Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lollzz
Berichten: 26
Geregistreerd: 07-10-08

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:28

MJ_ schreef:
larixfire schreef:
En die boer zeker weer doorgereden !!! Dat gebeurt bij ons ook zo vaak en als je ze maant met je arm zachter te rijden zitten ze je nog zo gek aan te kijken. Er zitten echt eikels tussen hoor die niet beseffen wat er kan gebeuren.


He ja laten we dat gewoon aannemen, zonder de feiten te kennen... misschien heeft hij haar wel thuisgebracht, zo kan je het ook bekijken!
Altijd maar gelijk van het slechtste uitgaan Lips are sealed

Dan kan het alleen maar meevallen Vork .
Je weet niet wat de boer gedaan heeft, je kan gaan raden, maar daar schiet je toch niks mee op. De meeste mensen stoppen lijkt mij wel, als er een paard op iemand belandt.

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:29

MJ_ schreef:
larixfire schreef:
En die boer zeker weer doorgereden !!! Dat gebeurt bij ons ook zo vaak en als je ze maant met je arm zachter te rijden zitten ze je nog zo gek aan te kijken. Er zitten echt eikels tussen hoor die niet beseffen wat er kan gebeuren.


He ja laten we dat gewoon aannemen, zonder de feiten te kennen... misschien heeft hij haar wel thuisgebracht, zo kan je het ook bekijken!
Altijd maar gelijk van het slechtste uitgaan Lips are sealed


Ja inderdaad !!!!!!!!
Het gebeurt veel te vaak dat ze gewoon doorrijden. Ik heb in iedergeval nog nooit gehad dat ze stopte om te vragen hoe het was en wij moeten een hele drukke dijk over met alle soorten verkeer. Dus ja inderdaad van het slechste uitgaan.

uniekhorse

Berichten: 985
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Onna

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:39

Tsja er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Neem het vorige verhaal nou dat op de voorpagina stond (soort gelijk geval), deze was helemaal uit zijn verband gerukt door de eigenaresse van het paard.
Zolang er geen werkelijke feiten bekend zijn, vind ik het belachelijk van de mensen die meteen met de schuldige vinger naar de boer/loonwerker wijzen.
Er staat ook nergens aangegeven hoe hard de trekker reed, alleen dat hij met onverminderde snelheid langs reed dus wie weet reed deze wel niet op topsnelheid.
Het paard zou waarschijnlijk toch geschrokken zijn al had hij met een lagere snelheid langs gereden, kabaal maken doen trekkers toch.
Neemt niet weg dat alle verkeers deelnemers met elkaar rekening moeten houden, en dus ook met paard en ruiter.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:09

Feit blijft dat mensen gewoon absoluut geen rekening houden met elkaar, zelfs niet mensen die zelf paarden hebben blijkt!

Van de week reed ik op een zandpad en kwam een aanspanning met 2 paarden me tegemoet. Ik gebaarde langzamer te gaan, maar nee hoor, in volle draf voorbij denderen terwijl ik maar een halve meter breedte had met een sloot ernaast! En die hebben dan zelf paarden, aso's! Boos!
(Het liep gelukkig goed af omdat mijn paardje zo stoer was ... maar je zult er maar met een jong/groen paard rijden, je moet ergens oefenen om je paard verkeersmak te maken).

Sterkte voor de amazone, en hopelijk is ze haar vertrouwen niet al teveel kwijtgeraakt!

ozzy1

Berichten: 126
Geregistreerd: 04-05-05

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 01:01

Zouden we niet eens een handtekeningenactie kunnen starten.
Er zijn zoveel bokkers.
En die aanbieden bij weet ik wie , Veilig Verkeer , of de minister van verkeer.Dat moet uit te zoeken zijn waar dat terrecht moet komen.
Dat ze eens aandacht besteden aan de veiligheid van paardrijdend nederland in een reclame spotje.
Wij zijn ook verkeersdeelnemers en hebben recht op een plekje op de weg.
Iedere dag weer kom je van die idioten tegen, die nog ff extra gas bijgeven of vlak achter je op de toeter hangen.
En nu de de boeren zo hard aan het werk zijn, hebben ze veel haast en zijn ze niet zo begripvol als jij net met je paardje langs rijdt.
Mensen hebben geen idee dat ze zelf ook gevaar lopen.
Heb eens een paard op een voorruit zien knallen, nou dat wil je echt niet als je in je autootje zit.

