Hengstenshow Dalhoeve 22-03-06

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jvmhorses
Berichten: 91
Geregistreerd: 21-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:59

ben ook nie zo'n fan van olivi maar vergeleken met vorig jaar toen ik tegen hem in het zz-licht moest rijden is die echt met sprongen vooruit gegaan

vind jazz te veel protest met de staart maar wel ruige bok en geen makkelijke....vaak nakomelingen beter te bewerken

troy ook stukken vooruit gegaan maar blijft fijne middenmoter......

de jazz merrie onder remy inderdaad super, qua type niet het laatste hebben maar super dier.....

rhodium heel fijn dier......mocht iets meer uit schouder komen

florencio niet voor niets wereldkampioen
nakomelingen ook heel apart

viceroy idd meer dressuurpaard, qua springen echt te simpel, qua type is die er ook (nog) niet helemaal...

007 door zwaardere werk soms iets uit elkaar etc.....maar wel heel goed...nakomelingen ook super

serano gold nog iets zoekerig achter maar voor zijn leeftijd wel heel ruig en goed gereden....druk erop maar wel eerlijke druk

had gehoopt dat voice onder Imke zou binnenkomen nu iets jeugdig wel fijn paard verder

nakomelingen UB40 idd super......

kortom mooie show met veel kwaliteit......

an ach ja bente2 wen er maar aan: bijna alle goede dressuurruiters zijn homo...haha

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:44

Lermy schreef:
Misschien erg domme vraag, maar hoe zit het met Broere Obelisk?
Ik heb hem in de brochure gezien, waarom was hij er niet?

Wat vonden jullie van Voice?


Van Voice had ik meer verwacht.

Van Obelisk was al aangekondigd dat hij niet zou komen, de reden weet ik niet.

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:23

Ik vond die travolta trouwens ook erg stoer om te zien...
dat was een nakomeling van...???

En die remy mag er wel zijn hahaha

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Re: Hengstenshow Dalhoeve 22-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 13:50

Ik vond de volgende paarden erg gaaf: Olivi & Jazz (uiteraard), Rhodium, Voice, OO seven, Pylottie W, Travolta (is trouwens een Olivi) & Florencio (wat een lossigheid!)
Van de nakomelingen van Rhodium was ik ook wel onder de indruk. Goed achterbeen. Die veulens van UB40 waren ook erg mooi, maar dat veulentje van Olivi x Damiro was gaaf! Dat voorbeentje!
Die ene nakomeling van Olivi onder het zadel vond ik niet zo.
Er was ook nog een Duitse dressuurhengst die gereden werd door een Duitser? Die vond ik erg strak in de rug.
Troy vond ik zeker verbeterd in het lopen, maar is niet echt mijn smaak. Serano Gold ook niet.
Maar weer een hoop moois gezien! Het lijkt me erg moeilijk kiezen voor de merriehouders.
Ik heb trouwens een hoop foto's gemaakt, die zal ik er zo snel mogelijk opzetten.

Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re: Hengstenshow Dalhoeve 22-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:22

Dit is mijn verslagje:
Troy: Goed sportpaard, erg onrustig in de aanleuning, beweegt netjes.
Jazz: Heel veel protest met de staart! verder bewoog hij super, de merrie van Remy was heel erg leuk, ik heb die merrie nog in het zz-zwaar in wanroij gezien maar was toen lang niet zo spectaculair...
Olivi: Viel mij heel erg tegen! op deze leeftijd mogen ze wat mij betreft wel een stukje passage laten zien idem voor jetset. veulens van olivi en ub40 waren heel leuk! die ene m2 olivi was niet echt reclame voor deze hengst...
Travolta: Leuk dier, beetje een pony hoofdje liep nog iets in 2 delen maar wel een paard met pontentie imo.
Voice: aansprekende hengst, mooi ontwikkelt, heeft goede bewegingsmechaniek moet alleen nog wat sterker worden, viel mij niet tegen.
Serano gold: erg smalle hengst, beweging zou meer vanuit achterbeen moeten bewegen(drukte rug wat weg), heeft wel een mooi royaal zweefmoment, maar er stond dan ook wel erg veel druk op...
Robespierrot: beetje lompe hengst, slap van achter, slecht voorgesteld. Viel mij zwaar tegen.
Rhodium: Super model, beweging is netjes maar voor een 8-jarige zou hij wel wat meer gewicht op zijn achterbenen mogen overnemen, wel lekker op zijn eigen benen voorgesteld door John Thijssen.
Nakomelingen waren heel braaf! ook mooie modellen, ze hebben wel een wat hellende croupe. Beweging was ook niet verkeerd.
Floris: tja die liep zoals altijd... veulens waren wat beknopt...
007: een en al voorbeen gezwaai, een en al getrix... nakomelingen hadden allen wel een mooi voorbeen, achter ook niet heel slecht.

zo dit was mijn verslagje...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Hengstenshow Dalhoeve 22-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:34

Ik heb gisteren echt genoten, maar was vooral erg nieuwsgierig naar Olivi en Obelisk. Olivi viel me wat tegen en Obelisk was er niet ...

Voice vind ik een prachtige hengst om te zien, maar wel jammer dat ze hem niet aan de hand lieten zien. Ik vond hem gisteren wat gehaast lopen. Nou is hij natuurlijk nog jong en gezien zijn leeftijd deed hij het prima, maar is er iemand die wat andere foto's van deze hengst heeft en weet wat het dekgeld is ? Ben erg benieuwd naar hem.

Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:41


Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:55

Voice was weinig aan. Hij werd niet alleen in een te hoog tempo voorgesteld, hij heeft van zichzelf ook te weinig om dat te compenseren. Wel erg mooi. Zal een super fijn sportpaard zijn maar ik zou er niet mee dekken.

@marcolemar: Jetset liep dan ook onder een Z ruiter, en geen GP ruiter. Hij is niet de makkelijkste, maar dat komt volgens mij vooral voort uit het feit dat hij kracht en snelheid mist achter. Met de juiste merrie kan het goed uitpakken.

Ik vond de veulens van Olivi ook erg apart.

selnik
Berichten: 150
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Hengstenshow Dalhoeve 22-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:22

Ik ben denk ik de enige die het optreden van Jazz niet zo goed vond. Veel front, mooi voorbeen maar met zijn achterbenen heeft hij gelijk de bak gesleept....

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Hengstenshow Dalhoeve 22-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:47

selnik schreef:
Ik ben denk ik de enige die het optreden van Jazz niet zo goed vond. Veel front, mooi voorbeen maar met zijn achterbenen heeft hij gelijk de bak gesleept....

Haha, ik heb er eerlijk gezegd niet heel erg opgelet. Ik vond hem eerlijk gezegd onder tineke altijd een stuk beter lopen , maar het blijft een geweldige hengst.
Olivi vond ik zelf ook erg tegenvallen, qua uiterlijk een prachtbeest, maar bewegingen vielen tegen.
OOseven vind ik qua type niet echt een aansprekend paard, maar zijn bewegingen vond ik wel heel goed.
Veulen van UB40 vond ik erg leuk, die nakomelingen van olivi onder het zadel vond ik trouwens een hele slechte galop hebben!

Zitah

Berichten: 633
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: Puttershoek

Re: Hengstenshow Dalhoeve 22-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:52

Ik vond de show erg leuk, niet echt spectaculair.

De veulens van Florencio vond ik niet super. Zelf liep hij erg lekker.

Jazz liep inderdaad van achter de bak te slepen. Mijn vriend (heeft niks met paarden) die zag het zelfs. Verder trekt Jazz me ook niet echt. Die merrie van Jazz zag er wel spectaculair uit zo aan de hand, maar volgens mij valt de gehele beweging weg onder het zadel.

Rhodium en Serano Gold waren wel de twee beste paarden vond ik. Lekker soepel en ruime losse bewegingen en vanuit het achterbeen. ik houd ook wel van dat soort paarden.
De nakomelingen van Rhodium waren ook erg mooi van model. Ik ben toch elke keer weer blij dat ik er ook eentje heb!
Wel vond ik het jammer dat Hans Peter hem niet reed. Maar die heeft ook zo veel paarden momenteel en ik heb gehoord dat Rhodium afgelopen jaar geblesseerd was, dus die zal wel even aan de kant zijn geschoven.
Ik ben benieuwd war Serano Gold gaat doen. Hoe zit het als je met hem dekt? Krijgt je veulen dan een A-register?

Voice viel mij ontzettend tegen. Ik had gehoopt op een anders soort paard. Ik had hem alleen nog maar op internet gezien en in folders, maar nee, hier zal ik niet mee gaan dekken.

Troy is een leuk paard, maar voegt echt niks toe.

Olivi vind ik niet bijzonder, maar z'n nakomelingen daarin tegen zijn echt goed. Zou je niet zeggen als je die hengst ziet.

Die eerste nakomeling van OO-seven vond ik niks. De tweede was beter, maar met deze hengst zal ik nooit dekken denk ik. Het risico van luchtzuigen vind ik echt te groot (ook niet met rubels enz).

Nou dat was mijn lijstje eigenlijk!

Zitah

Berichten: 633
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: Puttershoek

Re: Hengstenshow Dalhoeve 22-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:53

Ik vond de show erg leuk, niet echt spectaculair.

De veulens van Florencio vond ik niet super. Zelf liep hij erg lekker.

Jazz liep inderdaad van achter de bak te slepen. Mijn vriend (heeft niks met paarden) die zag het zelfs. Verder trekt Jazz me ook niet echt. Die merrie van Jazz zag er wel spectaculair uit zo aan de hand, maar volgens mij valt de gehele beweging weg onder het zadel.

Rhodium en Serano Gold waren wel de twee beste paarden vond ik. Lekker soepel en ruime losse bewegingen en vanuit het achterbeen. ik houd ook wel van dat soort paarden.
De nakomelingen van Rhodium waren ook erg mooi van model. Ik ben toch elke keer weer blij dat ik er ook eentje heb!
Wel vond ik het jammer dat Hans Peter hem niet reed. Maar die heeft ook zo veel paarden momenteel en ik heb gehoord dat Rhodium afgelopen jaar geblesseerd was, dus die zal wel even aan de kant zijn geschoven.
Ik ben benieuwd war Serano Gold gaat doen. Hoe zit het als je met hem dekt? Krijgt je veulen dan een A-register?

Voice viel mij ontzettend tegen. Ik had gehoopt op een anders soort paard. Ik had hem alleen nog maar op internet gezien en in folders, maar nee, hier zal ik niet mee gaan dekken.

Troy is een leuk paard, maar voegt echt niks toe.

Olivi vind ik niet bijzonder, maar z'n nakomelingen daarin tegen zijn echt goed. Zou je niet zeggen als je die hengst ziet.

Die eerste nakomeling van OO-seven vond ik niks. De tweede was beter, maar met deze hengst zal ik nooit dekken denk ik. Het risico van luchtzuigen vind ik echt te groot (ook niet met rubels enz).

Nou dat was mijn lijstje eigenlijk!

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:43

Er was idd op de site al aangekondigd dat Obelisk en Londontimes waarschijnlijk niet zouden komen... ik ben niet tot het eind gebleven (dus Florencio gemist) omdat ik zowat vastvroor... al mijn foto's mislukten, terwijl voor mij mensen zaten die echt giga mooie fotos hadden Zwaar frustrerend. Ik vond verder Troy echt een leuk paard, niet super speciaal. Jazz vond ik niet overkomen. OOseven daarentegen wel, al was het alleen maar vanwege zijn nakomelingen! Ik vond de nakomelingen van .... van de Zuuthoeve (ben ff de naam kwijt) ook beter overkomen dan de vader...

Wat vonden jullie van die 3 jarige zwarte Jazz nakomeling? (hengst)

Suzanne F.

Berichten: 49369
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hengstenshow Dalhoeve 22-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:28

Iemand foto´s??

Ben benieuwd naar de nakomlingen van Florencio en van Rhodium.

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 12:10

Ja, ik heb foto's gemaakt maar niet van de nakomelingen van Florencio en Rhodium. We hebben ook gefilmd. Ik heb alleen geen idee hoe je filmpjes op Bokt zet. De foto's zal ik zo snel mogelijk plaatsen. Hopelijk vanavond.

Zitah

Berichten: 633
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: Puttershoek

Re: Hengstenshow Dalhoeve 22-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:29

Ook ik heb foto's gemaakt, maar zijn niet zo mooi gelukt. Ik zal ze vanavond er even opzetten (zit nu niet achter de goede computer).


Wat vonden jullie van Serano gold?

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:13

Zitah, volgens mij heb jij soms even de ander kant opgekeken, of we verschillen erg van mening!

Serano Gold vanuit het achterbeen? Hij was een van de slechtsten achter, steeds met linksachter buiten de massa en er moest wel erg veel druk op om het wat te laten lijken!
Dat beest gaat volgens mij teveel moeite krijgen met de zwaardere oefeningen, omdat er te weinig kracht van achter van nature komt. Dat zag je ook erg goed aan de hand. Alleen geschikt voor merries met kracht! Wel een mooi paard met een mooi model en lijkt een fijn karakter.

Er is bovendien volgens mij geen Jazz merrie aan de hand laten zien, maar onder het zadel en haar beweging viel geenszins weg!
Het was imo een van de beste paarden van de avond.

