Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

hulp bij paard opnieuw inrijden omgeving goerree overflakkee

 
Profiel   

Beste mensen,

Wij ( mijn vriend en ik) hebben een heel lief paardje gekocht een maandje geleden. als soort van onbeleerd het is als volgt: paard is verkocht geweest aan mensen die hem zouden doorrijden hij was namelijk net zadelmak. na 3 a 4 maanden terug gekomen bij de handelaar omdat hij niet meer te rijden was (waarschijnlijk te weinig ervaring). toen zijn wij komen kijken en waren opslag verliefd en vonden het niet erg als we geduld moeten hebben en eventueel opnieuw beginnen. toen hij bij ons thuis aan kwam was hij erg rustig en lief maar alles in de bak vond hij dood eng ging gelijk rennen en drijf nat. na een maand training in grond werk kan je hem rustig longeren (stap,draf,galop en weer terug) opzadelen gaat inmiddels ook. opstappen gaat ook wel. maar als je gaat rijden dan gaat hij keihard rennen tot hij drijf nat is. ik heb er nu 2 x opgezeten en hij probeert je er niet af te gooien. maar spurt echt van alles weg als hij de teugel bijvoorbeeld voelt langs zijn schouder. uiteindelijk na een 10 min a 15 min pure paniek word hij vaak rustiger. en heb zelfs met lange teugel uit kunnen stappen. maar het probleem is dat hij te gevaarlijk is om alleen mee te werken het is fijn als er iemand bij is ter begeleiding. maar mijn vriend heeft niet de tijd er altijd bij te zijn. dus ik ben opzoek naar een proffesional die wel alle tijd heeft hem correct in te rijden en over zijn angst heen te helpen of eventueel mij te begeleiden ik durf er wel op maar durf niet te zeggen hoe ik dit zo oplos en wil niet dat ik hem ook verkeerd aanpak. hij verdient het, en in mijn ogen zit er geen kwaad in het beestje alleen een verkeerde start gemaakt. ik ben inmiddels ook bij de tandarts geweest met hem en de giropractor is langs geweest. rug was goed. tanden hadden haakjes maar die zijn verwijderd.

als iemand tips heeft of een goed iemand weet hoor ik het graag *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 16:57 



 
Profiel   

Ik raad je Marielle Huizer van Natuurlijk met je Paard in Herkingen aan. Heb je fb? Ze heeft nl. een facebooksite. Volgens mij zit ze hier ook op bokt maar ik weet niet precies onder welke naam. Fayafemke of zoiets.
Marielle heeft mijn fries ingereden en ik heb er een wereldpaard aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 17:08 



 
Profiel   

Iedere keer ben je op zoek naar iets op GO. Tandarts, zadelmaker, stal... nu weer begeleiding.
Kan je niet beter je paard op een manege of pensionstal zetten met begeleiding? Zeker omdat het iedere keer om een project gaat, waar iets mee is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 17:24 



 
Profiel   

Stal verhoeven in st Oedenrode

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 17:27 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Iedere keer ben je op zoek naar iets op GO. Tandarts, zadelmaker, stal... nu weer begeleiding.
Kan je niet beter je paard op een manege of pensionstal zetten met begeleiding? Zeker omdat het iedere keer om een project gaat, waar iets mee is.


Sinds wanneer mag je niet meer om advies vragen op bokt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 17:38 



 
Profiel   

Sandra van paardenmensen, voor meer info pb.
https://www.facebook.com/paardenmensen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 17:44 



 
Profiel   

XXXX2015 schreef
Ik raad je Marielle Huizer van Natuurlijk met je Paard in Herkingen aan. Heb je fb? Ze heeft nl. een facebooksite. Volgens mij zit ze hier ook op bokt maar ik weet niet precies onder welke naam. Fayafemke of zoiets.
Marielle heeft mijn fries ingereden en ik heb er een wereldpaard aan.


http://www.natuurlijkmetjepaard.nl/

Ze zit tegenwoordig in Dirksland, mijn paard heeft een periode op de locatie in Herkingen gestaan en ik was er erg tevreden mee, uiteindelijk is hij terug aan huis gekomen. Haar boktnaam is FahyaFemke. Hoe ze met heftige problemen is qua trainen weet ik niet.

Een andere optie is Suzanne Oudijn van Equinologica. Zij zit in Oudenhoorn ( http://www.equinologica.nl ). Zij is begonnen als trainer bij Annemarie van der Toorn en heeft uiteindelijk het trainingsdeel volledig overgenomen. Ze is geweldig goed met het trainen van lastige paarden. Ze ziet waar het probleem zit en gaat daar doelgericht mee aan de slag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 17:55 



 
Profiel   

Omdat je vraagt naar ervaringen met trainers verplaats ik je topic van RT-V naar ED.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 09:37 



 
Profiel   

EllyC schreef
Sandra van paardenmensen, voor meer info pb.
https://www.facebook.com/paardenmensen/

Sandra vd Heuvel inderdaad. Woont zelf in Ouddorp. Zit op Bokt onder de naam San.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-17 17:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen