Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:58

Dat geloof ik meteen..... :D

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:57

[***] schreef:
Het maakt mij wel uit wie iemand is.
Je hebt net zoveel verstand van paarden als de kwaliteit paarden die je op stal hebt staan.

Verder is het makkelijk praten over bijvoorbeeld fokkerij of rijden als je daar zelf niet actief in bent. Portemonnee is vaak een goede leermeester in de fokkerijwereld.

Bovendien, als je een pittige mening hebt zul je die sneller anoniem geven om wat voor reden dan ook. Als mensen weten wie je bent moet het in ieder geval wel echt waar zijn. Vind ik dan.


Dit is wel erg kort door de bocht, als ik mijn toppaard verkoop omdat ik dat geld goed kan gebruiken verkoop ik dus meteen mijn verstand van paarden.

De portemonnee is niet alleen een goede leermeester maar ook vaak de reden dat er niet met fokken wordt begonnen

Anoniem

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:25

Dan heb je dat toppaard toch op stal gehad dan wel gefokt?
Een stal vol met oninteressant fokmateriaal vind ik wel wat zeggen over iemands kijk op paarden. Tegenwoordig koop je een goede en als je een beetje goed zoekt een hele goede voor hetzelfde geld als een gewone of slechte

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:41

Ik vond de opmerking van Janne ook hout snijden hoor Stoffel, zeker in deze tijd.
Allemaal tot ziens in Didam, waar we weer een heel fraaie Zethar merrie gaan zien.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:25

Als je verstand van paarden gelijk staat aan dat wat je op stal hebt staan heeft meneer Glock van de week heel veel spring paarden verstand gekocht. ik zie het al voor me
"hallo meneer Glock wat kan ik voor u doen"
"dag meneer BVA mag ik van u 6a 7 honderd kilo internationaalspringpaarden verstand"
"dat is dan 8,6 miljoen, wilt u pinnen of contant afrekenen"
"pinnen graag"
"is het een kado af gaat het zo mee"
"het verstand is voor mezelf het paard voor Gerco misschien kan hij me nog wel meer springpaarden verstand bezorgen met een aantal goede resultaten.

Anoniem

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:37

Wat is er Stoffel, weinig interessants op stal staan dat je zo op de kast springt?

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:42

Of jij het interessant vind wat ik op stal heb staan weet ik niet. Ik laat alleen maar zien dat jouw opmerking(zoals ik al eerde zei) een beetje kort door de bocht iswant eigenlijk zeg je hiermee ook dat er in het bestuur en in de fokkerijraad gelderspaard mensen zitten die er geen verstand van hebben, want sommigen van hem hebben namelijk niet eens een gelderspaard op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:20

Nee. Kwalijke zaak. Heb je gelijk in. Ik snap niet hoe je kunt pretenderen een passie voor het Gelders paard te hebben terwijl je tegelijkertijd geen Gelderse op stal hebt staan. Maar volgens mij valt dat momenteel in de fokkerijraad wel mee, meeste zijn fokkers/gebruikers van Gelderse.
Is er iemand anders behalve Stoffel die ook eens kort door de bocht is.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:58

Ik denk dat je hiermee mensen als bv Theo Janssen en Chris Arends erg te kort doet maar ook het jurycorps van nu maar ook van de laatste jaren de enige die nog iets op de keuringen presteerde de laatste jaren was vd Velden.

Anoniem

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:30

Je weet het mooi te draaien Stoffel altijd andermans paarden en namen noemen met een leeg profiel. Dat was dus precies mijn punt.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:49

Ik probeer jouw en Albert ervan te overtuigen dat jullie stelling "je hebt net zoveel verstand paarden als de kwaliteit die je op stal hebt staan" niet altijd opgaat. Daar heeft een leeg profiel niets mee te maken. Ik heb mijn mening hier gegeven, misschien dat jij of Albert in Ermelo bent geweest, dan kun je je eigen indruk naast de mijne leggen en (gewoon zien of ik er misschien toch een beetje verstand van heb) kunnen we het gewoon weer over de hengsten hebben.

Anoniem

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:01

En om je overtuiging kracht bij te zetten noem je iemand die fokker van het jaar is geweest en een stal vol paarden heeft uit predikaatrijke stammen die ook nog voor een groot deel in de sport lopen. Iemand waarvoor die stelling prima opgaat.
Ik snap sowieso het nut van mensen bij de naam gaan noemen niet als je zelf anoniem blijft.

Mijn Gelderse hengstenkeuze is al gemaakt voor dit jaar en daar heeft een hengstenshow of het op bokt over hengsten hebben niet zoveel mee te maken

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:09

Mij hoef je niet te overtuigen, Janneke's opmerking bevat nog steeds veel waarheid.

Wij, Janneke en ik, kiezen onze eigen weg in de Gelderse fokkerij, al zijn we het vaak niet eens, toch beiden redelijk succesvol.
Die openheid naar elkaar toe heeft zeker meerwaarde ten opzichte van een annonieme roeper vanaf de zijlijn.

