Paard London in beslag genomen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:06

Dit artikel staat alleen in de Telegraaf (niet altijd heel betrouwbare bron) Het stond ook heel even op horses maar daar is het nu af.

Trouwens hoe komt men erbij dat als Berlin ook in beslag wordt genomen hij terug komt in de spoort. Berlin is 18 dus daar is de jus qua springen nu wel af (zeker ook omdat hij al een aantal jaar uit training is.

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:07

Ik sta weer verbaasd over de tact en het moement waarop dit allemaal weer moet. Feit is dat dit paard ws toch wel verkocht zou gaan worden, of er nu wel of geen problemen zouden spelen. Maar om nou een paard dat koud een zilveren medaille heeft gewonnen op de OS notabene, meteen af te voeren..Daar heb ik echt wel ethische bezwaren tegen. Opnieuw wordt er met een dier, waar eigenlijk best met wat dankbaarheid en egars mee om gegaan mag worden na een dergelijke prestatie, gesolt alsof het een plak worst betreft. Het paard zelf zal misschien wel helemaal niet met dit soort ethische kwesties bezig zijn, maar wij als mensen toch wel degelijk!
Daarnaast snap ik niet zo goed waarom dit moet vanaf het olympische strijdtoneel. Hoe kom je als sport toch in een kwaad daglicht? De krant staat er vol van en wordt ws nog wel meer over gesproken.
Dat een eigenaar in de shit zit oke, dat zijn paarden ook een behoorlijk bedrag vertegenwoordigen ok, maar het zijn wel dieren en geen producten! -O-

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:08

zimbabwe schreef:
Ik sta weer verbaasd over de tact en het moement waarop dit allemaal weer moet. Feit is dat dit paard ws toch wel verkocht zou gaan worden, of er nu wel of geen problemen zouden spelen. Maar om nou een paard dat koud een zilveren medaille heeft gewonnen op de OS notabene, meteen af te voeren..Daar heb ik echt wel ethische bezwaren tegen. Opnieuw wordt er met een dier, waar eigenlijk best met wat dankbaarheid en egars mee om gegaan mag worden na een dergelijke prestatie, gesolt alsof het een plak worst betreft. Het paard zelf zal misschien wel helemaal niet met dit soort ethische kwesties bezig zijn, maar wij als mensen toch wel degelijk!
Daarnaast snap ik niet zo goed waarom dit moet vanaf het olympische strijdtoneel. Hoe kom je als sport toch in een kwaad daglicht? De krant staat er vol van en wordt ws nog wel meer over gesproken.
Dat een eigenaar in de shit zit oke, dat zijn paarden ook een behoorlijk bedrag vertegenwoordigen ok, maar het zijn wel dieren en geen producten! -O-



Perfect verwoord! _/-\o_

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:09

zimbabwe schreef:
Ik sta weer verbaasd over de tact en het moement waarop dit allemaal weer moet. Feit is dat dit paard ws toch wel verkocht zou gaan worden, of er nu wel of geen problemen zouden spelen. Maar om nou een paard dat koud een zilveren medaille heeft gewonnen op de OS notabene, meteen af te voeren..Daar heb ik echt wel ethische bezwaren tegen. Opnieuw wordt er met een dier, waar eigenlijk best met wat dankbaarheid en egars mee om gegaan mag worden na een dergelijke prestatie, gesolt alsof het een plak worst betreft. Het paard zelf zal misschien wel helemaal niet met dit soort ethische kwesties bezig zijn, maar wij als mensen toch wel degelijk!
Daarnaast snap ik niet zo goed waarom dit moet vanaf het olympische strijdtoneel. Hoe kom je als sport toch in een kwaad daglicht? De krant staat er vol van en wordt ws nog wel meer over gesproken.
Dat een eigenaar in de oliebol zit oke, dat zijn paarden ook een behoorlijk bedrag vertegenwoordigen ok, maar het zijn wel dieren en geen producten! -O-


Ik kan het van de curator wel begrijpen. Daarbij er is beslag gelegt maar dat kan Ger V. bij de rechter aanvechten dus er is nog geen sprake van dat hij zelfs maar verkocht kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:09

Droomkoning schreef:
amykimmie schreef:
Hij heeft met geen enkel paard een band ofzo??
Dan kun je nog zo rijk zijn, je hecht je aan een paard.
Gerco heeft met zn broers zelf ook nog een stal, dus over geld en bekendheid zal hij wel weinig te klagen krijgen.
Lijkt me dat gerco zelf zich nu ook wel klote voelt, omdat 1 van zn paarden plots weg is gehaald, en ookal zag ie het aankomen.
De manier waarop ze london nu weg hebben gehaald, is echt een vieze vuile manier.



Natuurlijk hebben ze een band met de paarden, maar bedenk dat ze er tientallen hebben en de liefde dus nogal verdeeld moet worden.
Voor Gerco is dit alles geen probleem want hij zou sowieso gaan vertrekken bij Eurocommerce en Gerco hoeft zich geen zorgen te maken want hij is op geen enkele wijze schuldig aan de oplichterij van Visser.
Waarom is dat een vuile manier?
Besef je wel dat er nog gezinnen zijn die heel veel geld tegoed hebben van Visser en dus alle recht hebben om beslag te leggen want het is meer hun paard dan van Visser of Schroder.


De manier waarop gerco altijd verteld over zijn paarden, dan schieten de tranen in mijn ogen.
Ik rijd zelf 6 paarden, waaronder mijn eigen, en ik houd allemaal evenveel van ze.
Tuurlijk besef ik dat er gezinnen zijn die geld moeten krijgen, maar dan nog is het gewoon klote.
Ik weet niet wat voor praktijken ger uitgehaald heeft, maar daar heb ik ook geeen medelijden mee.
Wel met gerco, die door het stomme toedoen van ger nu 1 van zn paarden kwijt is, en wie weet straks allemaal.
Waarom vuil, nou ten eerste is het op OS terrein, ten tweede; stel je eens voor, je wil naar je paard en hij staat daar niet. Nee, opgehaald door de curator. Eeven een klopje of afscheid nemen is er niet bij. Dat vindt ik gewoon vuil.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Paard London in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:11

Ik neem aan dat hij wel wist dat het paard in beslag genomen zou worden. Ze zullen 'm ook niet slecht behandelen want dat dier is z'n gewicht in goud waard, die komt wel goed terecht hoor. :)

Droomkoning
Berichten: 24
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:11

Petpa schreef:
Zakelijk gezien zal alles wel kloppen.

Maar ik vraag me af of de curator niet had kunnen wachten tot na de OS.


Met het risico dat het paard even vlug verkocht wordt en de schuldeisers naar hun geld kunnen fluiten, zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:12

juliomariner schreef:
Dit artikel staat alleen in de Telegraaf (niet altijd heel betrouwbare bron) Het stond ook heel even op horses maar daar is het nu af.

Trouwens hoe komt men erbij dat als Berlin ook in beslag wordt genomen hij terug komt in de spoort. Berlin is 18 dus daar is de jus qua springen nu wel af (zeker ook omdat hij al een aantal jaar uit training is.


Berlin wordt nog wel gereden.
En ik denk dat als ie verkocht wordt er wel degelijk een kans bestaat hij terugkomt in de sport.
Okidoki werd ook op zn oudere dag verkocht, oke die is er niet uit geweest, maar ik denk dat als je de 'verkeerde' treft hij/zij hem misschien alsnog terug wil hebben in de sport.

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:13

Ik begrijp heel goed dat er beslag is gelegd en dit nog geen definitief iets is (al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit ws toch een onteigening gaat worden. Het punt is voor mij dat dat paard een hele tijd in een stal verdwijnt wara niemand er iets mee mag doen, er wordt over gevochten en rechtzaken over gevoerd en het paard zelf staat er een beetje bij te kijken..Zal heus zijn eten en drinken wel krijgen maar voor een olympische atleet vindt ik het maar een treurige aftocht!

Droomkoning
Berichten: 24
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:13

NienSCHaap schreef:
Ik vind het knap hoe je voor Gerco kan spreken droomkoning.


Dat is het voordeel van insider te zijn, dan weet je een stuk meer dan de outsiders. ;-)

Petpa

Berichten: 1758
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:13

Droomkoning schreef:
Petpa schreef:
Zakelijk gezien zal alles wel kloppen.

