HET dressuurboek gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

HET dressuurboek gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 13:07

Ik ben al een tijdje op zoek naar het ultieme dressuurboek. Een boek waarin dingen zoals de juiste hulpen en doelstellingen goed en duidelijk uitgelegd worden. De meeste boeken kunnen bv heel mooi vertellen hoe een schouderbinnenwaarts eruit moet zien maar ze vertellen niet wat de hulpen daarvoor zijn. Misschien bestaat er helemaal niet zo'n boek maar wellicht dat iemand hier wel een boek weten waar ik naar op zoek ben.
Boek is niet voor mijzelf maar voor een jonge amazone die graag naast de praktijk ook eens het theoretische gedeelte tot zich zou willen nemen.

Modjes sorry als dit verkeerd hier staat. Zouden.jullie dan willen verplaatsen? Thanks alvast.

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:20

Dan kan ik je het Rode boekje van harte aanbevelen. Oftewel 'Handleiding ten behoeve van Nederlandse ruiters en hun instructeurs' ISBN 90 228 8610 7. Niet duur, wel erg veel theorie over het geven van hulpen.
En 'Te paard! Aanschouwelijk rijonderricht' - W. Müseler. Vrijwel net zo'n boek maar minder saai om te lezen.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Re: HET dressuurboek gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:23

Das gymnasium des Pferdes van Steinbrecht (weet niet of de NL druk nog beschikbaar is).

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:25

Solistar schreef:
Das gymnasium des Pferdes van Steinbrecht (weet niet of de NL druk nog beschikbaar is).


Paar jaar terug was er een Nederlandse herdruk.

En mee eens dit vind ik nog steeds HET boek.

Niet dat ik nu stipt volgens het scala rij maar als theoretische kennis zeker een must.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: HET dressuurboek gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:02

Ik vind Paardrijden met gevoel deel 1 en 2 ook hele fijne boeken!

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Re: HET dressuurboek gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:14

Ik vind de boeken van Anne Muller ook heel goed beschrijven hoe de houding en inwerking van de ruiter nou eigenlijk in elkaar zit. Wel veel theorie maar goed uitgelegd en met veel beeldmateriaal.

Verder heb ik vroeger ook veel gehad aan het boek 'de eenvoud van de dressuur' van Coby van Baalen en Johan Hinnemann. Daarin staat de basis van je rijden, vind ik, ontzettend fijn verwoord.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: HET dressuurboek gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:37

RT-D >>> PP