stal buitengewoon andalusiers te koop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MvdMullen

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:53

Ik heb mijn pre merrie van 2 jaar oud rechtstreeks van de fokker in Spanje gekocht. Ze komt over 2 weken aan in NL *\o/*
Voor transport vanuit Madrid ben ik €750 kwijt.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:01

MvdMullen schreef:
Ik heb mijn pre merrie van 2 jaar oud rechtstreeks van de fokker in Spanje gekocht. Ze komt over 2 weken aan in NL *\o/*
Voor transport vanuit Madrid ben ik €750 kwijt.



Wat leuk!
Ben je zelf naar Spanje geweest?
Hoe werkt het transport?
Maken ze een tussenstop en gaat ze uit de wagen?

MvdMullen

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:20

Festeropre schreef:
MvdMullen schreef:
Ik heb mijn pre merrie van 2 jaar oud rechtstreeks van de fokker in Spanje gekocht. Ze komt over 2 weken aan in NL *\o/*
Voor transport vanuit Madrid ben ik €750 kwijt.



Wat leuk!
Ben je zelf naar Spanje geweest?
Hoe werkt het transport?
Maken ze een tussenstop en gaat ze uit de wagen?


Ik ben zelf naar spanje gegaan waar een via via kennis ons overal naar verschillende plekken heeft toegereden. Het transport vraag je aan en zij geven aan wanneer ze gaan. Ik verwacht morgen de papieren en die stuur ik naar de fokker zodat hij alles verder in orde kan maken. Ze maken 1 stop waar ze op stal gaan zodat de chauffeurs kunnen slapen.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:03

Wat ik jammer vind is dat deze paarden vaak in onervaren handen komen...ze zijn zeker wel braaf, maar ook sensitief en zeker niet vanzelfsprekend voor de onervaren, onzekere ruiter...ze zijn mooi, lief en werkwillig en worden populair....

Echt jammer, het ras krijgt een verkeerd imago.....vind het ook zo naar voor de paarden zelf, dergelijke gedragingen voor dit eigenlijk zachtaardige ras, daar moet toch flink wat stress en onbegrip aan vooraf zijn gegaan.

Elisa2

Berichten: 37364
Geregistreerd: 31-08-04

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:44

Hm een nederlandse kennis van me die in Spanje woont zegt dat de paarden die op deze manier op transport gaan naar NL vaak ook wat mankeren. Ofwel, karakter ofwel gezondheid..maar de beste paarden worden niet op deze manier geexporteerd dus je krijgt ook het afvoerputje van het ras.

Babootje

Berichten: 26348
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:51

MvdMullen schreef:
Ik ben zelf naar spanje gegaan waar een via via kennis ons overal naar verschillende plekken heeft toegereden. Het transport vraag je aan en zij geven aan wanneer ze gaan. Ik verwacht morgen de papieren en die stuur ik naar de fokker zodat hij alles verder in orde kan maken. Ze maken 1 stop waar ze op stal gaan zodat de chauffeurs kunnen slapen.


Heb je het paard niet laten keuren door een veterinair daar? Dat zou ik erg onverstandig vinden.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:38

Maar ook paarden die bv niet snel en makkelijk zich laten inrijden, daar wordt snel ruw iets mee geprobeerd, vervolgens een paard wat zo over de zeik is, dat er angst en wantrouwen is...

Als ik kijk hoe mijn puppie was en nu, daar is een jaar veel geduld, rust, extra hulp en inicht voor nodig geweest, beestje was ook in koppie erg jong en onzeker, dus gewoon maar een extra jaar in de groep de wei op...als je handel doet of een duur pensionplaatsje hebt, doe je dit niet, dan moet het gebeuren..

Elisa2

Berichten: 37364
Geregistreerd: 31-08-04

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:04

Mee eens, en dat past idd heel slecht bij het ras en type paard...

Kinke

Berichten: 20547
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:57

dit ras is sowieso niet geschikt voor mensen met weinig geduld en lomp/druk gedrag

Romy_L1998
Berichten: 40
Geregistreerd: 03-05-17
Woonplaats: Mol

Re: stal buitengewoon andalusiers te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:59

hmm ik ook een mindere ervaring met deze stal.
1,5 geleden gingen wij op zoek naar een nieuw jong paardje om de overstap te maken. Ik had echt een prachtig paard zien staan, heel correct en vriendelijk contact om een afspraak te maken. Ze was beeldschoon en eigenlijk echt datgene dat we zochten! Er stond bij dat ze zadelmak was, maar nog heel groen. Dit vond ik absoluut geen probleem, maar zadelmak was wel een vereiste. Eenmaal we daar aankwamen stond er een bang paard op stal. Ikzelf kon er bijna niet aankomen, en ook mijn stiefvader mocht er niet aankomen. Na een half uur longeren en enkele keren naast het paard huppelen om er dan een tijdje op te hangen, mocht ik opstappen. Ik zat nog niet in het zadel en paardlief was weg, begon al bokkend en al stijgerend door de piste te lopen en aangezien ik nog niet goed zat en geen beugels had, was lang blijven zitten geen optie.

Ik was echt op zoek naar een zadelmak paard, en daaronder versta ik dat je als potentiële koper meteen op het paard kan stappen en toch al op zijn minst stap, draf en galop kan rijden.

3uur enkele rit gereden om op een duidelijk niet zadelmak paard te kruipen hoewel ik dit nagevraagd had...

Lynn_Nikita

Berichten: 25490
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:06

Zadelmak is naar mijn mijn mening niet al stap draf en galop rijden maar gewoon zijn aan hoofdstel en zadel.

MvdMullen

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:20

Lynn_Nikita schreef:
Zadelmak is naar mijn mijn mening niet al stap draf en galop rijden maar gewoon zijn aan hoofdstel en zadel.


Mee eens, stap/draf/galop kennen is (meer) ruitermak.