Wat ik ook niet uit het oog verlies is dat er ook veel mensen zijn die buiten rijden, maar daar nog helemaal niet aan toe zijn al denken ze zelf van wel.
Laatst bijgewerkt door ozzy1 op 17-10-08 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 01:02

Ozzy, een dergelijke reclamespot bestaat al. Ik ben nog even zoeken waar het terug te vinden is.

ozzy1

Berichten: 126
Geregistreerd: 04-05-05

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 01:06

Ok, ik heb hem nooit gezien.
En aan het weggedrag hier in de omgeving te zien , zij ook niet.

Ik hoop dat je hem vindt, ben benieuwd nu.

jufpeanut
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-08
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 01:29

Soms lijkt het wel of automobilisten e.d. er idd niet overna denken welke gevolgen het kan hebben als ze zo dicht en hard passeren. Nors opkijken
Mijn merrie is ontzettend braaf, maar als er een trekker of vrachtwagen voorbij komt wordt ze bang en dribbelig.
Als ik ze langs achteren laat passeren ga ik geheid de sloot in. Daarom blijf ik altijd lekker midden op de weg stappen/ draven, tot ik ergens een landbouwvelt in kan schieten. Dan kan mijn paard het gevaarte goed in de gaten houden en hoef ik niet bang te zijn in een sloot te belanden.

Ik stap zelf niet graag van mijn paard af. Als ze dan naar achteren springt heb ik helemaal geen controle. Zit ik er op, dan drijf ik zo hard ik kan om haar uit de sloot te houden. Maar goed, ik ben altijd banger voor mijn paard dan voor mezelf Knipoog

Handtekeningen verzamelen en meer aandacht vragen voor paarden in het verkeer: Top!!!! Ik doe mee Haha!

Anoniem

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 01:33

Jufpeanut, als jouw paard zo panisch is voor vlaklangsrijdend verkeer, wat doe je dan in hemelsnaam op de weg? En je bent banger voor je paard dan voor jezelf? Wat doe je dan op de rug van een paard en dan al helemaal in het verkeer?
De automobilist en trekkerbestuurder worden neergezet als de boosdoener maar als ik hier en daar lees hoe jullie er zelf mee omgaan, kom op zeg, steek je hand dan ook een keer in eigen boezem!

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:15

Suleilitha, ik denk dat Jufpeanut bedoelt dat ze banger is dat haar paard iets overkomt dan dat ze zelf gewond raakt. Zal wel aan het late uur gelegen hebben dat jullie beiden niet meer zo wakker waren. De een schreef het niet goed neer en de ander heeft het niet goed gelezen. Lachen

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:25

De boeren hier houden eigenlijk ook wel rekening als je met je paard rijdt, het zijn meestal jonge gasten op giga trekkers van loonwerkers die met 50 km/u langs je heen razen. En ook al is je paard verkeersmak dan nog is het levensgevaarlijk. Neem aan dat ze ook niet met 50 langs een fietsend kind gaan dus waarom wel langs een paard? Ik ga altijd netjes voor hun aan de kant zodat ze niet helemaal stil hoeven te gaan staan dan verwacht ik van hun dat ze toch ook wel tot een 20 km/u af kunnen remmen om langs mij heen te gaan.

