! Echter kwam hier een eind aan omdat de eigenaresse ging verhuizen naar een stal dat goedkoper was en helaas te ver voor mij.

Toen die zelfde dag dat ik dat nieuws te horen kreeg vroeg een vrouw die daar ook reed hoe ik aan een verzorgpony kwam, want zij was eigenlijk ook opzoek naar een bijrijdster voor haar paard, maar ze vond het toch spannend. en toen ik zei dat ik moest stoppen vroeg ze of ik wilde kijken of er een klik was. en die was er en haar heb ik inmiddels 3 jaar met veel plezier bereden!

En nu ben ik aan het kijken voor een paard dat iets dichter bij voor mij is waardoor ik niet afhankelijk meer ben van het vervoer van me ouders. ze brengen me steeds en dat vind ik ook heel lief, maar tegelijkertijd voel ik me ook bezwaard want ze werken allebei en dan gaat hun avond er ook nog aan. en dat is een haflinger merrie en een fries. daar ben ik gister wezen kijken, alleen het waaide enorm dus heb ik niet gereden en dat wil ik doen na de tentamens en dan ga ik ook kijken of het te doen is met de fiets:)

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:32

Een beetje brutaal. :o

Gewoon iemand aanspreken op Bokt en vragen of ik haar pony mocht doen, zo ben ik viavia terecht gekomen waar ik nu ben. :Y)

Larizzie

Berichten: 119
Geregistreerd: 12-03-13
Woonplaats: leiden

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:12

Ja ik heb eeb advertentie op bokt geplaatst en toen kreeg ik e&en reactie of ik 4 binnemkort 5 wilde verzorgen maar nu.moet mijn moeder nadenken.of het |( :( mag

Ilovedartel

Berichten: 92
Geregistreerd: 20-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:50

via een vriendin van mijn zus

Kylietjuhhh
Berichten: 23
Geregistreerd: 02-04-13

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:50

Ik heb mijn pony via marktplaats gekocht!

een vriendinnetje van mij heeft een oom en die is paardenslager, super zielig!
Maar als er een leuke pony komt dan krijgt dat meisje hem/haar zo!
ze is pas 6 en heeft nu al 3, eentje te groot eentje te klein, nu is haar oom opzoek naar tussenmaatje :)

xxdemixx
Berichten: 21
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:39

Ik had een advertentie staan op marktplaats en was het alweer vergeten tot ik gebeld werd. :)

M_arjolein

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:54

Mijn vriendin reed eerst op hem. Eigenaresse kan er door haar ziekte zelf niet veel meer aan doen. Dus zocht ze iemand die hem wilde rijden.
Vriendin heeft hem toen een tijdje gereden, maar kreeg toen een ander rijpaard en later een eigen paard dus vroeg ze of ik misschien interesse had omdat ze wist dat ik ook altijd had paardgereden. Zodoende rijd ik nu 2,5 jaar op hem en heb er ook de volledige verzorging voor. Verder rijd ik nu nog een paardje van de staleigenaar hij wist dat ik graag wat verder zou willen komen en mag dit paardje nu rijden. Doe ze nu beiden.

xDaphnexx
Berichten: 1072
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:56

@xxdemixx bij mij precies. Het zelfde verhaal had ook advertentie geplaats en was vergeten toen belde iemand en heb ik mijn lieverd wendy bijna 2 jaar ILOVE my poown

pony16
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-04-13
Woonplaats: Deinze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:40

ik zoek al heel heel lang een verzorgpony/paard en heb er nog altijd geen gevonden |(

pony16
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-04-13
Woonplaats: Deinze

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:43

ik zoek al heel heel lang naar een verzorgpony/paard en heb er nog geen

xDaphnexx
Berichten: 1072
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:27

Pony16 blijven zoeken duurt lang maar als je er uiteindelijk een heb is het de moeite waard hoor

Ilovedartel

Berichten: 92
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:39

waar woon je ik heb miss wel wat voor je

Migirie1
Berichten: 68
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:51

Heel makkelijk mijn verhaal. Mijn BFF kwam met een advertentie van marktplaats dat er een nieuwe pony bij haar op stal kwam. Dit heb ik natuurlijk gelijk aan mijn mams en paps verteld en die hebben gelijk gemaild naar die mensen.

Channn

Berichten: 69
Geregistreerd: 31-03-13

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:52

Een serieuze, nette advertentie gemaakt en die rondgebracht en opgehangen op het prikbord bij pensionstallen in de buurt. Had binnen een paar dagen al een paar telefoontjes gehad.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:39

Channn schreef:
Een serieuze, nette advertentie gemaakt en die rondgebracht en opgehangen op het prikbord bij pensionstallen in de buurt. Had binnen een paar dagen al een paar telefoontjes gehad.


Ja dat had ik ook! Ik heb nooit zo lang hoeven zoeken naar een verzorgpaard hoor. Ze liggen niet voor het oprapen maar heel schaars zijn ze ook weer niet. Ik zocht ze altijd via Marktplaats.

Ilovedartel

Berichten: 92
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:40

bij mij in de buurt is er niet zo veel

RomyVB
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:47

Ik zoek ook een verzorgpony maar weet niet of ik er al aan toe ben?!
:roll: >;)
Heeft iemand tips hoe je dat kan weten???? En waar kom je dan aan een verzorgpony ?

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:52

ik ga vanavond naar paar mensen aan de deur, maar hopen dat er wat tussen zit :)

Ilovedartel

Berichten: 92
Geregistreerd: 20-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:41

@romyVB
je kunt via internet zoeken en via kennissen wat proberen te regelen bijv ik pas bij iemand op en die kent weer mensen met paarden zoiets het is een kwestie van goed zoeken ;)

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:51

Via de les !!

Ik reed al een tijdje in de les, en op een gegeven moment kwam de lesgeefster naar me toe, komt je moeder je halen ? Ja zeg ik. (Ze hadden dus al een tijdje met elkaar overlegt of ik Rameare mocht verzorgen !) na de les moest ik nog even wachten, komt ze naar me toe en vraagt of ik samen met haar Rameare wil verzorgen en rijden ! Ik was zo blij!!