Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 207 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Knhs instructieweken 2018

 
Profiel   

Hoihoi,
Iemand al enig idee op welke data de Knhs instructieweken 2018 zijn?
Ik kan ze namelijk nergens vinden en voor 2017 was ik te laat met inschrijven omdat ik ze nergens kon vinden :o

En nog een paar vraagjes over het kamp zelf,
Hoe is de sfeer? Ik ben namelijk van plan om alleen te gaan en heb gehoord dat er alleen maar fanatiekelingen zijn (ik doe zelf ook mijn best maar vind lol met je knol ook leuk!) Ik ben van plan om naar de Allround pony week te gaan maar ket welke leeftijdscategorie zit ik dan? Mijn ponypaard is op 4mm een pony maar is bij haar oude eigenaresse gewoon als paard gestart dus kan ik dat ook nog doen?

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar al jullie ervaringen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 13:36 



 
Profiel   

haha, je bent er vroeg bij.
2018 is nog niet bekend, inschrijving is meestal eind januari.

Alleen gaan is echt een probleem, je vindt echt wel aansluting. Dit jaar waren er alleen maar allround weken, je wordt ingedeeld op leeftijd en/of klasse. Maar ik zag ook M combinaties bij B zitten, maar eigenlijk maakt dat ook niet zo heel veel uit want je rijdt in kleine groepjes van 4.

De kamers waren ingedeeld per leeftijd. Als ze nu wat zouden moeten verbeteren, zouden die slaapzalen toch wel wat beter geregeld mogen worden. 18 man op een kleine ruimte met 1 raam dat open kan. Dat in combinatie met dekjes de na gebruik onder het bed gelegd worden ..... Ik ben ben blij dat ik daar niet heb hoeven te slapen.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 15:25 



 
Profiel   

Afgelopen week ben ik er voor de derde keer geweest en ik heb het weer heel erg naar mijn zin gehad!

De data voor volgend jaar worden vaak in januari/februari bekend en dan is ook de inschrijving. Wees op tijd met inschrijven! Zeker de weken die in de zomervakantie vallen, zijn snel vol. Mijn week was binnen 10 minuten vol...

Ik vind de sfeer echt top! Het eerste jaar ben ik alleen geweest, maar je hebt snel aansluiting. Vaak is er ruim van te voren al een groepsapp en dan leer je elkaar ook kennen. Dit jaar was ik met veel mensen die ik nog ken van eerdere jaren, dus dat was helemaal leuk!

Natuurlijk is het wel een beetje anders dan een gewoon ponykamp. In plaats van elke dag buitenritten en heel veel spelletjes, is een instructieweek wel meer gericht op het trainen van je paard. Je eigen niveau maakt niet uit. Je zit in een groepje met mensen die ongeveer hetzelfde niveau hebben en daar wordt de les dan ook op aangepast. In de allround week krijg je dressuur- spring- en crossles en kun je ook een keer mee op buitenrit. Er is dus afwisseling genoeg en plezier is ook belangrijk.

Kamers zijn ingedeeld op leeftijd en vaak gaat dat ook goed en is het gewoon gezellig op de kamer. Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar als je nog onder de 18 bent, zou ik gewoon meegaan in een ponyweek.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 15:41 



 
Profiel   

Omdat dit een Hippisch evenement is, past dit topic beter op [EV]. Daarom plaats ik deze hier naar toe :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 09:01 



 
Profiel   

Ik wil volgend jaar ook heel graag gaan. Ben er nog nooit geweest.

Rond welke periode is het meestal? (Ivm vakantie aanvraag van werk)

Hoelang is het? 1 hele week of een midweek/weekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:55 



 
Profiel   

Wat word er 's avonds eigenlijk bij deze week gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:58 



 
Profiel   

je had dit jaar 3 (verschillende dagen) en 4 dagen (ma-do).
Avondprogramma was schriktraining, stuntshow en crosstraining. Maar van eerdere jaren ook gehoord, fototgrafiecursus van Arnd

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 15:40 



 
Profiel   

Ik sluit ook even bij dit topic aan. Instructieweken klinkt al jaren super leuk, hoe zit het eigenlijk met overige activiteiten. Wat wordt er gedaan naast het uurtje les wat je hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 18:18 



 
Profiel   

Loes1996 schreef
Ik sluit ook even bij dit topic aan. Instructieweken klinkt al jaren super leuk, hoe zit het eigenlijk met overige activiteiten. Wat wordt er gedaan naast het uurtje les wat je hebt?


