Gezocht: iemand die mest wil, omgeving Emmen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosedias
Berichten: 61
Geregistreerd: 12-07-14
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Gezocht: iemand die mest wil, omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 13:28

Hoi!

Ik ben op zoek naar een bedrijf of een persoon die mijn mesthoop zou willen. Er zit naast paardenmest ook gemaaid gras in.

Kennen jullie iemand? Of hebben jullie er zelf belang bij?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:47

Whahahahahaha :D
Je maakt mijn dag weer goed in ieder geval. :D
Tja proberen kan je het altijd he?

Iedereen in Nederland moet dik betalen om zijn mest af te laten voeren dus jij ook. Het kost gewoon enorm veel geld om dit weg te laten halen, dit is onderdeel van het paarden houden.

Heel soms heb je de mazzel dat je het kan brengen bij tuinders of boeren maar dat zijn vaak geen grote hoeveelheden. Dat gaat per karretje, klein aanhangertje. De kans dat iemand jouw mesthoop wil voor niks is echt heel klein en zou ik uit mijn hoofd zetten. Er zijn diverse bedrijven in Nederland die het weg komen halen. In jouw buurt zit denk ik Van der Mark.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 25-09-17 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Gezocht: iemand die mest wil, omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:48

Compost in de moestuin willen mensen nog wel eens.
Maar dan moet het wel al mooi gecomposteerd zijn.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:51

Hier in de buurt komen de boeren het ophalen om onder de koeien te doen. Moet wel vlas- of zaagselmest zijn. Geen hooi o.i.d. erin.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Gezocht: iemand die mest wil, omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:55

ik weet niet waar je woont maar mest afvoeren kost mij 50 euro in het jaar en dat is natuurlijk heel goed te doen

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:57

In Zuid-Holland zijn er nogal wat mensen die gewoon emmertjes met stalmest aan de weg zetten met een bordje 'mest gratis mee te nemen, lege zakken tzt graag retour'.
Hier in het Noorden zie ik het minder.

Werkt prima.

Dus nee, niet iedereen moet betalen voor het afvoeren en lachwekkend vind ik de vraag van TS ook niet.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:19

In de randstad is er een mestoverschot dus niemand die jouw emmertje mest wil hebben hoor. Dan staat de emmer er volgend jaar nog. Laat staan dat iemand een hele mesthoop wil.
Misschien dat je er in het Noorden nog mee wegkomt, dat zou kunnen. Maar midden van het land is het dik betalen om er vanaf te komen.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:27

Suzanne F. schreef:
Whahahahahaha :D
Je maakt mijn dag weer goed in ieder geval. :D
Tja proberen kan je het altijd he?

Iedereen in Nederland moet dik betalen om zijn mest af te laten voeren dus jij ook. Het kost gewoon enorm veel geld om dit weg te laten halen, dit is onderdeel van het paarden houden.

Heel soms heb je de mazzel dat je het kan brengen bij tuinders of boeren maar dat zijn vaak geen grote hoeveelheden. Dat gaat per karretje, klein aanhangertje. De kans dat iemand jouw mesthoop wil voor niks is echt heel klein en zou ik uit mijn hoofd zetten. Er zijn diverse bedrijven in Nederland die het weg komen halen. In jouw buurt zit denk ik Van der Mark.


Wel een bijzondere reactie..
Onze mest wordt gewoon gratis opgehaald door een boer die het over zijn land verspreid.

Dus TS misschien eens informeren bij boeren in de buurt, of bij andere mensen met paarden om te vragen wat zij ermee doen?

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:42

TS(vaste) mest mag over het land worden uitgereden tot 1 september (op zandgronden/essen gelden iets andere regels). Een boer/loonwerker gaat dat nu niet meer voor je je doen. Je kunt aan een loonwerker vragen of ze het voor je kunnen ophalen, soms kunnen ze het bij huis kwijt om het in het voorjaar weer uit te rijden (maar vrees dat het zoeken wordt naar de spreekwoordelijke speld). Je kunt de plaatselijke loonwerker vragen welke boeren paardenmest onder de koeien doen en het vervolgens bij die boeren gaan vragen of zij het kunnen gebruiken. Helaas heb je er gras doorheen zitten, dus weet niet of ze er zo happig op zijn dan. Maar, ik zou als ik jou was een loonwerker bellen en horen of hij je wat wijzer kan maken. Als laatste kun je altijd nog zo'n bedrijf bellen die het komt ophalen, maar dan kun je wel je knip trekken (en flink ook).