LDR: en er is er weer ééntje stuk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15951
Geregistreerd: 10-01-06

LDR: en er is er weer ééntje stuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 19:35

Lees het volgende stukje maar, na Rubels, Terlia, Osmium en ga zo maar door zou dit wel eens het volgende slachtoffer kunnen zijn van Laag, Diep en Rond met wapperende benen tot aan de oren.

22/05/2006 Exquis Escapado niet op het NK

Exquis Escapado, het Grand Prix dressuurpaard van Hans Peter Minderhoud, verschijnt niet in de ring tijdens het NK in Eindhoven. Dit evenement gaat vandaag, woensdag, van start en duurt wat de dressuur betreft tot en met zaterdag.

Escapado is niet fit. Hans Peter Minderhoud: “Exquis Escapado wordt sinds enige tijd veterinair begeleid vanwege een lichte blessure van de tussenpees. Het genezingsproces gaat goed, maar duurt langer dan in eerste instantie gedacht werd. In goed overleg met alle betrokken partijen is besloten Escapado helemaal te laten herstellen van deze blessure alvorens weer de ring in te gaan. Ik ben er natuurlijk ziek van, want ik had heel graag met Escapado meegedaan aan het NK, maar richt me nu eerst op volledige genezing van deze blessure. Gelukkig heb ik Exquis Nadine om deze week mijn best mee te doen in de lichte tour.”

Bron: De Paardenkrant

NoTrouble

Berichten: 1546
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:40

Er is al een LDR topic, misschien kun je dit bericht beter daar plaatsen..

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:25

En waarom dan meteen het gevolg van LDR? íedere topsporter zal vroeg of laat vanzelf een keer te kampen krijgen met een pijntje hier of daar, al dan niet ernstig of 'maar' een irritatie. Vind het erg kortzichtig om dit meteen weer aan te grijpen om te kunnen vingerwijzen naar LDR.....

youngsterJarig

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:29

Kan ook door een bandage komen dus ik vind het idd wat overdreven om het gelijk maar op het LDR te gooien.

NoTrouble

Berichten: 1546
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:08

sluit me bij de rest aan..

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:12

Wat een vreselijk ongenuanceerde opmerking zeg!

Dit vind ik nu weer typisch een voorbeeld van gewoon alles maar op LDR schuiven. De voorstanders van LDR gaan toch ook niet roepen dat het paard van Coby van Baalen ziek is door de klassieke training?
Als je zo kortzichtig denkt heb je weinig begrip voor de zorg waarmee deze toppaarden omringd worden en hoeveel de ruiters nadenken over hun training.
Héél jammer voor Hans Peter en Escapado, maar ik ben blij dat er ook nu weer het zekere voor het onzekere genomen wordt en er niet een paard de vernieling in gereden wordt omdat het NK een belangrijke wedstrijd is. Alleen maar respect dus!

Annetje_
Berichten: 500
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:13

Mag ik vragen wat LDR is? Laag diep rond... ? Maar ik snap niet dat dat iets met pezen te maken heeft. Kan iemand dat uitleggen?

groetjes!

NoTrouble

Berichten: 1546
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:15

horseyfries schreef:
Wat een vreselijk ongenuanceerde opmerking zeg!

Dit vind ik nu weer typisch een voorbeeld van gewoon alles maar op LDR schuiven. De voorstanders van LDR gaan toch ook niet roepen dat het paard van Coby van Baalen ziek is door de klassieke training?
Als je zo kortzichtig denkt heb je weinig begrip voor de zorg waarmee deze toppaarden omringd worden en hoeveel de ruiters nadenken over hun training.
Héél jammer voor Hans Peter en Escapado, maar ik ben blij dat er ook nu weer het zekere voor het onzekere genomen wordt en er niet een paard de vernieling in gereden wordt omdat het NK een belangrijke wedstrijd is. Alleen maar respect dus!

Super gezegd..! AMEN..!

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: LDR: en er is er weer ééntje stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:16

hoe heeft Alwin Schockemùhle{sorry voor de spelling} dan aldie jaren gereden.Als er èèn LDR reed was hij het wel,broer Paul deed ook braaf mee.
Dus waar heb je het over??!!!
Het is alleen slecht ,als er kneuzen mee gaan beginnen.
Maar HP Minderhout weet heus wel wat hij doet.

Lusitana

Berichten: 22455
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:19

Alwin en broer hebben heel wat paarden de soep ingereden dus niet echt de mensen om te gebruiken ter promotie van wat dan ook... Wat niet wegneemt dat het goede ruiters zijn, voordat je daar weer over begint te zemelen, maar ze hebben zich heel wat keren moeten verantwoorden voor diverse soorten dierenbeulerij.
Ik wil hier geen discussie openen over de broertjes, maar gebruik ze niet als voorbeeld voor wat dan ook, aub.
Bovendien is het antwoord "die en die doet het ook dus..." nogal zwak.

De stelling waar mee geopend wordt is trouwens ook zwak, maar wel te begrijpen.
Paarden waarvan extreme dingen worden gevraagd lopen een grotere kans op blessures dan paarden die "normaal" getrained worden.
Maar oorzaak en gevolg moeten wel aangetoond worden. Je kunt niet maar aannemen dat er een verband is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15951
Geregistreerd: 10-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 22:26

Stelling is juist heel sterk, dit paard loopt al een tijd rond en nu staat ie bij een LDR ruiter en is ie toch vrij snel geblesseerd. Tussenpees is volgens mij degene die wordt belast met overmatig strekken.

Lusitana

Berichten: 22455
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:28

Als je meer info geeft, wordt meer duidelijk, je kunt niet zeggen dit paard wordt LDR gereden en is DUS geblesseerd. Nu zeg je dat de tussenpees wordt belast door overmatig strekken. Dat is al een veel duidelijker verhaal.
Even tussendoor, ik begrijp je wel, maar je moet het duidelijk maken voor iedereen, dus niet met wat kreten komen maar met hoe dingen in elkaar zitten.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:32

Een ontzettende misleidende en ongenuanceerde opmerking janderegelaa, valt me een beetje van je tegen Ik zie trouwens hier ook niet gelijk het verband tussen LDR en een blessure aan de tussenpees. Bij LDR strek je naar mijn weten immers niet overmatig de pezen van de benen. Erg kort door de bocht om te stellen dat Escepado juist daardoor wat mankeert. Sluit me aan bij de post van horseyfries.
Erg zonde voor HP en Escapado! Hopelijk is het paard er weer snel bovenop

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:44

Dit is stemmingmakerij.

Een slotje dus.