Olympische carrière van Christian Ahlmann definitief voorbij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:19

DinoBanani schreef:
Ik vindt dopinggevallen altijd zo vaag.. Heb het ook nog nooit begrepen. Ik bedoel, als je in de top rijdt weet je wat het voor gevolgen heeft als je doping gebruikt. Ik ben van mening dat de ruiters het niet in alle gevallen bewust doen. Soms heeft je paard gewoon medicatie nodig, en dan blijkt maanden later dat er nog resten van verboden stoffen in het bloed te vinden zijn, terwijl het ronduit noodzakelijk was voor de genezing van het paard. Ik denk ook dat de federatie beter moet testen en de regels moet aanpassen. Het geval van Isabell Werth was heel anders.. Je kunt ook niet alle gevallen met elkaar vergelijken..


Sorry maar dat geval van Werth was in dat opzicht wel een ergere boosdoener dan dat van Ahlmann.

DinoBanani

Berichten: 551
Geregistreerd: 22-12-07
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:21

Ja dat weet ik. Maar er staat toch niet in mijn post welke erger was :o

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:23

DinoBanani schreef:
Ja dat weet ik. Maar er staat toch niet in mijn post welke erger was :o



nee maar vanuit die optiek, zijn er dus nog wegen te vinden. Want men kan niet de ene wel hard straffen en uitsluiten voor een vergrijp en de andere niet.

DinoBanani

Berichten: 551
Geregistreerd: 22-12-07
Woonplaats: naast de buren

Re: Olympische carrière van Christian Ahlmann definitief voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:24

Dat ben ik met je eens, de federatie moet 1 lijn trekken. Maar er is onlangs toch nog ruzie geweest over de dopingregels?

henkb

Berichten: 722
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:26

manic schreef:
Even opgezocht [ON] Schorsing voor Denis Lynch

Denis Lynch dus wel geschorst en kleine boete.

Ook Cian o'Connor kreeg 3 maanden schorsing na OS 2004, maar mocht wel in 2008 als reserve mee.


Kijk de grens is geloof ik die 6 maanden, krijg je er boven heb je dus zwaar pech. De Ieren is het waarschijnlijk banaan wat die ruiters doen of hebben een andere visie dan de duitsers en straffen veel milder. Maar Duitsland op zijn beurt neemt ook geen stappen tegen Dennis Lynch (ook al is hij daar gevestigd).

Kortom het is een puinhoop wat de strafmaat aangaat in de verschillende landen. De FEI doet er niets aan en maakt de chaos alleen maar groter, met bijvoorbeeld de onlangs gepubliceerde lijst van medicatie die weer (voorlopig) is ingetrokken.

Ook is het eigenlijk niet aan de orde dat wanneer iemand in Duitsland bestraft is dan wel weer voor een ander land mag uitkomen. Voor Christian zou het wellicht gerecht zijn, omdat hij alle schijn mee heeft dat hij veel harder wordt gestrafd dan andere college-ruiters. Maar het is voor de sport niet goed, want het zou een vrijbrief of achterdeur betekenen voor dopingzondaars.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:27

DinoBanani schreef:
Dat ben ik met je eens, de federatie moet 1 lijn trekken. Maar er is onlangs toch nog ruzie geweest over de dopingregels?


Idd dus heel wat punten die aangehaald kunnen worden, moest hij werkelijk niet welkom zijn

henkb

Berichten: 722
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:27

bulck schreef:
DinoBanani schreef:
Ja dat weet ik. Maar er staat toch niet in mijn post welke erger was :o



nee maar vanuit die optiek, zijn er dus nog wegen te vinden. Want men kan niet de ene wel hard straffen en uitsluiten voor een vergrijp en de andere niet.


Precies, en wie doet daar niets aan? Dat is degene die het eigenlijk goed zou moeten regelen, de FEI.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:28

henkb schreef:
manic schreef:
Even opgezocht [ON] Schorsing voor Denis Lynch

Denis Lynch dus wel geschorst en kleine boete.

Ook Cian o'Connor kreeg 3 maanden schorsing na OS 2004, maar mocht wel in 2008 als reserve mee.


Kijk de grens is geloof ik die 6 maanden, krijg je er boven heb je dus zwaar pech. De Ieren is het waarschijnlijk banaan wat die ruiters doen of hebben een andere visie dan de duitsers en straffen veel milder. Maar Duitsland op zijn beurt neemt ook geen stappen tegen Dennis Lynch (ook al is hij daar gevestigd).

Kortom het is een puinhoop wat de strafmaat aangaat in de verschillende landen. De FEI doet er niets aan en maakt de chaos alleen maar groter, met bijvoorbeeld de onlangs gepubliceerde lijst van medicatie die weer (voorlopig) is ingetrokken.

Ook is het eigenlijk niet aan de orde dat wanneer iemand in Duitsland bestraft is dan wel weer voor een ander land mag uitkomen. Voor Christian zou het wellicht gerecht zijn, omdat hij alle schijn mee heeft dat hij veel harder wordt gestrafd dan andere college-ruiters. Maar het is voor de sport niet goed, want het zou een vrijbrief of achterdeur betekenen voor dopingzondaars.


