Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:16

Allereerst: prijswinnaars gefeliciteerd!! :D

Ook in mijn ring waren weer extreme verschillen qua jurering (ring 12, B-dressuur). Tot aan het belachelijke aan toe. 178 en 196 vind ik echt niet normaal. :? Hoe kan nu 1 jury het nog geen winstpunt waard vinden en de andere twee winstpunten willen geven? Maar dit is niks nieuws toch, ik heb het al op zoveel wedstrijden en kampioenschappen gezien. Het blijft heel erg irritant, maar wat doe je eraan? Ik denk niet dat een brief schrijven naar de KNHS helpt. := De winnaar bij ons had trouwens ook 186 en 201 ofzo geloof ik. Echt teveel verschil vind ik. Misschien toch het advies van onze bondscoach dressuur opvolgen. :+

Bij mij zat er weinig verschil in de proeven, 189 en 186. Ik moest als eerste starten en hoewel ik er zeker niet op gehoopt had, gebeurde er toch precies wat ik verwachtte: zo'n prachtige "ik weet nog niet wat ik moet vinden want ik heb geen vergelijkingsmateriaal" jurering. Lekker veilig net boven het winstpunt gaan zitten en maar wat graag zesjes geven in plaats van zevens. Ik was zelf erg tevreden en ook mijn instructrice (tevens jurylid) vond het een hele nette proef. Uiteindelijk bleek ik 6e te zijn geworden, net 1 plaats buiten de prijzen dus. Balen! :( Maarrrrr, ik was super trots op mijn jonge paard!! Hij heeft het geweldig gedaan tijdens zijn eerste wedstrijdseizoen en ook vandaag heeft hij laten zien wat hij waard is. :D

Ben benieuwd wanneer ze alle uitslagen online zetten....

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:32

Weet er al iemand wie de kampioenen zijn?

Aulaantje_x
Berichten: 736
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:39

Ik ben straks nog wel even gaan kijken en voor de B was het Rachelle Peters met Dark Diamond, de andere klassen weet ik niet meer, sorry..

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 22:44

M1 Maddy Ramakers met BeukenVallei's Cesj

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:21

Algehele oproep voor alle ruiters/amazones:
Alle foto's van de pony's en paarden komen in de loop van maandagavond t/m dinsdagavond online. Daar kan iedereen rustig zijn foto's bekijken.

www.hippoinvision.nl
Paardenfotografie

Veel plezier!

Raggel

Berichten: 1877
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Susteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:26

Even ter correctie, hoewel ik heel graag kampioen had willen worden in de B dressuur is deze eer naar Lisanne Jessen met Florian gegaan :D Ik heb wel ring 12 gewonnen in de ochtend en na afkampen was ik 5e.

L2: Bianca Vliex met Anilla
M1 Maddy Ramakers met Beukenvallei's Cesj
M2: Joyce van Cranenbroek met C'est Magnifique
Z1: Zinzi Aegten met Whispering Dream
Z2: Judith Debougnoux - Lonissen met Athina
ZZ-L: Kyra Klinkers met Whoopy Doo

Aulaantje_x
Berichten: 736
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:37

Ohh sorry Raggel, dan heb ik echt heel scheef op de lijst gekeken :=
dacht toch echt dat jouw naam bovenaan stond :+ Maar toch goed gedaan :D

Raggel

Berichten: 1877
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Susteren

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:50

Jaa dat stond hij ook, maar dat is in de ochtend dressuur, ring 12. Er waren nog 2 andere B ringen waarvan de nrs 1 en 2 in de middag mochtend afkampen.

Aulaantje_x
Berichten: 736
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:57

Ja dat weet ik, maar die lijsten hingen boven aan het bord, onderaan hing nog een lijstje met 6 namen waarop de klassen gemarkeerd waren, maar dan was dat misschien de startlijst ofzo :+

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 10:43

bianca kampioen, L2.. was te verwachten.. dat die maar gauw overgaat nr een hoger niveau ;) want als je elke week 215+ scoort, hoor je toch echt niet meer in die klasse thuis.. :P

Proficiat alle kampioenen!!

Op naar het volgende seizoen!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:14

Proficiat aan alle kampioenen, reserve-kampioenen e.d.!

