ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandadV

Berichten: 42
Geregistreerd: 18-09-14

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:07

Ik vind dat je nooit te oud bent om te paardrijden zolang je het zelf en het paard het maar leuk vinden. :D

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 12:57

Nou het was dan zo ver.....ik heb mijn 1st les gehad :) Toen ik er naartoe reed gierden de zenuwen door m'n keel, maar toen ik aankwam, en daar het allerliefst en mooi paardje zag staan, waar ik op mocht proberen, was ik al wat rustiger. Gelukkig was m'n les aan de longeerlijn, wat ik echt heel geruststellend vond. Ik heb een half uurtje gereden.....wat gestapt, en gedraafd..en gelukkig was ik het doorzitten en lichtrijden nog niet verleerd. Merkwaardig dat je het, net zoals fietsen, eigenlijk niet echt verleerd. Alles gaat misschien wat krampachtiger, na zooooveel jaren, maar de basis zit er toch nog wel in. Dit was een probeerles, maar ik heb toch maar weer een afspraak gemaakt voor volgende week, want ik had zo veel voldoening van mijn "ritje".
Wel moet ik nodig opnieuw kennis krijgen van de juiste hulpen, want die ben ik toch wel aardig kwijt.
Maar gelukkig ben ik het "gevoel" niet kwijtgeraakt :)

Ik ben nog wel wat bang om wat er eventueel KAN gebeuren....maar ik hoop dat dat gevoel met tijd zal slijten.
p.s. ik was eerst van plan om mijn les af te zeggen :o ...ja..ik kneep 'm..haha....maar ik vond toch dat ik dat niet kon maken....dus toch doorgezet.
Gelukkig maar !!!!

limilou

Berichten: 802
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:01

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:02

Super! Fijn dat het zo goed bevallen is!

tokedri
Berichten: 1560
Geregistreerd: 17-11-09

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:04

Super zeg!!

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:08

Jovanos45 schreef:
Nou het was dan zo ver.....ik heb mijn 1st les gehad :)
*\o/* *\o/* *\o/*
Citaat:
Ik heb een half uurtje gereden.....wat gestapt, en gedraafd..en gelukkig was ik het doorzitten en lichtrijden nog niet verleerd. Merkwaardig dat je het, net zoals fietsen, eigenlijk niet echt verleerd.
Wisten we toch ;)

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:27

:D :D
En vanaf hier gaat het alleen maar leuker worden!! Tóp dat je gegaan bent en je niet hebt laten weer houden door "Last minute"- twijfels. Mooi ook om te lezen dat je er echt van genoten hebt.
(Enne: wat geweldig he... om gewoon weer naar paard te ruiken na zo'n les ;) )

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:24

Goed gedaan! Zoals mijn hoefsmid altijd zegt: Je kunt het! (als een paard iets heel simpels moet doen als gewoon een been optillen).

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 17:58

Punz schreef:
:D :D
(Enne: wat geweldig he... om gewoon weer naar paard te ruiken na zo'n les ;) )


o jaaaa....lekkerder dan de duurste parfum /3

Anoniem

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:12

Wat leuk!
Ik ben wel benieuwd hoe je morgen loopt hihi!
Ik heb vandaag behoorlijk last van wat spieren. En dat is na een paar weken rustig aan, gisteren ineens een half uurtje fanatieker.
Je zenuwen van tevoren zijn begrijpelijk, maar gelukkig heb je doorgezet +:)+

kally
Berichten: 5254
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:46

Oh wat leuk zeg.....en sommige dingen verleer je.dus nooit....
Ben benieuwd naard de spierpijn vannacht, motgen?? En op naar de volgende...enne geniet ze....

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:08

Wat leukom te lezen dat je hebt doorgezet en hebt genoten. Dat er nog maar vele mooie uurtjes in het zadel mogen volgen.

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:11

Hartstikke leuk, jovanos, en die zenuwen zijn eigenlijk heel normaal hoor, wordt vast minder naarmate je vaker bent geweest :j
Je moet gewoon alleen dingen doen waarvan je denkt dat je het kan en dan zul je zien dat je meer kan dan je denkt, en niet teveel nadenken, wel bewust bezig zijn, we horen het verder wel van je, je zal nu best wel een beetje spierpijn hebben :D

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:55

Hartstikke goed van je jovanos dat je toch door gezet hebt. Wat zal je achteraf toch trots op jezelf zijn geweest... dat je het toch gedaan hebt!! Super van en voor je.. Succes met je spierpijn..

max66
Berichten: 3581
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: op stal

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:13

Leuk!