Ik heb heb recent een nogal ongezoute mening gegeven over enkele hengsten, daar ben ik terecht op teruggefloten.
Heb de hengstenshow in Ermelo gezien en mijn keuze gemaakt. Helaas staat veruit de beste hengst nog steeds op wacht.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:51

[***] schreef:
En om je overtuiging kracht bij te zetten noem je iemand die fokker van het jaar is geweest en een stal vol paarden heeft uit predikaatrijke stammen die ook nog voor een groot deel in de sport lopen. Iemand waarvoor die stelling prima opgaat.
Ik snap sowieso het nut van mensen bij de naam gaan noemen niet als je zelf anoniem blijft.

Mijn Gelderse hengstenkeuze is al gemaakt voor dit jaar en daar heeft een hengstenshow of het op bokt over hengsten hebben niet zoveel mee te maken


Wie van de door mij genoemden was er ooit fokker van het jaar?

Waar ging het hier in eerste instantie ook al weer over, de gelderse hengstenshow toch lijkt mij dan logisch dat je het dan over de hengsten hebt.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:13

Albert schreef:
Mij hoef je niet te overtuigen, Janneke's opmerking bevat nog steeds veel waarheid.

Wij, Janneke en ik, kiezen onze eigen weg in de Gelderse fokkerij, al zijn we het vaak niet eens, toch beiden redelijk succesvol.
Die openheid naar elkaar toe heeft zeker meerwaarde ten opzichte van een annonieme roeper vanaf de zijlijn.

Ik heb heb recent een nogal ongezoute mening gegeven over enkele hengsten, daar ben ik terecht op teruggefloten.
Heb de hengstenshow in Ermelo gezien en mijn keuze gemaakt. Helaas staat veruit de beste hengst nog steeds op wacht.


Ik zeg ook niet dat ze totaal ongelijk heeft, ik denkt alleen dat het niet zo zwart wit is als dat zij het hier brengt.

Je eigen weg kiezen is juist het mooie van de fokkerij, en dat een ieder daar zijn eigen mening over heeft, kan best leuke discussies geven, volgens mij gebeurd dat meer hier op bokt.

Mijn ervaring is dat de woorden hier soms iets harder aankomen dan dat je ze bedoeld. Je hebt de hengsten gezien in Ermelo ben benieuwd of je je kunt vinden in mijn mening. Dat jij Zethar de best geldersehengst vin lijkt mij logisch met zo'n nakomeling, jammer dat de rest van zijn nakomelingen zich niet laat zien op de keuring of in de sport, want ik denk dat ze hem graag nog een kans willen geven als hij aan de regeltjes voldoet.

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:35

Dat je mijn mening logisch vindt komt doordat je weet wie ik ben en met wie je dus in discussie bent, ik weet dat niet en vind dat vervelend.
Praat liever met mensen die zich voorstellen.

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:36

Over Zethar, de nakomelingen (volgens mij 5) die op de keuring zijn geweest zijn allemaal ster geworden op 1 na.
En laten we eerlijk zijn, zoveel nakomelingen heeft hij niet en een aardig deel daarvan was tuigpaard gefokt.
Dus de resultaten op de keuring vind ik niet slecht te noemen.

GJ9

Berichten: 4481
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:47

Het gaat mij een beetje ver om de fokkerijraad, bestuur en het jurycorps openbaar op bokt te bespreken zonder dat die zelf mee praten.

Maar ik denk wel dat er mensen zijn die zich hard in zetten / hebben gezet die thuis geen stal vol Gelderse paarden hebben en die mensen moeten we zeker niet te kort doen. Niet iedereen heeft die mogelijkheid. Krijg overigens wel vraagtekens als mensen pretenderen een passie voor Gelderse paarden te hebben maar alleen rijpaarden op stal.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:23

Albert schreef:
Dat je mijn mening logisch vindt komt doordat je weet wie ik ben en met wie je dus in discussie bent, ik weet dat niet en vind dat vervelend.
Praat liever met mensen die zich voorstellen.


Ik ken het paard (kennen is een groot woord gezien op de keuring) uit jouw onderschrift, dat jij jouw paard in je onderschrift vemeld is jouw keuze, mijn keuze is om dat niet te doen.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:29

Albert schreef:
Over Zethar, de nakomelingen (volgens mij 5) die op de keuring zijn geweest zijn allemaal ster geworden op 1 na.
En laten we eerlijk zijn, zoveel nakomelingen heeft hij niet en een aardig deel daarvan was tuigpaard gefokt.
Dus de resultaten op de keuring vind ik niet slecht te noemen.


Ik ben het helemaal met je eens dat de uitgegroeide nafok van Zethar meer dan goed genoeg is(uit een tuigpaard hoeft echt niet minder te zijn). Het aantal nakomelingen om aan de regeltjes te voldoen is volgens mij het grote struikelblok. En misschien de sport resultaten van de nakomelingen.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:35

GJ9 schreef:
Het gaat mij een beetje ver om de fokkerijraad, bestuur en het jurycorps openbaar op bokt te bespreken zonder dat die zelf mee praten.

Maar ik denk wel dat er mensen zijn die zich hard in zetten / hebben gezet die thuis geen stal vol Gelderse paarden hebben en die mensen moeten we zeker niet te kort doen. Niet iedereen heeft die mogelijkheid. Krijg overigens wel vraagtekens als mensen pretenderen een passie voor Gelderse paarden te hebben maar alleen rijpaarden op stal.


Heb je gelijk in, de intentie was ook niet om ze te bespeken, het ging mij erom te laten zien dat er ook mensen zijn die geen topmateriaal aan geldersepaarden (of juist geen geldersepaarden ) er wel verstand van kunnen hebben, want we mogen er toch vanuit gaan dat er mensen met paardenverstand in het jurycorps en de fokkerijraad/bestuur zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:18

stoffel schreef:
Dat jij Zethar de best geldersehengst vin lijkt mij logisch met zo'n nakomeling, jammer dat de rest van zijn nakomelingen zich niet laat zien op de keuring of in de sport, want ik denk dat ze hem graag nog een kans willen geven als hij aan de regeltjes voldoet.


Dit is precies de reden waarom ik de stelling plaatste en niet uit onvrede over de huidige fokkerijraad want daar zijn de laatste tijd prima mensen bijgekomen. Maar bij Stoffel is het allemaal niet gauw goed en dan ga je toch denken wat ie dan zelf voor geweldigs op stal heeft. Als je bedenkt dat je toch al snel met een iets positievere blik naar hengsten kijkt die je zelf gebruikt of waar je een nakomeling van op stal hebt (zoals Albert van Zethar) dan vraag ik me dus af wat Stoffel zelf heeft lopen. En gezien de overtrokken reactie trek ik de conclusie dat anoniem commentaar geven op andere mensen en paarden lekker makkelijk is als je zelf in de fokkerij je nek niet uitsteekt.

Over Zethar, ik vind het niet de [naam] Gelderse hengst, maar wel een hele goede en zijn collectie veulens vond ik ook geen aanleiding om hem op wacht te zetten. Dat is denk ik een wat overhaaste beslissing geweest omdat er toch al zoveel Koss/Parcival bloed was. Nu zijn vader dood is en hij zelf Grand Prix loopt is het jammer dat er zo weinig nakomelingen zijn om hem van de status te halen die hij eigenlijk niet verdiend heeft en dat kon het KWPN zelf ook wel eens vinden.
Het feit dat hij op de hengstenshow is geweest vind ik wel positief van de eigenaren, wie weet krijgt hij nog eens een carrière als dekhengst.
Ik heb vorig jaar gevraagd of ik hem kon gebruiken, reg. B maakt mij niet uit, maar helaas. En dat snap ik ook wel want je gaat geen dure testen ed doen om voor 1 of 2 merries KI te mogen doen.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:55

Volgens mij is onze conclusie over Zethar presies dezelfde.
Ik vind het goed dat er regels zijn (en dat ze worden nageleefd) daarnaast vind ik het jammer dat deze hengst daar de dupe van word.
Misschien moet je niet altijd direkt van het negatieve van mijn berichten uitgaan.
Dat ik mijn nek niet durf uit te steken, is net zo kort door de bocht als jouw stelling dat je geen verstand van een paard kunt hebben als je er geen op stal hebt staan, ik heb je genoeg voorbeelden gegeven om te laten zien dat dat wel kan.
Wat betreft mijn paarden (ik snap niet waarom je hier zo op blijft hameren) ik ga je geen totaal lijst geven, maar wil je wel vertellen dat er meerdere ster, keur, aangewezen, UTV, NMK, Z en hoger geklasseerde, en voor de sport naar het buitenland verkochte paarden, hier uit de fokkerij komen, een fokkerij die is begonnen met een hele simpele merrie, en geen aangekochte topper. Als je jouw stelling zou omdraaien, dat als je goede paarden hebt, je er ook wel verstand van zult hebben, zou je dus kunnen zeggen dat er hier wel een beetje verstand zit.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:43

En iemand die goed is in statistiek kan nu uitrekenen wie Stoffel is. Tis zo'n kleine club paarden... :D

Moet op de een of andere manier een beetje denken aan dat spelletje op TV, wie van de 3

"wil de echte men/mevr Stoffel dan nu opstaan"?


Goed,...op naar de volgende Gelderse Evenement...Didam...Hengelo zal ik waarschijnlijk missen...jammer.

Anoniem

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:57

Nou ja goed ik zat gewoon te vissen natuurlijk :P

Jij altijd met je Griekenland ;)

Didam ben ik niet, we hebben dan hier keuring
Hengelo en Ermelo hoop ik wel.