Mijn nichtje Lynn Henderikx is kampioen geworden met haar pony Moanna in de CB Dressuur. Ze hadden 211 en 205 punten. Ben echt super trots op hun! Ze reden eerst alleen springwedstrijden en na het behalen van hun ruiterrijbewijs diploma is ze geadviseerd om ook dressuurwedstrijden te gaan starten. In juni zijn ze dressuur gaan starten en nu al limburgs kampioen! :D

Heb jij van deze combinatie ook foto's Saskia?

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:11

Ik snap trouwens niet dat je niet het brabantse systeem doen (2 ringen van 25 man en dan de beste 10-12 van iedere ring in 1 ring stoppen en een 2de proef laten rijden). Nu mogen alleen de 1ste 2 afkampen...je zou maar net in een ring rijden waar de 2 favo's in zitten en je nipt 3de wordt en wie weet dat je wel beter was dan alle andere 57 combinatie's uit de andere ringen.

Dus ik ben stiekum gewoon voor minder ringen en dan meer deelnemers in de ring (heb vaak zat zelf ook in een ring moeten rijden me 30 starts..waarom kan dat dan op zo'n kampioenschap niet en worden en 3 ringen uitgeschreven van 20 starts....) of je laat dan hier ook de beste 10 van iedere ring afkampen.

Kwa jurering soms zijn de punten verschillen (naja punten verschil is niet zo'n ramp maar als de plaatsing van bv2-4 tot bijna laatste is..dan vind ik dat toch echt om te huilen....... )sommige ringen kwam het wel weer beter overeen

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 13:52

we hebben al meerder ringen, in de B 3, dus denk dat het dan te veel wordt en te lang duurt.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:06

ik bedoel dus dan 1 ring met 30 man zodat je maar 2 ringen hebt dan kunnen er nog steeds 60 starten(of gewoon minder mensen afvaardigen). Ik vind het een brabant gewoon beter geregeld

Raggel

Berichten: 1877
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Susteren

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:06

Ja op papier wel, in de praktijk is het echtecht niet leuk om de dag erna (is toch 2 dagen dacht ik? ) weer met je paard terug moeten komen en nog een keer moeten rijden. Zeker niet als je in de ondere regio's bent beland 5-12e plek, de kans dat je dan nog kampioen wordt is klein. De gene die nu kampioen zijn geworden hebben het hele seizoen overall goed gepresteerd, dus ik zie er niet te meerwaarde van in.. Alleen veeeeeeeel meer werk voor iedereen.

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:31

Pattypaard schreef:
Proficiat aan alle kampioenen, reserve-kampioenen e.d.!

Mijn nichtje Lynn Henderikx is kampioen geworden met haar pony Moanna in de CB Dressuur. Ze hadden 211 en 205 punten. Ben echt super trots op hun! Ze reden eerst alleen springwedstrijden en na het behalen van hun ruiterrijbewijs diploma is ze geadviseerd om ook dressuurwedstrijden te gaan starten. In juni zijn ze dressuur gaan starten en nu al limburgs kampioen! :D

Heb jij van deze combinatie ook foto's Saskia?


haha ze rijdt bij mij in de springles :) Heb haar helaas niet zien rijden omdat ik op dat moment zelf moest maar als ze reed zoals altijd heeft ze het dik verdiend :j :j

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:00

Ik zie dat Saskia bezig is met het plaatsen van de eerste foto's van de LK paarden afgelopen zondag, maar volgens mij is het niet helemaal goed gegaan met het plaatsen van de foto's van ring 10, 12 en 13. Ik krijg althans allemaal foutmeldingen als ik de link wil openen. :?

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:02

Dat kan kloppen :)
De server is vastgelopen met het grootte aantal foto's. Ik heb dus contact opgenomen met mijn webhost en moet dus even wachten met verder uploaden.

Baal
Berichten: 365
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:11

Weet iemand waar ik de uitslagen van de pony's kan vinden ?

TJolieke
Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Noord Limburg

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:21


Baal
Berichten: 365
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:31

Dankjewel Tjolleke, dat had ik zo snel niet gevonden !

jaydee72
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:25

Hey saskiakur maak je ook foto s bij bixie :-):-) vind zo jammer dat je daar niet veel van ziet. Is toch speciaal als je kleintjes beginnen.

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 00:40

Jaydee dit topic is 3 jaar oud, en saskia rijd zoveel zelf dat ze daar echt geen tijd voor heeft ;)

By the way de wedstrijd is in Reuver ;)

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Limburgse Kampioenschappen 11 en 12 augustus te Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:36

Slotje ivm oud topic.