Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:16

Misschien is de Waterberg nog per fiets te bereiken. Wel volpension, maar hele jaar door max 4 uur buiten, niet in groepsverband, en niet op gras. Wel aan het bos. Hooi weet ik niet, binnenbak aanwezig maar savonds bezet door manege lessen. En ongeveer 100 euro boven budget :=

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:19

Volgens mij nog wat duurder dan 100 euro want ik meen dat je buiten en binnen zetten in de zandpaddock moet betalen, en ook extra hooi. Maar dat is uit te vragen natuurlijk.

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:27

Volgens mij is er bij mij op stal nog plek. Stal Klein Vosdal.
Ik ben tot nu toe erg tevreden, in de winter wel wat kort buiten (van 8 tot 12) maar verder ben ik en paard erg blij.
Kosten €405,- volpension met binnenbak, bos etc

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:41

En de henriettehoeve?

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:44

Shalimar schreef:
Wolfskuil hoor ik geen beste verhalen over (onrustige kudde, niet werkende voersystemen op een verharde ondergrond dus verder geen eet opties, schrale weides, een pensioneigenaar die zelf "vrij basic" is ingesteld). Ik vind de paarden er daar ook niet erg blij en gezond uitzien.

Als je paard goed in de Hit past, is het een prima stalling. Zowel qua voerbehoefte als qua kudde.
Heb jij een paard wat zijn mannetje staat (zonder agressief te zijn) en uitkomt met sober voeren, dan past het binnen het management.
Die van mij heeft er een blijvende blessure en voernijd aan over gehouden, met name door het laatste jaar dat hij er stond. Daarvoor een paar jaar geen problemen gehad en er veel plezier gehad. Ook gewoon een blij en tevreden paard. Maar wat teveel wisselingen, wat dominantere paarden erbij dan hij aan kon, voerstations die niet allemaal beschikbaar waren (1 kapot, 1 voor het inscharen, bleven er nog 6 over op een kudde van toen 15) en het ging mis. Maar goed, dat weet je dus niet van tevoren. En dit is inmiddels alweer een paar jaar geleden, dus dat kan ook veranderd/verbeterd zijn.
Er zijn hier vast bokkers die meelezen die er meer over kunnen vertellen hoe het nu is.

Galeobdolon

Berichten: 1099
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:49

MarjanB schreef:
En de henriettehoeve?


Dat zal vanaf Velp een uurtje fietsen zijn, kostte afgelopen voorjaar al 360 en hebben zeker geen onbeperkt hooi...

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:00

Stal klein Vosdal heeft ook zeker geen onbeperkt hooi

Temeraire

Berichten: 3539
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:10

Volgens mij is klein vosdal ook rustig een uur fietsen vanuit Velp.
Misschien toch de waterberg, als er nog ruimte is in je budget

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:43

Het was ook algemeen bedoeld voor dit topic dat er daar plek is :j

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:44

Escada schreef:
Volgens mij is er bij mij op stal nog plek. Stal Klein Vosdal.
Ik ben tot nu toe erg tevreden, in de winter wel wat kort buiten (van 8 tot 12) maar verder ben ik en paard erg blij.
Kosten €405,- volpension met binnenbak, bos etc


Ik ben er ooit wezen kijken en toen zag ik in de winter zwarte modder paddocks, zonder hooi. Is dat nog altijd zo? Want daar knapte ik nogal op af...
En ik vond ook de stallen erg klein en donker.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:48

Daihyo schreef:
Shalimar schreef:
Wolfskuil hoor ik geen beste verhalen over (onrustige kudde, niet werkende voersystemen op een verharde ondergrond dus verder geen eet opties, schrale weides, een pensioneigenaar die zelf "vrij basic" is ingesteld). Ik vind de paarden er daar ook niet erg blij en gezond uitzien.

Als je paard goed in de Hit past, is het een prima stalling. Zowel qua voerbehoefte als qua kudde.
Heb jij een paard wat zijn mannetje staat (zonder agressief te zijn) en uitkomt met sober voeren, dan past het binnen het management.
Die van mij heeft er een blijvende blessure en voernijd aan over gehouden, met name door het laatste jaar dat hij er stond. Daarvoor een paar jaar geen problemen gehad en er veel plezier gehad. Ook gewoon een blij en tevreden paard. Maar wat teveel wisselingen, wat dominantere paarden erbij dan hij aan kon, voerstations die niet allemaal beschikbaar waren (1 kapot, 1 voor het inscharen, bleven er nog 6 over op een kudde van toen 15) en het ging mis. Maar goed, dat weet je dus niet van tevoren. En dit is inmiddels alweer een paar jaar geleden, dus dat kan ook veranderd/verbeterd zijn.
Er zijn hier vast bokkers die meelezen die er meer over kunnen vertellen hoe het nu is.


