Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110693
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 11:12

www.gic.nl


Paardenmelkerij De Lage Wierde in Wirdum geeft een veulen aan Zorgboerderij Kardinge van Stichting Filadelfia Zorg in Groningen. Deelnemers aan dit dagbestedingproject zijn dagelijks druk in de weer met onder meer het verzorgen van dieren, maar een paard ontbrak nog op de boerderij. Van Cor de Winter, eigenaar van de paardenmelkerij, krijgt de boerderij een Haflinger hengstje.

De paardenmelkerij groeit bijna uit zijn jasje en had nog wel een paardje over voor het goede doel. “Ik heb ze aangeraden een hengst te nemen, want merries kunnen vooral als ze hengstig zijn wat onvoorspelbaar zijn. Ik had een merrie- en een hengstveulen, dus het maakte mij niet uit. Ze hebben voor het hengstje gekozen”, aldus Cor de Winter. Zodra het dier oud genoeg is, gaat hij verhuizen.

De Winter zette zijn paardenmelkerij zo’n acht jaar geleden op, toen hij ontdekte dat paardenmelk heilzaam werkt bij onder meer eczeem en maag- en darmaandoeningen. Inmiddels heeft hij achttien paarden, een eigen vriesdroogmachine en gaat de melk – in poedervorm, als capsules en in cosmetische producten – de hele wereld over.

CarinaR

Berichten: 11953
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:14

Wat een goed gebaar.
Hoop alleen dat diertje wel een vriendje krijgt.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:17

Ben ook benieuw of het dier een paardenvriendje krijgt. En wie gaat hem opvoeden want hij gaat natuurlijk nog puberen. is trouwens wel een leuk gebaar

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:31

Mag hopen dat het diertje wel gecastreerd gaat worden.

Wat een leuk gebaar :)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:32

Leuk en mooi gebaar inderdaad.
Hoop dat ze ook aan de gevolgen/toekomst gedacht hebben inderdaad.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:33

CarinaR schreef:
Hoop alleen dat diertje wel een vriendje krijgt.


idem hier, vind het niet kunnen om een paard/pony voor het plezier van wie dan ook, zonder soortgenoot te houden. En nee, ik vind ander vee niet voldoende gezelschap voor een paard/pony en in geval van een veulen nog kwalijker dan in geval van een volwassen paard i.v.m. een normale ontwikkeling.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:36

Een zorgboerderij, het woord zegt het toch al ;)
Edit: Lees nu pas dat een paard nog ontbrak... Nouja, de eerste stap is gezet... Komt vast snel eentje bij.

Echt een geweldig mooi gebaar!

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:46

Volgens mij heeft zorgboerderij Kardinge al meerdere pensionpaarden staan, dus ik gok dat dit wel goed komt ;)

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:56

Een zorgstal, gaat echt super met dieren om en weten ook wat ze doen, alleen moeten ze alles van donatie's hebben en de staat etc Het dier komt niet alleen te staan , als ik het zo lees staan er ook andere dieren, een schaap of geit kan ook een super vriendje zijn..
Het komt vast wel goed

een super mooi gebaar.. TOP

Doerakje_

Berichten: 356
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:07

Wat een mooi gebaar. Ik vind het een fijn idee dat er in zo'n klein landje als dit toch nog vrij veel aan goede doelen gedacht wordt :)
Hoop ook dat het diertje een paardenvriendje krijgt, en ook al verschillen de meningen hierover, ik denk dat een paard zich nog het meeste thuisvoelt bij een soortgenoot ipv een geit of een schaap.. :o

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:24

Wel een mooi gebaar :)

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:21

Wat een goede actie! :)

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:33

nou, dat was het 1e ook wat ik dacht...

wat een mooi gebaar van de paardenmelkerij!! Toppie!

en als 2e...mag toch wel hopen dat er misschien nog een gulle "gever" komt en bijv een Shetje ofzo als kameraadje erbij "geeft"

Anders is het wel erg leuk voor de boerderij, maar voor zo'n jong Hafkereltje is het wat minder.
En in het kader van het beleid van "het zou verboden moeten zijn dat een paard alleen staat" ;) is het voor een zorgboerderij natuurlijk ook wel erg leuk als er gewoon een paardenvriendje bij komt! ;)

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:36

een heel mooi gebaar vindt ik.
En het zal vast niet bij 1 blijven,.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:37

2 jaar terug stonden er iig wel paarden, gewoon in pension dus niet van de zorgboerderij zelf, ik denk dat dat nog zo is en dat hij hopelijk dus wel andere paarden komt te staan. :)

Cyruss_

Berichten: 2111
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:08

Zeker wat een goed gebaar. Erg leuk nieuws :)

Ik neem aan dat er vast nog wel een paardje bij komt of dat er een ezeltje staat, heb ooit een paard meegemaakt die niet zonder zijn maatje de stal uit ging (dat was dus een ezel)Dus dat komt vast wel goed. :)

Issor
Berichten: 225
Geregistreerd: 28-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:00

Wat een mooi gebaar! Mijn paard staat ook op Noorddijk (waar de zorgboerderij staat), dus zie het veulen vast wel een keer buiten staan. En er staan nog steeds pensionpaarden op de Zorgboerderij, dus alleen zal het hengstje zeker niet zijn ;)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:02

Hij staat inderdaad niet alleen, er lopen pensionpaarden op de zorgboerderij dus ik neem aan dat het hengstje straks gecastreerd wordt en gewoon in de groep kan blijven lopen.
Ik dacht alleen dat ze al shetjes hadden daar of zijn die ook pension?

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:26

De shetjes zijn van de beheerder volgens mij.

Ze waren ook aan het nadenken over een ezeltje erbij, maar volgens mij hebben ze dat uiteindelijk toch niet gedaan.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:44

Ik werk ook op een zorgboerderij.

Maar alle pony's die wij hebben voor de cliënten zijn merrie's hoor. (overigs is het ook een melkerij)
kan ook vanwege het fokken zuin. we hebben geen makke ruin in die zit dat ook een cliënt hem kan bereiden.

maar castreren is bij een zorgboerderij echt wel een must hoor..

Carmen_vH

Berichten: 174
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Paardenmelkerij geeft haflingerveulen aan zorgboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:34

Hopelijk krijgt de pony het daar goed.
Bij ons op de manege is ook een pony die van de Paardenmelkerij komt.

Floortje2002

Berichten: 486
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:51

Top!

En het zal wel goed komen met het beestje denk ik zo. Zorgboerderijen beginnen hier niet zomaar aan, en wat ik gezien van van de combinatie paard/mensen met een beperking is dit een aparte maar gouden combinatie.....

oa: heb ik het tijdens mijn werk gezien maar ook is mijn oude pony naar een meisje met autisme begaan, pony stond als uhm niet al te betrouwbaar te boek, maar zet bij haar geen enkele stap verkeerd, is gewoon zo superbraaf geworden! ik had geen beter baasje kunnen bedenken voor haar, ze zijn fantastisch samen!

Ik wens ze alle geluk van de wereld met de pony :)

gr leonie

vlaaia
Berichten: 96
Geregistreerd: 29-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:52

leuk voor de boerdrij maar waarom de hengst. je kunt toch beter een merrie hebben :(:)

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:24

Floortje2002 schreef:
Top!

En het zal wel goed komen met het beestje denk ik zo. Zorgboerderijen beginnen hier niet zomaar aan, en wat ik gezien van van de combinatie paard/mensen met een beperking is dit een aparte maar gouden combinatie.....

oa: heb ik het tijdens mijn werk gezien maar ook is mijn oude pony naar een meisje met autisme begaan, pony stond als uhm niet al te betrouwbaar te boek, maar zet bij haar geen enkele stap verkeerd, is gewoon zo superbraaf geworden! ik had geen beter baasje kunnen bedenken voor haar, ze zijn fantastisch samen!
Ik wens ze alle geluk van de wereld met de pony :)

gr leonie


Pony's voelen dat feilloos aan. laatst nog getest. cliënt een uurtje laten hobbelen op een paard. beest viel nog net niet in slaap. cliënt genoot. daarna meisje erop (geen beperking) beest naaide er gewoon uit :') ze voelen het heel duidelijk aan.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:13

vlaaia schreef:
leuk voor de boerdrij maar waarom de hengst. je kunt toch beter een merrie hebben :(:)

Staat er toch uitgebreid bij beschreven..

En hij komt niet alleen te staan hoor, er staan daar verscheidene paarden in pension!