Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (2/3)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (2/3)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:25

Het gebeurt iedere wedstrijdruiter wel eens. Je krijgt een beoordeling waar je het he-le-maal niet mee eens bent. Wat zou het toch fijn zijn als je eens in het hoofd van de jury kon kijken. Nu kan het! De proeven van drie Bokt-combinaties zijn door officiële KNHS juryleden beoordeeld. Deze beoordeling is besproken op Horse Event, maar delen we uiteraard ook graag online met jullie.

Zelf jureren
Tijdens Horse Event plaatsen we aan het eind iedere dag een filmpje online. Op dit filmpje rijdt een Bokt combinatie L2 dressuurproef 12. Het is aan jullie om deze proef te beoordelen. De cijfers die je geeft kun je invullen op een digitaal protocol. Onderaan dit protocol kun je nog een algemeen beeld van de proef kwijt. Door het digitale protocol te versturen kunnen we uiteindelijk wat leuke statistieken geven. Op welke score komt de Boktjury gemiddeld uit? Welke cijfers worden per onderdeel het meest gegeven en wat zijn de uitschieters. Wees gerust; het digitale formulier is niet gekoppeld aan je Boktnaam. We kunnen dus niet zien wie een heel hoog of heel laag cijfer gegeven heeft.

Groepsdiscussie
In dit topic kun je jouw beoordeling van de proef plaatsen. Plaats je score, vertel iets over wat je ervan vond en discussieer met andere gelegenheidsjuryleden. Ook kun je vragen stellen over de beoordeling van de KNHS juryleden. Deze juryleden hebben een Bokt-account en zijn bereid vragen te beantwoorden en met jullie in gesprek te gaan over de beoordeling van de proef. De beoordeling van de KNHS juryleden komt pas na Horse Event online te staan.

Houd het netjes
Zowel de juryleden als de Bokt-combinaties stellen zich bijzonder kwetsbaar op door dit te doen. Het is niet niks om je door zo’n grote groep mensen te laten beoordelen op je rijden of jureren. We zijn heel blij dat deze amazones en juryleden dit hebben aangedurfd. We willen jullie daarom vragen respectvol met hen om te gaan. Een kritische blik is uiteraard geen probleem, maar we vragen jullie in je kritiek opbouwend te blijven. Wanneer je het niet eens bent met de beoordeling van een jurylid of een andere gebruiker kun je hier uiteraard over discussiëren, maar ga ook dan netjes met elkaar om.

Veel plezier met jureren!

Het online scoreformulier vind je hier:
http://fluidsurveys.com/surveys/bartvb/ ... -zaterdag/


Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (2/3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:37

Klopt het scoreformulier wel? er komen bij mij echt heel veel meer punten uit dan het is?

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:40

Dat gebeurde doordat we de nul toegevoegd hadden, wordt nu gerepareerd

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:44

Leuk idee, ik ga het zeker doen!

ShauniBef

Berichten: 6837
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:48

Amazone heeft onrustige benen. Wijken begint goed, maar de laatste paar passen valt het paard helemaal uit elkaar.. Tempo ligt iets te hoog, waardoor het paard de passen niet mooi af kan maken.

Bij B door een S van hand veranderen waren de eerste passen niet helemaal zuiver.

Aanspringen galop mag iets actiever, en de galop mag iets meer bij elkaar gereden worden.

Bij de 2de keer B volte 15 meter zag ik iets verzet in de eerste passen.

M-B draf vond ik geen mooie overgang.

Halthouden weer wel.

Benen moeten echt stiller.

Al met al, was dit wel een nette proef. En kom ik uit op 193. Meer dan ik verwacht had, maar ik neem aan dat de PC wel kan tellen :') ?

ShauniBef

Berichten: 6837
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:48

Sansje schreef:
Dat gebeurde doordat we de nul toegevoegd hadden, wordt nu gerepareerd

Dus de punten kloppen niet :P ?

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:50

Nee nog niet. Ik zal even het formulier weghalen... tot hij gemaakt is

*edit* Hij was al weg

Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:50

Ik ga hem doen zonder eerst alle reacties te lezen! Ben benieuwd:) Vind het heel leuk om te doen!

ShauniBef

Berichten: 6837
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:50

Oh balen. _O- ! dan moet ik opnieuw punten _O- ! Haha.. Is goed. Ik wacht af. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:51

Mijn commentaar alvast, de hele proef is gehaast gereden, en de amazone mag haar onderdelen wat meer voorbereiden (ipv in 1x af te wenden bijv). Vind dat ze verder netjes rijd.
Vind het ook super dat ze zich zo laat beoordelen zeg!

Marisjuuuuuh
Berichten: 1036
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:51

Ik ben uitgekomen op 187 punten.

Ik stoor me erg aan de onrustige benen, vond de 1e volte 15 meter wat aan de grote kant.
Door een S van hand veranderen ging niet netjes.
Halthouden bij de enkele passen achterwaarts was een nette overgang, en daarom ook een 8 gegeven daar.
Bij de middengalop zou ik wat meer willen zien, word weinig verschil getoont.

(Ik vind persoonlijk haar zadel wat aan de kleine kant.)

Verder vind ik het een leuke combinatie en een knap paard!

FriesWytske
Berichten: 9909
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:53

Ik kwam op 196 punten uit. Vond het een nette proef. Bij het wijken mag ze eerst nog wel een stukje rechtuit i.p.v. direct te gaan wijken. Ook het halstrekken mocht net ietsje meer. Middenstap kon ik maar weinig verschil zien. Zo ook niet bij de middengalop.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:54

De pc kon inderdaad even niet tellen, voor de eerste 9 mensen die gepunt hebben geldt dat ze 27 punten van het totaal af moeten trekken. Het formulier werkt nu weer naar behoren!

ShauniBef

Berichten: 6837
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:54

Eline schreef:
De pc kon inderdaad even niet tellen, voor de eerste 9 mensen die gepunt hebben geldt dat ze 27 punten van het totaal af moeten trekken.

Oke ! Bedankt!

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (2/3)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:55

Hij doet het weer :) Fijn!

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (2/3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:05

ik kwam uit op 192.
Fijne degelijk gereden proef. Miste her en der wat stelling en buiging, ging soms een beetje plat een bocht door. Tevens sprong in de galop en inderdaad het meer verruimen. Bij de middenstap mocht het paard meer vwnw en werd even strak maar was verder netjes.

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (2/3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:06

Ik kwam ook op 192 uit :j

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:07

ik kwam op 172 punten. De benen flapperde de hele tijd of het was om het paard voorwaardser te rijden maar dan reageerd het paard er slecht op. En het ziet er een beetje gehaast uit

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:10

Hmm.. ik kom op 184 punten. Het plaatje an sich had meer opgeleverd.

Als commentaar heb ik erbij gezet dat de combi moet letten op stelling en buiging, vooral in de hoeken.

Middendraf vind ik netjes.
Middengalop niet bijzonder maar wel overgangen getoond.
Wijken, eerst recht en dan pas wijken.
Door een S van hand veranderen zie ik liever een seconde langer rechtuit gereden worden maar wat de precieze regel is weet ik niet :+
Halsstrekken moet lager, volgt wel de hand naar voren.
Paard lijkt in sommige stukken een pas onregelmatig te zijn/tactfout te maken
Ben benieuwd wat de rest voor punten geeft.

Ook voor deze combi heb ik respect dat ze zich zo laten beoordelen :)

Komen de combi's ook zelf nog een reactie plaatsen eigenlijk?
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 08-09-12 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Stig
Berichten: 887
Geregistreerd: 29-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:10

Ik vind het paard niet zuiver lopen. Hoe gaat dat in zijn werk als je jury bent??

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:13

Ik kom uit op 184 punten.
Ik vond dat er te weinig verschil werd getoond met de middendraf (2x een 5 bij mij).
Hals strekken kwam niet tot aan de knie (ook een 5).
Bij het door een S van hand veranderen was er tempoverlies (toch een 6, verder netjes)
Rijvaardigheid en effect van de hulpen krijgt mij mij een 4 vanwege het constant kloppen met de benen.
Een 8 heb ik niet gegeven, maar wel veel 7ens. En de rest 6en.

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:14

The_Stig schreef:
Ik vind het paard niet zuiver lopen. Hoe gaat dat in zijn werk als je jury bent??



In bepaalde oefeningen had het paard inderdaad takt fouten, en daar heb ik ook onvoldoendes gegeven.
Wanneer je als jury vindt dat het paard niet zuiver loopt is mijn ervaring dat je het het beste kan zeggen tegen de combinatie zodat die er voor kan kiezen om wel (met als gevolg lage punten) of niet te starten.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:14

Ik kwam op 193 uit, meer dan ik zelf had verwacht eigenlijk. Ruiter is wel erg onrustig in het been geven. Middengalop mag meer en halsstrekken mag ook meer.

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (2/3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:15

Hoe zit dat eigenlijk met die onrustige benen? Het is een onderdeel van de houding want voor mijn gevoel geeft ze niet constant been maar heeft ze een balans probleem.

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:15

The_Stig schreef:
Ik vind het paard niet zuiver lopen. Hoe gaat dat in zijn werk als je jury bent??

Als jury mag je alleen uitsluiten bij uitgesproken kreupelheid. Je bent geen dierenarts dus je kunt enkel wijzen op taktfouten en een advies geven.