Ik heb er een paar jaar geleden gekeken, heb een ouder paard. De eigenaar van de stal zei dat oudere paarden een groot risico was, dat ze meestal werden "uitgetest" en weggejaagd, "maar meestal worden ze na verloop van tijd wel geaccepteerd"

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:58

Ik ben er 3 jaar geleden weg gegaan. In de tijd dat ik er stond, stonden er meerdere oudere paarden. Die deden het er prima. De mijne was 15 toen het gedonder begon. Dus niet bijzonder oud.
Het hangt ontzettend van het type paard wat je hebt af. En er zijn er gewoon die er wel goed in passen en er ook al jaren staan. Als je paard binnen het management past, is het een prima stal. Maar past dat niet, heb je een erg onderdanig paard of heb je extra's nodig, dan wordt het al een stuk lastiger.
Maar dat is dus voor ieder paard verschillend. Dat het jouw paard niet past, wil niet zeggen dat het dan voor alle paarden niet past. En dat geldt voor iedere stalling. Wat de een niet past, past de ander prima.

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:28

En als ik rochting Ede, Laag Soeren ga zoeken? Om Arnhem heen zegmaar? Wat zijn dan de plekken?

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:32

In Laag Soeren heb je de Enkhoeve, v. Binsbergen en Stal Loenen. Maar met een maagpatiënt zou ik die laatste overslaan. De andere 2 weet ik niet alle ins en outs van. Maar de locatie is heel mooi, ruwvoer voldoende. Prijs ook okee, maar volgens mij werken zij wel met een kale stallingsprijs en moet je ruwvoer er dan nog bij kopen. En volgens mij ook uitmesten.
Maar beiden zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.
En vergeet ook de Munnikenhof in Rheden niet als je toch gaat kijken.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:19

Ze zou het nog kunnen proberen bij Totaaltuin, maar daar is wel alles zelf doen. Geen idee wat het stalgeld is trouwens.

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:23

Bij van Binsbergen en Enkhoeve is het inderdaad vnl dhz. Je betaalt kale stalling en de rest koop je bij. Dus je bepaalt je eigen budget en mate van stro hooi etc. Wel zit je soms met bv hooi van onvoldoende kwaliteit en moet je zelf gaan halen. En geen hooi in de wei bij de Enkhoeve als er weinig gras staat. Je bent dus afhankelijk van anderen in bv rooster met binnenhalen en in het weekend ook buiten zetten. Hoe het precies bij van Binsbergen zit weet ik niet, ook in een rooster geloof ik. Ze namen een tijdje geen klanten meer aan maar geloof nu weer wel.
Totaaltuin is ook alles doe het zelf.
Laatst bijgewerkt door Shalimar op 12-12-23 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:24

Daihyo schreef:
Ik ben er 3 jaar geleden weg gegaan. In de tijd dat ik er stond, stonden er meerdere oudere paarden. Die deden het er prima. De mijne was 15 toen het gedonder begon. Dus niet bijzonder oud.
Het hangt ontzettend van het type paard wat je hebt af. En er zijn er gewoon die er wel goed in passen en er ook al jaren staan. Als je paard binnen het management past, is het een prima stal. Maar past dat niet, heb je een erg onderdanig paard of heb je extra's nodig, dan wordt het al een stuk lastiger.
Maar dat is dus voor ieder paard verschillend. Dat het jouw paard niet past, wil niet zeggen dat het dan voor alle paarden niet past. En dat geldt voor iedere stalling. Wat de een niet past, past de ander prima.


Ja uiteraard is dat zo. Maar de eigenaar zei dat het inscharen van een ouder paard een groot risico is. Je hebt ook geen garantie dat hij gebruik kan maken van de schuilstal, waar een ouder paard misschien meer behoefte aan heeft.
Hij gaf zelf aan dat het er hardhandig aan toe kon gaan, ook al vond hij dat zelf wel acceptabel.

