[EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:27

Gaat het trouwens nogsteeds allemaal met handje klap of kan je ook wel gewoon op de normale manier bieden? :P
Zijn er binnenkort nog meer markten?

MelissaV

Berichten: 3604
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:31

_love12_ schreef:
Gaat het trouwens nogsteeds allemaal met handje klap of kan je ook wel gewoon op de normale manier bieden? :P
Zijn er binnenkort nog meer markten?

Gewoon overleg met de handelaar is ook mogelijk.
Volgende maandag is het in Lottum.

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:38

Vandaag ook geweest. Weinig handel. Veel troep. Geen schrijnende gevallen gezien op een aantal dwergjes en een groningermerrie na. Prijzen waren laag dit jaar vond ik.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:47

Ik baal echt dat ik vandaag niet heen kon. Zag in het filmpje al dat de paarden puur beter waren dan in Zuidlaren.
Mijn vader heeft ook echt een super gave D pony gekocht ( die pony was ook in het filmpje paar blz terug te zien)

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:49

Bubbleee schreef:
Hier ook al weer even terug van de markt.

RianneH, ik heb een fries merrieveulen gekocht, diezelfde handelaar had ook 2 hengstveulens bij waarvan een met Pinto papier. Wellicht is het die geweest.

Wij zijn thuis gekomen met een 'nep' Fries, ze had een kolletje :D

Vriendin van me heeft een tinker gekocht, liep vanaf 6 uur op de markt, grootste deel van de tijd met een meisje erop. Verkoper was een jonge jongen.


Wij hebben ook bij die Pintos staan kijken, waren het toevallig die tegenover de Rabo?
Vroegen ze veel te veel voor..

Polkiej_x

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:10

Wij zijn ook geweest was erg leuk! Verliefd op dit Haflinger veulentje (hengst) iemand een idee van welke eigenaar/fokker??? Was een erg mooi beest. Helaas werd ik erg hard uit het niks ineens recht in mijn ribben getrapt door een tinker die daarnaast stond....

Afbeelding

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:13

Balen polkiej blijft dat je meerdere ogen nodig hebt op zo'n markt.

Juno klopt heb ik even staan kijken. Gave beesten waren dat om naar te kijken haha

StalNollie

Berichten: 9225
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:16

dushishoeve schreef:
Vandaag ook geweest. Weinig handel. Veel troep. Geen schrijnende gevallen gezien op een aantal dwergjes en een groningermerrie na. Prijzen waren laag dit jaar vond ik.

Troep ? Echt niet stonden prachtige leuke paarden en pony's tussen. Prijzen wel enorm naar die trekken de laatste jaren dan ook weer behoorlijk aan.

die geschoren tuigen hengst was een manno en vm renovo
was 2.5 jaar dus qua beweging komt die er wel 4350.00 euro. Was wel al getuigd.

Verder echt 10 tallen prijzen gehoord en gevraagd.

Polkiej_x

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:17

Ja heel jammer... het kwam ook eigenlijk uit het niks! stond geen ander paard geen andere mensen, achja kan gebeuren!
Maar die hafjes waren erg mooi... stond flink te twijfelen :)

WendyLotte

Berichten: 1139
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:17

Vond de prijzen nou niet echt laag. Veel gevraagd naar merrie veulens (welsh), met papier. Varieerde van 500 tot 700 euro. Grote Shetlanders, waarvan 1 van 20, die vroeg 450 en dan die wilde ook niet veel zakken. Haflinger veulen met vraagprijs 900..... Niks mee genomen dus. Dat zijn particulieren prijzen. Geen markt prijzen vond ik.

WendyLotte

Berichten: 1139
Geregistreerd: 01-01-14

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:20

Heb trouwens ook nog een stuk of 3 volwassen paarden gezien met afgeknipte staart en manen. (Slacht?) vond het een vrij verdacht plaatje.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:21

speedfiets_2 schreef:
Zo ik ben ook weer terug veel paardjes gezien. Maar ook een hoop dure. Iemand vroeg 550 voor een zwarte shetland :wow: . Die hebben we mooi laten staan. Wel zijn we onverwacht terug gekomen met een zwart bonte 2 jarige hengst shetlander. Ons pap wou hem gauw door verkopen voor een bakkie koffie wat hem niet gelukt is.(alweer) Nu staat hij langs mijn eigen hengst. Ze kunnen het goed met mekaar vinden dus die mogen morgen samen op de wei. Had nog een mooie bonte merrie gezien maar die was achter helaas niet goed.

Had nog twee jongens gezien. Had er eentje een bonte merrie gekocht. Komt de ander aan gelopen en knoopt die merrie los. Gaat ermee lopen bleek ze katskreupel. Die twee waren flink aan het bekvechten want de eerste had er best wel wat voor betaald.

Weet iemand voor hoeveel dat spaanse paard waar die jongen op reed verkocht was? ben daar stiekem benieuwd naar.

Leuke paardjes dustinlover!


Mag ik vragen hoe de hengst heet ? ;)

different1
Berichten: 3656
Geregistreerd: 12-10-10

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:32

Hebben jullie ook de 2 jarige zwarte Negro*Gribaldi gezien?
Beestje stond niet aan de touwen, een jongen had hem vast en een blond meisje had de papieren. Was een knap dier!