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:15

Hermesdeux schreef:
Er was idd op de site al aangekondigd dat Obelisk en Londontimes waarschijnlijk niet zouden komen... ik ben niet tot het eind gebleven (dus Florencio gemist) omdat ik zowat vastvroor... al mijn foto's mislukten, terwijl voor mij mensen zaten die echt giga mooie fotos hadden Zwaar frustrerend. Ik vond verder Troy echt een leuk paard, niet super speciaal. Jazz vond ik niet overkomen. OOseven daarentegen wel, al was het alleen maar vanwege zijn nakomelingen! Ik vond de nakomelingen van .... van de Zuuthoeve (ben ff de naam kwijt) ook beter overkomen dan de vader...

Wat vonden jullie van die 3 jarige zwarte Jazz nakomeling? (hengst)


Je bedoeld tangelo van de zuuthoeve

Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re: Hengstenshow Dalhoeve 22-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:34

Suzanne F. schreef:
Iemand foto´s??

Ben benieuwd naar de nakomlingen van Florencio en van Rhodium.


De rhodium's waren hele fijne dieren, beweging was ook heel correct, lekker los door hun lijf, goed achterbeen gebruik. model is wel iets zwaarder.

De veulens van florencio hadden een mooi houding maar vergeleken met de veulens van ub40 en olivi vond ik ze iets tegenvallen en wat beknopt.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:41

Ik vond de florencio's wat moeilijk te beoordelen, omdat ze telkens de verkeerde kant opgingen. Ze waren ook nog vrij jong.

Ik weet wel, dat de eigenaar van het zwarte florencio veulentje (uit een keur pref. moeder van fruhling) er zelf erg blij mee is en gelijk weer met florencio heeft gedekt.

De Olivi's en Ub 40's showen uit zichzelf apart, die gaan in hun eentje draven en stelen de show, en zijn ook super mooi om te zien.

Rhodiums zijn niet zoals de Olivi's, dat zijn echte eyecatchers, maar ik vond het fijne veulens. Zou er best eentje van willen hebben.
Ik denk dat het paarden zijn, die zich onder het zadel goed kunnen opwaarderen.

Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:55

HocusTivoli schreef:
Ja, ik heb foto's gemaakt maar niet van de nakomelingen van Florencio en Rhodium. We hebben ook gefilmd. Ik heb alleen geen idee hoe je filmpjes op Bokt zet. De foto's zal ik zo snel mogelijk plaatsen. Hopelijk vanavond.


je upload de filmpjes gewoon via een upload site bv. http://video.google.com/ dan log je even in. en dan kun je uploaden onder aan de pagina http://video.google.com/ zie je als je ingelodg bent "submit your video"staan... door op klikken en dan komt de rest van zelf.
linkje even hier neer zetten...

jvmhorses
Berichten: 91
Geregistreerd: 21-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:06

vond de veulens van florencio zeer mooi en goed in het model....qua beweging voor die leeftijd zeker niks op aan te merken

de veulens van olivi en ub40 waren allemaal zeer positief en vele klassen beter dan hun vaders

naast dat rhodium goed werd voorgesteld en echt kwaliteit toonde waren de nakomelingen echt fijne dieren, zeker een aanrader

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:17

IvysToeter schreef:
Hermesdeux schreef:
Er was idd op de site al aangekondigd dat Obelisk en Londontimes waarschijnlijk niet zouden komen... ik ben niet tot het eind gebleven (dus Florencio gemist) omdat ik zowat vastvroor... al mijn foto's mislukten, terwijl voor mij mensen zaten die echt giga mooie fotos hadden Zwaar frustrerend. Ik vond verder Troy echt een leuk paard, niet super speciaal. Jazz vond ik niet overkomen. OOseven daarentegen wel, al was het alleen maar vanwege zijn nakomelingen! Ik vond de nakomelingen van .... van de Zuuthoeve (ben ff de naam kwijt) ook beter overkomen dan de vader...

Wat vonden jullie van die 3 jarige zwarte Jazz nakomeling? (hengst)


Je bedoeld tangelo van de zuuthoeve


Die ja... ik zat steeds met D'angelo in mijn hoofd... en was te lui om het even op te zoeken... bedankt!

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:37

Ik vond het ook wederom een fantastische show! Van de springers heb ik er weinig gezien, was druk met het helpen van de stal-springamazone. Zij reed Viceroy en een van de Rohdium nakomelingen. Jazz vond ik errrrug indrukwekkend. En vond dat John Jet Set goed voorstelde. En het was zoals gewoonlijk stampesvol!!!

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:07

haha ja, en die John die mag er ook wel wezen