Je hebt 2x per dag les, maar ik heb mij niet verveelt tussendoor. Het avond programma is eerder al besproken.

Wat ik het grootste nadeel vond aan het hele kamp, is dat het paard niet lekker buiten kan. Ff in de zandpaddock en dat is het.

Wat ik het leukste aan het hele kamp vind is lekker freubelen met je paard de hele dag door. Lekker stappen, grazen, rijden. Maar ik weet niet of ik volgend jaar weer zal gaan. Als volwassene zou ik sowieso niet in een kamp gaan met pony's en paarden door elkaar.. ik was de oudste, en zelfs ouder als de leiding :o

Daarnaast vond ik het ook erg streng, dit mocht niet, dat mocht niet.. beetje kinderachtig op sommige vlakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 11:39 



 
Profiel   

Oei dat van niet naar buiten kunnen is wel een groot nadeel...:’(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 17:32 



 
Profiel   

Loes1996 schreef
Oei dat van niet naar buiten kunnen is wel een groot nadeel...:’(

Ik ging 3a4 keer per dag stappen, naast de 2 uren les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 20:24 



 
Profiel   

Ik heb gehoord dat alle paardjes helemaal moe zijn na de lessen dus dat ze het lekker vinden om gewoon te dutten in stal (Hangt natuurlijk ook van het paard af!) of hebben jullie het idee gehad dat de paardjes echt graag naar buiten wilden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 20:21 



 
Profiel   

Nooit gemerkt dat mijn paard het miste. Ze gaan niet dood aan eem paar daagjes binnen met intensieve training en extra verzorging er naast!

Avond programma zijn vaak clinics of bezigheden. Daarnaasy zit je vaak met een clubje gezellig bij elkaar.

De leiding is vaak relatief jong. En streng zal wel moeten in weken gecombineerd met ponys denk ik haha. Daarom ben ik eigenljk ook voor de gescheiden weken van kinderen en volwassenen. Voor alle partijen leuker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 20:24 



 
Profiel   

Ik vraag me af, bestaat dit ook echt alleen voor volwassenen? Lijkt me heel leuk en informatief alleen ben ik dan 31..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 12:11 



 
Profiel   

Er zijn ook weken waar de pony en paardenweken niet zijn gemixt.

Dat ze 3/4/5 dagen even niet in de wei komen gaan ze niet dood van, na 2 intensieve lessen per dag hebben ze wel behoefte aan wat rust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 12:25 



 
Profiel   

Dayanaera schreef
Ik vraag me af, bestaat dit ook echt alleen voor volwassenen? Lijkt me heel leuk en informatief alleen ben ik dan 31..

Als je naar een paarden week gaat, heb je wel leeftijdgenoten.
Ik zat in een paarden en pony week en ik was veruit de oudste met mijn 35...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 12:47 



 
Profiel   

IwanLuver schreef
Dayanaera schreef
Ik vraag me af, bestaat dit ook echt alleen voor volwassenen? Lijkt me heel leuk en informatief alleen ben ik dan 31..

Als je naar een paarden week gaat, heb je wel leeftijdgenoten.
Ik zat in een paarden en pony week en ik was veruit de oudste met mijn 35...


Ah zo! Ga je aankomend jaar weer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 13:04 



 
Profiel   

Nee, ik vond het slapen in de slaapzaal niet leuk. Bovendien vond ik het ook wel vermoeiend voor het paard.
Misschien ga ik wel naar een kleinschalig kamp ergens. Want de hele week met je paard ompielen is het leukste wat er is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 19:18 



 
Profiel   

Is er inmiddels al meer bekend over de data?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 00:29 



 
Profiel   

Ik heb nu 2 jaar heerlijk geslapen op de slaapzaal! Dat is echt wel een voordeel dat die nu op leeftijd zijn.. 18+ was lekker rustig vanaf 23h :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 00:39 



 
Profiel   

Binnenkort zullen de data toch wel bekend worden voor volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-17 21:50 



 
Profiel   

EllyC schreef
Binnenkort zullen de data toch wel bekend worden voor volgend jaar.


Vorig jaar waren ze op 28 december bekend, dus zal inderdaad niet lang meer duren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-17 22:33 



 
Profiel   

Wat zijn de kosten ongeveer. Kon het niet echt ergens vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 20:41 



 
Profiel   

Rond de €400,-. De ene week zit er onder, de ander net er boven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 21:41 



 
Profiel   

Is het ook leuk om als 14-15 jarige bij een paardenkamp te zitten of is het vooral 21+?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 207 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen