Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:08

Het is weer bijna tijd voor de jaarlijkse hengstenshow van het KWPN Gelders Paard!

Op vrijdagavond 4 april a.s. organiseert Regio Gelders Paard de jaarlijkse hengstendemonstratie op het KWPN centrum in Ermelo. De goedgekeurde hengsten Koss, Danser, Chablis, Alexandro P, Vitens, Wilson, Floris BS en Rubus B zullen in de baan verschijnen.

Shows van goedgekeurde hengsten en nakomelingen

De goedgekeurde hengsten Koss, Danser, Chablis, Alexandro P, Vitens, Wilson, Floris Bs en Rubus B hengsten zullen tijdens deze avond aan de hand, onder het zadel of aangespannen gepresenteerd worden. De nakomelingen zullen in diverse showblokjes te zien zijn. Ook verschijnt Zethar in de baan. Dit Gelders paard loopt op Grand Prix niveau en zal gepresenteerd worden door Stephanie de Frel.

Clinic Ad Aarts

Liefhebbers van het aangespannen werk komen deze avond ook aan hun trekken. Ad Aarts, lid van de hengstenkeuringscommissie Gelders paard zal een clinic verzorgen. Hieraan zullen hun medewerking verlenen de familie Wopereis met oud kampioene Carola Woma en de familie Schlief met een tweespan afstammend van Koss uit de bekende Sonjastraum en met een nakomeling van Parcival die zich al ruimschoots in de sport heeft bewezen.

Win: gratis dekking van Danser

Aan het eind van de avond wordt er een gratis dekking verloot van Danser, beschikbaar gesteld door de familie Schilder uit Kampen. Loten hiervoor zijn te koop tijdens de pauze.

Kortom, een avond met Gelders paarden die bol zal staan van show en veelzijdigheid. Het definitieve programma zal te zijner tijd gepubliceerd worden.


Het belooft weer een leuke avond te worden. Wij gaan, maar ik ben benieuwd wie er nog meer gaat :)

Varlon82
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-14

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:00

Ben benieuwd naar de aangewezen hengst Gentleman. Hij was natuurlijk al vrij groot, hoop dat hij inmiddels wat sterker achter is geworden want ik vond het wel kanjer.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 08:43

Varlon82 schreef:
Gentleman (Charmeur x Flemmingh) wordt aangeboden voor het najaarsonderzoek.
Het was al een groot paard en had al een zwaar trainingsschema achter de rug op 2,5 jarige leeftijd. Er is besloten in het belang van het paard om hem eerst even lekker tot rust te laten komen. Inmiddels is de training weer opgepakt en het lijkt erop dat Gentleman een zeer werkwillig paard is. Hij maak goede vorderingen , ook onder het zadel is het fijn en stabiel paard.
Hij zal 4 april as naar Ermelo komen tijdens de Gelderse hengstenshow 2014


Als ik dit bericht lees dan ken je de hengst ;)

Ik ben overigens ook benieuwd naar Gentleman. Heb hem bij de 1e bezichtiging gezien.

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:37

Als je speciaal een account hebt aangemaakt om die hengst onder de aandacht te brengen is het vast geen verrassing voor je hoe hij ontwikkeld is.

Het hele programma is bekend trouwens, via de FB in mijn onderschrift kom je er wel op.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:13

Varlon82 schreef:
Essiesilly .. Dit was voor ons geen discussie .. Bij ons staat het welzijn van het paardvoorop , het ene paard is de andere niet . En in Gentleman z'n geval vonden wij dat het even genoeg was..Hij is lekker tot rust gekomen en pakt alles goed op. Zijn erg blij met hem.


Beetje kansloos bericht in dit topic volgens mij aangezien je in een ander topic aangeeft prima te weten hoe het met hem gaat.

Veel succes met Floris, pletje!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 08:18

Thanks Nynke! :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:58

Hier gaan we natuurlijk naar toe.

Ben heel benieuwd naar de progressie van Chablis, Vitens, Wilson en Alexandro. Leuk om de Charmeur nu zelf te kunnen zien.

Het tonen van Zethar hier is wellicht de eerste opmaat naar eerherstel?

En we gaan natuurlijk ook weer meedoen aan de loterij :D Wie weet.

Komt Laurentz niet?

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:04

NatasjavE schreef:
Hier gaan we natuurlijk naar toe.

Ben heel benieuwd naar de progressie van Chablis, Vitens, Wilson en Alexandro. Leuk om de Charmeur nu zelf te kunnen zien.

Het tonen van Zethar hier is wellicht de eerste opmaat naar eerherstel?

En we gaan natuurlijk ook weer meedoen aan de loterij :D Wie weet.

Komt Laurentz niet?


Ik zou er niet vanuit gaan. Hij moet gewoon aan de regels voor voldoende nakomelingen voldoen.
Hij is het enige op dit moment in NL verblijvende Gelderse Grand Prix paard en dat is wel een showtje waard op zo'n avond!!

Jacobs/Klomphaar zijn er niet, Saron ook niet. Jammer, ik had wel een leuke Recruut willen zien.

Ben vooral benieuwd naar Chablis, die heb ik al een tijd niet gezien en wordt flink getraind.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:14

Ja Saron niet vind ik ook wel jammer. Die gaat ook goed in de dressuur.