Ik zal wel weer te kritisch zijn, maar de Enkhoeve, wat een armoedig gebeuren, alles kapot, achterstallig, gevaarlijk. En de hond rent achter de paarden aan bij het buiten zetten en hapt af en toe in een kuit. Wat een idioot, sprong op het dak van onze auto |o

boemel

Berichten: 8497
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:41

Ik kwam deze net tegen.
Afbeelding

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:40

Ik zal wel weer te kritisch zijn, maar de Enkhoeve, wat een armoedig gebeuren, alles kapot, achterstallig, gevaarlijk. En de hond rent achter de paarden aan bij het buiten zetten en hapt af en toe in een kuit. Wat een idioot, sprong op het dak van onze auto |o[/quote]

Nee hoor, niet te kritisch, realistisch. Maar als je het niet beter kunt krijgen, moet je het doen met wat er is... En je kunt op de Enkhoeve met veel eigen inspanning een eind komen qua paardenwelzijn. Moet je wel je eigen welzijn ondergeschikt maken en ook bij het nodige de andere kant uitkijken. De paasei naar de nering zetten zeg maar.

Haha paasei :')

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:46

Levita schreef:
Ze zou het nog kunnen proberen bij Totaaltuin, maar daar is wel alles zelf doen. Geen idee wat het stalgeld is trouwens.

Ik sta daar al 3,5 jaar op de wachtlijst. Gaat voornamelijk via-via daar.

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:24

Bestaat de Maesberg eigenlijk nog? Dat was volgens mij ook 24/7 buiten en qua prijs niet de hoofdprijs. Misschien is dat wat??

Katootje7791
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:27

Totaaltuin is alles behalve onbeperkt ruwvoer, en dan vnml in de winter. In de zomer is er eerder een overdaad aan vet raaigras waar je paard ook maar net tegen moet kunnen en in de winter gaan de ruiven van 's ochtendsvroeg tot 's avonds dicht. Paarden staan dan zonder probleem 8 tot 12 uur zonder ruwvoer. De 1,5 grasspriet die er dan in de winter nog op de weide te vinden is, totdat ze weer verweid worden in het voorjaar, kun je echt met de beste wil van de wereld niet tot ruwvoer rekenen. Stal uitmesten en ruiven openen en sluiten, is idd zelf doen. Bak is erg klein en het beleid wordt voornamelijk door een paar vaste stalgasten bepaald (de zogenaamde weidehoofden) ipv door de pensionhouder zelf. Ik heb er zelf gestaan, ben alweer een tijdje weg en eea kan uiteraard veranderd zijn. Je moet hier echt tussen passen, dat is uiteraard overal zo, maar had zelf ook moeite met het ontbreken van een duidelijk beleid en een paar dames die daar de dienst uitmaken. Op een niet al te prettige manier...

Katootje7791
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-01-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:41

Andere kant van Arnhem, heb je nog wel wat opties, maar met onbeperkt ruwvoer wordt het lijstje met geschikte locaties al rap korter. Stal Joël in Ede is de enige die ik ken met écht onbeperkt. Wel verpakt ruwvoer, maar de eigenaar doet elk jaar erg zijn best om een geschikte partij te vinden. Hij draait dan proef met een paar balen, laat het testen en bij geschiktheid, koopt hij alles groot in. Locatie zit niet direct aan het bos, je moet ca 10 min langs een vrij rustige weg en vervolgens een vrij drukke 80 km-weg oversteken, voordat je zo'n beetje alle kanten de Veluwe op kan. Paarden staan 24/7 buiten met grote loopstallen met stro bedekking, verharde voerplaatsen, zandpaddocks en zomers zijn de weides open. En ik kan uit eigen ervaring zeggen, dat dit plaatje ook echt klopt zoals ik het hier schets. En ja, ook hier zijn er wel zaken waar je mogelijk tegenaan zult lopen, maar op het gebied van paardenwelzijn, denk ik dat deze plek aan vele zaken voldoet. Wel dien je mee te draaien in een mestrooster. Dat betekent dat je 1x/week dienst hebt en dan ben je wel even bezig (1,5 uur ongeveer?). Staat nu vol en uiteraard is er meer dan genoeg animo.

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:55

Maar van Velp naar Ede op de fiets is wel een eindje :=

Katootje7791
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-01-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:05

Haha, dat zeker ja. Maar wellicht met de trein naar Ede en vandaar fietsen? Zou nog een optie kunnen zijn wellicht? Zou mij te ver fietsen zijn. Maar dat zegt ook weer wat over mij natuurlijk