Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:07

Na jaren niet op Bokt te zijn geweest (vroeger was ik totaal verslaafd..) kom ik weer eens langs en wel met de volgende reden: in augustus 2011 rij ik de Mongol Derby, de langste en zwaarste paardenrace ter wereld. Duizend kilometer over de Mongoolste steppe op de ruggen van de lokale, halfwilde pony's - in maximaal tien dagen. Zelf navigeren, slapen bij de locals... Een enorm avontuur! Ben me mentaal en fysiek flink aan het voorbereiden :)

Ik ben nog op zoek naar sponsors en donateurs (charity). Heb al flink wat productsponsoring kunnen regelen (Ariat, Maximuscle, Polar, Odlo); nu nog een hoofdsponsor die bij wil dragen aan het inschrijfgeld. Als tegenprestatie biedt ik exposure op blogs, op kleding, in alle contact met de media, etc.

Hebben jullie misschien gouden tips?

Mijn blog over de voorbereidingen is overigens te vinden op http://frederiquegoesmongolderby.wordpress.com

Groet! Frederique
Laatst bijgewerkt door Revanches op 25-01-11 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

troi
Berichten: 17040
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:14

Je weet dat de mongol derby hier nogal wisselend wordt beoordeeld? Ivm de wisselende diervriendelijkheid.

Ik wil je heel veel succes wensen.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:20

Ah, had nog niet naar eerdere topics over de Derby gezocht. Naar mijn idee wordt diervriendelijkheid zeer scherp in het oog gehouden. De pony's worden streng geselecteerd, lopen niet meer dan 40 km, moeten met een lage hartslag binnenkomen, worden uitgebreid gechecked en verzorgd. En er is ook een gewichts- en bagagelimiet... Het artikel in BIT stond vol fouten en verdraaide info helaas (maar heeft mij wel overgehaald om mee te doen :))

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:20

(En dank voor je succeswensen!)

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:21

BRT-->EA-GZ Diensten

Joan73

Berichten: 239
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Arcen

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:25

Wauw! Geniet van deze bijzondere ervaring! Ik zou me zo in willen schrijven, maar ja, ouderdom komt met gebreken en zo moedig ben ik niet meer! Heel veel succes en plezier! Ik ga je volgen!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:27

Leuk! Hopelijk kun je er zo tweedehands plezier van beleven :)

troi
Berichten: 17040
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 10:26

Leuk om dan ook eens de andere kant van het verhaal te horen. Ik kreeg echt het beeld van afgeragde ponies die er regelmatig halverwege bij neer vielen...

Winxz_Bas

Berichten: 2633
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:03

Vind het echt super tof voor je !
En inderdaad, maak je ook fotos onderweg?of gaat dat niet lukken denk je?
ben erg benieuwd!

ikkedus
Berichten: 3313
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:06

Zoooooooooooooooooooooooooooo, jij durft! Ik zou er echt niet aan beginnen.
Ben jij een endurance rijder? Heb je een beetje kennis van die tak? Dat komt denk ik hier wel handig van pas.
Ik neem aan dat jij puur voor de ervaring gaat en niet voor de winst, toch? Waarschijnlijk ga je nog heel wat kritiek over je heen krijgen hoe je dat als paardliefhebbend mens nou kan doen, maar als je je hersens een beetje gebruikt, dan maak ik me bij jou nog het minst zorgen om de paardjes. Geniet van de tocht en let op jezelf en je paardjes! Me dunkt dat er ook veel mensen mee doen die wel rucksichtlos voor de winst gaan en die minder vriendelijk met de dieren om gaan.
Ik wens jou iig veel sterkte en mooie ervaringen en ik zie uit naar het verslag met foto's!!

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:10

Wow
wat een bijzondere ervaring gaat dat worden voor je TS
Geniet ervan!
en vooral:
Hou ons op de hoogte ervan
want dit is toch wel heel bijzonder :D

Jaimyliefje

Berichten: 5003
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: zuid limburg (maar afkomstig uit Eindhoven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:12

Tsjee, ik ben wel erg jaloers op je moet ik zeggen!
Lijkt me geweldig zoals je het vertelt!

