ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luckyboy5
Berichten: 633
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:55

Leuk hoor , juist op die leeftijd nog je dromen achterna gaan!! Super!

Ook hier in het dorp rijden nog 2 oudjes :D : ik weet niet wie ouder is , de ruiter of het paard, zo gaaf , ze gaan 2 keer per week samen het dorp door!

Ik kan je trouwens een IJslander aanraden! Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn heup en draven is echt pijnlijk. Ik merk nu dat tolten dan ect een uitkomst is , zo fijn!!

SorpresaKyra

Berichten: 366
Geregistreerd: 11-11-09
Woonplaats: durpie in Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:00

Super zeg dat je weer wilt gaan rijden..Mijn schoonvader heeft tot zijn 72e nog wedstrijden gereden en ging gewoon alleen met 2 paarden op wedstrijd. Nu heeft hij nooit een stop gehad en heeft heel zijn leven gereden, maar goed ook kreeg hij een nieuwe heup maar dat weerhield hem er ook niet van, met 8 weken was hij zijn paarden weer aan het trainen.

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:08

Bijzonder als ik alles lees. Ik vond mijzelf al oud ik ben 53 en heb met mijn dochter van toen 17 een net zadelmak paard gekocht vorig jaar. Ik wilde een ouder paard maar dat was niet gelukt, waardoor wij een jong paard hebben gekocht. Het was moeilijk maar het gaat steeds beter en ik was de een na de oudste van de club, maar ik zet gewoon door.Wij rijden samen ons paard door en het is niet makkelijk maar het lukt. En nu zijn we een jaar verder en ik ben er trots op hoe ver we nu zijn. En als zij niet durft doe ik het en het lukt. Ik voel me gesteund door alle reacties die ik lees en kom tot de conclusie dat ik eigenlijk nog maar een jonkie ben. Ik vind het super leuk als ik lees dat ouderen het nog aandurven en gewoon doorgaan. Dat geeft voor mij de bevestiging dat ik het nog heel lang vol kan houden en dat ik nog veel en lang plezier kan hebben van mijn jonge paard. En voor de topic starter denk ik dat ze overweldigd is door de vele reacties die ze heeft gehad. Ik ben benieuwd hoe het gaat en of ze er mee door gaat. Ik blijf dit topic volgen en hoop dat het helemaal goed verloopt

Mayiva
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-08-13
Woonplaats: Leiden

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:34

Ga lekker je dromen achterna. Is toch super dat je dat nu op deze leeftijd nog doet! Je bent NOOIT te oud om opnieuw te gaan paardrijden :) :)

pinto_1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:40

Ik ga dit topic zeker volgen, ben heel benieuwd...

Ik reed 20 jaar geleden op de manege, waar een vrouw van 64 nog met haar eigen (ook al op leeftijd) pony reed. Het was echt zo´n mooie combinatie om te zien, zo volledig vertrouwd met elkaar.
Dat beeld is altijd mijn voorbeeld gebleven, ik hoop dat ik over ruim 20 jaar ook nog op het paard mag zitten. :)

Eeffjjuuhh
Berichten: 312
Geregistreerd: 28-02-09
Woonplaats: CULEMBORG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:16

Gewoon lekker doen hoor!
Je bent nooit te oud om iets bij te leren, of gewoon weer op te pakken van vroeger!

Kruimeltje86

Berichten: 211
Geregistreerd: 10-03-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:18

Ik zeg gewoon doen!!! Als je daar van geniet, dan moet je ervoor gaan. Ik zag vanmorgen nog een filmpje van een mevrouw van 90 die vrolijk de bak door ging :-)

jopline
Berichten: 39
Geregistreerd: 25-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:28

Ik ben bijna 55, rij nog elke dag, mijn leven lang, geef les aan jong en oud op m'n eigen paarden. Heb letsel opgelopen toen een staatstrol mij sloeg met een hondenriem op verzoek van politie. Het is ze niet gelukt mij te verjagen, jaloezie was de drijfveer. %)

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 18:08

Het heeft even geduurd, maar door omstandigheden moest ik mijn zoektocht naar een geschikte manege even uitstellen. Nu heb ik een manege (in de buurt) gevonden die wel prive les geeft en wel aan de longeerlijn, wat ik dan toch echt graag wilde. Zeker de 1st keer. Er wordt nu een afspraak geregeld....dus het ziet er naar uit dat het dan binnenkort gaat gebeuren *\o/* ....best spannend... :j

Anoniem

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:14

+:)+ stoer! Ik ben zo benieuwd hoe je het gaat vinden

luckyboy5
Berichten: 633
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:14

Leuk hoor Jovanos. Zal best wel even wennen zijn ,maar pas maar op : voor je het weet zit je weer dagelijks op het paard :+

Laat je nog horen hoe het gegaan is ? Ik ben heel benieuwd!

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:15

Wat leuk zeg!

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:19

Oh, ben zo benieuwd hoe het gaat zijn voor je. Hou je ons op de hoogte?

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:22

Jovanos45 schreef:
Het heeft even geduurd, maar door omstandigheden moest ik mijn zoektocht naar een geschikte manege even uitstellen. Nu heb ik een manege (in de buurt) gevonden die wel prive les geeft en wel aan de longeerlijn, wat ik dan toch echt graag wilde. Zeker de 1st keer. Er wordt nu een afspraak geregeld....dus het ziet er naar uit dat het dan binnenkort gaat gebeuren *\o/* ....best spannend... :j


Heb je wel alle berichten terug gelezen? Stonden hele leuke en lieve aanbiedingen tussen!

pippenstein
Berichten: 353
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Ergens langs de A59

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:27

pffff .... dan ben ik gelukkig dus niet de enigste die daar last van heeft. Heel herkenbaar. Heb nu een ijslander en na ik heb gezien hoe makkelijk hij is met mn dochter durfde ik het toch ook wel weer aan. Binnenkort weer wat lesjes geboekt dus .... Misschien ga ik ook maar ns yoga erbij doen zodat het allemaal wat losser wordt

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 15:07

Hallo Threefingers....ik heb nog steeds een probleem hier op Bokt met hoe het precies werkt om te reageren op bepaalde "quots". Ik wilde met name reageren op wat je zei dat ik zoveel lieve aanbiedingen heb gehad. Zeker weten dat ik die enorm waardeer, en ik heb ook kontakt gehad met verschillende, maar helaas wonen ze allemaal een eind bij mij vandaan. Neemt niet weg dat ik het bijzonder lief vond. Ook ontving ik leuke/goeie tips. Het liefst zou ik op elke reactie willen reageren, maar, zoals ik al zei...ik begrijp nog niet goed hoe dat werkt als "quote". Ik heb pogingen gedaan hoor, maar deed iets fout. Misschien dat dit bericht ook niet goed op z'n plaats komt :-(
Mede door jullie reacties is mijn twijfel om weer te gaan rijden, weggenomen. En daar ben ik jullie dankbaar voor. Als iemand mij duidelijk kan uitleggen over hoe ik moet reageren op geplaatste reacties, dan hoor ik dat graag.
En ja, ik laat jullie weten hoe mijn 1st les is gegaan. Ik wacht nog op de datum dat ik kan komen. ben .
Rijbroek, cap geleend....en rijlaarzen via Marktplaats...dus ik ben er klaar voor.
Nogmaals....allemaal bedankt.

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:11

Stoer hoor, heel veel succes!

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:17

@Jovanos45

Helemaal duidelijk zo +:)+

Heel veel succes en hou ons op de hoogte :j

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 15:22

ThreeFingers schreef:
Jovanos45 schreef:
Het heeft even geduurd, maar door omstandigheden moest ik mijn zoektocht naar een geschikte manege even uitstellen. Nu heb ik een manege (in de buurt) gevonden die wel prive les geeft en wel aan de longeerlijn, wat ik dan toch echt graag wilde. Zeker de 1st keer. Er wordt nu een afspraak geregeld....dus het ziet er naar uit dat het dan binnenkort gaat gebeuren *\o/* ....best spannend... :j


Heb je wel alle berichten terug gelezen? Stonden hele leuke en lieve aanbiedingen tussen!


