ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:24

Laat je inderdaad niet tegenhouden door je leeftijd, maar denk wel na! Bijna 70, als je van een paard afklettert is het vrijwel altijd goed mis. Hoe lief een paard ook mag zijn, je weet het nooit en op deze leeftijd iets breken is niet fijn..

Waarom ga je bvb niet mennen? Lekker alles eromheen, gematigde beweging en juist lekker ontspannen. Heerlijk toch? Mocht je er kennis mee willen maken, ik nodig je bij deze uit voor een ritje!

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:25


Jkempkes
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:27

Hi allemaal!

Voor een het tv programma van Gerard en Gordon (Geer & Goor waarheen, waarvoor?) zijn wij opzoek naar een oma of opa die nog steeds aan paardrijden doet of die als wens graag nog een keer wil paardrijden en vitaal genoeg is om dit te kunnen doen. Heb jij nou een leuke oma of opa of ken je iemand neem dan contact met ons op via jkempkes@talpa.tv

Wij zullen deze persoon mee op reis nemen naar een Europese bestemming. Uiteraard zullen wij alles onder goede begeleiding verzorgen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Jennifer

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:32

Hartstikke leuk! Gewoon doen hoor :) Een goede instructeur zal u voldoende begeleiding geven, hij/zij zal goed begrijpen dat hij/zij aan moet passen aan uw tempo!
En aangezien u in het verleden heeft gereden, is dat alleen maar een voorsprong.

Geen idee of u het zelf fijn vindt, daar zijn de meningen over verdeeld, maar als u bangt bent voor botbreuken kunt u misschien een bodyprotector aanschaffen?

Veel succes, houdt u ons op de hoogte? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:32

Gewoon doen hoor!
Wat je zou kunnen doen voor je eigen veiligheidsgevoel is gaan rijden met een airbagvest of bodyprotector, mocht je dan vallen dan ben je een stuk beter beschermd :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:40

beginnen op heel lief en betrouwbaarpaard/pony en ik weet zeker dat je het weer terug krijgt!
doen doen doen!

CanisVeka
Berichten: 51
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:02

Ik zou niet direct een jong paard gaan inrijden :+ Maar zo lang je niet op een rodeo paard stapt en gewoon een lief rustig paardje uitzoekt, waarom niet? Je merkt snel genoeg hoe het bevalt.

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 10:07

Luckystory schreef:
Nou als de Britse Queen het nog kan op haar 88ste... ;)
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2594656/Ones-little-pony-Queen-doing-loves-best-88th-year.html

Op een manege weer ik vroeger wel eens kwam, was een 93 jarige man die er een paard op pension had staan en elke zondag maakte hij er een ritje mee door het bos, inclusief galopje.


Wow...niet te geloven....ben ik nog ik jonkie bij *D Maar zegt inderdaad dat leeftijd er weinig of niets mee heeft te maken. Zolang je fysiek nog gezond bent, en gelukkig ben ik dat.

CanisVeka schreef:
Ik zou niet direct een jong paard gaan inrijden :+ Maar zo lang je niet op een rodeo paard stapt en gewoon een lief rustig paardje uitzoekt, waarom niet? Je merkt snel genoeg hoe het bevalt.


Ja dat is ook de bedoeling...een zgn. bomproef paardje, en eentje dat een gevoel van vertrouwen in elkaar geeft.

kwita schreef:
beginnen op heel lief en betrouwbaarpaard/pony en ik weet zeker dat je het weer terug krijgt!
doen doen doen!


Zoveel dank voor je stimulerende woorden *D ..net wat ik nodig heb !

Blijheid schreef:
Gewoon doen hoor!
Wat je zou kunnen doen voor je eigen veiligheidsgevoel is gaan rijden met een airbagvest of bodyprotector, mocht je dan vallen dan ben je een stuk beter beschermd :)



OK.....misschien een goed idee !! Bedankt !