Die geschoren tuigpaard hengst vond ik, zeker ivm al betuigd, echt tegenvallen qua beweging.(wellicht wat onder de indruk van het hele gebeuren)
Het was absoluut een blikvanger, en erg braaf!

Niemand het vosveulen van Eebert*Stuurboord gezien? Die werd rond 9u verhandeld.
Die kon echt fantastisch gaan!
Vond de vraagprijs van 675,- echt bizar weinig.

De gereden tinker heb ik ook gezien, en de gereden anda ook.
Verder nog wat goede D/E pony's, met deken op waarvan ik iig 1 onder de man heb zien draven, waren ook erg leuke dieren.

Vond de kwaliteit over het algemeen heel behoorlijk, en de prijzen die wij hoorden of naar gevraagd hebben vielen op een enkele na allemaal erg mee.

Caesar
Berichten: 9318
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:50

StalNollie schreef:
dushishoeve schreef:
Vandaag ook geweest. Weinig handel. Veel troep. Geen schrijnende gevallen gezien op een aantal dwergjes en een groningermerrie na. Prijzen waren laag dit jaar vond ik.

Troep ? Echt niet stonden prachtige leuke paarden en pony's tussen. Prijzen wel enorm naar die trekken de laatste jaren dan ook weer behoorlijk aan.

die geschoren tuigen hengst was een manno en vm renovo
was 2.5 jaar dus qua beweging komt die er wel 4350.00 euro. Was wel al getuigd.

Verder echt 10 tallen prijzen gehoord en gevraagd.


Vond het ook weinig goed materiaal. Merendeel had 1 of meerdere dikke benen, spat, exceem, scheef of slecht qua bouw. Zelfs nog een span met beide kapotte, dikke knieën.

Die geschoren tuiger heeft al paar weken te koop gestaan op internet.

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:37

_Reneee schreef:
AMBERRTJEE schreef:
Wij kwamen om 3 aan, alles was weg


Ja dat is ook een beetje laat :Y) :+


Ik was er vanmorgen al om 05:15

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:39

Afbeelding
Er vroeg hier iemand naar het gevlekte paard, die is op transport gegaan blijkbaar

happyhorse

Berichten: 4387
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:40

waar stonden deze paarden? Ken die plek niet.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:43

De export plaats bij de aardappelboer een klein eindje van de markt :)

happyhorse

Berichten: 4387
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:45

LukieBradley schreef:
De export plaats bij de aardappelboer een klein eindje van de markt :)

Dan is maar goed dat niet gezien heb met vriend die in aardappels zit :')

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:56

happyhorse schreef:
LukieBradley schreef:
De export plaats bij de aardappelboer een klein eindje van de markt :)

Dan is maar goed dat niet gezien heb met vriend die in aardappels zit :')


Hij wou er toch geen kopen :') nog een jaar lief zijn en dan een paar hectare vol zetten :')

Sperriempje
Berichten: 111
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:12

Heeft iemand dit merrietje gekocht vandaag?
Afbeelding

poown
Berichten: 271
Geregistreerd: 09-08-13

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:28

Die negro x gribaldi heb ik ook gezien. Was 2,5 jaar oud. Wel een kleintje haalde de 1.60 niet. Wel een erg aansprekend paard om te zien. Denk niet dat hij verkocht is. Ze gingen verder de markt op met hem en zag ze even later zonder paard terug komen maar nog wel de papieren in hun hand.
Ik had graag een bruine Welsh merrie van 1,5 jaar oud meegenomen Werd een flinke D pony. Nu rond de 1,40 denk. Maar had liever gehad dat ze 2,5 was geweest. Dan had ik haar volgende zomer zadelmak gemaakt en door verkocht. Knoop mede daardoor niet doorgehakt. Prijs was reëel vond ik maar kon nog wel wat vanaf.
Achteraf toch wel een beetje spijt van.....maar aan de andere kant heb er al 5 lopen en dat vind ik eigenlijk genoeg in de winter. Heeft misschien iemand van hier haar gekocht? ze was bruin met 2 witte achterbenen en een bles. Was van een ouder mannetje. Zat een vol papier bij van het Welsh stamboek. Of mocht iemand de eigenaar kennen? Kwamen zo te horen wel uit De buurt van hedel. Stond een beetje achteraan de markt.

poown
Berichten: 271
Geregistreerd: 09-08-13

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:29

Die palomino waar een paar pagina's terug naar gevraagd werd ( die ook in Zuidlaren stond) heb ik wel gezien volgens mij. Hij zat onder de littekens ook in zijn hals

SaraViavia

Berichten: 1801
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:36

Mensen nog meer foto's? <3 En hoe is het met de trailer afgelopen?

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [EV] Paardenmarkt Hedel 7nov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:46

Ik heb een heel leuk hengstje gekocht. Een palomino hengstje, mooi stamboek, correct en nog eens braaf. Was de enige die mij aansprak en als ik zo lees nog eens de goedkoopste. (Stond als enig shetje tussen de grote paarden)
Arm dutske was helemaal verregend dus deze week nieuwe fotos maken van em.

Afbeelding