Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenweegschaal zoekt stal ...

 
Profiel   

Nee, dit keer geen stal om een paard te stallen, maar een stal in Friesland waar ik vorig jaar geweest ben om paarden te wegen. In Friesland en ik meen me te herinneren in de buurt van Franeker.

Bij het wegen ging iets fout en ik heb destijds toegezegd dat ik terug zou komen zodat de mensen die toen hun paard gewogen hebben dit nogmaals gratis konden doen. De oorzaak is me later pas duidelijk geworden maar desondanks is de weegschaal daarna ook meteen weer gereviseerd en geijkt.

Nu heb ik echt, diverse keren, alles ondersteboven gehaald om de gegevens van deze weegafspraak weer te achterhalen. Maar hoewel de gegevens normaal gesproken zowel digitaal als op papier bewaard worden heb ik deze, en daarmee de mogelijkheid om contact op te nemen, niet terug kunnen vinden.

Komt iemand dit verhaal bekend voor? Ik hoop het, zodat ik alsnog mijn toezegging kan nakomen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 17:07 



 
Profiel   

je hebt toch ook van die touwtjes waarmee je het gewicht van je paard zou kunnen nagaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 18:51 



 
Profiel   

Ja en nee. Ja, die zijn er wel en nee dat gaat niet werken. (Zeker niet bij een fries :) ) Daarvoor is de bouw van de diverse rassen te verschillend.

Toch adviseer ik mijn klanten wel eens om zo'n meetlint te gebruiken maar daarvoor zul je dan eerst moeten wegen. Dan meten met het lint en het juiste gewicht op het lint bijschrijven. Vervolgens kun je dan met dit lint wel een indicatie krijgen of je paard afvalt of juist groeit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 21:00 



 
Profiel   

Heb je geen navigatie gebruikt? Dan kun je vaak ook terug kijken waar je bent geweest en aan de hand van adres tel nr opzoeken misschien? En vooral op fb plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 13:58 



 
Profiel   

Wat voor stal was het? Een grote stal? Of juist klein? Binnenbak? Sportstal of meer recreanten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 14:18 



 
Profiel   

Die navigatie is op zich een goeie. Ik weet nog dat ik richting Leeuwarden wanhopig de mist in ging vanwege nieuw aangelegde snelwegen. Daarna, jawel, een nieuwe Tomtom aangeschaft. :)

Het was in elk geval een flinke stal met veel mooie binnenboxen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 18:41 



 
Profiel   

Dit ligt tussen Leeuwarden en Franeker, is wel een redelijk grote stal. Het was geen manege he? Echt een pensionstal?
http://www.pensionstalfokkema.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 18:45 



 
Profiel   

Die had ik ook in gedachten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 18:47 



 
Profiel   

Misschien kan je een omschrijving geven van de omgeving direct om de stal heen en een soort plattegrond van de stal? Of misschien weet je nog andere details, bepaalde kleuren die gebruikt werden? Niet dat ik de stal ken :P, wellicht gaat er een lampje bij iemand branden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 19:03 



 
Profiel   

Fellow schreef
Dit ligt tussen Leeuwarden en Franeker, is wel een redelijk grote stal. Het was geen manege he? Echt een pensionstal?
http://www.pensionstalfokkema.nl


Fellow/Rianne volgens mij hebben we een bingo! Ik meen op één van de foto's in de galery zelfs de plek te herkennen waar de weegschaal opgesteld was.
Ik ga ze morgen eens bellen. In ieder geval bedankt allemaal voor het meedenken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 00:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen