Ervaringen stal Verboon of suggesties

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:41

mavantos schreef:
veerxsjimm schreef:
Ik kan stal Zegwaard aan de Kwakelweg aanraden in Maasland. In de zomer de hele dag buiten en in de winter een dagdeel op de paddock met hooi en water (je werkt met een rooster)

Goede rijbak 20x40 (Maasruiters met 20x60 baan op stap afstand)
Longeerring
Mag zelf hooinetten vullen, eigen voer door bakjes
Volgens mij rond de 280/300nu?


De buitenbak is daar met regen wel heel snel erg nat. De sfeer is zeer bijzonder en je moet echt alles onderling regelen. Enige wat er gedaan wordt is de ochtend voerbeurt.

Je hebt in Maasland nog een andere kleine pensionstal aan huis. Volgens mij is dat wel prima. Zij adverteert in een pensionstal Zuid Holland groep op Facebook.


Klopt inderdaad dat je ook echt alles zelf moet regelen. Daar is de stal prijs dan ook naar.
In mijn ogen wel echt een van de weinige stallen in Zuid Holland waar je paard nog redelijk wat uren naar buiten kan MET ruwvoer. En waar je zelf de hoeveelheid hooi kan bepalen voor in de box.

Natte buitenbaan viel ''in mijn tijd'' (3 jaar terug) nog mee. Enkel aan de korte zijde een plasje. Geen idee hoe het nu is.

Sfeer ben ik het deels met je eens. Het paarden terrein is niet heel groot dus qua stallen sta je wat ''op elkaar''. Maar als recreatieve ruiter zou je daar prima kunnen aarden.

f_dream
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 20:52

@Babootje @veerxsjimm
Hoelang mogen ze in de winter buiten bij Piet Oosthoek en Zegwaard? Is Oosthoek ook met rooster of makkelijk te regelen?

Bibin
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-20

Re: Ervaringen stal Verboon of suggesties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 06:40

Kan iemand mij iets meer vertellen over de stal van piet oosthoek? Website, contactgegevens?Ik kan er niks over vinden.

mavantos

Berichten: 3609
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:36

Bibin schreef:
Kan iemand mij iets meer vertellen over de stal van piet oosthoek? Website, contactgegevens?Ik kan er niks over vinden.


Ze hebben een Facebook pagina, Stal Woudtzicht.

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen stal Verboon of suggesties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:23

Bibin
Ze hebben inderdaad een Facebook pagina. Volgens mij niet heel actief op. Je zou Mandy of Lesley Oosthoek ook een berichtje kunnen sturen op Facebook.

In de tijd dat ik er stond deden ze bij Oosthoek niet buiten zetten (ze hebben maar 1 paddock en stapmolen. wel redelijk wat land voor het aantal paarden) geen idee hoe het nu zit.
Biij stal Zegwaard werk je met een rooster en staat je paard een halve dag op de paddock met water en hooi

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:38

mavantos schreef:
Bibin schreef:
Kan iemand mij iets meer vertellen over de stal van piet oosthoek? Website, contactgegevens?Ik kan er niks over vinden.


Ze hebben een Facebook pagina, Stal Woudtzicht.


https://www.facebook.com/StalWoudtzicht

Ik stond er ook in de tijd van veerxjimm :D dus niets aan toe te voegen. Was verder prima qua voeren.
Het enige dat ik lastig vond is dat er geen service is dus binnen/buiten zetten etc moet je onderling regelen.
Mooie rijbaan en genoeg wei in de zomer. En een stapmolen. In de winter is er weinig paddock (maar 1).
Prijs was oke toen. Je kunt er niet makkelijk buiten rijden; dan moet je de trailer pakken.
Ik weet niet hoe het er nu is. Voor mij alweer een tijdje geleden.

Bibin
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-20

Re: Ervaringen stal Verboon of suggesties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:20

Bedankt allemaal, ik heb het gevonden!

Horselife_F
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 12:14

Weet iemand toevallig wat de kosten zijn bij stal Westerman en hoe de wachtlijst op het moment is?

f_dream
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 23:19

Zijn er ook ervaringen met Flardingha en recente ervaringen met stal Langelaan?

Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:50

Recent niet, maar Langelaan was altijd een prettige stal, prima stalbaas, gezellige stalgenoten en fijne faciliteiten

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:55

f_dream schreef:
Zijn er ook ervaringen met Flardingha en recente ervaringen met stal Langelaan?


Mijn ervaring met Langelaan is, dat ik daar jaren op de wachtlijst stond en het uiteindelijk maar heb opgegeven. Moest wel 2 stallen hebben.

mavantos

Berichten: 3609
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:00

Babootje schreef:
f_dream schreef:
Zijn er ook ervaringen met Flardingha en recente ervaringen met stal Langelaan?


Mijn ervaring met Langelaan is, dat ik daar jaren op de wachtlijst stond en het uiteindelijk maar heb opgegeven. Moest wel 2 stallen hebben.


Er zijn wel meerdere stallen hier in de omgeving die geen mensen willen aannemen met twee+ paarden. Ik heb Langelaan ook wel eens gebeld om te kijken voor twee paarden en daar waren ze toen niet enthousiast over :')

Overigens is Langelaan in de winter volgens mij onderling binnen en buitenzetten en beperkt aantal paddocks. Zomer verplicht 24/7 buiten. Maar ik kan het verkeerd hebben.

Was Olsthoorn Stables niets voor je?

f_dream
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 12:06

mavantos schreef:
Er zijn wel meerdere stallen hier in de omgeving die geen mensen willen aannemen met twee+ paarden. Ik heb Langelaan ook wel eens gebeld om te kijken voor twee paarden en daar waren ze toen niet enthousiast over :')

Overigens is Langelaan in de winter volgens mij onderling binnen en buitenzetten en beperkt aantal paddocks. Zomer verplicht 24/7 buiten. Maar ik kan het verkeerd hebben.

Was Olsthoorn Stables niets voor je?


Wat maakt het uit of je met 1 of meerdere paarden komt? Dat er niet meerdere stallen tegelijk beschikbaar komen snap ik maar als iemand meerdere paarden heeft haal je meer inkomsten bij 1 persoon en die persoon zal waarschijnlijk minder snel verhuizen dan iemand met 1 paard.

Ik had ergens gelezen dat je kon kiezen tussen 24/7 wei en overdag.

Olsthoorn past denk ik niet helemaal bij mijn paard helaas. Ik had ook geen haast met verhuizen en aangezien er overal een wachtlijst is houd ik mijn ogen nog open

mavantos

Berichten: 3609
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:08

f_dream schreef:
mavantos schreef:
Er zijn wel meerdere stallen hier in de omgeving die geen mensen willen aannemen met twee+ paarden. Ik heb Langelaan ook wel eens gebeld om te kijken voor twee paarden en daar waren ze toen niet enthousiast over :')

Overigens is Langelaan in de winter volgens mij onderling binnen en buitenzetten en beperkt aantal paddocks. Zomer verplicht 24/7 buiten. Maar ik kan het verkeerd hebben.

Was Olsthoorn Stables niets voor je?


Wat maakt het uit of je met 1 of meerdere paarden komt? Dat er niet meerdere stallen tegelijk beschikbaar komen snap ik maar als iemand meerdere paarden heeft haal je meer inkomsten bij 1 persoon en die persoon zal waarschijnlijk minder snel verhuizen dan iemand met 1 paard.

Ik had ergens gelezen dat je kon kiezen tussen 24/7 wei en overdag.

Olsthoorn past denk ik niet helemaal bij mijn paard helaas. Ik had ook geen haast met verhuizen en aangezien er overal een wachtlijst is houd ik mijn ogen nog open


Iemand die met twee paarden weg gaat laat ook twee lege stallen achter. Ik ken echt meerdere pensionstallen die om die reden geen mensen met twee paarden aannemen.

Daarnaast zijn er ook stallen die het liefst mensen via via binnen laten. Dan kan je wel op de wachtlijst staan, maar als ze iemand (via via) kennen gaan die voor.

Slim om je ogen open te houden! Het is inderdaad een drukke regio.

Ik ben in ieder geval heel blij met mijn plekje bij Olsthoorn. Veel ruwvoer, super goede longeercirkel en rijbaan, zeer oplettende stalbaas met paardenkennis en lekker zomers en winters naar buiten.

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Ervaringen stal Verboon of suggesties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:08

Ik zou eerder denken dat het te maken heeft met in te delen diensten? je krijgt dan als stalhouder namelijk 2 paarden erbij die elke dag naar buiten/ binnen moeten maar slechts 1 persoon die mee draait in het rooster. Dus als er veel onderling wordt geregeld is het niet erg handig.

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Ervaringen stal Verboon of suggesties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:28

Dat zal dan wel wisselend zijn. Ik ken mensen die op een andere stal juist "voorrang" hebben gekregen omdat ze met 2 paarden tegelijk kwamen.

Nielojram

Berichten: 7809
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 20:51

Babootje schreef:
Mijn ervaring met Langelaan is, dat ik daar jaren op de wachtlijst stond en het uiteindelijk maar heb opgegeven. Moest wel 2 stallen hebben.

Mijn ervaring met deze stal is dat er niet teveel over je gezegd werd in de omgeving.
Ons kent ons is blijkbaar killing in west-zuid Holland..