Actie op Outdoor Brabant 2014!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 20:13

Op de dagen 24 t/m 28 september 2014 was het weer zo ver, Outdoor Brabant! *\o/*
27 september, de dag waar voornamelijk het onderdeel mennen centraal staat de marathon van het NK paarden, heb ik ook dit jaar weer eens nader bekeken.

Waterspetters, modderklonten en stukjes gras vlogen je om de oren, maar net zoals alle jaren was het zeker de moeite waard!
Menners en paarden die er samen vol voor gaan, knokken voor de snelste ronde en er voor elkaar zijn door dik en dun, prachtig om te zien. <3
Helaas gebeuren er ondanks dit teamwork ook wel eens fouten, en dit was helaas te zien bij de zware val van Koos de Ronde bij de waterbak. De marathonwagen raakte, recht voor onze neus, een boom, waardoor deze kantelde en De Ronde en zijn grooms eraf vielen en de paarden er ongecontroleerd vandoor gingen. Gelukkig is er goed en snel gehandeld, en is de schade, zo ver ik weet, gebleven bij de schrik.

Mijn paps heeft zich vandaag ontfermd over de camera, dus de credits voor de foto's gaan naar hem :j Gewoon leuk voor de hobby op evenementen fotograferen en kijken of de Nikon-camera wat leuks heeft geschoten.

Ik zal jullie je nieuwsgierigheid naar deze dag vol actie niet langer laten vasthouden, hier is de kleine impressie van de marathon op 27 september 2014 van Outdoor Brabant:

1. Ijsbrand Chardon
Afbeelding
2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Bram Chardon
Afbeelding
6.
Afbeelding

7. Er werd fanatiek gereden :j
Afbeelding

8. Koos de Ronde met een hele gave binnenkomst!
Afbeelding

En toen ging het helaas fout -O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig is het enigszins goed afgelopen!

13. Theo Timmermans, de winnaar van vandaag!
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Chardon in hindernis 6
Afbeelding

16. Chardon aan het einde van zijn rit
Afbeelding

17. Timmermans in hindernis 8
Afbeelding

18.
Afbeelding

Ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's! *D

3timesmom

Berichten: 1321
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:53

mooie foto's. Die val was wel eng zo te zien

gwennndolyn
Berichten: 406
Geregistreerd: 11-07-11
Woonplaats: overijssel

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:57

oef.. die val ziet er niet erg fijn uit..
verder wel hele gave foto's!

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 21:24

De val was inderdaad niet heel prettig :(
Ging goed hard, gaven net gas om goed door te tijd te komen. Toen raakte een stuk van de kar de boom waar ze langs moesten en deze kantelde waardoor ze alle drie van de kar af vielen. De vrouw van Koos de Ronde, en tevens groom, bleef doodstil op de grond liggen. Dat was flink schrikken, zag er niet goed uit, en EHBO er bij. Ondertussen racete de paarden door de hindernis heen, niet makkelijk te stoppen zo'n vierspan. Uiteindelijk heeft iemand door naar de teugels te grijpen het viertal in de waterbak tot stilstand kunnen manen. Maar dit ging helaas ook niet top, door een ruk aan de teugels draaide het voorste paard zo scherp dat het span vast kwam te staan en het paard viel in het water. Maar er is snel gehandeld, tuig los gemaakt en paarden op het droge gekregen en rustig weggestapt. Niet kreupel gelukkig! En ondertussen ook de grooms opgestaan en meegeholpen of met de ehbo meegegaan.
Maar ik las achteraf op internet dat er niks heftigs aan de hand was, gelukkig! Want het was een harde klap.

gwennndolyn
Berichten: 406
Geregistreerd: 11-07-11
Woonplaats: overijssel

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:40

oh das inderdaad niet helemaal best hoe dat ging! Gelukkig helemaal goed afgelopen :)

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:28

Mooie foto's! Zie me zelf paar keer op de achtergrond staan.
Was schrikken met koos, maar gelukkig is goed afgelopen.

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 22:36

happyhorse schreef:
Mooie foto's! Zie me zelf paar keer op de achtergrond staan.
Was schrikken met koos, maar gelukkig is goed afgelopen.


Oh dat is toevallig! Waar ben je te spotten? :)
Ik had een bruine Anky jas en bruine rijbroek aan :D

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:39

Op de 1e en 6e foto, paarse trui met groen hesje. :)

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 22:41

Gespot! :wave:
Zal ook wel leuke foto's hebben geschoten daar!
Top plaats om te staan bij de waterbak!

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 23:08

Nou, super toevallig heeft mijn zusje het ongeluk ook met haar telefoon gefotografeerd, zonder dat ze het door had komt ze net achter := De ontbrekende foto in de bovenstaande serie!
Afbeelding

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:46

Brrr..altijd naar om mee te maken....gelukkig er allemaal behoorlijk goed vanaf gekomen...las alleen op
Hoefnet dat een vd paarden en paar hechtingen nodig had....

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 12:18

Oeh ouch.. Dat had ik nog niet meegekregen! Die ging ook best redelijk onderuit toen er aan de teugels werd gesjord.. Zal wel een ijzer van het paard achter of tuig zijn geweest ofzo! Balen zeg!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:31

Tja ....niet leuk...maar denk maar zo...had ook veel erger kunnen zijn en als het goed is start Koos
gewoon de vaardigheid en laten we hopen dat alle kneuzingen en blauwe plekken vlug genezen ....

micramadam
Berichten: 105
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:33

Koos start geen vaardigheid vandaag. Ik was er als groom bij gisteren. Alleen rechtsvoor moest gehecht worden, maar ook dit was minimaal, gelukkig! Koos zijn echtgenote, Marie, is een beetje bont en blauw. Dit is dan weer de risico van de sport. Het had heel anders af kunnen lopen, maar gelukkig is iedereen nog heel!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:31

Heb het gezien,hij stond eerst namelijk wel op de startlijst vandaar...
Wonden likken en op naar de volgende wedstrijd....

ZEJA

Berichten: 3105
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:58

Joyce_R schreef:
De val was inderdaad niet heel prettig :(
Ging goed hard, gaven net gas om goed door te tijd te komen. Toen raakte een stuk van de kar de boom waar ze langs moesten en deze kantelde waardoor ze alle drie van de kar af vielen. De vrouw van Koos de Ronde, en tevens groom, bleef doodstil op de grond liggen. Dat was flink schrikken, zag er niet goed uit, en EHBO er bij. Ondertussen racete de paarden door de hindernis heen, niet makkelijk te stoppen zo'n vierspan. Uiteindelijk heeft iemand door naar de teugels te grijpen het viertal in de waterbak tot stilstand kunnen manen. Maar dit ging helaas ook niet top, door een ruk aan de teugels draaide het voorste paard zo scherp dat het span vast kwam te staan en het paard viel in het water. Maar er is snel gehandeld, tuig los gemaakt en paarden op het droge gekregen en rustig weggestapt. Niet kreupel gelukkig! En ondertussen ook de grooms opgestaan en meegeholpen of met de ehbo meegegaan.
Maar ik las achteraf op internet dat er niks heftigs aan de hand was, gelukkig! Want het was een harde klap.



Hoe had jij anders het span willen stoppen?

Door rustig te vragen of ze alsjeblieft stil willen gaan staan.

Dit is de enige manier om een span te stoppen als het los is door de lijnen te grijpen en ze op een volte te trekken.
Anders is ook nog eens het span er tussen uit door het publiek en dat wil je ook niet.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:16

Die val was heftig idd. :j

Verder gave foto's ! Hebben jullie ook nog foto's van nr 52,bij de vierspan pony's ? :D (Peter de Koning?)

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:34

Het stoppen gaat en kan meestal ook niet subtiel. Het is dan maar even niet anders. Ze verwonden niet moedwillig die paarden maar moeten ook aan de veiligheid denken. Van zowel paard als publiek. Dan maar even hardhandig, wie weet wat er anders had gebeurd. Gelukkig viel de schade wel mee..

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:10

obelix schreef:
Die val was heftig idd. :j

Verder gave foto's ! Hebben jullie ook nog foto's van nr 52,bij de vierspan pony's ? :D (Peter de Koning?)

Heb aantal al van op fb staan, Peter gelijk erin getagd.
De rest van foto's komt nog.

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 19:16

micramadam schreef:
Koos start geen vaardigheid vandaag. Ik was er als groom bij gisteren. Alleen rechtsvoor moest gehecht worden, maar ook dit was minimaal, gelukkig! Koos zijn echtgenote, Marie, is een beetje bont en blauw. Dit is dan weer de risico van de sport. Het had heel anders af kunnen lopen, maar gelukkig is iedereen nog heel!


Fijn om te horen! :j Gelukkig! En dat is inderdaad de risico van de sport!

Ardo_iggy, het span had inderdaad ook niet op een andere manier gestopt kunnen worden. Vindt het juist heel goed dat er zo is gehandeld! Niet verkeerd begrijpen ;)
En het is ook logisch dat het span dan schaars komt te staan en het paard daardoor valt. Sneu voor het paard, maar het moet met een ruk gebeuren anders schiet je er nog niks mee op. Bedoelde enkel een beschrijving van de situatie. :)


obelix schreef:
Die val was heftig idd. :j

Verder gave foto's ! Hebben jullie ook nog foto's van nr 52,bij de vierspan pony's ? :D (Peter de Koning?)

Ik ga voor je kijken! :D Voor het geval dat ik het nummer niet kan zien, waar kan ik het span aan herkennen? Soort pony's, kleuren?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:47

4 span bruintjes, blauwe bodywarmer met crème kleurige blouse eronder,pony's met blauwe bescherming om.

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 19:52

Helaas! Die zit niet in de collectie.. Net gemist dan denk ik! -O-

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Actie op Outdoor Brabant 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:04

O jammer! Toch bedankt voor t kijken :j

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 20:16

obelix schreef:
O jammer! Toch bedankt voor t kijken :j


Graag gedaan! :j
Mocht je nog andere spannen willen zien kan ik altijd even neuzen of ik ze heb!