Arc_En_Ciel schreef:
Hartstikke leuk! Gewoon doen hoor :) Een goede instructeur zal u voldoende begeleiding geven, hij/zij zal goed begrijpen dat hij/zij aan moet passen aan uw tempo!
En aangezien u in het verleden heeft gereden, is dat alleen maar een voorsprong.

Geen idee of u het zelf fijn vindt, daar zijn de meningen over verdeeld, maar als u bangt bent voor botbreuken kunt u misschien een bodyprotector aanschaffen?

Veel succes, houdt u ons op de hoogte? :)


Ja, iemand anders stelde dit ook al voor, en vind het een goed idee.
Ik houd jullie op de hoogte hoor.
Oh en zeg maar "je/jij" tegen "u"hoor :')
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 22-08-14 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Samengevoegd in verband met meerdere berichten onder elkaar.

Miesemuisje

Berichten: 3089
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:14

wat een leuk topic, zeker doen! :D

ik blijf meelezen!

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:15

Ben 55. Zit er niet meer op maar doe grondwerk ermee, longeren, gehoorzaamheid ed.
Ben er vorig jaar hard vanaf geduveld, niets gebroken maar ben wel 6 weken zoet geweest met een lijf wat mopperde. Heb geluisterd en mijn rijlaarzen verkocht. Waren wel wat meer overwegingen oa geld.
600 kilo aan de wandel of over je heen doet echt wel zeer.

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 10:16

Jkempkes schreef:
Hi allemaal!

Voor een het tv programma van Gerard en Gordon (Geer & Goor waarheen, waarvoor?) zijn wij opzoek naar een oma of opa die nog steeds aan paardrijden doet of die als wens graag nog een keer wil paardrijden en vitaal genoeg is om dit te kunnen doen. Heb jij nou een leuke oma of opa of ken je iemand neem dan contact met ons op via jkempkes@talpa.tv

Wij zullen deze persoon mee op reis nemen naar een Europese bestemming. Uiteraard zullen wij alles onder goede begeleiding verzorgen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Jennifer


Ahhhhhhhhh :o ....maar niet echt iets voor mij denk ik haha....ik ben niet zo'n type dat "kijkers" wil, maar zal zeker zelf gaan kijken wanneer deze aflevering op tv komt !

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:16

Zeker doen!! Vooral als je al eens gereden hebt, .ik denk dat je na een paar keer vrij makkelijk weer het gevoel vind hoor.
Ik heb sinds vorige winter een senior als lesklant, 70+ en die had nog nooit op z'n eigen paard gereden, hij mende er alleen maar mee. Ontzettend leuk om daarmee te helpen.

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 10:19

denice schreef:
Laat je inderdaad niet tegenhouden door je leeftijd, maar denk wel na! Bijna 70, als je van een paard afklettert is het vrijwel altijd goed mis. Hoe lief een paard ook mag zijn, je weet het nooit en op deze leeftijd iets breken is niet fijn..

Waarom ga je bvb niet mennen? Lekker alles eromheen, gematigde beweging en juist lekker ontspannen. Heerlijk toch? Mocht je er kennis mee willen maken, ik nodig je bij deze uit voor een ritje!


Ja, van een paard af kletteren kan altijd gebeuren, maar, zoals iemand anders zei: je kan ook iets breken als je van een keukentrapje valt. Dus ja....vandaar ook de topic die ik plaatste.
Mennen is ook prachtig, en ben altijd geneigd om een kniebuiging:-) te maken wanneer er een span voorbij rijdt..zoiets moois. Maar zelf doen, heb ik eigenlijk nooit aan gedacht.

joyfordogs
Berichten: 2112
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: brabant

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:22

ik ken mensen die op hun 65 beginnen met rijden.
Dus ik zeg ook, ga ervoor.
wellicht zijn gangenpaarden ook een optie, die zitten vaak wat comfortabeler, diverse mensen zijn door gangenpaarden, juist op latere leeftijd gaan rijden.

Lekker van gaan genieten!!

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 10:22

maximuss schreef:
Nee hoor, er is geen grens :-). Het hangt af van wat je zelf nog aankan :-). Gewoon proberen dus!


