Advies gevraagd vakantie met paard en honden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijke_Dub

Berichten: 179
Geregistreerd: 26-10-11

Advies gevraagd vakantie met paard en honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 10:50

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik weet zelf niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken.
Ik wil graag samen met mijn vriend en onze 2 honden een weekend weg. Graag wil ik ook mijn paard meenemen en als gezelschap voor hem onze mini shetlander.
Het liefst ben ik opzoek naar een gezellig huisje of bungalow (in die trend) met daarbij 2 stallen met weilandje/ paddock voor eigen gebruik. (De omheining moet wel geschikt zijn natuurlijk voor de mini shetlander).
Nu zoeken we iets in de provincie noord Brabant/Limburg/ Gelderland ivm de afstand.
We willen graag naar een mooi groot bosgebied.
De prijs van het geheel moet niet te overdreven zijn.

Ik hoop dat jullie voor mij suggesties hebben of ervaringen. :)

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:40

Je hebt De Jonge Stee in Vierhouten, schattig huisje of mooie kamer. Stallen netjes en fijne weide (wel ff checken mbt je wens mini, daar hebben wij niet op gelet). Even weg uitrijden en je zit in het bos.
Bos zelf is netjes maar lastig navigeren ivm een vervelende camping in het midden die je steeds tegenkomt.
Eigenaren zijn niet echt heel gastvriendelijk.

Weijergaerde in Luyksgestel is ook erg leuk. Super ontvangst, direct aan bos, wat betreft paarden kon alles, hooi, kuil, stro, zaagsel etc. Er was ook een soort inloopstal met paddock waar je je paard samen in zou kunnen zetten. Eigen weitjes waarvan meerder direct zichtbaar vanaf het huisje. Ik weet alleen niet of hier ook honden mochten want die hadden we toen niet bij ons.

Veld en Bosch te Leusden Zuid, tuin uit en je zit in het bos met fijne routepaaltjes. Mooie stallen, leuk huisje met goed gevulde koelkast. Aardige mensen. Eigen weide. Hier mochten de honden toen wel mee.

paardentaxi0
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:50

Goedemorgen, kijk eens op https://www.luxepaardentaxi.nl/vakantiewoningen zij verhuren twee vakantiewoningen in Epe waar je met paard en hond naar toe kunt. Direct aan de bosrand en de ruiterroutes van natuurgebied Renderklippen in Epe (Gelderland). Ook kunnen zij eventueel het paardentransport voor je verzorgen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:59

Camping Boszicht? Kun je een blokhut of een deel van een boerderij huren. Veluwezoom ligt aan de overkant van de (rustige) weg. In mijn profiel staat een foto van 1 van de weilanden, is de foto waarbij paard en hond samen in de wei staan. Geeft een beetje een beeld. Zie trouwens dat er meer foto's in staan van de camping, de foto met het bruine paard erop is ook geschoten op Boszicht, je ziet de caravans rond de weides staan.

Maddy123
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:23


Maddy123
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-09-17

Re: Advies gevraagd vakantie met paard en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:25

Als je trouwens op de algemene site https://www.huisjetehuur.nl/ in het zoekveld Paardenbox intypt vind je meerdere huisjes met een paardenbox :-)

Anoniem

Re: Advies gevraagd vakantie met paard en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:46

Mocht je toch wat verder willen rijden is de Zilverdas in Vaassen ook een aanrader. Ze hebben een 2-persoons vakantiehuisje en paarden en honden zijn welkom.