Halsteren: Dringend hulp gezocht bij klickertraining!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Halsteren: Dringend hulp gezocht bij klickertraining!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 14:39

Hallo,

2 weken geleden heb ik dit onderwerp geopend bij Omgang en paardengedrag:

[OPG] Help!! fjord met verschrikkelijke kauwbehoefte

Na het lezen van dit verhaal is het denk ik wel duidelijk dat dit een serieus probleem is!

Ik ben een week geleden gestart met clickertraining hij pakt dit tot dusverre goed op.
In het begin ga ik eerst voor het hek staan en elke keer dat hij niet aan m'n kleren zit click ik af en geef hem een klein stukje wortel.
Als dat goed gaat voer ik de secondes op, als ik ongeveer op 10 seconden zit ga ik de paddock binnen en ga daar het zelfde doen.
Ik stop altijd optijd en let erop dat ik de oefening ook goed afsluit dus als hij het goed heeft gedaan.
Dit wil ik zo volhouden totdat het happen in en voor de paddock afgelopen is.

Echter merk ik dat hij mij erg aan het uitproberen is door toch even zijn ongenoegen te tonen door of
oren in z'n nek en even een snelle beweging naar mijn kleren en trekt daar even aan (het is een wonder dat alles tot nu toe nog heel is).
Of zijn lichaam gebruiken en mij blokkeren of hij bijt me echt, niet hard alleen een flinke blauwe plek tot gevolg.
Als hij iets doet zoals hierboven wat echt niet kan loop ik weg en verdwijn voor een paar min uit zijn zicht dus negeren.
Als ik dit meer als ongeveer 3 keer moet doen doe ik een stapje terug dus maak het hem iets makkelijker als
dat goed gaat stop ik de training omdat ik dan merk dat hij toch iets te baldadig is.
Doordat hij nog erg jong is (4,5 jaar) merk ik dat ik toch graag wat extra begleiding hierin wil krijgen!

Ik ben opzoek naar iemand die hier ervaring mee heeft en me hierin kan begleiden.
De bedoeling is dan (ongeveer) dat diegene komt kijken en beoordeeld wat de slimste manier van aanpak is.
Ik ga hier dan mee aan de slag zo gauw ik merk dat ik hier toch niet uitkom of vragen heb
wil ik graag weer bij diegene terecht kunnen.
Het gaat dan waarschijnlijk om een aantal keer per maand langskomen en mij de nodige begleiding geven die op dat moment gewenst is.
Het aantal keer langskomen en het contact via mail of tele is natuurlijk wel afhankelijk van hoe de training vordert.

IK ben bereid hier een vergoeding voor te geven.
Doordat ik een student ben en niet veel te besteden heb hoop ik dat diegene het gewoon
een uitdaging vind me hierin te begleiden en dat de vergoeding niet het belangrijkste is!

Voor eventuele vragen graag een PB'tje.

MVG
Lise

pompidou2
Berichten: 151
Geregistreerd: 22-07-10

Re: Halsteren: Dringend hulp gezocht bij klickertraining!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:45

Is de tandarts inmiddels al langs geweest? En ik zou geloof ik bij dit probleem niet met eten gaan belonen, kauwbehoefte lijkt mij dan alleen maar te worden gestimuleerd..?

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Re: Halsteren: Dringend hulp gezocht bij klickertraining!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 14:57

Dit gedrag lijkt in eerste instantie gewoon een stal ondeugt.
Ik heb dit al aan meerdere deskundige gevraagt en zij zijn het hier ook overeens.

Ik laat zo gauw het kan een tandarts langs komen voor de zekerheid maar nu
ben ik zoals de advertentie al zegt opzoek naar begleiding in de clickertraining die ik nu met hem doe.

dianaw33

Berichten: 1889
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:51


lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Re: Halsteren: Dringend hulp gezocht bij klickertraining!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 11:36

Bedankt voor je reactie!
Jouw manier spreekt mij erg aan!!

De tarieven die jij rekent vind ik alleen veel te duur!
Ik kan dit dan ook echt niet betalen.

Heel jammer

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Halsteren: Dringend hulp gezocht bij klickertraining!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:39

Belonen met een clicker als het paard NIETS doet? Je gaat een paard toch niet belonen omdat hij NIETS doet?
Maak het ongewenste gedrag zo moeilijk mogelijk, en het gewenste gedrag zo makkelijk mogelijk en het probleem is uit de wereld.
En bij een bijterig paard met voedselbeloning komen klinkt naar omkoperij, en omkoperij werkt niet bij een paard.