Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:13

Het is voor sommigen gewoon moeilijk te accepteren dat hun paarden niet zo goed zijn als dat die van mij hadden moeten zijn, waardoor je alleen maar positief mag reageren , en zo werkt de echte wereld niet.

Zo als ik al zij de jonge hengsten hebben zich goed gehouden de Charmeur is meer paard geworden, met een prachtige halsen een fijn front. Is die gelders genoeg? Kijk eens naar Koss of Parcival als 3jarige. In zijn beweging lijkt hij mij teveel een bluffer en hij zwaait inderdaad heel vriendelijk.

De beide jonge Alexandro's prachtige echte gelderse paarden maar kunnen me in beweging achter niet bekoren, de hengst had volgens de omroeper tijden het vrijbewegen een prachtige wissel, jammer genoeg alleen aan de voorkant en ging hij mij veelte lang overkruist door.

Jammer dat nummer 3 van de aangewezen hengsten er niet waseven als Wilson dieherstellende is van een blesure, wat ik ook heb gemist zijn jonge Alexandro's maar dan aan het werk de eerste zijn nu 5 die kunnen toch al wel wat laten zien, ook jammer dat Jacobs er was zonder hengsten.

De reeds oudere hengsten, Koss wordt oud, Rubus blijft braaf, Zethar moet nog een combi gaan vormen, Vitens had zijn dag niet vorige week wel 2 keer winst in zz licht, Floris het werk van Sjak Laarakkers begint vruchten af te werpen. Chablis erg opgeknapt onder zijn nieuwe ruiter, Danser en Alexandro zo als gewoonlijk gewoon goed

Varlon82
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:41

;) Hey goede morgen bokkers.. Stoffel wat doe jij of wie ben jij?? Aangezien ik bijna niemand hier ken. Zit jij in de keurings commissie van het KWPN??omdat het lijk dat je er veel verstand van heb.. Gr.

Anoniem

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:20

Anoniem praat voor sommige mensen makkelijker Varlon
Schijnbaar

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:29

stoffel schreef:
Zo als ik al zij de jonge hengsten hebben zich goed gehouden de Charmeur is meer paard geworden, met een prachtige halsen een fijn front. Is die gelders genoeg? Kijk eens naar Koss of Parcival als 3jarige. In zijn beweging lijkt hij mij teveel een bluffer en hij zwaait inderdaad heel vriendelijk.


Nou, dat had ik dan toch goed gezien. :D

Varlon,...ik ben ook altijd weer nieuwsgierig wie er achter stoffel zit :j . Een ding weet ik inmiddels biijjjnaaaa zeker dat hij/zij niet in de HKcie zit.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:32

[***] schreef:
Anoniem praat voor sommige mensen makkelijker Varlon
Schijnbaar


Als je het verloop van het topic ziet snap ik wel waarom. :+

Cheytjuh

Berichten: 4028
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:59

Waar ik me werkelijk waar steeds weer over verbaas is over hoe slecht sommige mensen (o.a. ook hengstenhouders) met de (ongezouten) meningen van het publiek om gaan. Ik zou zeggen : Deal with it. Je hebt een goedgekeurde hengst, je krijgt gewoon niet altijd lof en halleluja. :n

Wat je het beste kunt doen is gewoon open naar je hengst blijven kijken, zijn kwaliteiten benadrukken, zijn minpunten altijd in je achterhoofd houden en hoe dan ook hem op de beste manier mogelijk presenteren, helemaal op zo'n avond als deze. Je geeft hier een visitekaartje af, net als in Den Bosch, waar dan ook waar je je hengst presenteert.

Goedgekeurd of niet, het perfecte paard moet nog gefokt worden.(Nouja, die zal nooit bestaan, dus helaas) Ongezouten , directe meningen heb je en krijg je ook , iets waar je heel veel baat bij kunt hebben trouwens, ik spreek uit ervaring ;)
Het voordeel in zoverre van het internet is dat mensen achter hun computer, ook bijv de verlegen mensen, hun mening durven te geven. In hoeverre je waarde moet hechten aan iemand zijn mening is natuurlijk de vraag, maar neem het op, sta er bij stil, en kijk realistisch of het ook daadwerkelijk klopt. En klopt het ? Kijk dan hoe het de volgende keer verbetert kan worden, als je in ieder geval diezelfde ongezouten mening niet weer voor je kiezen wilt hebben.

Verder hoeft het er niet zo aan toe te gaan in dit topic als bepaalde mensen niet direct van het negatieve uitgaan van andermans mening, maar het allereerst ,zonder ervaringen uit het verleden lezen.
Nou, mijn verslag komt er aan :)

Varlon82
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-14

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:16

Ik ben gewoon benieuwd naar de meningen van medebokkers hier. Positief of negatief. Ik heb het paard op stal staan en kan dus zelf wel beoordelen of iets klopt of niet . Maar het valt mij op dat ondanks we blijkbaar allemaal gek zijn op paarden er toch vaak een bepaalde ondertoon in berichten zit. Dat vind ik persoonlijk wel jammer. Het blijft natuurlijk een discussiegroep voor mensen met een gemeenschappelijke interesse en meningen maar laat iedereen in zijn of haar waarde qua mening.

Cheytjuh

Berichten: 4028
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:23

Aangaande de Charmeur vind ik het persoonlijk dubbel. Ik heb hem nu in levende lijve gezien en ondanks dat ik hem een mooi paard vind, en een correct gebouwd paard ook met een fijne hals, zou ik hem niet snel gebruiken. Hij heeft voor mij, op dit moment, nog niet een bepaalde wauw factor, en ik vind persoonlijk dat een hengst met zulke bloedvoering een bepaald iets extra zou moeten hebben om de goedkeuring in de Gelderse richting te verdienen.

Naast de kwaliteit die al is goedgekeurd zie ik dus, op dit moment, nog niet de meerwaarde ervan in om zo'n hengst door te verwijzen. Helemaal niet nu Upperville, Olivier erbij beschikbaar zijn.

Zonder ondertoon bedoeld en het is puur mijn persoonlijke mening ;)

Hengsten opstellen aan het eind van de show


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:36

Ik zou de Charmeur graag nog een paar keer in het echt willen zien.

Ik denk dat hij namelijk de halsvorm kan verbeteren bij bepaalde Gelderse merries.

Qua afstamming ben ik het wel eens met Chey hoor..maar ja...wat dan.

Ja Upperville voor die van mij..en anders blijf ik bij Alexandro....maar daarna ben ik vrij snel klaar.

Cheytjuh

Berichten: 4028
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:39

En Olivier is geen optie voor Bella bijvoorbeeld ? :)

Varlon82
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:48

Zal ook niet zeggen dat je ongelijk heb Cheytjuh, maar ik ben een leek in het Gelderse , ik weet alleen dat Gentleman wel terug gaat naar het Gelderse qua afstamming en het kwpn beslist uit eindelijk over z'n lot. Wat dat ook mag worden.. Het zal uit eindelijk een heel goed sportpaaard worden , daar ben ik van overtuigd.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:57

Cheytjuh schreef:
En Olivier is geen optie voor Bella bijvoorbeeld ? :)


Ik ken de hengst alleen maar van foto's. Vind ik toch lastig.

Maar goed...gaat niet over een hengstenkeuze voor Bella :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:07

Varlon82 schreef:
Zal ook niet zeggen dat je ongelijk heb Cheytjuh, maar ik ben een leek in het Gelderse , ik weet alleen dat Gentleman wel terug gaat naar het Gelderse qua afstamming en het kwpn beslist uit eindelijk over z'n lot. Wat dat ook mag worden.. Het zal uit eindelijk een heel goed sportpaaard worden , daar ben ik van overtuigd.


Vrijwel alle Nederlandse Paarden gaan uiteindelijk naar Gelderse of Groninger lijntjes.

Het gaat om het type. Niet alleen om de afstamming. Alleen een bepaalde afstamming brengt ook soms een bepaald karakter met zich mee. Als je dan kijkt naar Olivier....das oud bloed maar ik weet ook niet of die alleen maar brave paarden gaat geven. (Porter)

Maar de opmerking van Stoffel houd ik ook in gedachte Koss als jong paard heeft ook heel veel commentaar over zich heen gekregen. En zonder Koss had de Gelderse richting om meer dan alleen het type van Koss er anders uitgezien.

Ik denk ook zeker dat het goed sportpaard zal worden en of Gentleman onze nieuwe Koss met alle bijbehorende voor en nadelen en verhalen (die soms wel en soms niet overdreven zijn) wordt??? De tijd zal het ons leren.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:07

Hihi wat Porter betreft, die zetten ze destijds een keer op de (houten) vrachtwagen, klep dicht, Porter door de (eerst dichte) zijkant weer naar buiten. :+ Gaf wel harde sportpaarden, veel zijn geƫxporteerd.
En ja, uiteindelijk gaat bijna de komplete Nederlandse paardenstapel terug op Gelders bloed. En de Charmeur x Flemmingh zou ik persoonlijk liever bij de dressuurpaarden goedgekeurd zien. Olivier zou ook niet mijn keuze zijn, maar mooi dat hij beschikbaar is voor mensen die hem wel zien zitten.
Ben wel bang dat over 5 jaar niemand meer snap wat nu een Gelders paard is. %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:11

Linky dat snappen de leken nu al niet meer :Y) :') .

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:21

OsMo schreef:
Linky dat snappen de leken nu al niet meer :Y) :') .


:D :D :D

idojacobs1
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:54

Ik denk dat sommige jonge goedgekeurde hengsten door de mand zijn gevallen door weinig progressie en een hengst die 2 maal staak in de baan mist het werkwilligheid van een gelders paard.
dan heb ik liever iets mindere spectaculaire bewegingen en een goed en werkwillig karakter

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:06

Varlon82 schreef:
;) Hey goede morgen bokkers.. Stoffel wat doe jij of wie ben jij?? Aangezien ik bijna niemand hier ken. Zit jij in de keurings commissie van het KWPN??omdat het lijk dat je er veel verstand van heb.. Gr.


Wie ik ben of wat ik doe is onbelangrijk, ik heb een mening, een mening waar ik voor uit durf te komen, en of ik wel of geen verstand van heb is jullie mening en die zal van persoon tot persoon zeer sterk verschillen.

idojacobs1
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:12

Maar een mening hebben en niet voor je naam uitkomen is wel makkelijk

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:21

idojacobs1 schreef:
Ik denk dat sommige jonge goedgekeurde hengsten door de mand zijn gevallen door weinig progressie en een hengst die 2 maal staak in de baan mist het werkwilligheid van een gelders paard.
dan heb ik liever iets mindere spectaculaire bewegingen en een goed en werkwillig karakter


Het toonbeeld van werkwilligheid is uiteraard Saron (hoef ik jouw niet te vertellen) dat hij niet het laatste aan beweging heeft wordt hem daardoor al snel (terecht) vergeven, om te zeggen dat een hengst die weldegelijk goede sport resultaten behaalt de werkwilligheid mist gaat mij een stap te ver.
Wat betreft de jonge goedgekeurde hengsten Chablis is zeer zeker opgeknapt onder zijn nieuwe ruiter, Danser zal met deze wijze van trainen zeker niet veranderen, en Floris heeft zeer zeker progressie gemaakt na Hardenberg hier is het echter vooral de ruiter de belemmerende factor.

Varlon82
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:25

Sorry hoor Stoffel,.. ik beschuldig je nergens van heb gewoon interesse.. Maar blijkbaar zit ik bij jou dus fout als ik iets wil weten, want op een normale vraag zo,'n antwoord krijgen vind ik best kinderachtig en dat is mijn mening.. Succes met de jouwe

idojacobs1
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:41

Ik zeg ook niet dat alle jonge hengsten slecht presteerden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:27

Stoffel ik wil jou je mening wel eens gewoon rechtsreeks tegen een eigenaar horen zeggen.
Het is zo gemakkelijk je achter een naam te verschuilen op een forum en je niet kenbaar te maken over wie je bent.
En dat jij vind dat het niet belangrijk is om te vertellen wie je bent en dat alleen je mening van belang is nou sorry daar krijg je van mij echt geen pluim voor. (owh en nu weet ik wel die pluim hoef je ook niet)

Zo kan ik ook gemakkelijk heerlijk ongezouten mijn mening geven en mezelf lekker schuil houden achter mijn bokt naam want ach ja niemand weet wie ik in het echt ben.
(nu is dat voor mezelf niet mogelijk want een aantal kent mij wel en ik verschuil mij dan ook niet achter mijn bokt naam).
Ik ben benieuwd of jij jezelf ooit persoonlijk kenbaar hebt gemaakt bij een eigenaar(bokker) van een paard en zo jou positieve punten en punten van aandacht hebt besproken.


Maar ik ben wel zo eerlijk, ik vind je hierboven voor het eerst een reactie geven over Geldersen die in mijn ogen op een correcte wijze de positieve punten en de punten van aandacht benoemt.

En dat is in mijn ogen de betere beschrijving waarin een paard nog zou moeten ontwikkelen.
Positieve ontwikkelingen en punten van aandacht en geen min of pluspunten.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:34

Als dit een datingsite was lijkt het me logisch dat men wil weten wie de persoon is, aangezien we hier alleen maar discusieren is alleen de mening van belang, op een keuring willen we ook dat het paard gekeurd wordt en niet de eigenaar. Enkelen hier op bokt weten welke persoon achter stoffel schuilt, zij weten ook dat die persoon gewoon voor zijn mening uitkomt.
Als ik op een keuring/wedstrijd of wat dan ook ben ga ik niet iedere willekeurige eigenaar vertellen wat ik van zijn paard vind, wanneer hij of zij erna vraagt zal ik eerlijk vertellen wat ik ervan vind, dat het op een forum makkelijker is dat klopt zeker je kunt hier namelijk langer denken hoe je iets formuleerd (ik weet soms denk ik toch nog niet lang genoeg) zo langs de zijlijn op een keuring moet dat veel sneller waardoor ik daar iets terughoudender in ben.

Ik zou jullie dan nu willen verzoeken om of met een steen goed argument te komen waarom het van belang is te weten wie de persoon achter stoffel is, of gewoon mijn mening omtrend de hengsten te betwisten

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:59

Denk enkel om dan te kunnen zeggen: 'ik weet wie het zegt'.
Of misschien weten dan degenen die geen mening hebben kunnen vormen of ze de jouwe kunnen overnemen of niet.