Tja iedereen rijd toch gewoon terug mee. Isabelle werth, beerbaum, lynch etc

DinoBanani

Berichten: 551
Geregistreerd: 22-12-07
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:29

Ik laat de discussie verder maar over aan de mannen :o

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Olympische carrière van Christian Ahlmann definitief voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:08

Kan me trouwens ook nog een in Nederland gevestigde ruiter herinneren die door de KNHS geschorst werd (ivm tot bloedens toe bewerken van paard met zweep en vervolgens doodleuk de ring inrijden om nog een rondje Z te starten), maar voor de FEI gewoon nog uit mocht komen. Is op zich ook best bijzonder.

Cyruss_

Berichten: 2111
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:07

Nou daar word dus ineens je carriere door je neus geboord. Flink minder. Maar mensen doping heet niet voor niets doping.

Niet meer doen dus :z

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:09

Je kan toch niet met droge ogen beweren dat hij het alleen maar als spiergel heeft gebruikt en niet om het paard hoger te laten springen, omdat een balkje met dat spul op de benen heel pijnlijk is?

Er zijn genoeg gels in de handel zonder deze stof en de prestatieverhogende werking (en dat het daarom verboden is) is bij de springruiters echt wel bekend, al was het alleen maar vanwege alle eerdere schorsingen wegens dit middel.

Heel bot gezegd, zitten jullie hier met z'n allen paardenmishandeling goed te praten.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Olympische carrière van Christian Ahlmann definitief voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:32

Ben ik het niet helemaal mee eens. Rotzooi moet gewoon de paardensport uit, punt. Maar als je mensen aan gaat pakken moet je dat niet selectief doen en in mate van het vergrijp en niet de ene wel, de ander niet.

CharleyT
Berichten: 3992
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:33

Karl66: lees de reacties nog eens opnieuw, rustig tot je door laten dringen wat er nu precies gezegd wordt.
Men praat dierenmishandeling niet goed, men struikelt vooral over de complete willekeur waarmee men ruiters bestraft. De onduidelijkheid van de FEI, de hysterie van de duitse bond, en vooral de Willekeur waarmee ruiters gepakt worden.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:35

Bij mijn weten praat ik helemaal niets goed, ik heb alleen gezegd: gelijke monniken, gelijke kappen, met andere woorden iedereen dient voor hetzelfde vergrijp dezelfde straf te krijgen en men dient niet met 2 verschillende maten te meten (zoals ik het nu lees nu wel gebeurd is), dus Karl66 niet iedereen over 1 kam scheren ;)

Iphi
Berichten: 327
Geregistreerd: 12-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:09

Ik heb op grote jumpings in de stallen al regelmatig paarden zien staan met rood verbrandde kroonranden door het aanbrengen van dit soort irriterende zalven. Voor mij is dit niet echt dopinggebruik , maar paardenmishandeling. Bij doping zoals spierversterkende middelen heeft het paard geen last of pijn, hierbij wel.
Sommige van die dieren staan al te beven van de schrik als je nog maar naar hun benen wijst.

Ahlmann krijgt hier inderdaad een zware straf, een beetje ook om anderen af te schrikken denk ik. Want het is een feit dat heel wat van zijn collega's op dat niveau hetzelfde doen. Als ze ze allemaal zouden schorsen zou er weinig volk over blijven op de volgende OS.

henkb

Berichten: 722
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:23

Karl66 schreef:
Heel bot gezegd, zitten jullie hier met z'n allen paardenmishandeling goed te praten.

Beste Karl, de discussie die is opgelaaid is niet omdat we hier denken dat Christian geen straf verdiend, maar omdat de straf die hij gekregen heeft in vergelijking tot andere gevallen onredelijk hoog lijkt. En dan laten we nog maar even buiten beschouwing hoe dat goedje nu gebruikt is of niet en hoe laag de concentratie in het bloed van Cöster was na onderzoek.

Ik Quote mijzelf:
henkb schreef:
Helemaal gelijk. Allereerst ben ikzelf voor een zuivere sport, en wie betrapt wordt, moet op de blaren zitten.

MAAR, het is een grote blamage voor de sport dat er geen eenduidige regels zijn en dat een overkoepelende FEI organisatie niet in staat is om de regels met behulp van de organisaties binnen de afzonderlijke landen op een lijn te krijgen.

Daarnaast is de Duitse FN heel erg onderscheidend bezig wanneer we dit vergelijken met de wel erg in het oog springende lage straf, tegen over laten we zeggen het dopingschandaal van Mevr. Werth. Waar iets werd aangetroffen wat van een heel ander soort is als dit zalfje. Of, de ook in Duitsland springende Dennis Lynch, die ook werd betrapt met Landtinus. Of de publiekslieveling Rodrigo Pessoa. En dan laten we nog even zwijgen over het gevalletje met Cornet Obolensky en het onder de pet houden van allerlei informatie hierover, waarbij de schuld weer snel wordt neergelegd bij een stalhulpje.

Van mij mogen ze het hele zooitje bestuursleden bij de FEI ruimen.


De FEI reageert niet adequaat en reageert te langzaam. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, en deze wond stinkt al heel behoorlijk.
Laatst bijgewerkt door henkb op 06-01-10 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

henkb

Berichten: 722
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:28

Iphi schreef:
Ahlmann krijgt hier inderdaad een zware straf, een beetje ook om anderen af te schrikken denk ik. Want het is een feit dat heel wat van zijn collega's op dat niveau hetzelfde doen. Als ze ze allemaal zouden schorsen zou er weinig volk over blijven op de volgende OS.


Als dat idd zo is en wanneer ze allemaal maar gelijk behandeld worden hebben we daar geen problemen mee.

Anoniem

Re: Olympische carrière van Christian Ahlmann definitief voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:19

Ik vind dat de fei maar meer duidelijkheid moet geven over de reden waarom christian wel eruit wordt gegooid op de os en anderen met vergelijkbare straffen niet.
Ik vind duidelijkheid en openhartigheid in dit geval heel belangrijk, anders krijg je dus reacties zoals hier.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:20

Cassidy schreef:
Het elfde gebod, hoe ging dat ook alweer? Je moet je niet laten betrappen? :+

Op zich vind ik het een goede tendens om de gebruikers van doping serieus aan te pakken. Het is alleen zo jammer dat je ze niet allemaal te pakken krijgt, en dat een ruiter door een ander, die hem dwars wil zitten - buiten zijn schuld om serieus in de problemen geraakt.

De vraag blijft: waarom werd er capsaicin bij het paard gevonden? Wat doet dit middel, is het een spoor geweest van het middel dat is ingezet bij een eventuele eerdere aandoening?

De apparatuur waar mee gewerkt wordt, wordt steeds sensibeler. In de sport komen nu eenmaal blessures voor. En als een ruiter zijn paard na een blessure behandeld, denkt de nodige wachttijd in acht te hebben genomen, maar er worden toch sporen gevonden van dit middel, en er vervolgens een schorsing optreed is dit heel zuur (zie Isabelle Werth).

Ik heb hier een dubbel gevoel bij en kan niet meteen staan te juichen.


Ik sta er ook niet om te juichen juist omdat je bijna bang gaat worden om je paard te behandelen. Ik kan me nl niet voorstellen dat een middel nog werkt als het met 0,000000000000000016 (als voorbeeld hoor dit cijfer) nog wordt gevonden in de urine of het bloed van het paard. Ik heb zo de indruk dat ze hem gewoon als voorbeeld hebben willen stellen. 0 is 0 maar je moet niet tig cijfers na de komma gaan werken vind ik. Vandaar dat ik niet veel op heb met het huidige dopingsysteem. apparatuur wordt alsmaar gevoeliger en verder slaan ze door naar de andere kant. En dat is ook niet goed voor de sport. :\

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:23

s0173957 schreef:
geen probleem, moet hij maar net als z'n vriendin (Judy-Ann Melchio) voor België komen rijden :)
Hij rijdt toch al met paarden van Zangersheide :)

Altijd welkom!

vraag me af Steve Guerdat dat wel ziet zitten. Dat is nl een Zwitser. Dus rest de vraag of hij wel ooit in het team zou belanden.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:41

Philippe Guerdat bedoel je?

Och, alsof er zo'n weelde is qua presterende duo's?

Lansink en Valentina, Lejeune en Vigo en Mc Entee met Ever...
Voor de rest enkele beloftevolle combinaties (Demeersman met Cicero, Bruynseels met Aluna, Hemeryck met Quarco bv), maar aan écht goeie combinaites is er toch een tekort...

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:13

Ik denk dat als!!!! CA voor Belgie gaat rijden en hij is een van de 4 beste combinaties die er op dat moment rondrijden een bondscoach hem meeneemt naar een landenwedstrijd of kampioenschap. Hij wordt er namelijk dik voor betaald op dat moment de belangen van Belgie te behartigen door het sterks mogelijke team op te stellen voor Belgie en Zwitser, Amerikaan, Eskimo of Marsmannetje is hij maar in zijn eigen tijd.

Doet hij dat niet, dan gaat de Belgische bond daar echt niet zo maar mee accoord en is is er op zijn minist een pittig gesprek en eventueel einde dienstverband. Zeker een land als Belgie waar op dit moment de topcombinaties niet bepaald 3 rijen dik in het A-kaders staan en ruiters, bond en eigenaren alles met argusogen in de gaten houden is de partijdigheid van een bondscoach denk ik niet zo snel aan de orde. Bovendien heeft deze specifieke persoon al vaker het bondscoachschap vervult zonder grote problemen voor zover ik weet.

Anoniem

Re: Olympische carrière van Christian Ahlmann definitief voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:27

Ik vind speculeren of hij voor Belgie gaat starten iets te veel van het goede...

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:32

Dat is ook weer een beetje een overdreven reactie.