Herkenbaar hoor, die zenuwen! Had ik ook toen ik weer begon (na 25 jaar niet gereden te hebben). Ook nu nog ben ik niet zo'n "held". Heb nog steeds iedere keer spierpijn (rijd al weer drie jaar zo'n drie keer per week) en zal mij oude niveau (was maar L niveau hoor) wel nooit meer halen! Maar.... ik geniet er iedere keer weer van en ben zo trots als het goed ging!

Veel plezier, geniet ervan en doorgaan he!

nb: ben 48 jaar trouwens

pegro
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:01

Jovanos45 schreef:
Maxthebest schreef:
Ik heb wel eens gelezen dat er groepslessen 50+ zijn! Misschien is dat een idee voor u?


Dat zou helemaal mooi zijn. Ik zal eens bij maneges , in de buurt, gaan informeren.

PS ben nu 60,pas in januari begonnen
indien je naar een grote manege gaat zijn er altijd wel vijftigplussertjes in lessen.
dat is leuk,in de les zelf heb je DAAR niks speciaals aan (leeftijden van lesnemers)
ben (ook) op een kleine manege,beginners-les, met alleen kinderen (7 tot ongeveer 12 jaar)
in de groep,raar? voor mij niet,je leert kinderen kennen en ik mag :o weer kind zijn,
laat me door sommige graag adviseren.
ofwel nogmaals, in de les maakt leeftijd niks uit voor je gevoelens, die je met paard mee zal maken

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:14

Top mens!!

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:17

max66 schreef:
en zal mij oude niveau (was maar L niveau hoor) wel nooit meer halen! Maar.... ik geniet er iedere keer weer van en ben zo trots als het goed ging!

nb: ben 48 jaar trouwens

Dat genieten is het belangrijkste, dat staat buiten kijf.

Maar als je ambities zou hebben zoek je goed instructie, dan rij je binnen het jaar weer op L en desnoods wat later ook nog wel M of Z. Pff, 48 is toch het nieuwe 30 of zo ;)

Fardau22
Berichten: 27
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:31

Niemand is te oud om weer te gaan rijden!!
Ik zeg, gewoon lekker doen!

Vaak word er gezegd, hoe ouder hoe gekker.

Succes!

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 15:09

Wat een ontzettend leuke reacties van allemaal :j ....en ja...die spierpijn had ik zeker...niet de volgende dag, maar de dag daarop. Is maar goed dat ik geen les van een uur had /3 ...maar van een half uur les was zeker goed te voelen. Maar is voor mij een goed teken, dat veel spieren , die je normaal niet zo gebruikt, weer lekker in beweging zijn geweest.
WAT een fijne sport !!!

gerlindie

Berichten: 4653
Geregistreerd: 10-08-10

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:08

Superleuk,
komen er ook nog een keer foto's?

MaplewoodJarig

Berichten: 135
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:38

Zoals ze zeggen je bent nooit te oud om weer iets op te pakken. Mits je het lichamelijk aankan. Maar ik denk dat een proeflesje op een braaf paard heel leuk is om dat eens te gaan ontdekken :D .
Heel veel plezier _/-\o_

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 18:02

gerlindie schreef:
Superleuk,
komen er ook nog een keer foto's?

Geen foto (mislukt) maar is wel een kort video genomen door mijn dochter. Ik zal gaan kijken of ik die kan uploaden

Nimby

Berichten: 265
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:05

Gefeliciteerd met je geslaagde les! Vond je ook niet, naast het rijden, het contact met zo'n vriendelijk paardje weer heerlijk om te hebben? Met poetsen en achteraf wegzetten, enzo.

Novastar
Berichten: 266
Geregistreerd: 19-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:17

Prachtig! Wat fijn dat je er zo van genoten hebt! Hier zullen dus nog veel lessen op volgen :)
Bij ons op stal is er ook ooit een (heel wat) oudere dame begonnen. Wat een respect voor jullie hoor.
Veel plezier nog!