paard galoppeert te snel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jackyxlisa
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-09-17

paard galoppeert te snel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 20:28

hey iedereen,

Ik heb een 15 jarige merrie, ze is nu ongeveer 1 jaar bij mij, en het is een heel brave en eerlijke merrie maar ze gaat alleen maar crossen zodra ze galoppeert. De vorige eigenares had hetzelfde probleem. Bij haar vorige eigenares was ze vooral barrage paard, ik weet niet of dit er iets toe doet. Ik probeer nu om kleine voltes te rijden in galop, dit helpt een beetje maar ze loopt nog altijd veel te snel. Het probleem is ook dat ze maar niet moe wordt, hoe langer ik ermee rij hoe meer energie ze heeft. Met springen heb ik hetzelfde probleem. Zodra ze een sprong ziet of zelfs een balk op de grond, crosst ze ernaartoe. Ik heb al 2 lesgevers gehad maar die hebben me niet echt kunnen helpen. Hebben jullie tips om haar wat trager te laten gaan ?

Passadena

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-12-16

Re: paard galoppeert te snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:34

Dit zelfde probleem heb ik ook gehad.
Ik rijd op een duitse rijpony die ontzettend enthousiast werd bij de galop, en nooit moe natuurlijk.
Hij reageerde amper op hoo en kleine kneepjes. Toen heeft mijn instructrice ooit gezegd "Trek hem nou maar eens goed op de rem"
Dat heb ik dus gedaan. Hij deed een flinke noodstop omdat hij er wel even van schrok dat ik aan de teugels trok ( Zo hard trok ik nog niet eens) daarna ging hij in een rustig galopje verder en kon ik hem zelf beter in bedwang houden.

Natuurlijk hoeft dit bij jou paard niet hetzelfde te gaan als bij mijn paard, maar bij mij had het dus wel effect en nu gallopeert hij gewoon normaal.

_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: paard galoppeert te snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:35

Heeft je paard wel voldoende balans om rustig te kunnen galopperen?

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: paard galoppeert te snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:37

Hoe galopeerd hij vlug hij weg als een hertje hoe gebruikt hij zijn rug etc

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: paard galoppeert te snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:44

Voor het springen net zo lang voltes rijden voor de sprong, dat ze er zelf gek van wordt en besluit rustig erover heen te gaan :Y)

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: paard galoppeert te snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:52

Niet springen zolang de basis er niet in zit.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:55

jackyxlisa schreef:
Ik heb al 2 lesgevers gehad maar die hebben me niet echt kunnen helpen.

Ervaren gediplomeerde lesgevers of iemand die toevallig wel eens op een paard heeft gezeten en denkt les te kunnen geven?

Troopers
Berichten: 77
Geregistreerd: 28-05-15

Re: paard galoppeert te snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:58

hoe zit je met de teugels? wij hadden een paard dat als je strak aan de teugels zat of alleen de teugels al op maat had hij weggalopeerde, dus misschien als je de teugels wat losser laat (wel dat je nog controle hebt en dat je snel kunt herpakken stel het gaat mis)