Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paardendagen Driesum/Wouterswoude 2017

 
Profiel   

Hallo Bokkers :wave:

Over een maandje is het al zover: de Paardendagen van Driesum/Wouterswoude. 'Het mooiste evenement van Friesland' zoals de website zegt, en daar ben ik het stiekem wel mee eens :D

De voorbereiding zijn al in volle gang. Er wordt gebouwd aan de hindernissen, want dit evenement heeft de mooiste marathon van Nederland. En ook buiten Nederland. Dit jaar zijn er weer meerdere internationale mencombinaties die meedoen (volgens mij een stuk of 10), en dat zegt toch wel wat ;)

[ img ]
Foto: MMD-Fotografie, 2016

Meer dan alleen paarden
Jazeker, het is natuurlijk veel paarden. Vrijdag (28 juli) is die mooie marathon en vrijdagavond is er een barrelrace en stoelendans te paard. Maar dat is het niet alleen! Zaterdag (29 juli) is er de boerendag. Hier is een braderie en allerlei mensen die een ambacht uitvoeren. Dit gaat van paling roken tot bier brouwen tot eenden korven vlechten. Heel erg leuk! Ook is er de kalverkeuring en de geitenkeuring. Ook zijn er de hele dag door shows. Het programma voor dit jaar is nog niet helemaal bekend, maar via de facebook krijgen we steeds meer de zien. Elk jaar wordt het spectaculairder: we hebben al eens een helikopter in het veld gehad en een showvliegtuig. Een jaar geleden was er een fantastische lasershow. Dus het kan alleen maar mooier worden :D

Nog nooit op de paardendagen geweest? Een enorme aanrader van mijn kant om langs te komen :D

Nog een leuk weetje: het hele evenement draait op vrijwilligers (en sponsoren). De hindernissen worden zelf gemaakt en alles wordt samen geregeld. Dit is waarom wij als drie kleine dorpjes altijd supertrots zijn op dit weekend :D

Dit jaar ben ik weer aanwezig als fotograaf voor de paardendagen. Maar ik ben ook heel benieuwd wie er dit jaar nog meer gaan :j Kom je ook en wat ga je doen? Mennen? Barrelracen? Toekijken? Brand maar los :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 15:34 



 
Profiel   

De teaser van dit jaar :D


Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 11:21 



 
Profiel   

Upje. Wie komt er dit jaar weer naar het leukste evenement? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-17 17:33 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 308&type=3

Een paar foto's van de marathon op vrijdag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 14:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen