BLID wil onbeschutte dieren verplicht binnen laten halen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inn

Berichten: 615
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Nieuwmoer - Kalmthout

Re: BLID wil onbeschutte dieren verplicht binnen laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:39

Ik vind het toch wel nodig dat mijn paarden ook de stal gewoon zijn. Op internationale wedstrijden moeten ze ook op stal staan of in kleine paddock's en ook als ze eens gekwest of ziek zijn is dat wel handig. Dus een paard dat zijn stal afbreekt hoef ik echt niet.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:37

@ noudy: Ah, dat was JOUW man _O- (serieus, ik heb er niks van meegekregen) Alles wel goed met hem hopelijk?

Ik heb nu ook een extra mesthoopje gemaakt aangezien ik ook niet bij mijn reguliere mesthoop kom wegens te veel sneeuw. (Tenzij ik wil oefenen voor de sterkste man ter wereld) _O-

De paarden vinden het nog steeds super buiten, mits ik ze voorzie van genoeg te vreten uiteraard. Veel meer dan dat, en elkaar tot vervelens toe klieren, is er namelijk ook niet te doen :+

@ Diablo - ook gek dat de scholen niet één lijn trekken in het schoolbeleid omtrent wel of niet sluiten..... Maar ja, verschil weer per Kreis he....

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:55

MarijeR schreef:
Diablo, wat apart. Ik woon een half uur van Leer vandaan en hier is echt niets aan het handje hoor. Wegen zijn schoon en iedereen gaat gewoon door met leven.



Wiesmoor ligt dan wel weer even een stukje bij Leer weg ;) . Het is ook meer dat de binnenwegen slecht zijn en daar moet de schoolbus ook langs. Ik denk dat ze de verantwoordelijkheid niet willen nemen voor ál die kinderen en een bus die misschien gaat glijden....verder gaat het leven hier ook gewoon door hoor.

Daarom heb ik mijn jongste vandaag ook met de auto naar school gebracht. Ik weet hoe de buschauffeurs hier kunnen scheuren en daar waag ik mijn dochter niet aan.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:03

Je bedoelt Onstwedde denk ik Diablo (Ben je met mij in de war? ) _O-

Hier is het ook behoorlijk vies hoor :P

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:44

Nee MarijeR zei dat ze een half uurtje van Leer af woont en aangezien Sharon (mijn oudste, voor degenen die haar niet kennen) in Wiesmoor op school zit (en dat is verder dan Leer en nóg verder dan Onstwedde, snap je het nog :D ), kan er best een hoop verschil in de kwaliteit van wegen zitten.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:48

Ah zo :P Ik snap het _O-

Je zou er van in de war raken :D

Maar hier is het idd nog erg vies en smerig kan ik je zeggen!

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: BLID wil onbeschutte dieren verplicht binnen laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:56

Citaat:
Ik heb gewoon superbrave paarden , die maken zich niet zo druk gelukkig.

Ik heb ook een heeeeeel braaf paard, ze vind het alleen niet leuk om in haar eentje in een stal te moeten staan.

Citaat:
Ik vind het toch wel nodig dat mijn paarden ook de stal gewoon zijn. Op internationale wedstrijden moeten ze ook op stal staan of in kleine paddock's en ook als ze eens gekwest of ziek zijn is dat wel handig. Dus een paard dat zijn stal afbreekt hoef ik echt niet.
Troost je, toen ik haar kocht stond ze 24/7 op stal, toen waren er ook geen problemen, maar sinds ze bij mij 24/7 op het land staat, heeft ze helemaal geen zin meer op in zo'n klein hok te gaan staan, en ik kan haar geen ongelijk geven. Het kan inderdaad wel eens handig zijn om ze op te stallen, maar dan gebruiken we de hele schuilstal (die kunnen we afsluiten) van 5x8 en daar zetten we ze dan met z'n 2en in. Dan is er niks aan de hand.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:43

hyppolyte schreef:
Ik heb ook een heeeeeel braaf paard, ze vind het alleen niet leuk om in haar eentje in een stal te moeten staan.

Troost je, toen ik haar kocht stond ze 24/7 op stal, toen waren er ook geen problemen, maar sinds ze bij mij 24/7 op het land staat, heeft ze helemaal geen zin meer op in zo'n klein hok te gaan staan, en ik kan haar geen ongelijk geven. Het kan inderdaad wel eens handig zijn om ze op te stallen, maar dan gebruiken we de hele schuilstal (die kunnen we afsluiten) van 5x8 en daar zetten we ze dan met z'n 2en in. Dan is er niks aan de hand.


Oh, maar die van mij staan ook niet alleen op stal hoor, dat zou ik ook absoluut niet willen. Hoewel, soms staan ze wel even alleen (zoals vandaag, toen ik mijn merrie had gebruikt voor een verjaardagsfeestje en zij wat eerder binnen stond dan de rest) en dan is er geen enkel probleem.

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: BLID wil onbeschutte dieren verplicht binnen laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:23

Nee, dan is er bij mijn paard ook geen probleem, alleen als ze de hele dag in zo'n klein hok moet staan (of een hele nacht), dan wordt ze gewoon gefrustreerd. Ze heeft van de zomer een keer een dagje opgestald gestaan omdat die fries dat ook moest vanwege een operatie (hij is toen ook uitgebroken, terwijl ie niet eens echt alleen stond). Omdat hij rustig moest blijven heeft zijn eigenaar die van mij er naast neergezet (we hebben onze schuilstal zo dat we 'm in 3 aparte ' stallen' van 3x5 kunnen opdelen). Op zich hield ze zich toen wel rustig, maar toen ze eruit kwam was ze totaal opgefokt. En als ze dus een hele nacht in een dichte stal moet staan, dan gaat ze de boel slopen (en ze krijgt stalpoten).

Maar ze kan verder gerust vaststaan in haar eentje, of apart gezet worden. Ben ook wel eens naar een vriendin wezen kijken op een CH en daar heb ik haar zo vastgezet en toen ben ik die vriendin gaan helpen, maakt ze helemaal niks van.