De mevrouw uit dit nieuwsbericht was wellicht al dicht bij huis dat de politie haar al thuis aan trof.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:55

Redrumfox schreef:
Door aan de kant te gaan en je paard stil te zetten zodat hij het gevaarte aan ziet komen maak je hem niet bang hoor, en onverstoord doorlopen is ook niet altijd de beste oplossing; blijkt wel uit dit nieuwsbericht. Knipoog

...en dus is de kop verkeerd.
Deze zou beter zijn: Paard door onvoldoende paardmanschap van vrouw in sloot terecht gekomen.
Uiteindelijk is primair zíj voor het welzijn van haar paard verantwoordelijk!

Of de boer te hard/te dichtbij gereden heeft is niet helder. Uiteindelijk moet elke verkeersdeelnemer er wel vanuit kunnen gaan dat elke verkeersdeelnemer diens voertuig normaal behherst.

hc

Anoniem

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:04

Deels ben ik het met jullie reactie eens. Je kan er zoveel aan doen om te voorkomen dat je paard er vandoor gaat bij het zien van een trekker. Maar niet altijd is te voorkomen dat er als nog een ongeluk gebeurt.

Mijn paard is 100 % bomproof soms wat onzeker maar heeft niet de behoefte om bij me weg te rennen. Op smalle wegen en tegemoed komend vrachtverkeer zet ik hem stil op een dam/inrit/leeg weiland ect. om alles veilig te laten passeren. Paard gaat rustig op rust staan en alles bekijken.
Toch heeft dit niet kunnen voorkomen dat ik desondanks samen met hem in de sloot ben beland. Na meerdere keren gebaren of de vrachtwagen rustiger kon rijden gaf hij nog een keer extra gas. Vrachtwagen was zo breed dat hij aan beide kanten al in de berm reed. Paard kon geen kant op met als gevolg dat hij uit eindelijk vrijwillig de sloot in sprong. Het was dat of tegen de laadbak aan klappen....

Dit verhaal zal ongetwijfeld ook twee kanten hebben. Vind het apart om aan te nemen dat het 'wel weer eens de schuld van de boer' zal zijn.

jufpeanut
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-08
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:06

Hoi!! Ja ik bedoelde inderdaad dat ik banger ben dat mijn paard iets overkomt dan dat ik zelf gewond raak! Nu ik het zo terug lees lijkt het inderdaad of ik bang voor mijn paard ben haha!! Clown ...en dan zou ik ook bang voor mezelf zijn..? hahah! Clown
suleilitha schreef:
Jufpeanut, als jouw paard zo panisch is voor vlaklangsrijdend verkeer, wat doe je dan in hemelsnaam op de weg?

Mijn paard is juist helemaal niet bang; ze is heel rustig en verkeersmak! Als ze bang is van iets dat we moeten passeren blijft het vaak bij snuiven, een beetje stilstaan en vervolgens wandelt ze er gewoon langs. Hyper!
Maar als er een groot, lawaaierig gevaarte van achteren langsdendert schrikt te zeker! Een paard is nou eenmaal een vluchtdier; onbekent lawaai van achteren wat ze niet goed kan zien betekent vluchten! Als ik ergens in een zijstraatje of op een landbouwveld ga staan, kan ze het voertuig goed zien en van links naar recht zien passeren. Dan is er niks aan de hand. Pling
Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen dat als je paard schrikt, je niet de weg op moet gaan. Ieder paard kan schrikken, hoe verkeersproof ze ook zijn. Ja Daar zijn het dieren voor.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:23

jufpeanut schreef:
Een paard is nou eenmaal een vluchtdier; onbekent lawaai van achteren wat ze niet goed kan zien betekent vluchten!


Nee en nee.
Schrík is een reflex, vluchten is gedrag.
Dat ruiter én paard van iets onverwachts schrikken is een reflex.
Of het paard vlucht is opvoeding.

hc

jufpeanut
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-08
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:29

Huertecilla schreef:
jufpeanut schreef:
Een paard is nou eenmaal een vluchtdier; onbekent lawaai van achteren wat ze niet goed kan zien betekent vluchten!


Nee en nee.
Schrík is een reflex, vluchten is gedrag.
Dat ruiter én paard van iets onverwachts schrikken is een reflex.
Of het paard vlucht is opvoeding.

hc


Slim Mooi verwoord! Ok, dan had ik het dus over het reflex Knipoog
Mooie website trouwens!

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:43

Huertecilla schreef:
Redrumfox schreef:
Door aan de kant te gaan en je paard stil te zetten zodat hij het gevaarte aan ziet komen maak je hem niet bang hoor, en onverstoord doorlopen is ook niet altijd de beste oplossing; blijkt wel uit dit nieuwsbericht. Knipoog

...en dus is de kop verkeerd.
Deze zou beter zijn: Paard door onvoldoende paardmanschap van vrouw in sloot terecht gekomen.
Uiteindelijk is primair zíj voor het welzijn van haar paard verantwoordelijk!

Of de boer te hard/te dichtbij gereden heeft is niet helder. Uiteindelijk moet elke verkeersdeelnemer er wel vanuit kunnen gaan dat elke verkeersdeelnemer diens voertuig normaal behherst.

hc


Wat bedoel je met ''...en dus is de kop verkeerd''. Snap sowieso niet waarom je mij quote, want ik zeg exact hetzelfde als jij:

Citaat:
Dan moet je er zelf iets aan doen voordat je jezelf en je paard in gevaar brengt. Dat lijkt me toch wel vanzelfsprekend..
Door aan de kant te gaan en je paard stil te zetten zodat hij het gevaarte aan ziet komen maak je hem niet bang hoor, en onverstoord doorlopen is ook niet altijd de beste oplossing; blijkt wel uit dit nieuwsbericht.

Maar bestuurders mogen inderdaad wel wat rekening met paarden houden, ik vind echter wel dat het van twee kanten moet komen: als bestuurder zijnde verwacht je toch zeker dat iemand alleen maar met een paard de straat op gaat die verkeersmak is.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:56

Redrumfox schreef:
Snap sowieso niet waarom je mij quote, want ik zeg exact hetzelfde als jij:


Tja, ik vergat Boktregel #2: vat alles negatief op.

Mijn reactie was een aanvulling, onderbouwing, geen kritiek, had ik erbij moeten zetten Pling

Dat mbt de kop van dit topic moet je nog maar eens overdenken. De kop van dit topic is subjectief en gebaseerd op aannames. Kan dat niet beter uitleggen.

Anoniem

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:01

Zo is het maar krekt, Huertecilla!

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:32

Huertecilla schreef:
Redrumfox schreef:
Snap sowieso niet waarom je mij quote, want ik zeg exact hetzelfde als jij:


Tja, ik vergat Boktregel #2: vat alles negatief op.

Mijn reactie was een aanvulling, onderbouwing, geen kritiek, had ik erbij moeten zetten Pling

Dat mbt de kop van dit topic moet je nog maar eens overdenken. De kop van dit topic is subjectief en gebaseerd op aannames. Kan dat niet beter uitleggen.


Nou sorry hoor.. Als we zo gaan beginnen 'Boktregel #3: Als je chagrijnig of verbitterd bent reageer dat dan op andere bokkers af. Oftewel: iets vriendelijk mag ook wel, bijvoorbeeld IETS minder sarcastisch. Ik begreep je gewoon niet, kan toch gebeuren. Verward

Wat betreft dat stukje over kop: ik dacht dat je het over de kop van het paard had, vandaar dat ik er geen snars van begreep.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:43

jufpeanut schreef:
Soms lijkt het wel of automobilisten e.d. er idd niet overna denken welke gevolgen het kan hebben als ze zo dicht en hard passeren. Nors opkijken
Mijn merrie is ontzettend braaf, maar als er een trekker of vrachtwagen voorbij komt wordt ze bang en dribbelig.
Als ik ze langs achteren laat passeren ga ik geheid de sloot in. Daarom blijf ik altijd lekker midden op de weg stappen/ draven, tot ik ergens een landbouwvelt in kan schieten. Dan kan mijn paard het gevaarte goed in de gaten houden en hoef ik niet bang te zijn in een sloot te belanden.

Ik stap zelf niet graag van mijn paard af. Als ze dan naar achteren springt heb ik helemaal geen controle. Zit ik er op, dan drijf ik zo hard ik kan om haar uit de sloot te houden. Maar goed, ik ben altijd banger voor mijn paard dan voor mezelf Knipoog

Handtekeningen verzamelen en meer aandacht vragen voor paarden in het verkeer: Top!!!! Ik doe mee Haha!

Vind je 't gek dat ze dan irritant achter je gaan rijden? Kijk als over 10 meter het volgende veld zit is 't niet erg, maar jij laat ze ook 5 minuten achter je rijden?

jufpeanut schreef:
Maar als er een groot, lawaaierig gevaarte van achteren langsdendert schrikt te zeker!

Alleen bij langsdenderen of ook bij langsrijden? Want in dat laatste geval zou ik het echt niet handig vinden om met je paard de weg op te gaan..

@larixfire: In dit soort topics wordt altijd meteen gezegd door één of meerdere bokkers "ja die boer" dit of dat.. Zoals een eerder topic al wel bewezen heeft (lijkt mij) is dit niet altijd zo. Hou dus ook je mond als je geen verdere feiten kent! En jij kan wel zeggen "een die stopt ben ik nog nooit tegengekomen", maar ik zeg ook niet meteen dat alle paardrijdende mensen arrogant zijn of hun paard niet onder controle kunnen houden, omdat ik toevallig nog nooit een paard ben tegengekomen dat netjes rustig blijft als er een trekker met normale snelheid langsrijd. Wat kan ik slecht tegen zúlke reacties zeg! Koe Slapen

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:46

Huertecilla schreef:
Redrumfox schreef:
Door aan de kant te gaan en je paard stil te zetten zodat hij het gevaarte aan ziet komen maak je hem niet bang hoor, en onverstoord doorlopen is ook niet altijd de beste oplossing; blijkt wel uit dit nieuwsbericht. Knipoog

...en dus is de kop verkeerd.
Deze zou beter zijn: Paard door onvoldoende paardmanschap van vrouw in sloot terecht gekomen.
Uiteindelijk is primair zíj voor het welzijn van haar paard verantwoordelijk!

Of de boer te hard/te dichtbij gereden heeft is niet helder. Uiteindelijk moet elke verkeersdeelnemer er wel vanuit kunnen gaan dat elke verkeersdeelnemer diens voertuig normaal behherst.

hc


Ben ik het velledig mee eens! En dit is inderdaad wel een erg suggestieve titel terwijl er niet eens duidelijk is wát er nou precies is gebeurd.

Anoniem

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:48

Ik blijf er ook bij, dat als je weet dat je paard bang voor tractoren is, je zelf uit de buurt moet blijven met paard en al.
Of je blijft in een bak, of je zorgt eerst dat je je paard onder controle hebt en dan pas het verkeer in. amen.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:03

Ben ik het volledig mee eens.

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Vrouw valt samen met haar paard in de sloot door tractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:33

Ik vind het een beetje dubbel. Mijn paard is ook echt bomproof en als ik op de dijk rij waar geen dammetjes zijn om te gaan staan er er komt een groot landbouwvoertuig aan met 50 kilometer per uur die gewoon net zo hard mij passeert vind ik dat levensgevaarlijk. Eem paar is een vlucht dier en als er een gaat gaan ze allemaal. Niet iedereen is zo maar ik maak het vaak mee dat je nog geen meter hebt als hij passeert. Mensen weten gewoon niet als hij schrikt of opzij springt dat je de grootste ongelukken kan krijgen. Iemand die ik ken is vroeger op de dijk aangereden. Ze kon gelijk haar pony in laten slapen. Je wil niet weten wat voor klap je kan maken met 40 / 50 km per uur.