Ik ga alleen niet op als sponsor :P

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:17

Dank voor jullie reacties! Er valt niets te winnen, dus voor de winst gaan is er niet eens bij :) Het is als bij een marathon: het gaat om het uitrijden. En er doen alleen maar paardenfans aan mee, dus ik ga ervan uit dat iedereen goed op z'n paardjes let.. Ik heb zelf wel ervaring met lange afstandsritten, maar niet op hoge snelheid. Ga de komende tijd trainen met een (paarden)hartslagmeter om meer inzicht te krijgen in conditie/snelheid/hartslag/herstel etc. Ben benieuwd hoe dat zal zijn! En ik zal tijdens de race natuurlijk een heleboel foto's maken ;)

Zalina_PSHF
Berichten: 7
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:13

Ik vind het echt super dat je daar mee gaat doen. Zou mij ook hartstikke leuk lijken, maar daarvoor zou ik eerst heeeeeeeeel lang moeten trainen. Zou er niet eens aan moeten denken om maar 40km op een paard te zitten en er de volgende dag weer op te moeten. Waarschijnlijk zou ik na die 10 dagen zo genoeg van hebben dat ik al mijn paarden zou verkopen :D

Ik wens je in ieder geval veel succes en sterkte en ik verheug me al op jouw foto´s!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 17:38

Haha, ik denk inderdaad dat mijn spieren het behoorlijk zwaar zullen krijgen.. Gelukkig kan ik vanaf mei volop trainen in de UK!

TheHorseInn
Berichten: 3092
Geregistreerd: 29-11-08

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:39

Wat leuk dat je dat doet!
Lijkt me ook wel wat voor mij :o

Succes!

Weet helaas geen sponsor!

ikkedus
Berichten: 3313
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:10

klein rekensommetje: de race is 1000 km in 10 dagen. Dat lijkt me toch echt 100 km per dag. Alleen doe je dat dus op 3 paarden en niet op 1. Je rijdt 40 km op 1 paard en dan wissel je.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 18:12

Yep, zo is het. Drie a vier paarden per dag.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:09

Persoonlijk lijkt het mij dan niet 's werelds zwaarste rit, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Of ze moeten bedoelen voor de mens ipv het paard ;)

Ik wens je heel veel succes! Misschien een tip om bij jou in de buurt een ervaren endurance-ruiter aan te spreken op zijn/haar kennis.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 20:15

Ja, voor de ruiter inderdaad. Voor de paarden valt het - in tegenstelling tot wat de critici zeggen - reuze mee. De organisatoren noemen het de longest and toughest horse race in the world, dus dat zal dan wel zo zijn :)

Thanks voor de tip! Ken weinig enduranceruiters (had al een berichtje op het endurance forum geplaatst maar die is hierheen verplaatst..), maar ik zal eens rondvragen! We krijgen van tevoren ook training van een Engelse endurance'er, dus helemaal zonder kennis gaan we sowieso niet op pad.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:21

Wat ontzettend gaaf zeg! Enorm veel succes (en ook heel veel plezier!) alvast!

Die race is nog altijd een onbereikbare droom van mij. Unbelievable, nu al respect voor je! Ik ga zeker je blog in de gaten houden, want er komt een dag.... ooit.... :D

Ik weet helaas geen (grote) sponsor voor je. Heb je de Rabobank al geprobeerd? Zij zijn vaak wel over te halen als het om sport gaat. Zelfs voor kleinere verenigingen en onbekende sporten doen ze moeite, dus voor zo iets groots als de Mongol Derby misschien ook?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:30

Ik weet zo niet wie er in de buurt van Amsterdam zitten.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje jaloers ben O:) ;)

Maar moet ook zeggen dat ik geen held ben op andere paarden, dus denk niet dat het iets voor mij zal zijn haha...

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 20:35

@Unseen: Ja, heb de Rabobank geprobeerd. En Redbull, Nurofen, Triodos, Djoser, TomTom, BNN (van de laatste drie nog geen bericht terug). Rabobank zag te weinig raakvlakken.. Dacht nog aan Sportlife en North Face.. wie weet!

@Griebels: Dan is 35 vreemde, halfwilde pony's inderdaad wat veel ;)

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:40

Probeer Mars eens als sponsor binnen te halen.. Groot bedrijf, welke wereldwijd bekend is met zijn producten ;)

Avelienvd

Berichten: 7229
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Ik rijd de Mongol Derby 2011,sponsoren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:42

Unive dan?
Is van oudsher ook een boerenorganisatie..