Tes82

Berichten: 720
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:58

Leuk, ik kom ook kijken vanavond!

Varlon82
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-14

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:22

Gisteren heel veel mooie reactie's gekregen over onze aangewezen hengst Gentleman , hij was even onder de indruk van het publiek, maar liet zich daarna super zien. Veel mensen vertelden ook dat hij veel sterker was geworden.. Trots op onze kanjer..

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 10:34

Wat fijn Varlon en leuk je even gesproken te hebben :) Wij zijn ook tevreden!

Varlon82
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-14

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:46

Hey pletje , insgelijks . Het was een leuke ervaring en nu gaan we werken naar het verrichtingsonderzoek . Ps wat een gaaf paard heb je ;)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:58

Ik was helemaal weg van Chablis. Wat heeft die zich mooi ontwikkeld en wow wat heeft die ruiterwissel hem goed gedaan. (poeh wat kan die jonge zitten)
Erg jammer dat ik de hengst niet kan gebruiken want hij sprong er voor mij echt bovenuit.

Zethar en z'n nieuwe ruiter moeten nog even aan elkaar wennen. Er mooi paard om te zien.

Alexandro blijft ook tot mijn favorieten behoren. Imponerend zoals een Gelders Paard dat hoort te doen.

Van de 2 aangewezen hengsten was de Alexandro het meest aansprekend. Wat een galoppade, achter ver doorspingend. Lijkt wel heel gruwelijk op z'n vader. Jammer dat ie wat wit mist.

De Charmeur is nog erg slap achter en laat nog wat weinig buiging zien in het achterbeen. Maait rechtsvoor. Wordt ie wat heet gemaakt gaat ie meer van de grond af en laat meer buiging zien.
Hij heeft veel uitstraling en een waanzinnig mooie halsvorm.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 11:05

Er valt altijd op ieder paard wat op en aan te merken :)

Volgens mij was het een mooie showavond, voor zover ik ook de andere showblokjes heb kunnen zien.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:26

Pletje123 schreef:
Er valt altijd op ieder paard wat op en aan te merken :)

.



Tuuuurlijk,...heb je helemaal gelijk in..over deze hengst was echter heel veel te doen vanwege de afstamming vandaar dat ik hem er uit pik. Volgens mij zeg ik ook de positieve punten.

Maar hoe je wil. De Alexandro was minder qua halsvorm en mist uiteraard het laatste aan souplesse net achter het zadel.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 11:37

Je noemt zowel goede als minder goede punten. Maar goed, daar ben je vrij in natuurlijk :) ik bedoelde het ook niet zo dat het niet mag.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:52

Dat maakt je bericht alleen maar vreemder pletje.

Uiteraard ben ik daar vrij in. Ik kam het dier niet af.( dat zou niet kies zijn) Ik benoem louter wat iedereen op de filmpjes kan zien. (dus ja + en - punten)

Of mogen er al alleen maar postieve punten van nieuw gekeurde hengsten benoemd worden?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 14:21

Ach daar gaan we weer :D Doe lekker wat je wil. Ik bemoei me nergens mee.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:57

Je bemoeid je er wel mee. Ik bespreek de Charmeur,...een hengst die mijn interesse heeft vanwege zijn vader en de omstrede aanwijzing. En jij maakt daar een opmerking over.

En niet van dat flauwe Pletje. Het is een beetje een dooddoener van je aan het worden(, ...daar gaan we weer) Dat jij met bepaalde mensen hier niet fijn door een deur kan kan ik helemaal niks aan doen. Dat ik blijkbaar in het verkeerde kamp zit ook niet. (en zeg nu niet: daar heeft het helemaal niks mee te maken)

Dat er daardoor blijkbaar nu helemaal niks meer over welke hengst gezegd mag worden begint me eerlijk gezegd een beetje de keel uit te hangen. Fokken is nu eenmaal het afwegen van plus en minpunten. Mijn merrie is niet perfect en ik zal om een zo goed mogelijk product te fokken de voors en tegens moeten afwegen van alle hengsten.

Afbranden van hengsten is niet nodig maar dat doe ik hier niet. Jou aanvallen evenmin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:05

Wilson was er niet? Waarom niet? Hij is ook niet beschikbaar geloof ik, vorig jaar in ieder geval niet

Natasja wat vond je van Floris? :x

;)

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 15:12

Ik val in herhaling als ik zeg dat je er vrij in bent NatasjavE. Omdat het blijkbaar niet zo over kwam zeg ik het nogmaals: je mag vinden wat je vindt :)
Laatst bijgewerkt door SophievdV op 06-04-14 15:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:18

Laat ik het zo zeggen, bij sommige hengsten begon het publiek spontaan te applaudisseren en bij anderen moest er door de speaker nadrukkelijk om gevraagd worden.
Daar was goed uit op te maken wat de mening van het publiek was...

Eekie

Berichten: 162
Geregistreerd: 20-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:38

Sorry hoor Pletje meestal blijf ik uit deze gesprekken maar ik snap echt niet wat nu de reden van jouw eerste reactie is...
Er staat een helder verslag van iemands kijk op n aantal hengsten.
Niet meer en niet minder.
Dit zijn verslagen waar merriehouders de hun passende informatie uit kan halen.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 15:48

Eekie: het staat er misschien wat ongelukkig, maar nogmaals: iedereen is vrij om een mening te hebben.