Ja dat dacht ik ook, maar wilde mijn "gedachten" bevestigd zien :')

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 10:23

joyfordogs schreef:
ik ken mensen die op hun 65 beginnen met rijden.
Dus ik zeg ook, ga ervoor.
wellicht zijn gangenpaarden ook een optie, die zitten vaak wat comfortabeler, diverse mensen zijn door gangenpaarden, juist op latere leeftijd gaan rijden.

Lekker van gaan genieten!!


Mag ik weten wat gangenpaarden zijn? Zoiets als Ijslanders of zo? (ik kan wel even Googlen:-)

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:23

Gewoon doen!
Hartstikke leuk :'3

Als je bang bent om te vallen, vraag je maar of je op het braafste paard mag haha ;D

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 10:24

Maxthebest schreef:
Ik heb wel eens gelezen dat er groepslessen 50+ zijn! Misschien is dat een idee voor u?


Dat zou helemaal mooi zijn. Ik zal eens bij maneges , in de buurt, gaan informeren.

lady62
Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:24

Hartstikke leuk idee gewoon doen met goede begeleiding +:)+

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:27

Bij mij op stal rijden verschillende 60 plussers nog bijzonder fanatiek.

senna21

Berichten: 11873
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:30

Diverse maneges bieden privé-lessen voor (her-) beginners aan.
Een paar keer een half uurtje rijden om er (weer) even in te komen.
Succes.

lukka63
Berichten: 1414
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:26

ijslanders vallen idd onder de gangenpaarden
ik heb super tolters,je zit net zo relaxt als in stap,maar je haalt met gemak snelheden van een stevige galop.
ijslanders zijn wel looplustig maar klein,dus makkelijk opstappen
je mag altijd eens komen proberen

jetm
Berichten: 1284
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:19

Er is een Japanse ruiter die met 70 jaar nog op de Olympische spelen meedeed. Een Canadese endurance amazone van 90 dus je bent nog hartstikke jong :)

Als je je op de manege aangeeft dat je een beetje angstig bent dan zullen ze daar vast rekening mee houden. Het voordeel van een manege is zowiezo dat ze daar vaak paarden hebben die wat rustiger zijn voor beginnerslessen. En wat je zelf ook al zegt: je kunt ook over een drempel struikelen en vallen.

Ijslanders zijn inderdaad hele leuke gangenpaarden, hier kun je wat meer over verschillende gangenpaarden lezen. Het voordeel van de extra gangen is dat ze vaak heel comfortabel zitten. Maar stap, draf en galop zitten ook heerlijk, zeker als het kriebelt :)

Veel plezier gewenst.

pien_2010

Berichten: 43495
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:25

Mijn man is voor het eerst gaan rijden toen hij 63 jaar was. Nu is hij 71 jaar en rijdt op onze brave ruin HErcule twee keer per week een uurtje buiten. Hij vindt het zalig. Dus als jij 35 jaar rij ervaring hebt zou je gewoon weer kunnen beginnen.
Wel is het zo dat mijn man hier zelden of nooit galoppeert want de wegen zijn hard overal kiezel stenen en hij zegt: "als ik val dan val ik op mijn leeftijd te hard en als ik iets breek zal ik nooit meer paard rijden". TEvens geeft hij aan dat hij NIET kan paard rijden maar dat hij alleen Hercule kan rijden. Ik vind wel dat dit klopt. Die twee begrijpen elkaar.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:32

Leuk zeg dat je weer wilt beginnen!
Als je al ervaring hebt lijkt mij dat dat zeker moet lukken! Ik gok dat het gevoel dan wel weer redelijk snel te pakken hebt.
Mijn broertje heeft als kind (van 8) ponyrijles gehad en die heb ik 15 jaar later eens op mijn bijrijdpaard gezet en die kon gewoon nog lichtrijden en zelfs in galop! Nu is dat natuurlijk een hele andere leeftijd, maar laat wel zien dat je het echt niet zomaar verleerd.

In welke regio zoek je wat?