Maar ik vraag me af of de curator niet had kunnen wachten tot na de OS.


Met het risico dat het paard even vlug verkocht wordt en de schuldeisers naar hun geld kunnen fluiten, zoiets?


Even vlug??????

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:14

Petpa schreef:
Zakelijk gezien zal alles wel kloppen.

Maar ik vraag me af of de curator niet had kunnen wachten tot na de OS.


Euh is toch NA de OS.. dit is het moment om het te doen. Als hij op de vrachtwagen staat kan hij makkelijk "verdwijnen"
Welkom in de harde zakenwereld. Alles draait om geld ook bij de paarden
En idd om schroder maak ik mij echt geen zorgen. Dat er beslag zou komen verbaasd mij niet dus zal het schroder ook niet verbazen kan ook nog best zijn dat er afspraken geweest zijn want met zo'n plak is hij weer meer geld waard.

Wat droomkoning verteld is idd al tijden bekend lees er iedere dag over (ivm werk).

Denk alllen dat het voor paarden die gedeeltelijk in bezig zijn nog wel eens lastig kan worden.

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:15

amykimmie schreef:
Berlin wordt nog wel gereden.
En ik denk dat als ie verkocht wordt er wel degelijk een kans bestaat hij terugkomt in de sport.
Okidoki werd ook op zn oudere dag verkocht, oke die is er niet uit geweest, maar ik denk dat als je de 'verkeerde' treft hij/zij hem misschien alsnog terug wil hebben in de sport.


Gereden worden of in training zijn voor een wedstrijd is iets heel anders. De kans dat hij ooit nog op een wedstrijd wordt uitgebracht = 0,0001%

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:15

Droomkoning schreef:
NienSCHaap schreef:
Ik vind het knap hoe je voor Gerco kan spreken droomkoning.


Dat is het voordeel van insider te zijn, dan weet je een stuk meer dan de outsiders. ;-)


Of je nu insider of outsider bent, het is nog knap om voor iemand te kunnen spreken.
Dat heeft niks met het voordeel van een stuk meer te weten te maken.

Droomkoning
Berichten: 24
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:15

Petpa schreef:
Even vlug??????


Ja, dat is zo gebeurd als eigenaar en koper het met elkaar eens zijn.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:16

zimbabwe schreef:
Ik begrijp heel goed dat er beslag is gelegd en dit nog geen definitief iets is (al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit ws toch een onteigening gaat worden. Het punt is voor mij dat dat paard een hele tijd in een stal verdwijnt wara niemand er iets mee mag doen, er wordt over gevochten en rechtzaken over gevoerd en het paard zelf staat er een beetje bij te kijken..Zal heus zijn eten en drinken wel krijgen maar voor een olympische atleet vindt ik het maar een treurige aftocht!


Ook geen medelijden met paard die zal heus zijn aandacht wel krijgen hij staat op niet bij een kleine ruiter op stal De meeste kregen toch na de OS rust dus verschil is er niet. Deze paarden reizen zoveel dat iedere keer een andere stal voor hun gewoon is.
Dat er gevochten wordt over de rug zal hij niet merken en zeker geen graantje minder krijgen. Draait om geld dus paard moet gezond blijven.

Droomkoning
Berichten: 24
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:16

NienSCHaap schreef:
Of je nu insider of outsider bent, het is nog knap om voor iemand te kunnen spreken.
Dat heeft niks met het voordeel van een stuk meer te weten te maken.


Dat geldt dan ook voor jou toch?

Achterom
Berichten: 23094
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:17

zimbabwe schreef:
Ik sta weer verbaasd over de tact en het moement waarop dit allemaal weer moet. Feit is dat dit paard ws toch wel verkocht zou gaan worden, of er nu wel of geen problemen zouden spelen. Maar om nou een paard dat koud een zilveren medaille heeft gewonnen op de OS notabene, meteen af te voeren..Daar heb ik echt wel ethische bezwaren tegen. Opnieuw wordt er met een dier, waar eigenlijk best met wat dankbaarheid en egars mee om gegaan mag worden na een dergelijke prestatie, gesolt alsof het een plak worst betreft. Het paard zelf zal misschien wel helemaal niet met dit soort ethische kwesties bezig zijn, maar wij als mensen toch wel degelijk!
Daarnaast snap ik niet zo goed waarom dit moet vanaf het olympische strijdtoneel. Hoe kom je als sport toch in een kwaad daglicht? De krant staat er vol van en wordt ws nog wel meer over gesproken.
Dat een eigenaar in de oliebol zit oke, dat zijn paarden ook een behoorlijk bedrag vertegenwoordigen ok, maar het zijn wel dieren en geen producten! -O-

Hoe hard het ook klinkt: een dier is in de regelgeving wel degelijk een product :j
En natuurlijk moet dat op dit moment, het dier is net in één klap veel meer geld waard geworden, en gezien het feit dat meneer Visser al op meerdere manieren geprobeerd heeft om de paarden buiten het faillissement te houden, moet de curator ook niet te lang wachten met inbeslagname. Want grote kans dat het paard anders "ineens" verdwenen is.
Bovendien wordt er niet mee gesolt, hij staat nota bene bij een andere springruiter op stal nu. Die zal echt wel weten hoe met zo'n paard om te gaan.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Paard London in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:17

Dan nog droomkoning. Ik neem aan dat Gerco graag voor zichzelf wil spreken en dat jij dat niet voor hem hoeft te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:17

juliomariner schreef:
amykimmie schreef:
Berlin wordt nog wel gereden.
En ik denk dat als ie verkocht wordt er wel degelijk een kans bestaat hij terugkomt in de sport.
Okidoki werd ook op zn oudere dag verkocht, oke die is er niet uit geweest, maar ik denk dat als je de 'verkeerde' treft hij/zij hem misschien alsnog terug wil hebben in de sport.


Gereden worden of in training zijn voor een wedstrijd is iets heel anders. De kans dat hij ooit nog op een wedstrijd wordt uitgebracht = 0,0001%


Daar heb je gelijk in. Maar dat de kans 0,0001% is, weet ik niet.
Dus eigelijk zou Berlin weinig waard zijn? (Aangezien hij dan alleen als dekhengst gebruikt kan worden)

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Paard London in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:18

Ik vind het zonde voor de Nederlandse paardensport dat er weer een goed paard waarschijnlijk naar het buitenland vertrekt.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:19

Droomkoning schreef:
NienSCHaap schreef:
Of je nu insider of outsider bent, het is nog knap om voor iemand te kunnen spreken.
Dat heeft niks met het voordeel van een stuk meer te weten te maken.


Dat geldt dan ook voor jou toch?


Ik zeg niet bijna letterlijk, of ik leg niet bijna letterlijk iemands gevoelens neer.
Ik kan een voorstelling doen, zoals je het 'schreef' kwam het over alsof je wel even wist hoe gerco zich zou voelen.
Of eigenlijk moet voelen ;)

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:19

amykimmie schreef:
Daar heb je gelijk in. Maar dat de kans 0,0001% is, weet ik niet.
Dus eigelijk zou Berlin weinig waard zijn? (Aangezien hij dan alleen als dekhengst gebruikt kan worden)


Maar als dekhengst heeft hij nog een behoorlijke waarde (zeker ook gezien de vraag vanuit het buitenland

Droomkoning
Berichten: 24
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:19

Mistic schreef:
Dan nog droomkoning. Ik neem aan dat Gerco graag voor zichzelf wil spreken en dat jij dat niet voor hem hoeft te doen.


Waar spreek ik voor Gerco?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:20

juliomariner schreef:
amykimmie schreef:
Daar heb je gelijk in. Maar dat de kans 0,0001% is, weet ik niet.
Dus eigelijk zou Berlin weinig waard zijn? (Aangezien hij dan alleen als dekhengst gebruikt kan worden)


Maar als dekhengst heeft hij nog een behoorlijke waarde (zeker ook gezien de vraag vanuit het buitenland


Dekgeld is geloof ik momenteel 3000.
In de winter heb je wss al geen aanvragen.
Dan komen de kosten er nog eens bij, spermaonderzoek etc.
Tuurlijk zou er winst uigehaald worden, maar veel betwijfel ik.