3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
borderjay

Berichten: 1490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:09

Heeft niemand een foto van de magere andalusische hengst?

keeyzie

Berichten: 5718
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:18

Nog even als toevoeging, deze knappe vent heb ik 3 jaar geleden gekocht op de paardenmarkt:
Afbeelding

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:18

Achja je hebt altijd voor en tegenstanders, ik heb er gelukkig tot een paar keer toe een paar hele hele leuke diertjes weg kunnen halen en waarom zijn die niet via iets anders verkocht? Die beste oude man weet net het adres waar ie woont laat staan wat een computer is en überhaupt wat marktplaats inhoud die verkoopt zen dieren niet op zo manier. Het is niet altijd slecht wat mensen denken.

Patsab

Berichten: 892
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:19

Ik denk dat men ook moet bedenken dat ( vee) markten van oudsher een oorsprong hebben, tegenwoordig probeert de gewone burger daar een leuk paard voor een leuke prijs te krijgen, vroeger was het meer handel tussen boeren maar het is nu commerciëler uiteraard.
Wil je geen risico's lopen dan heb je de keuze om je paard elders te kopen, durf je dat wel dan kun je op de markt kijken maar inderdaad dan nog wel steeds met een beetje "boerenverstand" en dat er mensen zijn die zielige gevallen opkopen daar werd handig op ingesprongen, 9 van de 10 keer zouden zulke dieren geslacht worden en niet opgekocht worden door iemand die het beestje wel wil redden.
Kortom, ieder zijn eigen meug en soms zul je een miskoop doen op de markt en soms tref je gewoon een leuk dier.

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:34

Op pagina 6, die (grijze?) met het rode halster.
Die hebben ze nu op de manege waar ik sta, gekocht voor manegepony .. :(:)
Ik weet niet of die gaat blijven, maar hij is een erg lief en grappig beestje.

Er is ook een van de (voorheen) manege pony verkocht. Waarschijnlijk op deze markt. Zwarte (C) Pony, Chester, Ruin, en heeeel erg eigenwijs en ondeugend.

Afbeelding

Edit:
Op het filmpje van het verslag. Zie ik hem staan bij min 11.20 :j

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:29

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om hier een discussie te starten over paardenmarkten. Vriendelijk verzoek dan ook om deze discussie te stoppen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:33

Reed die chester niet opgezadeld rond?

Ga ff foto's bekijken! :D

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:00

KimIndah schreef:
Is er iemand die dat Konik hengstje heeft gekocht?!?!


Iemand? Zou hem graag blijven volgen namelijk.

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:29

Ik heb een foto van die PRE, maar ben even vergeten hoe ik foto´s moet uploaden!

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:31

Afbeelding

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:37

keeyzie schreef:
Oh die kruising heb ik helemaal gemist, misschien maar beter ook. Dat fjordenveulen vond ik heel erg leuk alleen vond ik hem wel erg schuw.


Dat Fjordenveulen heb ik een hele poos bijgestaan, maar niemand die me kwam helpen... Toen hij een beetje vertrouwen had dat ik hem niks aan deed, was hij kei lief

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:40

xMayo schreef:
Er stond ook een fries tussen, ik vond hem erg schraal en zijn manenkam hing helemaal opzij, hij helde naar rechts. Hoe kan dit?


die heb ik ook gezien! Volgens mij was die later de dag weg, want toen heb ik hem/haar niet meer gezien. Vond het ook echt sneu hoe die manenkam erbij hing, en erg schraal idd

Noraly_

Berichten: 2073
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:46

AMBERRTJEE schreef:
xMayo schreef:
Er stond ook een fries tussen, ik vond hem erg schraal en zijn manenkam hing helemaal opzij, hij helde naar rechts. Hoe kan dit?


die heb ik ook gezien! Volgens mij was die later de dag weg, want toen heb ik hem/haar niet meer gezien. Vond het ook echt sneu hoe die manenkam erbij hing, en erg schraal idd

Manenkammen vallen helaas vaker om, dit is bekend voor het friese ras, deze was inderdaad wel erg ver omgevallen normaal zie je alleen een knik. Vaak is dit ook genetisch bepaald. Doet niet af aan het feit dat ie er inderdaad wel wat sneu bijstond.

keeyzie

Berichten: 5718
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:51

Amber dat klopt. Maar als ik het vergelijk met het andere veulen dat ik op het oog had was het toch een te groot verschil. Dat andere veulen wat duidelijk al beter gewend aan mensen en wilde me bijna opeten. Ik weet uit ervaring dat ik beter om kan gaan met dominante/opdringerige paarden dan angstige.

Die Fries heb ik niet gezien.

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:57

Heeft er iemand een foto van die haflinger x trekpaard waren 6 veulentjes??

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:02

Erg bang, maar leuk veulentje!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze stonden te bibberen vd kou

Afbeelding

Afbeelding

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:04

Calanddra schreef:
Mijn foto's :)

Erg leuk ding! Ik gok fjordenkruising
[ Afbeelding ]
3 grote schimmels
[ Afbeelding ]
Zo lief!
[ Afbeelding ]
Deze had echt wat vond ik, knap bont dier
[ Afbeelding ]
De konik, wat n leuk dier!
[ Afbeelding ]
Shetjes
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Shetjes in een paddockje, was wel wat vol, maar alles stond los
[ Afbeelding ]
pittig dingetje, was regelmatig ruzie aan t zoeken met de 2 grote paarden naast zich
[ Afbeelding ]
Mooi dier, keek ook erg lief al was ie ook wel n beetje nukkig af en toe
[ Afbeelding ]
Leuk fjordenveulentje
[ Afbeelding ]
Knappe tinker
[ Afbeelding ]
Jonge friesjes
[ Afbeelding ]
En n veel te schattig shetje :P
[ Afbeelding ]
Nog n leuk bontje
[ Afbeelding ]

Ik heb overigens nergens om prijzen oid gevraagd :)


Ik heb mezelf gespot, haha bij die bonte

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:15

Mss domme vraag maar waarom moeten de ezels een dek op en de pony's niet? Op zuidelare hoorde ik ook dat de ezels verplicht een dek op moesten. Zijn ze gevoeliger ofzo?

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:17

Ja blijkbaar wel, omdat die zich niet goed warm kunnen houden. Deze ezel was helemaal geschoren en heeft alleen begin vd ochtend een deken op gehad, verder vd dag heeft hij echt kou staan lijden.

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:17

k_m schreef:
Mss domme vraag maar waarom moeten de ezels een dek op en de pony's niet? Op zuidelare hoorde ik ook dat de ezels verplicht een dek op moesten. Zijn ze gevoeliger ofzo?


Oude ezels hebben moeite om hun lichaam op temperatuur te houden (37 graden). Met onze winters hebben ze daarom ook echt een goede stalbedekking nodig en als de dagen echt koud en nat zijn, is warme deken absolute noodzaak.
Niet gissen heeft een ezel het koud of niet. Meten is weten. Voorkom dat de ezel onderkoeld raakt want dan zijn ze moeilijk weer warm te krijgen. Bovendien ontwikkelen ze gas in de darmen, door het te koud zijn en dat geeft weer koliek.
Dat wordt er gezegd, mijn ezel is dood gegaan aan koliek, maar eigenlijk is het
onderkoelen de oorzaak! Dit is, wellicht, een van de redenen dat de ezel in Nederland gemiddeld maar 21 jaar wordt.

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:29

bij ons op stal een hele leuke friese merrie gekomen vanaf de markt. bijna 4 jaar bereden en betuigt stond op het rijtje met veel friese met witte halsters om heeft iemand foto's daar van ?

keeyzie

Berichten: 5718
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:29

Op de website stond dat het verplicht is om ezels een deken op te geven omdat deze blijkbaar een vacht hebben die niet waterdicht is, iets wat ik nooit geweten heb trouwens.

Leuke foto's! Dat is inderdaad dat veulen wat ik bedoelde, hele leuke uitstraling, al flink aan de maat maar voor mij helaas te schuw. Nu kan ik dat natuurlijk ook wel begrijpen, zo'n mark is natuurlijk niet nix.

Op de foto staan ook nog 2 andere Fjorden jaarlingen, die stonden s'ochtends nog met z'n 6en, 4 daarvan (inclusief het veulen waar ik verliefd op was) zijn verkocht aan een duitse handelaar, die zette namelijk een L op de billen.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:53

xMayo schreef:
Wij zijn ook weer terug.. Vond er erg leuke beestjes tussen zitten.

Wij waren er om 3 uur. Ik was helemaal verliefd op een lekker breed wit pony'tje.

Ik ben benieuwd of iemand deze op de foto gezet heeft? Na er zo'n 20 x langs te zijn gelopen toch maar gevraagd hoeveel het dier kostte, helaas was ie toen net verkocht.

Het was een witte pony met wat appaloosa kenmerken, merrie, heel breed gebouwd. Ras weet ik niet. Niet groot, wel groter dan een shetlander. Beetje welsh hoogte, maar dan echt breed. En ze had een zwart vlekje boven haar rechteroog. Bij de schoft wat lange manen en de rest afgeknipt/geschuurd. Ze stond naast een ander schimmeltje tegenover die enorme rij met friezen met witte halsters om, beetje aan het einde. Ik ben heel benieuwd, hoop stiekem dat ze gekocht is door een bokker! :D


O:)

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:09

Ninke schuurde deze c pony zo ja dan heb ik hem gezien is verkocht aan een familie.

Bibberen is niet per definitie dat paarden het koud hebben even als reactie op de reactie bij de foto

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:49

Die bange fjordenveulen ben er helemaal weg van, is deze uiteindelijk verkocht?