:o ik heb zojuist een berichtje geplaatst, waarin ik o.a. vertelde dat ik niet goed wist hoe te reageren op reactie, met "quote". Nu besloot ik het nogeens te proberen..een beetje experimenteren...en ik geloof waarachtig dat ik het nu goed doe. Hoop ik.....
In mijn eerdere berichtje vertelde ik al hoe ik al die lieve aanbiedingen waardeer :j

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 15:23

luckyboy5 schreef:
Leuk hoor Jovanos. Zal best wel even wennen zijn ,maar pas maar op : voor je het weet zit je weer dagelijks op het paard :+

Laat je nog horen hoe het gegaan is ? Ik ben heel benieuwd!

Ja hoor, ik laat het zeker weten ;)

Anoniem

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:59

Opnieuw gaan rijden, bokt uitvogelen..... Ik zeg goed bezig voor een "ouwetje" ;) hihi

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 17:45

luckyboy5 schreef:
Leuk hoor , juist op die leeftijd nog je dromen achterna gaan!! Super!

Ook hier in het dorp rijden nog 2 oudjes :D : ik weet niet wie ouder is , de ruiter of het paard, zo gaaf , ze gaan 2 keer per week samen het dorp door!

Ik kan je trouwens een IJslander aanraden! Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn heup en draven is echt pijnlijk. Ik merk nu dat tolten dan ect een uitkomst is , zo fijn!!

Een Ijslander....ik lees meer positieve verhalen over deze paardjes...dat ze zo lekker zitten enz.
Maar deze vind je helaas niet in een manege. :( en daar ben ik toch afhankelijk van. Maar laat ik het eerst eens gaan proberen, en als het (weer) goed bevalt...dan kan ik altijd nog gaan bedenken (of dromen) wat of hoe ik eventeel verder wil. Een eigen paard of pony is natuurlijk het allermooiste...maar ja...laat ik niet op dingen (dromen) vooruit lopen.
Leuk verhaal over die 2 oudjes :) :)

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 17:48

pippenstein schreef:
pffff .... dan ben ik gelukkig dus niet de enigste die daar last van heeft. Heel herkenbaar. Heb nu een ijslander en na ik heb gezien hoe makkelijk hij is met mn dochter durfde ik het toch ook wel weer aan. Binnenkort weer wat lesjes geboekt dus .... Misschien ga ik ook maar ns yoga erbij doen zodat het allemaal wat losser wordt

Tja, ik dacht ook dat ik de enigste was..haha..totdat ik mijn vraag hier op Bokt stelde. Wat prachtig dat je een Ijslander hebt, of kunt rijden, ik lees niets anders dan positieve verhalen hierover.
Zo te lezen ben je goed bezig :j

jetm
Berichten: 1284
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:24

Hoi TS,

Heb even voor je gegoogled
Ik ken het zelf niet maar je zou misschien hier eens contact op kunnen nemen.
Kennismaken met ijslanders in Klijndijk
Dat is volgens google maps in de buurt van Emmen.

Heb zelf ook een ijslander en ben uiteraard :) ook heel positief te spreken over rijden op ijslanders.
Ook al zijn er ook veel leuke andere paarden.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:24

Hartstikke leuk juist, paardrijden is voor alle leeftijden! Als tiener heb ik het paard gereden van een meneer die half de zeventig was, eerst reed ik de ergste spatjes eraf, was het paard rustiger dan stapte hij zelf op. Heel mooi wanneer je de fysieke toestand hebt dat je nog zo kunt genieten! Opstijgen was lastig maar meneer reed toch meerdere keren per week mee in de les met zijn jonge paard!